۶۲۴۲
بازدید
دوشنبه , ۱۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۴۱
منتشر شده در: برنامه ها » تلویزیون

زمان آغاز برنامه حدودا ساعت ۱۹:۱۰

شماره پیامک برنامه ۲۱۳ ۰۰۰ ۳۰ 

 

لینک دانلود فایل صوتی برنامه با فرمت MP3(+ اینجا)
لینک دانلود فایل تصویری برنامه با فرمت wmv بخش اول:(+ اینجا)
لینک دانلود فایل تصویری برنامه با فرمت wmv بخش دوم:(+ اینجا)

 

 

  

سه شنبه ۱۳۹۲/۰۷/۱۶ شبکه دو
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
فردا
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۱:۱۵
208
8
سلام هنوز بحث مهرباني ادامه داره؟
karim nejad-azar
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۷:۵۸
32
0
در ادامه:
این نوع رفتار می تواند ناشی از دلایل زیر باشد
» تربیت غلط (1.ناتوانی والدین در برآورده کردن نیازهای کودک ،2.شکستن مرزهای خانوادگی توسط کودک 3. رو به رو نشدن کودک با پیامدهای منطقی رفتارهایش 4.الگوسازی از والدین)
» جبران یک کمبود و یا غلبه براحساس ضعف و نقص
» اغلب این افراد در دوران کودکی لوس بار آمده اند و این رفتار را در بزرگسالی نیز ادامه می دهند.
همچنین رقابت طلبی افراطی، فخر فروشی، سلطه گری، بیان قدرت به شیوه نامناسب و تحمیل نظرات خود به دیگران از ویژگی این دسته از افراد است.
16/مهر/92؛کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
saman7.jvd
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۲۰:۲۰
360
24
سلام
همیشه در عجب بودم چرا داستان موسی علیه السلام در قرآن زیاده،از داستان ولادتش تا ماموریت اش و تا واعدنا موسی ثلاثین لیله، همش داره آینده ها رو برا امت پیامبر آخر الزمان تصویر میکنه،تا پیامبرشون 10 روز دیر کرد برگشتن به زمان فرعون!!!
و چه کوتاه نظر بودن مسلمانان بعد از رحلت پیامبر!!!

استاد ممنون برای لحظات زیبای آخر برنامه امروز.

27 ساله/ارشد صنایع/تهران-یوسف آباد
YaMahdi
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۲۰:۲۴
1384
72
طیب الله انفاسکم...
مهربان...
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۲۲:۰۳
496
24
با عرض سلام/چند نکته
صِرف بزرگداشت مناسبت‎ها (مثل اول ذیحجه)، مشکلی را حل نمی‎کند و شخصیت، فرهنگ و رفتار نمی‎سازد. باید رصد کنیم که مشکلات از کجاست؟

مشکلات ارتباطی بین افراد در هر صنف و یا فامیل نشان می‎دهد ما برای "زندگی شهری" تربیت نشده‎ایم و اطلاعات و داشته‎های فرهنگیمان در حد ارتباط اجتماعی نیست که آموزش بیشتر در این زمینه، به عهده رسانه، منبر و سیستم‎های آموزشی است.

امروزه در ارتباطاتمان، اغلب از مدل رفتاری "بالا به پایین (دستوری)" و یا از مدل رفتاری "تهاجم و ترس" (شامل تهاجم ـ تهاجم، انفعال ـ تهاجم، انفعال ـ انفعال) استفاده می‎کنیم و متأسفانه مدلی نداریم که این رفتار تبدیل شود به یک روش محترمانه، صریح و منصفانه که مثلا در خودمان را جای دیگران بگذاریم. (اخلاق اسلامی)

این مدل رفتاری موضوعی فراگیر است که در ازدواج خودش را با طلاق نشان می‎دهد چون در اسناد ثبت می‎شود اما قطعا میزان قهرها از آمار طلاق بالاتر است اما در جایی ثبت نمی‎شود. لجبازی، رقابت، تحمل نکردن دیگران در تمام شئون زندگی خودش را نشان می‎دهد.
مهربان...
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۲۲:۰۵
512
344
...ادامه
[b]موضوع "مهربانی" دستوری نیست،[/b] با تشر و سرزنش درست نمی‎شود نیازمند یک تحلیل روانشناختی دقیق است که ببینیم مشکل چیست که ما نامهربانی می‎کنیم ؟ ناامنی کجا ایجاد می‎شود که ما پرخاش می‎کنیم؟ مثلا اگر توجه کنیم که خدا رزاق و علیم و... است آرامش پیدا می‎کنیم و مهربان می‎شویم. [b]"پس انداز کردن" به دلیل ناامنی‎هاست حتی پس‎انداز "توجه و مهربانی"![/b]
-------------------------------------------
متأسفانه امروزه این که "کجا مولودمان به دنیا می‎آید" و "کجا مرحموممان دفن می‎شود" همه و همه بر اساس "جاهلیت، تفاخر و رسومات غلط" است. تفاخر به نام بیمارستان، پزشک، مدرسه ... و سرانجام قبر 500 میلیون تومانی!

موضوع "ساده زیستی" جبری و دستوری نیست. بیاییم روی یک واژه تفاهم کنیم و بگوییم [b]بعضی‎ها غربتی‎اند[/b] (فعلا نگوییم لئیم‎اند یا فی ضلال مبین‎اند) برای تصحیح سبک زندگی، لازم است نگاهمان را اصلاح کنیم و یک سری از شناختهایمان را تغییر دهیم.
مهربان...
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۲۲:۰۸
248
72
...ادامه
پرسش: [b]چرا کسی که نماز دهه اول ذیحجه (و واعدنا...) را بخواند ثواب حج را می‎برد؟[/b]
پاسخ: براساس این آیه خداوند از حضرت موسی 40 شب (10+30) وعده گرفت (و واعدنا موسی ثلاثین لیله و اتممناها بعشر)
دقت: حضرت موسی در حالی که همزمانش پیامبر دیگری هم بود و بعد از او نیز دو پیامبر اولوالعزم می‎آمدند در این 40 شب برای خودش خلیفه تعیین کرد (و قال موسی لاخیه هارون اخلفنی فی قومی) خلیفه‎ای که تشریفاتی و تجملاتی نبود و باید کار مدیریتی انجام می‎داد که یک لحظه جامعه بدون "ولیّ" نمانَد. (و اصلح و لاتتبع سبیل المفسدین)

حال سوال این است که رسول خدا (ص) که براساس صریح قرآن، آخرین پیامبر است "خاتم النبیین: احزاب/40"، و نیز باتوجه به آیات "انک میت: زمر/30"، "افان مات او قتل: آل عمران/144" و اتفاق "حجه الوداع"... [b]بعضی‎ها با چه توجیهی می‎گویند که رسول خدا (ص) از دنیا رفت و برای خودش خلیفه تعیین نکرد؟![/b]

هر کس با هر مذهبی به این آیه فکر کند؛ این مقدمه می‎شود که معنی "غدیر" و به دنبال آن "محرم" و "بغضاً لـِاَبیک" را بفهمیم.
مهربان...
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۲۲:۰۹
48
0
...ادامه
هر شیعه در هر جا که هست به این فکر کند که:
[b]امروز ولی خدا و خلیفه رسول خدا کجاست و از ما چه انتظاری دارد؟ امروز ما چه تکلیفی در قبال او داریم؟ انتظار او از ما در این تهاجم‎ها و جاهلیت‎ها چیست؟
[/b]این نیازمند این است که مردم با هم همفکری کنند و حتما باید دنبال افقه و اعلم باشند، سراغ نایب این ولی بروند و ببینند "نقشه"، "خط" و "راه" چیست؟ (اگر هر کس بخواهد خودش نسخه بپیچد گمراه می‎شود.)
لازم است همیشه توسلمان به اهل بیت و ولایت را به روز کنیم و مدام دلمان را از زنگار پاک کنیم.
-------------------------------------------
صدقه علنی و آشکار، بلا را دور می‎کند و صدقه پنهانی، عذاب خدا را کم می‎کند.
صلوات
امیر قنبری
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۰۶:۳۱
48
8
سلام
خدا قوت
بسیار لذت بردم که وقتی توضیح در مورد جایگاه بعضی کلمات (عربی-فرانسوی...)دادید ولی مجری بی اهمیت تصحیح کرد و نخواست از کلمات اتم و اکمل استفاده کنه و کلماتی جای گزین کرد ولی شما بر سر گفتن اون کلمات تاکید کردید که به این معنی که گفتنش ایراد نداره...
mh
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۰۷:۰۱
160
8
عالی بود
محمد هادی
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۸:۵۹
584
24
سلام حاج آقا
یه پیشنهاد دارم که البته با عرض معذرت شخصی هست و به خودتون ربط داره که انجام بدید یا خیر. متاسفانه ظاهرا قرار نیست دکور برنامه عوض بشه و فضای تاریک برنامه تاثیر جالبی در مخاطب نمی گذاره. خواستم ازتون درخواست کنم برای این که دکور برنامه رنگ روشن تر به خودش بگیره شما عبا و قبای رنگ روشن بپوشید. البته من همین الان بعد از این کامنت با روابط عمومی صدا و سیما تماس خواهم گرفت و در مورد عوض کردن دکور تذکر خواهم داد.
یاعلی
شاگرد کوچک شما در کلاس مجرد ها، 22سال، دانشجوی مهندسی مکانیک،کرج
andromeda
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۰:۱۱
1088
0
سلام استاد
چند نکته:
» چند روش رایج و کلی در روابط اجتماعی:
1- مدل دستوری (بالا به پایین)
2- تهاجم- انفعال (خشمگینانه / ترس)
3- تهاجم- تهاجم
و یا انفعال - انفعال که ارتباط شکل نمیگیرد.
این روابط باید به یک رفتار صریح محترمانه ی منصفانه یعنی اخلاقی اسلامی تبدیل شوند.

21ساله/ دانشجوی مهندسی مدیریت پروژه/کرج
تبریزی
۱۳۹۲-۰۷-۲۱ ۰۰:۱۰
264
216
سلام
(آرامش باعث ایجادمهربانی میشود.)
(برای دونستن علت پرخاشگری ،نامهربانیمون باید یه تحلیل درست داشته باشیم و بدونیم مشکل از کجاست؟سپس اقدام به مدیریت کنیم)
(صدقه ای که بلا را دور میکند ،صدقه آشکار و صدقه ای که عذاب را دور میکند صدقه پنهان است.)
(بجای نا امید شدن و سرزنش کردن بدنبال راهکارهایی بگردیم و آنها را در خودمان پرورش بدیم.)
تبریزی/کارشناس تربیت بدنی/مشهد/20.7.1392
زیرا
۱۳۹۲-۰۷-۲۱ ۰۹:۵۹
8
0
سلام استاد. وقتتون به خیر.
لینک زیر بخشی از فرمایشات شما در برنامه آیینه خانه در رابطه با [b]فلسفه خواندن آیه "و واعدنا موسی ..." در نماز ماه ذی الحجه[/b] است. اگر صلاح دیدین منتشر کنین.

http://www.aparat.com/video/video/result?text=حجت+الاسلام+شهاب+مرادی+-فلسفه+نماز+ماه+ذی+الحجه+-آیینه+خانه&secfrdcodedvar=551b7233a2115381d5eb37c9e66ebed0ac687cc5&btnSubmit=+&data%5Bcheckgetrequest%5D=true&frm-id=1381656658525a6852226c5
کارشناس ارشد مشاوره خانواده -30 ساله- تهران
ZahraJafari
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۶:۳۲
234
18
سلام حاج آقا
ایام و اعیاد مبارک
به دلیل مشغله کاری ، بعد از یک هفته توفیق پیدا کردم که فایل صوتی برنامه تون رو گوش کنم
فرمایشاتتون راجع به محل دفن آدم ها و اینکه ممکنه روی آدم رو از قبله برگردونند یا جابجا کنند ، [b]خیلی[/b] تکان دهنده بود
اجرتون با خدا
التماس دعا
رزیدنت پزشکی|26ساله|23مهر92،شب عید قربان
Reyhane1390
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۱۶:۲۱
27
90
سلام آقای مرادی
امروز داشتم برنامه ی 25 آیینه خانه رو از آرشیوم میدیدم. خواستم از شما بابت مطرح کردن رویکرد تحلیلی، چند بعدی و البته کاربردی نسبت به مسائل تشکر کنم. این نوع نگرش به زندگی واقعاً آرامش بخش و امیدآفرین است.
خدا قوت
کارشناسی ارشد/29 ساله/11 بهمن 92
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: