کلاس مجردها را امروزه خیلی ها می شناسند اما برخی هم تصوری نادرست بر مبنای اسم کلاس، از آن دارند؛ به این معنا که تصور میکنند: «مجردهای آماده ی ازدواج یا به قول قدیمیها جوانان دمِ بخت، با هر سن و سالی در کلاس مجردها شرکت میکنند تا همسر پیدا کنند!» خب این تصور غلط است و با واقعیتِ کلاس مجردها تفاوت بسیاری دارد. پس به ورودی های جدید دانشگاه توصیه می کنم این فرصت را دریابند؛ به تعبیری کلاس مجردها یک تریبون آزاد یا کرسی آزاد اندیشی است و یک مجال برای شنیدن و تأمل کردن است و فرصتی برای رشد و تربیت اجتماعی با نگاه دینی و فرهنگی است و ...
ادامه مطلب
وای نمیدونید وقتی این پست رو دیدم چقد خوشحال شدم
بالاخره قدم رو چشم ما میزارید و به محله ی ما میاین
اگه خدا بخواد و سعادتی باشه حتما تشریف میاریم تا استفاده کنیم
ان شا الله
شب اربعین منظورتون جمعه شبه دیگه?
خنگم دیگه چیکار کنم
D;
یا علی
مسجد النبی (ص) در نارمک، میدان نبوت است.
نقشه را که دیدم نزدیک ترین ایستگاه مترو به مسجد النبی(ص) [u][b]ایستگاه مترو سرسبز [/b] [/u] هست که پس از بیرون آمدن از ایستگاه، [i][b]خ شهید دکتر آیت را باید به سمت جنوب(م. نبوت)[/b][/i] رفت تا به مسجد رسید.
21 دیماه 90؛ تهران
1.ازاین واقعا می تونم شب اربعین پای منبرتون حضورداشته باشم خوشحالم این طوری پدر ومادرم هم پای صحبت هاتون میشینن و متوجه میشوند که تعریف های من الکی نیست.
2.نامه ای هم هست که باید خدمتتون برسونم خوشحال می شم حلالم کنید و پاسخم رابدهید.
خیلی دوست داشتم در این شب از یک منبر خوب فیض ببرم
ممنون که به شرق تهران هم تشریف میارید حتما حضور پیدا میکنیم و استفاده میکنیم.
21دی ماه .تهران
بخشی از مطالب مطرح شده:
1. قیام امام حسین (ع) برای نجات ما از جهالت و ضلالت بود.
2. ضلالت بیشتر مربوط به حکومت ها [مثل یزید و امویان]و جامعه است و جهالت بیشتر مربوط به افراد.
3. جهل بر 2 قِسم است: جهل ساده (ندانستن) و جهل مرکت (نادانی و نفهمی)
4. همه افراد در جهل ساده مشترک هستند و در اثر آموزش جهل به علم تبدیل می شود و افراد عالم می شوند. و در برابر این جهل ایرادی بر افراد وارد نیست.
5. جاهلی که مصداقِ جهل مرکب است همراه با ندانستن، لجبازی و انکار هم می کند و هرآنچه را که نمی داند مورد سرزنش قرار می دهد.
6. امام صادق (ع) می فرمایند: نشانه جاهل در 3 چیز است؛ دوستش را بی جهت عوض می کند(دوست نگهدار نیست و به همنشین خود ظلم می کند)، بدون دلیل و توضیح اقدام به مخالفت می کند، اهل تجسس است و در مورد امور نامربوط و غیر مهم سوال می پرسد!
7. متاسفانه فضولی در فرهنگ فعلیِ ما تقبیح نمی شود.
ادامه دارد،،،
8. امام علی (ع) می فرمایند: روحیه حرص، سیر نشدن و بخل از نتایجِ جهل هستند.
9. همچنین می فرمایند: آدمِ جاهل تقصیر خود را نمی داند! لذا نباید به قصد اصلاح با او درگیر و وارد بحث شد.
10. جاهل نرمال نیست، یا اهل افراط است یا اهل تفریط.
11. در بحث با افراد جاهل، با آرامی از کنارشان رد شوید و در چاله حرف ها و سوال های آن ها نروید!
12. کار حکومت بسیار سخت است؛ مردم باید کمک کنند و تمرین دموکراسی کنیم. نه رئیس جمهور را بالا ببریم نه کارهایش را ندیده بگیریم! تحقیر و تمسخر دولت صلاح نیست.
13. تا زنده اید انفاق کنید، وارث کاری برای شما نمی کند! این بدبینی نیست واقع بینی است.
14. پیامبر (ص) فرمودند: انفاق یک خرما در زمان حیات بهتر و با ارزش تر از انفاق انبار خرما پس از مرگ است!
15. خواندن زیارت اربعین در روز اربعین از نشانه های مومن است، بخوانید و حاجت بخواهید.
التماس دعا
23/10/90، تهران
1.
شروع صحبت حاج آقای مرادی با جمله ای از زیارت اربعین بود:" وَ بَذَل مُهجَتَه فِيك لِيستَنقِذَ عِبادَك مِنَ الجَهالَة وحَيرَة الضَلالَة؛ خون قلب خود را در راه تو داد تا بندگانت را از نادانى و سرگشتگى گمراهى وارهاند."
2.
در احادیث مصادیق زیادی از جهل هست از جمله بی جهت خندیدن.
3.
در مقابل جهل، علم است. چیزی را نمیدانی، توضیح میدهند، علم کسب میکنی و عالم می شوی اما جهل مرکب یعنی {ندانستن+لج بازی+انکار}
آنکس که نداند و نداند که نداند// در جهل مرکب ابدالدهر بماند
امام علی علیه السلام فرموده اند که جاهل چیزی را که نمی داند رد می کند.
و شیخ الرئیس، بوعلی سینا گفته است که تا بدانجا رسید دانش من، که بدانم همی که نادانم.
4.
روایت است که آدم جاهل به هم نشین اش ظلم می کند...به زیردست اش و به بالا دست اش ظلم می کند ... با هیچ کس نمی سازد.
امام صادق علیه السلام فرموده اند جهل در سه چیز است في تَبدُّلِ الإخْوانِ:جاهل دوست نگه دار نیست. و المُنابَذَةِ بغَيرِ بَيانٍ:با امور مخالفت بی توضیح می کند والتَّجَسُّسِ عمّا لا يَعني: چیز هایی که به او ربط ندارد را می پرسد.از مواردی که تجسس است جستجو کردن و خواندن پیامک های دیگران است.
ممکن است با تجسس افراد مواجه شوید-که از سن و سال و میزان درآمد و وضع زندگی خصوصی دیگران و شما و خانواده تان می پرسند-در پاسخ به آنان (و إذا خَاطَبَهُمُ الجَاهِلونَ قَالوا سَلاماً) درباره دیگران با (نمیدانم) پاسخ بدهید. درگیر بحث با آنان نشوید و نخواهید که آنان را تغییر دهید.لا تَرى الجاهِلَ إلّا مُفْرِطاً أو مُفَرِّطاً هرگز نادانى را نمى يابى جز آن كه يا افراط مى كند يا تفريط و شما به عنوان یک آدم متعادل نمی توانید با وی صلح کنید چون که نمی داند تقصیر کار است و نصیحت را برنمی تابد. امام علی علیه السلام فرموده اند:الجاهِلُ لا يَعْرِفُ تَقْصيرَهُ و لا يَقبلُ مِن النَّصيحِ لَهُ نادان به عيب و تقصير خود آگاه نيست و نصيحت خير خواه خود را (هم) نمى پذيرد.
فرمایشی دیگر از امام علی علیه السلام هست که الحِرْصُ و الشَّرَهُ و البُخْلُ نَتيجَةُ الجَهل.
نتيجه نادانى حرص، سیری ناپذیری و بخل است.
حرص و شره حالتی است که انسان سیری ندارد همه چیز را می خواهد مال خود کند که با بخل همسایه اند...نزدیک اند.
بخیل نه تنها خودش انفاق و بخششی نمی کند بلکه دیگران را هم به بخل دعوت می کند.
در روایتی از حضرت محمد-صلی الله علیه و آله و سلم- آمده است که یکی از سرمایه داران مدینه وصیت کرد انبار خرمای او را پیامبر اسلام(ص) به بینوایان انفاق کند. پس از مرگ او، رسول خدا(ص) تمام خرماها را به بینوایان داد، آن گاه یک عدد خرمای خشکیده و کم مغز برداشت و به مسلمانان فرمود: سوگند به خدا که اگر خود این مرد، این یک دانه خرما را به بدبخت و گرسنه ای می داد، پاداش آن نزد پروردگار بیش از همه این انبار خرماست که من به دست خود که پیامبر خدا هستم، به فقرا و بینوایان دادم.
7.
امام حسین علیه السلام، مارا از جهالت نجات دادند.
وَ بَذَل مُهجَتَه فِيك لِيستَنقِذَ عِبادَك مِنَ الجَهالَة.
24 دیماه 1390؛ تهران
خيلي از سخنان گوهربارو دلنشين و تاثيرگذارتان متشكرم
اجرتان با زينب كبري(س)
25/10/90