۶۲۶۵
بازدید
سه‌شنبه , ۲۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۰۰
منتشر شده در: برنامه ها » سخنرانی

بعد از نماز مغرب و عشاء

نارمک - مسجد النبی (ص)
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
الهام ف
۱۳۹۰-۱۰-۲۰ ۲۲:۱۲
36
24
سلام حاج آقا
وای نمیدونید وقتی این پست رو دیدم چقد خوشحال شدم
بالاخره قدم رو چشم ما میزارید و به محله ی ما میاین
اگه خدا بخواد و سعادتی باشه حتما تشریف میاریم تا استفاده کنیم
ان شا الله
مرغ باغ ملکوت
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۰۱:۴۷
21
12
سلام
شب اربعین منظورتون جمعه شبه دیگه?
خنگم دیگه چیکار کنم
D;
یا علی
reza14
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۲:۴۸
24
69
سلام.

مسجد النبی (ص) در نارمک، میدان نبوت است.

نقشه را که دیدم نزدیک ترین ایستگاه مترو به مسجد النبی(ص) [u][b]ایستگاه مترو سرسبز [/b] [/u] هست که پس از بیرون آمدن از ایستگاه، [i][b]خ شهید دکتر آیت را باید به سمت جنوب(م. نبوت)[/b][/i] رفت تا به مسجد رسید.

21 دیماه 90؛ تهران
انتظار فرج
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۲۰:۰۹
30
6
سلام استاد
1.ازاین واقعا می تونم شب اربعین پای منبرتون حضورداشته باشم خوشحالم این طوری پدر ومادرم هم پای صحبت هاتون میشینن و متوجه میشوند که تعریف های من الکی نیست.
2.نامه ای هم هست که باید خدمتتون برسونم خوشحال می شم حلالم کنید و پاسخم رابدهید.
m.winter
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۲۱:۲۲
6
3
سلام حاج اقا
خیلی دوست داشتم در این شب از یک منبر خوب فیض ببرم
ممنون که به شرق تهران هم تشریف میارید حتما حضور پیدا میکنیم و استفاده میکنیم.
21دی ماه .تهران
elham26
۱۳۹۰-۱۰-۲۲ ۰۱:۱۸
12
12
سلام استاد.انشاا... اين دفعه هم خداوند توفيق حضور در مراسم عزاداري اقا اباعبدا...(ع) و به تبع ان استفاده از منبر شما را نصيبمان كند.21 دي 90-تهران.
zohrehpooh
۱۳۹۰-۱۰-۲۳ ۲۱:۳۲
33
27
سلام
بخشی از مطالب مطرح شده:
1. قیام امام حسین (ع) برای نجات ما از جهالت و ضلالت بود.
2. ضلالت بیشتر مربوط به حکومت ها [مثل یزید و امویان]و جامعه است و جهالت بیشتر مربوط به افراد.
3. جهل بر 2 قِسم است: جهل ساده (ندانستن) و جهل مرکت (نادانی و نفهمی)
4. همه افراد در جهل ساده مشترک هستند و در اثر آموزش جهل به علم تبدیل می شود و افراد عالم می شوند. و در برابر این جهل ایرادی بر افراد وارد نیست.
5. جاهلی که مصداقِ جهل مرکب است همراه با ندانستن، لجبازی و انکار هم می کند و هرآنچه را که نمی داند مورد سرزنش قرار می دهد.
6. امام صادق (ع) می فرمایند: نشانه جاهل در 3 چیز است؛ دوستش را بی جهت عوض می کند(دوست نگهدار نیست و به همنشین خود ظلم می کند)، بدون دلیل و توضیح اقدام به مخالفت می کند، اهل تجسس است و در مورد امور نامربوط و غیر مهم سوال می پرسد!
7. متاسفانه فضولی در فرهنگ فعلیِ ما تقبیح نمی شود.
ادامه دارد،،،
zohrehpooh
۱۳۹۰-۱۰-۲۳ ۲۱:۳۳
6
3
،،، ادامه
8. امام علی (ع) می فرمایند: روحیه حرص، سیر نشدن و بخل از نتایجِ جهل هستند.
9. همچنین می فرمایند: آدمِ جاهل تقصیر خود را نمی داند! لذا نباید به قصد اصلاح با او درگیر و وارد بحث شد.
10. جاهل نرمال نیست، یا اهل افراط است یا اهل تفریط.
11. در بحث با افراد جاهل، با آرامی از کنارشان رد شوید و در چاله حرف ها و سوال های آن ها نروید!
12. کار حکومت بسیار سخت است؛ مردم باید کمک کنند و تمرین دموکراسی کنیم. نه رئیس جمهور را بالا ببریم نه کارهایش را ندیده بگیریم! تحقیر و تمسخر دولت صلاح نیست.
13. تا زنده اید انفاق کنید، وارث کاری برای شما نمی کند! این بدبینی نیست واقع بینی است.
14. پیامبر (ص) فرمودند: انفاق یک خرما در زمان حیات بهتر و با ارزش تر از انفاق انبار خرما پس از مرگ است!
15. خواندن زیارت اربعین در روز اربعین از نشانه های مومن است، بخوانید و حاجت بخواهید.
التماس دعا
23/10/90، تهران
reza14
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۰۱:۱۸
0
0
سلام.
1.
شروع صحبت حاج آقای مرادی با جمله ای از زیارت اربعین بود:" وَ بَذَل مُهجَتَه فِيك لِيستَنقِذَ عِبادَك مِنَ الجَهالَة وحَيرَة الضَلالَة؛ خون قلب خود را در راه تو داد تا بندگانت را از نادانى و سرگشتگى گمراهى وارهاند."
2.
در احادیث مصادیق زیادی از جهل هست از جمله بی جهت خندیدن.
3.
در مقابل جهل، علم است. چیزی را نمیدانی، توضیح میدهند، علم کسب میکنی و عالم می شوی اما جهل مرکب یعنی {ندانستن+لج بازی+انکار}
آن‌کس که نداند و نداند که نداند// در جهل مرکب ابدالدهر بماند
امام علی علیه السلام فرموده اند که جاهل چیزی را که نمی داند رد می کند.
و شیخ الرئیس، بوعلی سینا گفته است که تا بدانجا رسید دانش من، که بدانم همی که نادانم.
4.
روایت است که آدم جاهل به هم نشین اش ظلم می کند...به زیردست اش و به بالا دست اش ظلم می کند ... با هیچ کس نمی سازد.
reza14
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۰۱:۲۷
93
42
5.
امام صادق علیه السلام فرموده اند جهل در سه چیز است في تَبدُّلِ الإخْوانِ:جاهل دوست نگه دار نیست. و المُنابَذَةِ بغَيرِ بَيانٍ:با امور مخالفت بی توضیح می کند والتَّجَسُّسِ عمّا لا يَعني: چیز هایی که به او ربط ندارد را می پرسد.از مواردی که تجسس است جستجو کردن و خواندن پیامک های دیگران است.
ممکن است با تجسس افراد مواجه شوید-که از سن و سال و میزان درآمد و وضع زندگی خصوصی دیگران و شما و خانواده تان می پرسند-در پاسخ به آنان (و إذا خَاطَبَهُمُ الجَاهِلونَ قَالوا سَلاماً) درباره دیگران با (نمیدانم) پاسخ بدهید. درگیر بحث با آنان نشوید و نخواهید که آنان را تغییر دهید.لا تَرى‏ الجاهِلَ إلّا مُفْرِطاً أو مُفَرِّطاً هرگز نادانى را نمى ‏يابى جز آن كه يا افراط مى ‏كند يا تفريط و شما به عنوان یک آدم متعادل نمی توانید با وی صلح کنید چون که نمی داند تقصیر کار است و نصیحت را برنمی تابد. امام علی علیه السلام فرموده اند:الجاهِلُ لا يَعْرِفُ تَقْصيرَهُ و لا يَقبلُ مِن النَّصيحِ لَهُ نادان به عيب و تقصير خود آگاه نيست و نصيحت خير خواه خود را (هم) نمى ‏پذيرد.
reza14
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۰۱:۲۸
33
423
6.
فرمایشی دیگر از امام علی علیه السلام هست که الحِرْصُ و الشَّرَهُ و البُخْلُ نَتيجَةُ الجَهل.
نتيجه نادانى حرص، سیری ناپذیری و بخل است.
حرص و شره حالتی است که انسان سیری ندارد همه چیز را می خواهد مال خود کند که با بخل همسایه اند...نزدیک اند.
بخیل نه تنها خودش انفاق و بخششی نمی کند بلکه دیگران را هم به بخل دعوت می کند.
در روایتی از حضرت محمد-صلی الله علیه و آله و سلم- آمده است که یکی از سرمایه داران مدینه وصیت کرد انبار خرمای او را پیامبر اسلام(ص) به بینوایان انفاق کند. پس از مرگ او، رسول خدا(ص) تمام خرماها را به بینوایان داد، آن گاه یک عدد خرمای خشکیده و کم مغز برداشت و به مسلمانان فرمود: سوگند به خدا که اگر خود این مرد، این یک دانه خرما را به بدبخت و گرسنه ای می داد، پاداش آن نزد پروردگار بیش از همه این انبار خرماست که من به دست خود که پیامبر خدا هستم، به فقرا و بینوایان دادم.
7.
امام حسین علیه السلام، مارا از جهالت نجات دادند.
وَ بَذَل مُهجَتَه فِيك لِيستَنقِذَ عِبادَك مِنَ الجَهالَة.
24 دیماه 1390؛ تهران
elham26
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۱۶:۰۵
48
15
سلام استاد.از خداوند ممنونم كه يك بار ديگر توفيق شركت در مراسم عزاي اقا عبدا...(ع)و استفاده از سخنان شما را در شب اربعين نصيبم كردند.استاد انتخاب موضوع از سوي شما و ارتباط آن با با نهضت و قيام امام حسين (ع)كه هدف ايشان به گفته شما مبارزه با ضلالت در تمام اعصاربود خيلي خيلي مناسب و بجا بود.واشاره به اين موضوع كه الان اين جهيزيه ها و سيسموني ها و عروسي هاي پر خرج نشانه جهالت ما ميباشد خيلي تلنگر خوبي حداقل براي خود من بود.استاد نوحه اي كه در انتها خوانديد با ان سوز خصوصا راجع به سوغات حضرت رباب براي حضرت علي اصغر(ع) خيلي زيبا بود ممنونم.24 دي 90-تهران.
dashreza
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۱:۰۱
27
15
سلام عليكم
خيلي از سخنان گوهربارو دلنشين و تاثيرگذارتان متشكرم
اجرتان با زينب كبري(س)
25/10/90
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: