۷۵۶۶
بازدید
بازدید
دوره سوم کلاس مجردها ؛ جلسه بیست و یکم (جلسه ۷۱)
ساعت ۱۶ تا ۲۰
البته لازم است قبل این ساعت در سالن حاضر باشید.
آدرس: ابتدای اتوبان کردستان. تالار ایوان شمس. امکان استفاده از پارکینگ برای بچه های کلاس فراهم است.
ملاحظات:
۱. کلاس مجردها عمومی نیست و اعضاء از قبل ثبت نام کرده اند. و با توجه به سوالات تکرار می کنم تمام این جلسات رایگان است. از بیان و تکرار این موضوع خجالت می کشم اما سوال می شود...
۲. در تمام جلسات قرآن جیبی خودتان را همراه داشته باشید و قبل از شروع جلسه به اندازه زمان حضورتان تا شروع جلسه قرآن تلاوت کنید و با هم کمتر گفتگو کنید. این نکته را مهم تلقی بفرمایید.
به ویژه حتما یک سوره یس بخوانید و ثوابش را به صدیقه کبری سلام الله علیها اهدا کنید.
۳. برای پایان کلاس با تعدادی تاکسی ویژه بانوان و دو دستگاه اتوبوس به مقصد ایستگاه مترو هماهنگی به عمل آمده است.
»»»»مهمان ممنوع!««««
اگر در جریان کلاس مجردها نیستید، این لینک و لینک های متن آن را بخوانید: »»»ماجرای دوره ی کلاس مجردها...
یکشنبه ۱۳۹۲/۷/۱۴ ایوان شمس
اشتراک مطلب
آیا این جلسه مهمان داریم؟
اصلا حسین جنس غمش فرق میکند
این راه عشق پیچ وخمش فرق میکند
این جا گدا همیشه طلبکار میشود
این درکه امدی کرمش فرق میکند
صدمرده زنده میشود از ذکر یا "حسین"
عیسای اهل بیت دمش فرق میکند.
تقدیم به شما استاد بزرگوار.
والتماس دعا.
ممنون از حسن توجه حضرتعالی !!
یکشنبه ی گذشته در ایوان شمس ثبت نام حضوری ام انجام شد؛ لطفا راهنمایی بفرمایید برای ثبت نام اینترنتی (دختران) از کدام لینک می توانم استفاده کنم؟
با تشکر
اول باید تشکر کنم از شما بابت دعوت استاد محترم آیت الله آقای هاشمی
حاج آقا انشاا... سفرتون به پابوس امام رضا(ع) بی خطر باشه.[کنسل شد!]
التماس دعا
23ساله/لیسانس شیمی کاربردی/تهران-نارمک
خظاب به کامنت گذار با اسم رسول : ذوق صحیح است، نه زوق!!!
واقعا نَفَس مهمان امروز شما حضرت آیت الله هاشمی حق بود.ممنون.
به نظر من ایشون مفهوم صحبتهاشون رو خیلی واضح رساندن ولی این ایراد از ما بود که به لحن شما عادت کردیم،من با این که منظور آیت الله رو فهمیده بودم ولی صحبت های بعد شما برای روشن تر کردن مفهوم به نظرم روان تر بود،من خودم خیلی سخت تر برای خودم اون رو حلاجی کرده بودن،که تیتر وار میشه:
با استفاده از قابلیت های جاودانگی روح و فنای جسم.
در مورد کلاس امروز هم در بحث یک ازدواج معمولی برای زندگی بهتر خود، به شدت با شما موافقم و این نکته رو تیتر وار عرض میکنم که به نظرم در داستان عاشقانه زندگی خود، زن و مرد باید نقش مکمل هم باشند و نقش اول رو روح اعتقاد به خدا بازی کند،اینگونه زندگی ما ابدی خواهد بود.
27 ساله/کارشناسی ارشد صنایع/تهران-یوسف آباد
حاج آقا ممنون که با ما مشورت میکنید.
27 ساله/ارشد صنایع/تهران-یوسف آباد
باهوش بودن رو که یکی از ملاک های ازدواج به صورت خیلی کوتاه فرمودید به نظرم نکته ی خیلی مهمی است و یکی از ملاک های مهم محسوب می شود.
الامام علي «ع»: من استحكمت لي فيه خصلة من خصال الخير، احتملته عليها و اغتفرت فقد ما سواها. و لا أغتفر فقد عقل و لا دين، لأنّ مفارقة الدّين مفارقة الأمن، فلا يتهنّأ بحياة مع مخافة. و فقد العقل فقد الحياة، و لا يقاس إلّا بالأموات.
هر كه در او خصلتى از خصال نيك بر من ثابت شود، او را بر آن پذيرا مىشوم و از نبودن چيزهاى ديگر چشم مىپوشم، ليكن از نبودن خرد و دين چشم نمىپوشم. زيرا جدايى از دين جدايى از امنيت خاطر است، و زندگى با ناامنى و نگرانى گوارا نخواهد بود. فقدان خرد نيز به منزله فقدان حيات است. و بيخرد را جز با مردگان نتوان قياس كرد.
24 ساله/ کارشناسی ارشد روانشناسی/ تهران
استاد واقعاً به خاطر حضور مهمان ارجمند و بزرگوار از شما و ايشون صميمانه تشكر ميكنم..
حضور ايشون و درس بزرگي كه از حديث نبوي به ما آموختن عالي بود ..
من به شخصه از ايشون درسي برای تمام زندگيم ياد گرفتم و از شما هم مهارتهاي حضور در زندگي رو مي آموزم ..
انشاءالله كه با دعاي شما ما هم به درجات بالاي دنيايي و آخرتي برسيم ..
و اما درس ايشون :
حديث نبوي :
علم سه چيز است :
1.آية محكمه : علم معارف الهي و شناخت حق و اصول اعتقادات انسان
2. فريضه عادله : كسب فضائل و كمالات اخلاقي و دوري از رذائل اخلاقي
3. سنه قائمه : احكام و دستورات الهي، طريقه عبوديت و زندگي در دنيا، و نحوه ارتباط با خدا و ارتباط با خلق
و علم هاي غير از اينها فضيلت است .
و ما
سزاوارترين علم براي تو علميست كه به آن عمل بكني (كسب فضائل اخلاقي-احكام دين- معارف خدا)
واجب ترين علم براي تو علميست كه از آن سوال ميشوي
لازم ترين علم براي تو علميست كه بر مصالح قلبت دلالت كند و فساد قلبت را براي تو ظاهر كند.
امام جواد(ع) فرموده اند: مومن نیازمند توفیق از جانب خداوند و واعظ و اندرز دهنده درونی و پذیرش نصیحت از کسی است که او را نصیحت می نماید. (بحارالانوار، ج 78 ص 358) در این حدیث شریف سه اصل پیشرفت و رستگاری مومنان بیان شده است.
* توفیق الهی
مشیت الهی و توفیقات الهی، راز توانایی انسان در انجام کارهای بزرگ است. باید با پاکسازی انگیزه ها و اخلاص، رنگ و سمت الهی به کارها داد و از امدادهای غیبی و توفیق الهی برخوردار شد.
واعظ درونی
«وجدان بیدار اخلاقی» عامل پاکی سلامت انسان و رهایی از گناهان بزرگ است. پذیرش این حقیقت که جهان در محضر خداست و باور اینکه انسان در هیچ زمان و در هیچ مکانی از چشم خدا پنهان نیست به او مصونیت اخلاقی می بخشد. خردورزی و فطرت گرایی و ایمان الهی از واعظان درونی اند که همواره انسان مؤمن را پند و اندرز می دهند.
* نصیحت پذیری
نصیحت پذیری و خیرخواهی باید بر معاشرتها، روابط و مناسبات مومنان حاکم باشد. مؤمنان باید یکدیگر را نصیحت کنند، چون هر مومنی نیازمند نصیحت است. نصیحت انجام دادن کار و یا گفتن سخنی است و صلاح انسان در آن است. انتقاد پذیری از امتیازات و فضایل اخلاقی است و موجب برطرف شدن بدی ها و عیبها و حرکت در صراط مستقیم رشد و کمال است.
شعبه هاى علوم دين
« إِنَّمَا الْعِلْمُ ثَلاثَةٌ: آيَةٌ مُحْكَمَةٌ أَوْ فَريضَةٌ عادِلَةٌ أَوْ سُنَّةٌ قائِمَةٌ وَ ما خَلاهُنَّ فَهُوَ فَضْلٌ ».
همانا علم دين سه چيز است، و غير از اينها فضل است:
1ـ آيه محكمه (كه منظور از آن علم اصول عقائد است)،
2ـ فريضه عادله (كه منظور از آن علم اخلاق است)،
3ـ و سنّت قائمه (كه منظور از آن علم احكام شريعت است).
اگر عالمی قصد کند علم را برای مقدمه وصول به دنیا تحصیل کند برای او اجر اخروی نخواهد داشت و اگر فردی تحصیل علم دنیوی رابرای خدا و خدمت به بندگان او کسب کند برای او فضل و اجر خواهد داشت.
از امام موسی بن جعفر(ع) پرسیدند:کدام علم را تحصیل کنیم؟
ایشان فرمودند:سزاوارترین علم برای تو علمیست که به آن عمل کنی و واجب ترین علم آن است که از آن سوال خواهی شد؛ من ربک؟ من نبیک؟ من امامک؟
ولازم ترین علم علمیست که تو را به مصلحت قلبت دلالت کند که حقیقت انسان قلب اوست و کمال انسان در روز قیامت به سلامت قلب او برمی گردد.
بهترین عمل برای معرفی بهترشیعه عمل هر فرد است، اینکه ما طوری رفتار و زندگی خود را تنظیم کنیم که زینت اهل بیت باشیم.
تفاوت علم حوزه با سایر جاهای علمی در خدمت معنوی به مردم است.البته بشر هم به علم نیاز دارد و هم به فن ...
32 ساله - کارشناسی ارشد مشاوره - تهران
اول می گویم :«الحمدلله »وبعد ازتون بابت دعوت از این مهمان بزرگوار وگرامی وگران قدر که بایدحضورشان راغنیمت بشماریم ،تشکر می نمایم وگویم:«احسنت برشما» استاد
استاد میشه هرچندجلسه یکبار ایشان رابه کلاس دعوت نماییدتا از بیاناتشان بهره مندبشویم.
یاعلی(ع)
نکات جلسه 71 مجردها:
1.اگه از چیزی خوشتون امد حتما با گفتن کلمه ای مثل :احسنت، ... تاییدت را بیان کن.خودت رو ادم حسابی بدان.
2.اساتید و معلمان نباید با بیانشان شاگردان را تحقیر کنند.مثلا بعضی از معلم ها به شاگردانشون میگن:تو که چیزی نمیشی و یا ورودی های قیل از شما بهتر بودن و امثالهم که در کلامشون شاگردانشون را تحقیر می کنند.
3.هر گونه ابراز وجود محترمانه باعث بالاتر بردن خودکارامدی میشه.و باید تمرین کنیم.
4.این جلسه مهمان عزیزی،ایت الله هاشمی، داشتیم و از حضورشون استفاده کردیم.ایشون در پاسخ به سوال یکی از اقایون که پرسیدند برای کمک به شیعه چه کاری می توانیم بکنیم ،روایتی با این مضمون که،[با عمل صالح]اگر خودمون شیعه خوبی باشیم این بهترین کمک به شیعه است ،بیان کردند.
(ادامه دارد)
5.به نظر من این جلسه تمرین احترام گذاشتن بود و استاد با رفتارشون نحوه احترام گذاشتن را به خوبی بیان کردند.
با احترام
لیسانس ریاضی کاربردی/25 ساله
سالروز ازدواج دو گوهر پاک رو بهتون تبریک عرض می کنم .وتشکر می کنم بخاطر دیشب که شرمنده مون کردید ودعا کنیدبا پوشیدن لباس سربازی امام زمان علیه السلام بتونم وظیفه خودمو بخوبی انجام بدهم .ان شا ءالله خدا شما را برای ما حفظ کند .
طلبه 19ساله /کرج
تشکر می کنم ازتون بخاطر اینکه آیت الله هاشمی رو دعوت کردید در محفل ما خیلی تاثیر گذاربود .بخشی از صحبت های استاد ارجمندتونو ذکر می کنم .
امام کاظم (ع) فرمودند: « إِنَّمَا الْعِلْمُ ثَلَاثَةٌ آيَةٌ مُحْكَمَةٌ أَوْ فَرِيضَةٌ عَادِلَةٌ أَوْ سُنَّةٌ قَائِمَةٌ وَ مَا خَلَاهُنَّ هُوَ فَضْل ـــ علم فقط بر سه قسم است ؛ آیه ی محکمه ، فریضه ی عادله ، و سنّت قائمه و آنچه غیر از اینهاست زیادت و فضل است. » (بحار الأنوار ، ج1 ،ص211
طلبه 19ساله/کرج
جلسه بسیار خوبی بود ممنونم....
یک نکته از کلاس: دقت داشته باشیم تأیید و یا مخالفت خود را در مورد یک موضوع با احترام بیان کنیم و نترسیم و نکته ای که در مورد اکثر بچه های کلاس صادقه اینه که از پای میکروفون اومدن و اظهار نظراتمون میترسیم وترجیح میدیم که نظراتمونرو بیان نکنیم تا قضاوت نشیم و پاسخ استاد خوب ما این بود که کلاس ما یک کلاس کاراتس و باید در کلاس تمرین تا یاد بگیریم پس نترسیم و منفعل نباشیم...
21ساله فوق دیپلم
جا دونستم در اینجا مطلبی از امام بزرگوار درباره ی حوزه علمیه ودانشگاه بگویم.
«دانشگاه و حوزه هاى علمیه و روحانیون مى توانند دو مرکز باشند براى تمام ترقیات و تمام پیشرفت هاى کشور. و مىتوانند دو مرکز باشند براى تمام انحرافات و تمام انحطاطات. از دانشگاه هست که اشخاص متفکر متعهد بیرون مى آید. اگر دانشگاه، دانشگاه باشد، اگر دانشگاه واقعاً دانشگاه باشد و دانشگاه اسلامى باشد؛ یعنى در کنار تحصیلات متحقَّق در آنجا، تهذیب هم باشد، تعهد هم باشد، یک کشورى را اینها مى توانند به سعادت برسانند. و اگر حوزه هاى علمیه مُهذَّب باشند و متعهد باشند، یک کشور را مى توانند نجات بدهند. علمِ تنها اگر ضرر نداشته باشد، فایده ندارد. تمام این، وقتى ما به یک نظر وسیعى به همه دنیا و به همه دانشگاه هایى که در دنیا هست بیندازیم، تمام این مصیبت ها که براى بشر پیش آمده است ریشه اش از دانشگاه بوده. مطلبه ادامه دارد......
طلبه 19 ساله /کرج
ریشه اش از این تخصص هاى دانشگاهى بوده. این همه ابزار فناى انسان و این همه پیشرفت هایى که به خیال خودشان در ابزار جنگى دارند، اساسش از دانشمندانى بوده است که از دانشگاه بیرون آمده اند. دانشگاهى که در کنار او اخلاق نبوده است، در کنار او تهذیب نبوده است. و تمام فسادهایى که در یک ملتى یا ملتها پیدا شده است از حوزههاى علمیه اى بوده است که متعهد به دستورات اسلامى نبوده اند. تمام این ادیانى که ساخته شده است از دانشمندان و علما سرچشمه گرفته است. علمى که پَهْلوىِ او اخلاق و تعهد اسلامى نبوده است، تهذیب نبوده...ادامه دارد ....
طلبه 19 ساله /کرج
دنیا را دانشگاه به فساد کشانده است. و دنیا را دانشگاه مى تواند به صلاح بکشد. دانشگاه هاى سرتاسر جهان اگر موازین انسانى را، اخلاق انسانى را، آنچه که در فطرت انسان است، در کنار تعلیم و تعلّم قرار بدهند، یک عالَم، عالَم نور مى شود. و اگر تخصص ها و علم ها منفصل باشد از اخلاق، منفصل باشد از تهذیب، منفصل باشد از انسان آگاه، انسان متعهد، این همه مصیبت هایى که در دنیا پیدا شده است از همان متفکرین و متخصصین دانشگاه ها بوده. این دو مرکز- که مرکز علم است- هم مى تواند مرکز تمام گرفتاری هاى بشر باشد و هم مى تواند مرکز تمام ترقیات معنوى و مادى بشر باشد. علم و عمل، علم و تعهد به منزله دو بال هستند که با هم مى توانند به مراتب ترقى و تعالى برسند.»
طلبه 19 ساله /کرج
چند نکته از کلاس:
1.احترام ویژه به استاد و رعایت تواضع و ادب نسبت به ایشان
2.احترام و توجه به لباس روحانیت
3. هدیه دادن با سخاوت
4.از چیزهایی که خراب شده اند یا مشکلی دارند و می توانیم درستشان کنیم ساده نگذریم(همان مسئله ای که چندوقت پیش در پی بحث خودکارامدی مطرح شد) مثل دسته صندلی که لق بود و چون پیچ گوشتی وجود نداشت استاد با کلید محکمش کردند!
27 ساله،کارشناسی ارشد نرم افزار،تهران
1. از اینکه با ما مشورت کردید از شما ممنونم. مطمئنا شما آنقدر خردمند هستید که به تنهایی هم می توانستید تصمیم بگیرید ولی هم میخواستید به ما یاد بدهید [b]"در کارهایمان مشورت کنیم"[/b] و هم به ما بفهمانید [b]"وجود تک تک ما مهم و اثرگذار است"[/b]
2. یکی از مسائلی که همواره جلوی دیگران از شما ذکر میکنم بغیر از سخاوت و خردمند بودن و غیره مدیریت شما در کلاس؛ روابط خانم ها و آقایان است. دو سال این کلاس ادامه داشته و ما هیچ مشکلی از این نظر نداشته ایم که مسلما به علت تدبیر شما و گروه اجرایی بوده است. بعنوان مثال وقتی چند جلسه پیش شما در کلاس به مناسبتی از من تعریف کردید و یکی از آقایان گفتند ماشاالله و شما به ایشان تشر زدید من خیلی از غیرت شما و مدیریتتان لذت بردم.دقیق تر بگویم احساس پناه کردم!
27ساله،کارشناسی ارشد نرم افزار،تهران
این کلاستون از جمله بهترین جلساتی بود که در اون حضور داشتم و حاوی نکات بسیار که نمیدونم چطور به همه اونها اشاره کنم اما برخی از مهمترین موارد عبارتند از:
1- تشویق کردن افراد در جلسات مختلف (که هم نشانه تلقی و احترام شخص تشویقکننده به خود است و از طرفی موجب حمایت و افزایش اعتماد به نفس فرد مذکور میشود)
2- سیستم آموزشی کشور ما اغلب به گونهای است که مخرب اعتقاد افراد به توانایی خودش است (استفاده از عباراتی مثل ورودیهای قبلی خیلی بهتر از شماها هستند) و این چرخه تکرار میشود. یعنی رفتار ما هم ممکن است با دیگران تحقیرآمیز بوده و موجب تخریب اعتماد به نفس آنان شود.
3- هرجا بتوانیم محترمانه ابراز نظر کنیم و نه گستاخانه یا پرخاشگرانه، یعنی اعتماد به نفس خوبی داریم.
5- آموزش عملی رفتار شما در نحوه برخورد با استادتون که به عنوان مهمان تشریف آوردند
1- روایتی از امام جواد (ع) که فرمودند: انسان در زندگی به سه چیز نیاز دارد
توفیق الهی، واعظی از نفس خویش (که همیشه مراقب کردار و اعمال وی باشد) و نصیحت نصیحتکنندگان
(جالب بود که در کامنت های ذیل جلسه شب شهادت امام جواد (ع) دیدم که شما هم به این روایت اشاره کرده بودید)
پیامبر (ص) فرمودند اینها که گفتید علمی است اگر کسی بلد نباشد مضر به حالش نیست و کسی هم بداند نفعی از آن نمیبرد، سپس ادامه دادند "إنّما العلم ثلاثة: آیة محکمة أو فریضة عادلة، أو سنة قائمة و ما خلا هنّ فهو فضل"
- فریضه عادله: اشاره به فضائل اخلاقی (دوری رذائل و مزین شدن به فضایل اخلاقی)
- سنه قائمه: اشاره به احکام و دستورات الهی (طریق عبودیت و بندگی و زندگی در دنیا همراه با معاشرت با حق و خلق)
و سپس اضافه کردند: و ما خلاهن فهو فضل یعنی دانستن هر چیزی غیر از این برای فرد فضیلت محسوب میشود
نکته قابل توجه این است که اگر کسی علوم دنیوی (مثل تمام علوم مختلفی که میشناسیم) به قصد رضای خداوند و خدمت باشد اثرات آن همانند علوم اخروی پس از مرگ نیز با ما خواهد بود و از طرفی اگر عالم دینی که تحصیل علوم اخروی کرده تنها و تنها به دنبال منافع مادی و دنیوی حاصل از این علوم باشد، دانشش علم دنیوی محسوب شده و در آخرت سودی برای وی نخواهد داشت.
شایستهترین علم برای تو آن علمی است که عملت جز با آن اصلاح نمیشود؛ واجبترین علم برای تو آن علمی است که درباره آن از تو سوال میشود و لازمترین علم برای شما آن علمی است که شما را به احوال دلتان رهبری بکند و صلاح و فساد آن را نشانتان بدهد.
4- استاد محترم در ادامه و در پاسخ سوال یکی از آقایان که چگونه می توان به مذهب تشیع کمک کرد؟ پاسخ دادند: عمل و رفتار شخصی ما به عنوان یک مسلمان شیعه بهترین تبلیغ و کمک به مذهب جعفری است.
عذر خواهی میکنم حاج آقا از طولانی بودن همیشگی کامنتهام، دلیل این موضوع هم اینه که زمانی که امکان حضور در کلاس هاتون رو نداشتم مشتاقانه کامنت ها رو می خوندم برای اینکه چیزی یاد بگیرم، با خودم گفتم اگر فرصتی برام فراهم بشه تمام مطالبی که به نظرم مفیده رو مینویسم تا دیگران استفاده کنند.
در پناه حق باشید
برخی نکات عملی آموزشی جلسه 71 کلاس مجردها که جا موند!!!
1- دادن هدیه به جوان تازه معمم شده کلاس در نهایت صفا و صمیمیت همراه با عذرخواهی بایت دیر متوجه شدن این موضوع!
2- دادن تسبیحتون به اون شکل خاص به یکی از آقایان ([ابتدا پرت کردنش به شوخی و در بیان مثال و ایشون برداشت ... سپس شما رفتید از ایشون گرفتید و با ابراز لطف و احترام و خنده تقدیمش کردید]) چقدر این جور رفتارهاتون رو دوست دارم سرشاره از سرزندگی و نشاط بحمدالله
3- صمیمیت فوق العادتون در بیان خاطره ای که به قول خودتون "خودزنی" محسوب میشد (مطمئنم همه دوستان عاشق این همه صفا و صداقت شما هستند)
5- و در آخر بخش بسیار پرشور کلاس در طرح سه پرسش از همه بچه ها و مشورت گرفتن از نظرات اونها (اونم در سه موردی که می تونستید کاملا شخصی عمل بفرمایید) ممنونم از این همه لطف و احترامی که به شخصیت بچه ها گذاشتید
لطفا دعا بفرمایید تنها شنونده و بیننده نبوده بلکه عمل کننده به آموخته هامون در کلاس شما باشیم
در پناه حق
صحبت های استاد تون ( آیت الله هاشمی ) بسیار شیرین و کاربردی بود . خیلی مطلب یاد گرفتم مخصوصا با تکمیل مبحث بعد از صحبت ایشون توسط خودتون .
خیلی ممنون !
نگار 21 ساله / دانشجوی مهندسی صنایع / ری ( حرم حضرت عبدالعظیم )
http://www.kolahpahlavi.tv/news/خبرهای-دیگر/636-شورای-نظارت-به-«کلاه-پهلوی»
شورای نظارت بر کلاه پهلوی بعد از این همه قسمت های پخش شده فقط زحمت کشیدند تذکر دادند و جالبتر اینکه گفتند اصلاحش کنید ! چی رو باید اصلاح کنند قسمت های پخش شده رو؟
در سایت کلاه پهلوی
در کنار همه نکات خوبی که دوستان در بالا به اون اشاره کردند که بسیار هم از اون ها استفاده کردیم، به نظرم چندتا موضوع در کلاس مطرح شد، هر کدوم تا جایی پیش رفت ولی تقریبا همه نیمه کاره موندند. موضوعاتی که با سوالات دوستان آغاز شدند مثل:
- چه چیزی باعث می شه که پای بلندگو نیایم(ادامه بحث اتفعال_ تا واکنش هایی که باید نشان بدهیم و عموما نمی دهیم ادامه پیدا کرد)
- حوزه یا دانشگاه؟ (علم آلی و اصالی رو توضیح دادید اما بحث کامل نشد)
-نابلدی در عاشقانه زندگی کردن
-بحث ساماندهی یک موج! با لغاتی مثل غربتی و ...
انشالله در جلسه های بعد، ادامه این بحث ها رو هم داشته باشیم
حضور در هر جلسه کلاس به من انرژی مضاعف میده
بعضا متوجه موضوعاتی میشم که قبلا عادی از کنارشون رد میشدم
بسیار بسیار ممنون
در پناه صاحب حرم حق
22 ساله/ دانشجوی مهندسی معماری/تهران
استاد ممنون ازتون که باما مشورت می نمایید،وقتی شما از تک تک ماخواستید بیاییم پای میکروفن به شمامشورت دهیم، درواقع درخواست مشورت شمابامن که در کلاس بودم باعث بالا رفتن به سرعت اعتماد به نفسم می شود که خیلی وقت است که پایین است البته ازاینکه شما از ماخواستید به شما مشورت دهیم بسیار هم بسیار افتخار می کنم.
البته من خواستم بمانم برای مشورت ولی وقتی انتظار خانواده رادر بیرون درنظر گرفتم ،تصمیم گرفتم بروم ومی دانم که خودتان بهترین وصحیح ترین تصمیم رامی گیرید .
...
التماس دعا
یاعلی (ع)
تواضع آیه الله هاشمی حتی در نشستن بر روی صندلی هم مشهود بود.
خوشحالم که سعادت دیدار ایشان به برکت وجود شما نصیبمان شد.
به نظر من به جای کلمه غربتی میشه از این موارد استفاده کرد
"ندید بدید"یا مثلا "نوکیسه" یا "بی شخصیت" یا "ضعیف النفس"
خدا قوت
جلسه ی هفتادو یکم دومین جلسه حضورم در کلاس مجردها بود و به قول آیت الله هاشمی دامت برکاته توفیق بزرگی شامل حال من وسایر دوستان شده بود . سخنرانی آیت الله هاشمی واقعا لذت بخش و مفید بود و باتوجه به این که علوم سه گانه را نیز آموختم لذت این جلسه برایم دوچندان شد .
آنجا که ایشان در مورد عدم نهی سایر علوم از جانب اسلام صحبت کردند و نیز دیدگاه اسلام به علوم دیگر که آن را برای انسان فضیلت می داند برایم جذابیت خاصی داشت و شاید پاسخ بسیاری از پرسش هایم را داد.
خلاصه به نظرم جلسه ی بسیار خوبی بود و انشاالله که توانسته باشیم استفاده لازم را برده باشیم .
خسته نباشید
مدت زیادیه که میخوام از گروه اجزایی دو تا موضوع رو بپرسم. ولی هربار فراموش میکنم.
حالا اینجا مینویسم که یادم هم بمونه انشالله این هفته بپرسم.
1- آیا آمار دقیقی از بچه های کلاس (اعم از دختر و پسر)که طی این سه سال ازدواج کرده اند وجود داره؟ کاش یه جلسه اینها بیایند و از تجربیاتشون و تأثیر مباحث کلاس در روند ازدواجشون بگویند. فکر میکنم جلسه شاد و خوبی بشه.
2- آقا, توی هرجلسه از حداقل یک عکاس تا حدود سه چهار عکاس توی کلاس حضور دارند. عکسهای اینها کجاست؟؟ (وقتی توی سابتهای خبری سرچ میکنم, عکسهای جلسه های خیییلی قدیمی که مهمان هم بوده ایم رو پیدا میکنم.) با حساسیتی که شما روی زاویه و کیفیت عکسها دارید, خیلی دلم میخواد نتایجش رو ببینم که تا بحال متأسفانه میسر نشده. ممکنه راهنمایی بفرمایید؟
با تشکر و احترام
وقت شما بخیر... من به همراه چند تا از دوستانم، قصد شرکت در کلاس مجردها رو داریم.
در ضمن آمادگی شرکت در این کلاسها رو داریم چون از دانش آموختگان کلاسهای اصول اعتقادی کانون اسلامی انصار هستیم.
خیلی خیلی مشتاق شرکت در کلاسهای شما هستیم. چی کار کنیم؟؟؟؟
مارو راهنمایی کنیـــــد لطفا!!
اول کلاس که وارد شدید ب ی خانمی که ظاهرا ماسک زده بود گیر دادید(البته من ندیدم) ! ظاهرا ایشون علت رو درد دندون بیان کردن و شما به ایشون فرمودید که ی جایی ، گوشه ای بشین که دیده نشوی !
[b]و فرمودید این یعنی این که با جلب توجه کردن (برای خانم ها) به هر نحوی تا آن جا که بشود مخالفم !!!
[/b]
و این به نظر من یکی از مهمترین درس های کلاس بود .
یاعلی (ص)
کجای سایت هس؟
همه جا نوشتید ثبت نام ب صورت اینترنتی هس
کجاست؟
در مورد کامنت reza Tcivil
لفظ غربتی خیلی تاثیر گذارتر هست و خیلی بیشتر قبح برخی از رفتارها رو نشون میده.
ببخشید،می تونید در مورد کامنت reza Tcivilتوضیح بدید؟برام سوال شده -جلب توجه با زدن ماسک؟و پیشنهاد شما!!!!
رسیدن بخیر
ما جلسه قبل زودتر سوار اتوبوسها شدیم و متوجه نشدیم در برنامه "مناظره" شرکت نمیکنید. امروز کلی منتظرتون موندیم!!
سلام
خواستم یه سوالی چند وقتیه که در گیرشم و خیلی بهش فکر کردم که انجامش بدم یا نه اما برای اولین باری است که در کلاس شما حضور پیدا کردم و جوابشو استاد شما دادند اما این رو می خوام بپرسم که من دانشجوی ترم آخرم مهندسی مکانیک اما هم دوست دارم که تو حوزه برم و چون می دونم برام مفیده و هم اینکه چون نیروی متخصص تو رشتمون کمه میخوام تو رشته مکانیک هم ادامه تحصیل بدم سربازیم نرفتم خواستم بپرسم ببینم میشه برم حوزه و اگر بخواهم ادامه تحصیل بدم در مقاطع بالاتر آیا حوزه منو منع نمی کنه یعنی اجازه میدند که بنده ادامه تحصیل بدم و هم دروس حوزوی رو بخونم
چون قلب من هم میگه برو حوزه و هم میگه برو ادامه بده مکانیک رو
و این رو هم راهنمایی کنید من بهمن درسم تموم میشه این امکان هست از بهمن ماه برم حوزه اگر هست کجا و چیکار باید انجام بدهم
یاعلی مددی
سلام استاد
این نظرات رو که می خونم. خوشحال میشم که چنین مراکزی برای جوانان هست تا نهایت استفاده رو ازش ببرن. مخصوصا با حضور استاد بزرگواری مثل شما.و در کنارش غبطه غیر قابل توصیفی که من و امثال من که شهرستانی هستیم توان شرکت در چنین مراکزی رو نداریم. استاد قلبم ازین بی سعادتی می گیره و فشرده میشه.
و من الله توفیق