ثبت نام دوره جدید کلاس مجردها ۱۴۰۳

ثبت نام دوره جدید کلاس مجردها ۱۴۰۳

کلاس مجردها را امروزه خیلی ها می شناسند اما برخی هم تصوری نادرست بر مبنای اسم کلاس، از آن دارند؛ به این معنا که تصور می‌کنند: «مجردهای آماده ی ازدواج یا به قول قدیمی‌ها جوانان دمِ بخت، با هر سن و سالی در کلاس مجردها شرکت می‌کنند تا همسر پیدا کنند!» خب این تصور غلط است و با واقعیتِ کلاس مجردها تفاوت بسیاری دارد. پس به ورودی های جدید دانشگاه توصیه می کنم این فرصت را دریابند؛ به تعبیری کلاس مجردها یک تریبون آزاد یا کرسی آزاد اندیشی است و یک مجال برای شنیدن و تأمل کردن است و فرصتی برای رشد و تربیت اجتماعی با نگاه دینی و فرهنگی است و ...
ادامه مطلب
چهارشنبه , ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۴۲
منتشر شده در: برنامه ها » کلاس

دوره سوم کلاس مجردها ؛ جلسه سوم                                   (جلسه ۵۳)

ساعت۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰

البته لازم است قبل این ساعت در سالن حاضر باشید.

آدرس: ابتدای اتوبان کردستان. تالار ایوان شمس. امکان استفاده از پارکینگ برای بچه های کلاس فراهم است.

ملاحظات:

۱. کلاس عمومی نیست.  

۲. دو جلسه ی تقریبا توجیهی طی شد و در خدمت تمامی افراد کلاس هستیم و کلاس به روال عادی بر می گردد.

۳. گروه اجرایی از ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر روز یکشنبه در لابی ایوان شمس منتظر شما هستند.

۴. کمک به ۱۲۰ خانواده بی بضاعت و تهیه و ارسال بسته های نوروزی... فراموش نشود.

  با دست پر بیایید؛ پول (و اگر ماژیک غیرِ وایت برد دارید بیاورید و بعد ببرید.)

۵. یک برنامه کوتاه تشکر از یک کارگردان سینما هم داریم.

۶. برای اطلاع سایر مراجعین به این صفحه لازم است عرض کنم این جلسات مانند تمام کلاس هایم رایگان است؛ و ثبت نام و مقدمات مفید برای نظم در انتخاب اهالی کلاس است و الا کلاس اعم از تمامی جلسات آن و فرایند ثبت نام و انجام تست ها و غیره مجانی است و بانی و تامین کننده ای هم نداشته و ندارد.

۷. در تمام جلسات قرآن جیبی خودتان را همراه داشته باشید و قبل از شروع جلسه به اندازه زمان حضورتان تا شروع جلسه قرآن تلاوت کنید و با هم کمتر گفتگو کنید. این نکته را مهم تلقی بفرمایید.
به ویژه حتما یک سوره یس بخوانید و ثوابش را به صدیقه کبری سلام الله علیها اهدا کنید.

۸.  برای پایان کلاس با تعدادی تاکسی ویژه بانوان و یک عدد اتوبوس به مقصد ایستگاه مترو هماهنگی به عمل آمده است.
 
»»»» مهمان ممنوع! ««««
 اگر در جریان کلاس مجردها نیستید، این لینک و لینک های متن آن را بخوانید: »»»ماجرای دوره ی کلاس مجردها...
 
 

 

یکشنبه ۱۳۹۱/۱۲/۲۰ ایوان شمس
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷۶
مجتبی سرخیل
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۱:۰۲
287
126
به نام خدا
سلام
بی صبرانه منتظریم و واقعا برای کلاس و همکلاسی ها خصوصا پدر عزیزمان تنگ شده
یا علی...
bande
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۲:۱۳
0
0
مژده دهید باغ را ...
تازه وارد
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۳:۵۷
182
49
سلام
این احساس را نسبت به رفتن پیش دکتر در بچگی هم داشتم
دستم توی بازی در رفته بود... اما دردی که در مطب تجربه کردم بیشتر و آگاهانه بود ...و این شد دلیلی برای ترس و فرار کودکانه من از طبیب!

خودم را هشدار می دهم که در کلاس مجردها این تجربه فرار را تکرار نکنم
نترسم از تردید و شک نترسم از سوالات جدید نترسم از اینکه دین را یا بخشی از دین را خشک تر از اصل آن یاد گرفته ام یا ...
نترسماز طبیب و بیایم و به خودم و سوالاتم احترام بگذارم و همان طور که شما نگرانی تان را در مورد من و دیگران بیان کردید حقیر و زبون نشم و حقارت را از خودم دور کنم
خواهش می کنم منتشر کنید.
seyedeh-narges
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۵:۰۴
329
35
سلام
عالی است انشاءالله با دست پر بتوانیم بیائیم
در مورد قرآن همیشه همراهم هست ولی انقدر گرم صحبت می شویم با دوستانمان که تا شروع کلاس وقت نمی کنیم باز خوب است که در حین شروع کلاس سوره ی یس را می خوانند و ما هم همراهشان
اجرکم عندالله
یا علی
fab308
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۵:۳۰
168
112
به نظر من از آنجایی که ساعت کلاس از 4 تا 8/8.30 است مطالب مفیدی که سر کلاس زده میشه و جمع بندی میشه شاید به یک ساعت هم نرسه و دلیلش به نظر من این هستش که کلاس به صورت کامل دست بچه هاس و این یک بی نظمی رو ایجاد کرده.
شاید اگه از قبل برنامه ریزی صورت بگیره و موضوعات مختلف رو با تیتر، مشخص کنن و بچه ها چند روز قبل از کلاس آماده باشن کلاس مفید تر خواهد بود و بچه ها با آمادگی بهتر و قوی تر سر کلاس حاضر خواهند شد.
سلام
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۶:۲۸
0
0
سلام استاد
بی نهایت خوشحالم
h.j.e
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۶:۴۵
0
0
خدا رو شکر....
و خدا قوت به استاد گرامی..

تهران.دانشجوی علوم اجتماعی
maryamdokht
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۷:۲۰
7
21
سلام
خیلی از تون تشکر میکنم.
اجرتون با فاطمه زهرا.
یا علی
seyedeh-narges
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۹:۳۲
0
0
چشم استاد . ببخشید
استاد 1 سوال چرا تاریخ پاسخگویی شما (16 ام) فرق می کنه همچنین ساعتش( 1 شب)؟هنوز به ساعت درج شده از شما نرسیدیم
فاطمه.م
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۲۰:۴۷
252
70
فاطمه مروتی
سلام خدمت استاد و همکلاسی ها
با توجه به این 2 جلسه ای که در کلاس شرکت کردم راجع به بحث های کلاس که به صورت آزاد است می خواستم نظری بدم .بهتر است دوستان موضوعات و بحث های به روز و پر دغدغه را مطرح کنند این که خانمی هم خانه ای در نوشهر داشت و چنان بودو در آخر سوالی مطرح کرد این موضوع شخصی است و ما برای یادگیری مسایل مهم تری جمع می شویم و وقت استاد را می گیریم البته مسایل ریزی هم که مطرح می شود هزاران نکته دارد اما مسایل اینچنین به نظر من از حوصله کلاس خارج است...

22 ساله-ترم 8 نرم افزار-تهران
م.س
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۲۰:۵۰
0
0
سلام استاد
هرچند که ما از محضر شما خسته نمیشیم و تشنه آموختنیم
اگه ممکنه کلاس سر وقت شروع و تموم شه
دفه پیش نزدیک بود گرگ بخوردمون
با احترام
22ساله/کارشناسی نرم افزار/تهران
نیاز 67
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۲۱:۱۹
168
0
سلام
دلم خیلی برای کلاس، استاد و بچه ها تنگ شده و واقعاً خوشحالم که قبل از سال نو چشمم به دیدارشون روشن میشه
24 ساله-دانشجوی کارشناسی ارشد- 15 اسفند 91- تهران
Siin
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۲۲:۲۵
252
0
با سلام
چگونه میشه با گروه اجرایی تمایس گرفت
با مشاوره بهتر باید تماس بگیرم؟
ممکنه شمارشو لطف کنید توی سایت پیداش نکردم متاسفانه
با تشکر
ثمین الف
۱۳۹۱-۱۲-۱۶ ۰۲:۱۳
119
14
سلام
خیلی خوشحالم و ممنون از اینکه مشکل عضویت سایت حل شده و بالاخره تونستم از خواننده بی صدا بودن خارج بشم!
خواستم در مخالفت با برخی از کامنتها، نظرم را ابراز کنم که من در این دو جلسه خیلی چیزها یاد گرفتم و از روند کلاس و آزادی آن و چیزهایی که همه ما در سایه آن یاد میگیریم و مجبور میشویم یادبگیریم؛ راضی هستم.
یک سوال هم دارم: ناظر بر اینکه شما فرمودید - به صورت شوخی و جدی؟ در پایان جلسه دوم: که این والدینتون رو بیارین من ببینم!- میخواستم ببینم این جلسه، والدین مشتاق میتونند بصورت مهمان بیان یا اینکه هر جلسه ای که مختص این کار باشه اعلام میفرمایید و میشه آوردشون؟... ببخشید اگه باید جوابشو میدونستم یا از سایت پیدا میکردم... گشتم اما چیزی نیافتم.
ممنون.
ثابت
۱۳۹۱-۱۲-۱۶ ۰۶:۵۰
154
21
سلام.اگر کسی جای بزرگتری رو می تونه برای برگزاری کلاس پیدا کنه به حاج آقا یا گروه اجرایی خبر بده.
[رایگان و محترمانه]
جواد خزائی
۱۳۹۱-۱۲-۱۶ ۰۸:۴۹
105
42
سلام
در پاسخ به خانم یا آقای بخشی که فرمودند کلاس، بی نظم و مطالب مفید کلاس به یک ساعت هم نمی رسد باید عرض کنم که بنده این بی نظمی که شما می فرمائید عین نظم می دانم چونکه خیلی از چیزهایی که یاد گرفتم از میان همان دقایقی بوده که کلاس به حالت دو طرفه اداره می شد یا واکنش های استاد به سوالات و حرکات اعضای کلاس و ...
همچنین عاشق مطالبی هستم که استاد در میان صحبت هایشان به آن اشاره می کنند ولی اصلا به ازدواج مرتبط نیست.
انشاءالله توفیق حضور داشته باشیم.
یاعلی
دانشجوی ارشد مدیریت دولتی/ تهران/ 24 ساله
عشق زبان
۱۳۹۱-۱۲-۱۶ ۰۹:۲۴
420
49
سلام استاد مرادی عزیز!

واقعا ( به معنای واقعی کلمه ) خوشحالم . این وقفه با تمام دلتنگی هاش باعث شد که بفهمم که این کلاس با همه ی کلاسها و جمعها متفاوته.دلیه!خودمانیه! پس قدرشو بدونم!
حال خوبی [دارم من در] این کلاس.و اون هم از خوبی حال خودتونه که به شاگرداتون منتقل میشه!

خدا قوت استاد !
در پناه حق عزتمند باشیم !

نگار 20 ساله / دانشجوی مهندسی صنایع / ری ( حرم حضرت عبدالعظیم )
Golpooneh
۱۳۹۱-۱۲-۱۶ ۱۰:۰۹
63
98
سلام
خوشحالی و انتظار :)

24 ساله،لیسانس، تهران
مدینه
۱۳۹۱-۱۲-۱۶ ۱۱:۲۴
84
14
خوشحالم از اینکه باز هم شما استاد عزیز و دوستان خوبم را خواهم دید .برای روز یکشنبه لحظه شماری می کنم.
27 ساله -کارشناس نقاشی -کرج
astrounat27
۱۳۹۱-۱۲-۱۶ ۱۴:۱۳
49
7
سلام استاد
یه سوال دارم ، البته شاید خیلی به من ربط نداشته باشه ها ولی خوب می پرسم :
به نظر من هیچ کس تو دنیا پدر خود آدم نمیشه پس چرا بعضی ها تو کامنت هاشون به شما میگن پدر؟!!!
astrounat27
۱۳۹۱-۱۲-۱۶ ۱۴:۳۴
350
0
سلام استاد
من خیلی خوشحالم که جمع زیادی از جوونا خوشحالن بخاطر شروع مجدد کلاس مجرد ها برای دوره قبلی ها.
ولی یک سوال :
با توجه به اینکه دوره های قبل یک سری موضوعات بیان شده و به تبع آن سر کلاس مورد بحث هم قرار گرفته ، حالا ممکنه بچه های دوره جدید همون موضوعات رو سر کلاس مطرح کنند ! آیا با این حالت مواجه نمیشیم که دوره قبلی ها بگن راجع به این موضوع قبلا صحبت کردیم و موارد مشابه آن؟!!
ممنون.
همیشه سلامت باشید.
maryamdokht
۱۳۹۱-۱۲-۱۶ ۱۵:۰۶
196
14
سلام.
امیدوارم حالتون خوب باشه.
من خیلی دوست دارم یکی از اعضای ثابت خیریه ی مادر مهربان باشم(کلا علاقه ی خاصی برای اینجور کارا دارم،حالا هر کاری که از دستم بر میاد و یا مسئولیتی که شما بهم بدین) امکانش هست که من پایِ ثابتِ این مجموعه باشم؟ اگه بله چطور اقدام کنم؟
با تشکر
مریم-26-تهران
ایمانی1368
۱۳۹۱-۱۲-۱۶ ۱۷:۱۳
35
189
سلام.
دوستان لطفا از این هفته دیگه به موضوعاتی بپردازین که بخاطرش اومدیم کلاس رو ثبت نام کردیم!!!
اینقدر هم سر هرچیزی سریع موضع گیری نکنید...بذارید بک مقدار روند کلاس سریع تر پیش بره.
ممنون

کارشناسی -تهران-23 ساله
mohadeseh.dolatabadi
۱۳۹۱-۱۲-۱۶ ۱۷:۲۸
0
0
نکته باید ریز باشه،ظریف بره و سر جاش بشینه و خودشو تو عملکرد درست ،نشون بده !دنبال نکته های نابیم ..صبرمونو بالا میبریم و تماما گوشیم
دعا میکنیم،دعاتون میکنیم، دعامون کنید.
کارشناسی ارشدنرم افزار/ 26 ساله/ افسریه
امیر حافظ
۱۳۹۱-۱۲-۱۶ ۲۰:۵۰
98
0
سلام آقای مرادی
انتقادی به شما دارم، بنده فکر میکنم شما اصلا انتقاد پزیر[پذیر] نیستید و این اصلا خوب نیست به نظر من انتقاد اگر سازنده باشه هیچ ایرادی نداره ولی شما حتی حاظر [حاضر] نیستید صحبت انتقاد کننده رو گوش کنید نمیدونم چرا؟ لطفا این چند خط پایین رو بخونید
امام صادق(ع) در مقام معرفی بهترین دوستان:
"بهترین دوستان در نزد من کسانی اند که عیوب و نواقص من را به من هدیه دهند.
امام علی(ع) فرمودند:
"کسی که عیب و کاستیهای تو را پنهان کندو به منظور اصلاح، آنها را به تو تذکر ندهد دشمن توست.
مقصود از روحیه ی نقدپذیری، ظرفیت شنیدن هر نقدی است که متوجه انسان شود، خواه این نقد حق باشد و خواه باطل و خواه از ناحیه دوست باشد و یا دشمن اما گفتنی است این ظرفیت به معنای قبول همه نقدها نیست
انشا الله که من تصورم از در مورد انتقاد پزیر[پذیر] نبودن شما اشتباه باشه (:
Siin
۱۳۹۱-۱۲-۱۶ ۲۱:۴۰
35
56
کاش میشد به جمله داخل ابربالا سمت راست صفحه لایک داد
ممنون از شماره نیز
parishad
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۰۸:۴۲
357
0
سلام
خیلی کنجکاوم بدونم کارگردانی که قرار ازشون تقدیر کنیم چه کسی هستن؟!امسال کارگردانان جوان در جشنواره فجر فیلم های قابل توجهی داشتن... از اون طرف هم فکر می کنم شما به فیلم آژانس شیشه ای علاقه ی خاصی دارید...امیدوارم جلسه خیلی خوبی باشه و البته اگر این بار حاج آقا تذکری در مورد گفت و گو با مهمان دادند رعایت بشه.
کارشناسی فیزیک/تهران/۲۱ ساله
ستوده.133
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۰۸:۵۸
0
0
با سلام
حاج آقا این ماجرای «رجعت و شهادت و روح پاک... آقای چاوز» منو یاد اون دو سه جلسه‌ای انداخت که در مورد «کفر و ایمان و ادیسون...» صحبت میکردید.
چه بحث سخت و مفیدی بود. یادش به خیر!
ای کاش...
محمدمهدی عبدالملکی
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۱۰:۰۲
707
21
سلام استاد
دارم خودم رو برای یکشنبه آماده می کنم هربار یادم میاد که یکشنبه کلاس داریم یه سرور در قلبم بوجود میاد ولحظه لحظه انتظار کلاس رو می کشم .
طلبه محمد مهدی عبدالملکی/کرج /18ساله
مهدوی
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۱۰:۵۱
259
7
تو را گرفته در آغوش خویش شش گوشه
چنان که جلد طلاکوب متن قرآن را
محمدمهدی عبدالملکی
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۱۱:۰۵
70
14
سلام استادخسته نباشید خداقوت
ازدوستان می خوام به نکته ها وجزوه هایی که در جلسات قبل یاداشت کردن توجه کنن یه مرور بر کلاس و هدف از تشکیل کلاس رو برای خودشون در نظر بگیرن
خدا می دونه این کلاس ها مورد توجه امام زمان علیه السلام هست .
طلبه محمد مهدی عبدالملکی/کرج /۱۸ساله
سارا خانم
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۱۲:۴۵
84
14
سلام استاد عزیز
از شما خواهشی داشتم که اگر امکان دارد ساعت پایانی کلاس بیشتر از 8/30 نشود و به موقع کلاس تمام شود٬ خواهش میکنم ٬ چون من هفته پیش خیلی دیر به منزل رسیدم و احتمالا برای خیلی از همکلاسیها هم همینطور بوده است و حتما توجه دارید که بیشتر ما دختر هستیم و اکثرا از مسیرهای دوری به کلاس تشریف میاورند و وسیله ی نقلیه ی شخصی هم ندارند . این خواهش من و خیلی از همکلاسیها است که لطفا ساعات پایانی کلاس را طوری مدیریت کنید که کلاس به موقع به پایان برسد.
استاد از تمام زحمات شما و نکات آموزنده و تربیتیتان بی نهایت سپاسگذارم.
خداوند اجرتان دهد. انشالله همیشه سلامت و پیروز باشید.
مهسا عروجی
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۱۵:۰۹
0
0
سلام

برای پاسخ به یکی از اعضای سایت ؛سعیده خانم، مینویسم که استاد مهر و محبت و نگرانی های پدر واقعیمون رو نسبت به همه اعضای کلاس دارن و تا بحال چندین بار مارو به نام فرزندان خودشون مورد خطاب قرار دادن و گفتن که اندازه فرزندانشون دوستمون دارن و نگران آینده ما هستن.
اینجوری شده که ماهم به خودمون اجازه میدیم و استاد رو پدر خودمون صدا میکنیم.

البته این صحبت شماهم درسته که هیچ کس جای پدر واقعی انسان رو نمیگیره اما استاد هم مثل پدر و مادر واقعیمون جزو ارزشمندترین انسان ها در زندگیمون هستن.

19 ساله-دانشجوی دبیری ادبیات-تهران
نورا91ع
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۱۵:۵۸
14
63
سلام
جلسه ی اول خیلی تو حالم نخورد نمی دونم چرا شاید مثل برخی دوستان تصویر سازی خاصی تو ذهنم نکردم تا حالا که بهم خورده هی بالا و پایین بپرم و نقد کنم ودائم ادامه بدهم و ادامه بدهم
جلسه ی دوم متفاوت تر از اول و میزان آموزش فن ها ملایم تر (یه جور کلاس کاراته)
من عادت دارم به تعریف جایی که می رم و اتفاقاتی که برام می افته ودلم برا مادرم می سوزه چون دو هفته هست که 4ساعت این کلاس هم اضافه شده
هنوز هم به حرف آقای مرادی راجع به مادر آن خانم (خوابگاه نوشهر)فکر می کنم و هنوز هم از نکته ای که گفتن ودقتی که داشتن به وجد می آم اما راستش ناراحتم برای اون خانم شاید فکر نمی کردن به این جواب برسن
نمی دونم چرا بعضی دوستان علاقه دارن کلاس مثل کلاس های دانشگاه باشه موضوع معین یه سری هم بیاین کنفرانس بدن راجع به موضوع در آخر هم استاد جزوه بگن دوست دارین امتحان هم برگزار کنیم یه گواهی گذراندن دوره هم بهمون بدن من یاد گرفتم آدم بخواد یاد بگیره ونیمه پر هرچیزی رو ببینه می تونه و
شرمنده که خیلی زیاد شد
hamide26
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۱۷:۵۳
0
0
سلام
1-وقتی از خیریه مادرمهربان و کاری که می کنید تعریف می کنید اشک تو چشمام جمع میشه، هرکس به طریقی این روزارو گذرونده. وامیدوارم به همت اونایی که توانشو دارن این مساله و این دردها کمتر بشه.
2-حرف شما در مورد جوشیدن و صدقه دادن ناتموم موند.
3-زیباترین قسمت حرفهاو بحثها،ربط دادن مهارتهای ریز و ظریف زندگی به دین و برخوردهای سازنده است.
4-درمورد تاکسی هایی که برای برگشت قراردادین،اگر بشه تعدادشون بیشتر شه خیلی بهتره،14 نفری با یه ون به سمت انقلاب سوار شدیم.
کرایه زیادی هم گرفتند،(نفری 2000 تومان)ای کاش بهشون بگین از ناچاری ما استفاده نکنن.
از شما هم بابت صبر و آموزشتون ممنونم.
حمیده/دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع/26 ساله/تهران
sahba14
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۱۸:۰۳
616
28
سلام
دیشب عصبانی شدم وقتی کامنت ها را دیدم
ولی الآن نیستم و بیشتر برای این که شما گفتید انتقاد کنید، انتقاد می کنم.
1. گروه اجرایی تون خیلی مغرور هستند و فکر می کنم بیشتر شما این غرور را تزریق کرده اید
خیلی از بچه هایی که در کلاس اند سابقه ی کار اجرایی قوی دارند پس انقدر به برگزاری کلاس با دست خالی غره نشوید
هیئت امام حسین(ع) هم با دست خالی برگزار می شود.
2. کلاس تا حدود زیادی فقط برای کسی مفید است که پای بلند گو می آید. و مطمئنا برای هر کلاس فقط حداکثر به 10 نفر نوبت می رسد.
3. شما با این که می گویید انتقاد کنید عملا راه انتقاد را می بندید احتمالا از جلسه ی بعد با حضور اعضای سابق این روند تشدید می شود.
sahba14
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۱۸:۰۴
154
42
ادامه
4. چرا کامنت ها و نظرات مخالف را نمی گذارید. کسی خوب اگر حق می گوید اصلاح وگرنه جواب دهید
5. به نظرتان بهتر نیست کسی در اداره ی سایت کمکتان کند مثلا سوال های تکراری را با پاسخ های قبلی جواب دهد و یا حداقل کامنت های مفید را در معرض دید بگذارد. ؟؟؟؟
5. در موقع ثبت نام امیدوار بودم کسانی که ظاهرشان مثل ما نیست هم ، حالا که تا این جا آمده اند ، بتوانند به کلاس بیایند شاید از این طریق با اسلام آشنا شوند و نیز کمی از این دو دستگی بین مذهبی و غیر مذهبی کاسته شود
ولی ظاهرا در گزینش حذف شده اند.
در پناه حق
mostafa67
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۱۸:۰۸
210
28
سلام استاد؛
خدا قوت.
امیدوارم تغییراتی که در تفکراتم در جلسات قبل ایجاد شدند رو بتونم پایدار کنم.
به امید فراگیری مطالب جدید و پالایش افکارمون خدمت می رسیم.
انشاءالله
astrounat27
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۱۸:۵۵
0
0
سلام استاد
جواب پیام قبلیم رو که نگرفتم ! "...با توجه به اینکه دوره های قبل یک سری موضوعات بیان شده ..."
حالا که ما خیلی از بحث های مفید کلاس های دوره های قبل رو از دست دادیم به عنوان مثال موردی رو که کاربر محترم "ستوده.133"مطرح کردند و ما ازش بی اطلاعیم ، کاش یک قسمتی در سایت ایجاد بشود وبچه های دوره های قبل فقط نکات و خلاصه های مفید کلاس های دوره های اول و دوم رو یادداشت کنند (به صورت یک جمع بندی از دوره های قبل) تا هم ورودی های جدید از مطالب گذشته آگاه بشوند و هم موضوع " امکان تکراری بودن موارد مورد بحث " پیش نیاد.
از توجه شما سپاس.
سلامت و پیروز باشد.
21 ساله / مهندسی هوا فضا
tima plasma
۱۳۹۱-۱۲-۱۸ ۰۶:۱۶
105
119
سلام استاد
جمله ی بالای صفحه ؛
[باید نوشت روی ضریحِ جدید تو...
« یک سنگِ قبر هم ندارد حسن، حسین! »]
منو یاد مظلومیت و غربت ائمه بقیع انداخت...من دیروز از سفر حج[عمره] برگشتم و در طول سفر خیلی به یاد شما و کلاس بودم.امیدوارم قسمت همه ی بچه های کلاس بشه.
23ساله-دانشجوی ارشد فیزیک-تهران
حمزه
۱۳۹۱-۱۲-۱۸ ۰۹:۳۶
427
0
جهت تلطیف فضا:

برای خاک در تو سرم به دردم خورد
در آسمان تو بال و پرم به دردم خورد

از آن قدیم برای دل تو را بردن
دو دست خالی و چشم ترم به دردم خورد

اگر غلام تو و خانواده تو شدم
دعای خیر پدر و مادرم به دردم خورد

زیارتی شدم از دور السلام علیک
دل شکسته و در به درم به دردم خورد

گناه کردم و هردفعه که زمین خوردم
همین نشستن کنج حرم به دردم خورد
نفیسه خاتون
۱۳۹۱-۱۲-۱۸ ۱۰:۴۵
413
28
سلام استاد

براي كاربر محترم parishad

كارگردان جواني كه اين هفته ان شاء الله به كلاس مجردها مي آيند، در فيلم آژانس شيشه اي نقش سلمان پسر بزرگ حاج كاظم رو ايفا كرده اند. ...
ن.زندیه
۱۳۹۱-۱۲-۱۸ ۱۲:۳۶
0
0
سلام.نمی دونم کلاس شما چه جادویی داره با اینکه تو این دو جلسه تقریبا از بحث های کشداری که پیش اومد کلافه شده بودم اما هر هفته واسه رسیدن جلسه بعد کلی ذوق وهیجان دارم و دوست دارم زودتر یکشنبه شه!در ضمن بابت هماهنگی تاکسی و اتوبوس هم خیلی خیلی ممنون.
دانشجوی سال آخر داروسازی دانشگاه آزاد/22ساله
م.س
۱۳۹۱-۱۲-۱۸ ۱۴:۰۴
196
42
سلام خدمت استاد گرامی، آقایون و خانم های محترم
خدمت اون دسته از همکلاسی ها که گاهی قبل از شروع کلاس زمزمه میکنند و گاهی هم از همین دریچه اظهار میکنن که کلاس بی نظمه و موضوع بحث مشخص نیست و این حرفا، باید عرض کنم که در بحث آموزش و یادگیری مبحث بسیار پیشرفته ای هست به نام یادگیری فعال.
به این معنا که شما هرچقدرم از زلزله حرف بزنید و سخنرانی بشنوید و کتاب بخونید و حتی مانور اجرا کنید، تا زمانی که در موقعیت زلزله قرار نگیرید یاد نمیگیرید که چطور باید با اون برخورد کنید!
توی کلاس یکشنبه ها هم دقیقا زلزله میاد، واسه همین خیلیا ترسیدن و موندن زیر آوار و آه و ناله میکنند.
اگر دوست دارید بهتر منظورمو متوجه بشید، در مورد مبحث یادگیری فعال تحقیق کنید.
کارشناسی مهندسی نرم افزار/22ساله/تهران
دبیری
۱۳۹۱-۱۲-۱۸ ۱۶:۱۸
70
0
سلام به استاد و همکلاسی های عزیزم
خطاب به همکلاسی های عزیز جدیدمون .
دوستان عزیز، شوق بی اندازه شما برای کلاس کاملا قابل درک است، همه ی ما روزی در این کلاس تازه وارد بودیم.
اما خواهشی که از همه شما دارم این است که با خود قرار کنید برای چند جلسه بدون هیچ قضاوتی ( چه با صدای بلند در کلاس یا کامنت هایتان، چه در دل خودتان) خودتان را بسپارید به روند کلاس، باور بفرمایید با اینکه ذهن خود را درگیر مناسب بودن یا مناسب نبودن موضوعی سر کلاس کنید، خود را از یادگیری نکته های ریز و دقیقی که مد نظر استاد عزیزمان است محروم می کنید.
گاهی در کلاس پیش میامد که 2 ساعت زمان صرف پرداختن به مشکلات کاملا شخصی دوستانمان می گذشت، کسانی که در این حین صبرشان سرمیامد و به دقت به روند کلاس توجه نمی کردند نکته های بسیار مفید مربوطه را از دست می دادند.
دوستان، مهم پنداشتن احوال شخصی هم کلاسی هایتان خودش درس بزرگی است ،،،،
استدعا دارم کمی تأمل کنید،
ادامه،،،
دبیری
۱۳۹۱-۱۲-۱۸ ۱۶:۳۲
56
0
ادامه ،،،،
دوستان عزیز نکات ریز برای یادگیری فراوان است و گاهی خود را از آن ها محروم میکنیم.
به همین دقت استاد درانتشار کامنت ها توجه بفرمایید، گاهی حتی غلط املایی ما را برای یادگیری مان تصحیح می کنند. من بسیاری از درس های استاد را از همین جا آموختم، همشیه پیش از ارسال کامنت، نسخه ای را نزد خودم نگه میدارم و با نسخه ی منتشر شده توسط استاد مقایسه می کنم، چه بسیار درس هایی که در همین جا آموختم (نحوه ی حذف قسمتی از کامنت هایم توسط استاد عزیز، گاهی منتشر نشدنشان، پاسخ هایشان و،،،، )
کلاسمان از دقت چندین برابری استاد برخوردار است، مطمئن باشید به کوچکترین موضوعی در کلاس بدون هدف پرداخته نمی شود. پس بیایید با تأمل کردن هر چه بیشتر، نکات بیشتری را بیاموزیم.
26 ساله، لیسانس معماری
محمدمهدی عبدالملکی
۱۳۹۱-۱۲-۱۹ ۰۸:۰۵
336
0
سلام استاد ریزبین
تشکر می کنم از توجهتون به کامنت های بچه های کلاس
مابعد
از کامنتی که بالا گذاشتم عذر خواهی می کنم بنده فقط از باب اینکه کلاس ما بامحوریت اسلام است و آزاداندیشی از نگاه مقام معظم رهبری است گفتم که مورد رضایت امام زمان علیه السلام است .ان شاءالله کلاس ما مورد توجه حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا له الفداء قرار بگیرد.
محمدمهدی عبدالملکی
۱۳۹۱-۱۲-۱۹ ۰۸:۱۸
266
7
سلام استاد
خدا می دونه دوستتون دارم یه استادی داشتیم که می فرمودند استاد خوب کسی که تو رو مواخده کنه ازت تعریف تمجید الکی نکنه توروبسازه با نقد کردن با مواخذه کردنت .ممنون استاد عزیزم که به حرف های ما شاگردتون توجه می کنید ونظرتونو اعلام می کنید .
طلبه محمدمهدی عبدالملکی/کرج /18ساله
محمدمهدی عبدالملکی
۱۳۹۱-۱۲-۱۹ ۰۸:۲۶
0
0
سلام استاد
با نظرخانم/آقای بخشی موافق بودم قبل از کلاس موضوع کلاس رو مشخص کنید که درباره ی چی می خوایم صحبت کنیم تا بچه ها روی موضوع فکر کنن مطالعه کنن بعد نظرشونو در کلاس ارائه بدن با این طرح باعث پیشرفت و قوت کلاس از نظر علمی میشه چون روش فکر کردن مطالعه کردن .
طلبه محمدمهدی عبدالملکی/کرج /18ساله
890177374
۱۳۹۱-۱۲-۱۹ ۰۹:۰۹
154
56
سلام حاج آقا
وقتی فهمیدم شما چنین کلاسی برای بچه ها گذاشتید خیلی خوش حال شدم و برای ثبت نام سریع اقدام کردم.ولی متاسفانه به ثبت نام حضوری نرسیدم.
امروز متوجه شدم که کلاسهایتان شروع شده و خیلی خوشحال شدم.شاید بیشتراز بچه های دیگر
حتما و انشاالله در جلسات عمومی کلاس شرکت می کنم.
التماس دعا
کارشناسی شیمی کاربردی/22 ساله/تهران
zarafshan
۱۳۹۱-۱۲-۱۹ ۰۹:۱۲
0
0
همکلاسی های بزرگوار
در مورد مطرح شدن موضوعات شخصی در کلاس:
1. شیوه مشارکتی اداره کلاس این فرصت را برای ما فراهم کرده است تا با تشویق کردن یا گفتن "بعدی" نظر مشورتی خود را درباره بحث در جریان بیان کنیم. در عین تلاش برای استفاده صحیح از این امکان، اگر در موردی استاد بحث را ادامه می دهند، به تشخیص ایشان احترام می گذاریم و نسبت به موضوع و یادگیری آن حساس تر می شویم.
2. ممکن است موضوع شخصی مطرح شده از سوی یک فرد، مسئله امروز ما نباشد، اما بعید نیست مشکل فردایمان، آشنایانمان و یا "فرزندانمان" باشد. پس چه بهتر که شیوه مواجهه با آن را یاد بگیریم.
خصوصا که استاد صرفا به بیان پاسخ نهایی اکتفا نمی کنند و اصولی که این تصمیم بر مبنای آن گرفته می شود را بیان می کنند و این انشالله باعث پختگی و دوری از سطحی نگری ما در مواجهه با مسائل می شود.
3. درست است که هدف و کارکرد این کلاس بیانِ صرف مشکلات شخصی و چیزی شبیه گروه درمانی نیست، اما در صورت بروز چنین موقعیتی صبور باشیم و نسبت به هم اندکی رئوف تر.

23 ساله، دانشجوی کارشناسی مدیریت دولتی؛ شمیران
milad.montazer12
۱۳۹۱-۱۲-۱۹ ۰۹:۳۴
91
0
سلام استاد.
تنها جمله ای که در این اندوه یاری ام میکند این است که بگویم حیف شد که از آن همه احساس خوب جا ماندم!
من دوره ی قبل میهمان ده جلسه از درس زندگیتان بودم ولی در این دوره با وجود ثبت نام اولیه به علت کلاس های بعدازظهر حوزه ام نتوانستم در خدمتتان باشم.
برایم دعا کنید که نیازمند دعای عزیزی چون شما هستم.
یا علی.
میلاد
AmirHossein68
۱۳۹۱-۱۲-۱۹ ۱۷:۰۶
0
0
با نظر آقا/خانم دبیر به شدت موافقم
مخصوصا باگرفتن درس در همین کامنت ها و مخصوصا از منتشر نشدنشان!!!

اینقدر باید حرف چکش بخورد تا مناسب نمایش در کامنت ها باشد،
شک نکنید که کامنت شما خوانده می شود، ولی اگر منتشر نشد به خودتان وکامنتتان برگردید و ببینید که چه نوشته اید

استاد عزیز تشکر می کنم بابت تک تک لحظات آموزشتان

یا حق
سخنگو
۱۳۹۱-۱۲-۱۹ ۲۱:۱۸
364
28
سلام

برای کاربر محترم "عقیله"

در این دوره هیچ کسی به دلیل ظاهر و پوشش حذف نشد.

در صورت امکان مصادیق غرور را هم بگویید.
astrounat27
۱۳۹۱-۱۲-۱۹ ۲۱:۲۸
119
28
سلام
هر آغازی ادامه ای دارد ،،،
آفتاب حوادث در میانه ی راه طلوع می کند ،،،
پس صبور باشیم ،،،
یا حق.
briefing_fly
۱۳۹۱-۱۲-۱۹ ۲۱:۵۰
350
336
سلام

برای "عقیله"

ظاهرا عصبانیت خود را کنترل کرده اید ولی حسادتتان را خیر.
پاسخ ها
hafiz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۲۲:۲۸
سلام/ از تک تک شما استدعا می کنم دقایق قبل از شروع "تلاوت شخصی" را که از رسم های خوب کلاس مجردهاست، حفظ کنید. رسم خوبیه.
مهربان...
۱۳۹۱-۱۲-۱۹ ۲۲:۱۹
602
21
سلام

برای "عقیله"
خوبه با نظر حاج آقا در مورد "انتقاد" آشنا بشید:

«... با فرهنگ فریبکارانه‌ی "استقبال از انتقاد" مخالفم. بین انتقاد و امر به معروف و نهی از منکر اسلامی تفاوت بسیار است!»
در پاسخ به پیامی در ۱۳۸۷/۱۲/۲۵

و یا

«... از انتقاد استقبال نمی کنم.»
در پاسخ به پیام در ۱۳۸۹/۰۵/۲۶

برای بقیه موارد لطفا سرچ کنید.
hematiandehkordi
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۰۷:۳۶
161
154
سلام
خدا قوت!
خدمت کاربر محترم عقیله
1- من از گروه اجرایی نیستم و با وجود اینکه بی نهایت خانم های محترم گروه اجرایی رو دوست دارم و براشون احترام قائلم، دوستی خاصی هم با هیچکدام از آنها ندارم.
2- غروری که میگید در وجود اونهاست، باوجود یک سال و نیم آمد و رفت به کلاس مجردها، چنین چیزی نه دیدم و نه حس کردم، چنانچه دوستان نزدیکم هم چنین احساسی دارن
3- میفرمایید خیلی جاها با دست خالی کار میکنن، انشاءالله خداوند به همه اونها خیر و موهبت عطا کنه. اما زحمات گروه اجرایی برای ماست و بی نهایت از اونها متشکریم و براشون احترام قائلیم.
4- دقیقا کلاس برای کسانی مناسب هست که اول از همه به استاد کلاس، بعد به روند کلاس و همکلاسی هاش احترام بگذاره. پای میکروفن بیاد و در بحث مشارکت کنه. مطمئن باشید اگه پای میکرفن بیاین نوبت به شما هم میرسه
ادامه
hematiandehkordi
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۰۷:۳۷
581
21
ادامه از کامنت قبل
اینکه میفرمایید کسانی که ظاهرشون مثل شما نیست، از گزینش حذف شدن، فکر میکنید این افراد هیچ وقت به خودشون زحمت فکر کردن جدی درباره دین داده اند که حالا پای صحبت یک روحانی مبلغ دین بنشینند؟
6- میفرمایید نظرات مخالف بیان نمیشه، چون در روند کلاس نبوده اید این حرف رو میزنید
7- میفرمایید کامنت های مخالف نیست، احتمالا به کامنت های جلسات دوره اول و دوم نگاهی نینداخته اید
8- ای کاش در مطلبی که اسمش را نقد میگذارید کمی منصف بودید
9- در انتهای کامنت لطفا قوانین را رعایت کنید
25 ساله/ دانشجوی ارشد/ یوسف آباد
kkazemi
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۱۸:۵۹
203
0
سلام استاد
خسته نباشید

چند نکته از کلاس امروز:
* مبارزه با عقیده‌ی باطل، و ابراز عقیده، باید با شجاعت و جسارت همراه باشد. نه منفعلانه، مخفیانه و همراه با ترس. نمونه‌ی این شجاعت را در مبارزات انقلابی حضرت امام خمینی (ره) می‌شود دید: شجاعت علمای ما محصول خون امام حسین علیه‌السلام است.

* ابراز عقیده باید شجاعانه، اما به دور از هیجان باشد.
...
kkazemi
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۱۹:۰۰
497
56
...

***برای ایجاد یک موقعیت مطلوب، فقط نشان دادن شرایط نامطلوب کافی نیست: مثلاً دیدن فیلم تلخی درباره‌ی خیانت هیچ‌وقت جامعه را وفادار نمی‌کند. اگر هنرمند، وضع مطلوب را در اثرش ترسیم کند، اثر آموزشی و تربیتی بهتری روی بیننده خواهد داشت. [مثلا]جامعه‌ای که خشونت در آن زیاد شده، نیاز به دیدن مهربانی دارد. این مهربانی و وفاداری باید در آثار سینمایی و سریال‌های تلویزیونی پررنگ‌تر شوند.
kkazemi
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۱۹:۰۱
371
7
و نکته‌ی آخر: قبله‌ی نماز کعبه ست و قبله‎ی دعا آسمون. وَلِلّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ فَأَيْنَمَا تُوَلُّواْ فَثَمَّ وَجْهُ اللّهِ إِنَّ اللّهَ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (بقره-115) به هر سمتی که رو كنيد، خدا اونجاست!

التماس دعا.
saman7.jvd
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۱۹:۰۸
609
21
سلام استاد
خواستم به خاطر لباس نا مناسبی که پوشیده بودم امروز، از شما پوزش بخوام .
چون قبلا تذکر داده بودید و من سهل انگاری کردم.

همون که آخر کلاس تشکر کرد/25 که نه امشب 26 ساله/ارشد صنایع/یوسف آباد/تهران
bande
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۱۹:۱۰
371
14
وقتی هنرمندی برای فیلم ارزشی اش تشویق میشود؛ در متن ِ این تشویق؛ توبیخی برای فیلمهای نامناسبش نهفته است .. که یعنی:

ببین! ما این فیلمت را دیدیم و پسندیدیم! اگر از سایر ِ فیلمها خوشمان میامد برای آنها نیز تشویقت میکردیم.... و بدان که ما نگاهت میکنیم...

و بدترین انتقاد نسبت به عمل ِ یک شخص؛ آن است که در حضورش بگوییم: حال که او مهمان ماست؛ در مورد ِ فلان و بهمان کارش صحبت نکنید... این یعنی آن کارها از نظر ما مذموم است؛ لیکن به علت مهمان بودنتان از بیانش صرف نظر میکنیم


24ساله /دانشجوی کارشناسی آیتی/تهران
astrounat27
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۰:۰۲
252
28
سلام استاد جونم
خدا قوت
کلاس امروز خیلی خوووووب بوووود ، ازتون ممنونیم.
از حضور مهمانان عزیز و بزرگوار آقای عطاران،آقای شعیبی ،آقای رضوی و همچنین آقای آخوندی هم ممنون.
براشون آرزوی موفقیت داریم.
کلاس حتی خیلی بهتر از 2 جلسه پیش هم بود ، فکرشم نمی کردم.
و البته ناگفته نماند که رو زمین نشستن یه صفای دیگه داره ، خیلی عالی بود .
استاد ما تا سال دیگه خیلی دلمون واسه شما تنگ میشه خب !!!!
البته دلمون خوشه به این کامنت ها و پاسخ های شما.
عزت شما روزافزون.
abedini
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۰:۱۲
0
0
سلام
نکاتی از جلسه 53

- یکی از روشهای یادگیری صحیح روش یادگیری حوزه های اصیل است که در آن فهم و تلاش یادگیرنده ملاک است
- در بسیاری از مواقع ما فقط به صیقل دادن ذهنمان احتیاج داریم ، در ادامه آن یادگیری اتفاق می افتد
-فهم درست اصول توانایی استدلال فرعیات را به شخص می دهد (مدام دنبال نکته و تست نباشیم )


25 ساله / کارشناس IT/تهران
حمزه
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۰:۱۴
84
21
سلام
در مورد خانمی که در جلسه 53 بعد از تقدیر از عوامل فیلم دهلیز ابراز داشتند که شعری رو برای خوندن آماده کرده بودند:
1- نحوه شروع و طلیعه صحبت این ذهنیت رو به وجود آورد که خواندن شعر موضوع صحبت هست. در صورتیکه شاید منظور این بود که میتوان به جای انتقاد تند و گزنده، از شعری استفاده کرد که هم انتقاد را بیان کند و هم حرمت میهمان حفظ شود.
2- در برخی موارد از جمله همین مسئله، صبر بچه های کلاس در شنیدن صحبت ها کم هست.بهتره مهارت شنیدن رو (هر چند علیرغم میل باطنی) در خودمون تقویت کنیم.
3- ایشان در مواجهه با اعتراض شنودگان و یا در برخی موارد خنده آنها، می توانستند منظور شان را به شکل و بیان دیگری که روشن تر باشد عنوان کنند.
رحمتی
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۰:۱۷
42
21
به نام خدا

سلام علیکم

خیلی خوشحالم که قسمت شد و امشب تونستیم باز هم در خدمتتون باشیم حاج آقا
صد شکر که دوستان کلاس در دوجلسه قبل طوری خودشون رو به شما نشون دادند که برخلاف پیشبینی های قبلی، تونستیم قبل از عید نوروز شما رو زیارت کنیم
و البته صد حیف که همین یک جلسه قبل از نوروز برگزار شد

ان شا الله امسال هم مثل سال گذشته نایب الزیارة کل دوستان کلاس مجردها در جوار مرقد مطهر امام رضا(ع) باشم

پیشاپیش سال نو مبارک
التماس دعا
و خدانگهدار
ثابت
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۰:۲۷
301
56
سلام.لطفا عکسی که در آخر جلسه همراه با بسته های نوروزی(مربوط به خانواده های بی بضاعت) گرفتیم رو در سایت قرار بدید.با این کار،هم ما یک عکس یادگاری با شما و این کار خیر داریم و هم این عکس باعث تشویق اینگونه کارهای خیر میشه.
پاسخ ها
hafiz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۲۳:۴۶
سلام/ بله ساعت این بخش دقیق نیست و این ایراد را هنوز برنامه نویس محترم نتوانسته برطرف کند
مرغ باغ ملکوت
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۰:۳۳
0
0
هوالاول و الاخر
- این ایده شما خیلی جالبه که مهمان ها مخاطب هستند بر خلاف جاهای دیگر.
واقعا هدیه + دیالوگ های کلیدیتون عالی بود
- نکته راجع به کل کل در محبت هم خیلی خوب بود
دوستتان دارم
***[به مناسبت رونمایی از ضریح جدید آقا سیدالشهدا درکربلا]***
گریان تر از همه ست ضریح قدیم تو / باید کند وداع و این کار مشکلی است
یا علی
22/لیسانس مهندسی شیمی/تهران
marziye_m0
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۰:۴۱
413
98
سلام استاد
- امروز سر کلاس فرمودین که " اگر اعتراضتون خالی از هیجان باشد، ارزشمنده".
به مصادیقش در خانه و با افراد خانواده که فکر می کردم رسیدم به اینکه هر جا که اعتراض بدون خشم یا هیجان بیان شده مؤثر واقع شده و موارد خارج از این حالت بیشتر خشم تلقی شده.
- نوشتن روی بسته های هدیه ی "مادر مهربان" و دیدنشون خیلی حس خوبی داشت...
ممنون از وقتی که همه جوره واسه کلاس می گذارید.
20 ساله، دانشجوی کارشناسی، تهران
MCQ
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۰:۴۷
245
21
سلام استاد
بسیار ممنون از اینکه شرایطی فراهم کردید تا در امر اطعام و یاری هم نوعانمان گامی برداریم. انشالله روزی بیشتری در این راه برایمان قرار گیرد.
یکی از مطالبی که امروز یاد گرفتم این بود که در شرایط مختلف افراد اطرافمان را نه کامل پاک و بدون نقص فرض کنیم و نه شقی و خطا کار مطلق. یعنی از نگاه صفر و صدی دوری کنیم. چون با این فرض، وقتی افراد کاملاً بی خطا را در اطراف خود و در نگاه کلی تر در جامعه نمی بینیم، تمام اطرافیان را سیاه و خطا کار می انگاریم و این نگاه مسلم است که کاملاً اشتباه و افراطی است.
حسین70
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۰:۵۱
518
7
سلام
استاد سر کلاس خواستم بیام پشت میکروفون و بپرسم که پس بحث نشاط چی شد اما ترسیدم مصداق شوت کردن توپ و ووو باشه!
با تشکر
91/12/22-تهران-22 ساله
موسوی
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۰:۵۷
476
7
با سلام خدمت استاد گرانقدر!
بخشی از نکات کلاس:
1.مشکلات ما در زندگی در بسیاری از موارد، ناشی از صیقلی نبودن ذهنمان است. ذهنمان را از مدل بسته و تستی و محدود، رها کنیم.
2.منعطف باشیم و منعطف باشیم و منعطف باشیم.( جاری در سراسر صحبت های استاد در این جلسه)
3.مرز انعطاف تا آنجاست که با مبانی و اصولمان، تعارض نداشته باشد.
4.دین، محدود به اخلاق نیست. دین مجموعه ای منظم و دقیق از اخلاقیات، احکام و اعتقادات است. «ایمان و اعتقاد و باور» در آن بسیار مهم است.
موسوی
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۰:۵۷
336
7
...
7.و جمله ای که عمیقا مرا تحت تاثیر قرار داد و همین یک جمله برای عمرم کافیست، اینست که: «زندگی ما، [امتحان] اوپن بوک (open book) است و[مراقب باشیم خدای ناکرده] ما همه رفوزه شویم.»
استاد عزیز! ذهنم را سالهاست که با سخنانتان صیقل داده اید. از شما بی نهایت ممنونم به خاطر هر آنچه به من آموختید.
تحویل سال، به شرط حیات، ان شاالله در حرم امام رئوف(ع)، دعاگوی شما و همکلاسی های عزیز خواهم بود.
دانشجوی ارشد علوم حدیث . 24 ساله . تهران
زینب
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۰:۵۹
959
385
سلام استاد
وقتتون بخیر، خدا بهترین ها رو نصیبتون کنه و هر لحظه بر عزتتون بیافزاید.
متاسفانه امروز سعادت حضور نداشتم. جهت عرض عذرخواهی مصدع اوقات شدم.
با جمعی از دوستانم در تدارک سفری جهادی به مناطق زلزله زده ی آذربایجان هستیم و همین امر اجازه نداد تا امروز در کلاس حاضر بشم. دعامون بفرمایید لطفا.
امیدوارم هم کلاسی های عزیز با حضور پر رنگشون از کلاس استفاده کرده باشن و با نوشتن آموزه هایی که یاد گرفتن افسوس امثال من رو از نبودنشون کمتر کنن.
27/ارشد/21 اسفند 1391/تهران
دخترپارس
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۱:۰۴
385
28
سلام
با همه اعتماد به نفسی که همیشه برای صحبت کردن در جمع داشته ام به خاطر بچه ها می ترسم پشت میکروفون بیایم و حرف بزنم!
شما حق استادی بر گردن همه ما دارید و اجازه دارید به خاطر روش تدریستون ریزترین مشکلات رفتار و صحبت ما را مشخص کنید با هر لحنی هم فرمایش بفرمایید بنده به خودم اجازه رنجش نخواهم داد اما باید در بین بچه ها این مساله جا بیفتد که جز شما کسی حق [نقد و اصلاح] ندارد!
می توانیم محترمانه تر انتقاد کنیم و همه ما مثل هم هستیم!
MCQ
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۱:۱۱
196
42
نکته ی جالب دیگر این بود که من هم به عنوان یک فرد شیعه همواره سعی کنم (با افتخار) با نماد های مختلفی که مختص شیعیان است در محیط کار، منزل و ... اظهار اشکار به تشَیّع کنم. این اظهار می تواند نصب یک تابلو از پنج تن آل عبا در منزل باشد یا اقامه نماز در محیط خارج از کشور (با احکام نماز برای شیعیان). خلاصه اینکه حتی در مورد اظهار شیعه بودن، نگاهی فراتر از امروز داشته باشیم؛اینکه 100 سال دیگر چه نشانه هایی از شیعیان در کشور ما به یادگار مانده [و یا اینکه چند درصد به جمعیت شیعیان در کشور عزیزمان (به نسبت امروز) اضافه شده] امروز باید دغدغه ی یک شیعه ی متدین و متفکر باشد.
پس از کلاس وقتی این مورد را در ذهنم مرور کردم، دیدم جز اینکه با افتخار چادر را به عنوان حجاب واقعی برگزیده ام ، کار دیگری در محیط اطرافم(به عنوان یک دخترخانم شیعه) نکرده ام. انشاالله از این پس به مدد مولا امیر المومنین سعی می کنم این آموزه را در زندگیم به کار ببندم.
احسن مخلوقات
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۱:۲۴
378
7
سلام استاد

كلاس امروز مثل تمام جلسات قبل پر از مطالب ريز و درشت براي ياد گرفتن بود، ولي من (علاوه بر همه اونها) ميخواستم يه تشكر مخصوص ازتون داشته باشم به خاطر اين حال خوبي كه قبل از سال جديد بهمون هديه كرديد. حس خوبي كه امروز با ديدن اون جعبه هاي خالي در من ايجاد شد، قابل مقايسه با قشنگي هيچكدوم از عيدهاي عمرم نبود.......
اجرتون با خدا كه ما رو در كارهاي خير سهيم ميكنيد

28 ساله/كارشناسي روانشناسي/تهران
sarvestan
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۱:۳۲
0
0
سلام استاد
خواستم خواهشی کنم که لطف کنید کامنت هایی که برای ساعت اختتام کلاس گذاشته میشه رو منتشر نکنید
یک بار عقل جمعیِ ما تصمیم خودش رو گرفت واین کار یعنی حدود 700 نفر آدم از جاهای دور و نزدیک دور هم جمع شدن و با حضور استادشون تصمیمی رو گرفتن که باید مورد احترام باشه
شما فرمودین راضی نیستین کسی که والدینش راضی نیستن کلاس بیاد و مدیون کردین کسی که حتی پول آژانس نداره نیاد از شما بگیره واتوبوس و تاکسی بانوان تهیه کردین و یک بار از این که همراهان اینگونه دارین در یک پیام ابراز نارضایتی کردین ولی باز هم کامنت میزارن
توی کلاس که کسی رو به زور نگه نمیدارن اون خانم میتونن زود تر از سایرین برن
یک کامنت نا به جای ما تو چشم این همه مخاطب تصویر کلاس رو میتونه عوض کنه
24 ساله از تهران
* ghazal *
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۱:۴۸
28
49
سلام...قسمتی از برداشتم از جلسه امروز:
1. زندگی مثل امتحان open book میمونه، حواسمون باشه رفوزه نشیم .
(مثلا از تجربیات بزرگترها استفاده و باهاشون مشورت کنیم)
2.به نمادهای شیعه اهمیت بدیم و تو زندگیمون ازش استفاده کنیم.
22ساله-شرق تهران
samane_ssh
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۲:۰۱
224
119
سلام استاد
این جلسه برایم بسیار مفید بود(مثل همیشه!) بسیار متشکرم .
یادآوری یک نکته از فرمایشات شما:
وقتی اثری از یک کارگردان یا بازیگر را می بینیم، اگر اثر و یا نقش مطابق میلمان نبود همه چیز را زیر سوال نبریم. اثر ضعیف یا ناقص را به پای شخصیت فرد نگذاریم.
نقد یک اثر و نقد شخصیت سازنده آن اثر، دو مقوله را جدا تلقی کنیم.

29 ساله؛ کارشناس ارشد فیریک؛ تهران؛ کلاس مجردها
پاسخ ها
hafiz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۶ ۱۰:۰۸
سلام/ زندگی بهتر: ۲۲۵۰۲۰۳۷ شنبه نزدیک ظهر تماس بگیرید بهتر است.
ثمین الف
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۳:۱۵
315
7
سلام استاد.
... من همون نفر آخری هستم که تو جلسه امروز، قبل اذان پای میکروفون صحبت کردم.... به آشفتگی ذهن پست مدرن اشاره کردم و شما هم توضیح فوق العاده مفیدی دادین. خواستم تشکر کنم و بگم که راهنمایی شما، نقطه عطف مهمی در ذهن من بوه و واقعا مطمئنم که مسیر زندگیمو تغییر میده... یه جورایی، افتادددددد!
با والدینم در مورد همون سوالی که پرسیدم- سخت گیری و خواستگار و...- ، دچار چالش شده بودم و از دستم دلگیر بودند... حرفشان را نمی فهمیدم و دلم هم خیلی گرفته بود و بسیار مضطرب بودم ، دیشب کلی اشک ریختم و دعا کردم که از این برزخ رها شوم و امروز آمدم سر کلاس و... شد.
ادامه...
ثمین الف
۱۳۹۱-۱۲-۲۰ ۲۳:۱۶
98
14
ادامه کامنت قبل
الحمدلله، با ذهن باز برگشتم خانه و همین امشب عذرخواهی کردم و بحث کردم و حرفشان را فهمیدم و حرفم را فهمیدند و تفاهم معنایی پیدا کردیم و ذهنشان آسوده و دلشان شاد شد...
خدا خیرتان بدهد... باور کنید یک مضطر را نجات دادید... خداقوت.
دعایم کنید، سال نو هم بر شما و خانواده محترم مبارک باشه انشاالله.
25/ ارشد شهرسازی/ دوره سومی
الهه عسگري
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۰۲:۲۳
301
28
سلام استاد گرامي
اين جلسه خيلي برام مفيد بود.ممنونم كه باعث شدين سال جديد رو با حسي قشنگ شروع كنم. حسي كه موقع نوشتن رو جعبه ها داشتم هيچ وقت تا به امروز تجربه نكرده بودم منم مثل اون خانم فك ميكردم جعبه ها خالي هستن!!
استاد لحظه سال تحويل به ياد ما هم باشين!
٢٢ساله/ليسانس رياضي/تهران
kachooei
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۰۴:۴۳
434
63
سلام
کلاس دیروز خیلی خوب بود از این لحاظ که یاد گرفتم مهمون نواز باشم و احترام مهمان را نگه دارم.
یاد گرفتم صبر داشته باشم
یاد گرفتم نوع نگاهم را به زندگی عوض کنم.
یاد گرفتم ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کنم همین که مخاطب یک قدم به جلو تغییر کند کافی است.
یاد گرفتم مهمان نواز باشم (بچه ها وقتی حاج آقا شخصی را به کلاس دعوت می کنه یعنی به ما که مثل خانوادشونیم اعتماد داره وقتی اجازه می دهند که آزادانه حرف بزنیم این به این معنا نیست که هرچی می خواهیم می توانیم بگیم البته می دونم هممون پی به اشتباه خودمون بردیم و دیگه تکرار نمی کنیم.
ممنون پدر و استاد مهربون و خدا قوت
27 ساله/لیسانس علوم اجتماعی/افسریه
iris
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۰۵:۰۱
7
7
سلام استاد پيشاپيش تولدتون مبارك براتون آرزوي طول عمر و سلامتي دارم و كلاس ديشب خيلي پر بار بود مخصوصا اين قنوت نماز عشاي شما :
اللهم صل علی فاطمه و ابیها [و امها] و بعلها و بنیها و سرّ المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک
iris
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۰۵:۰۶
308
21
... پايان كلاس وقتي جعبه هاي اهدايي رو ديدم احساس افتخار كردم و بعد حسرت! افتخار از اين بابت كه تونستم با مبلغ كم خودم تو اين موضوع شريك بشم و حسرت به خاطر اينكه چرا نميتونم بيشتر كمك كنم از خدا ميخوام كه به من وسعت رزق بيشتري بده تا بتونم تو اين كارا بيشتر شريك باشم شما هم برام دعا كنيد
ترنم
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۰۶:۲۹
105
0
سلام
یک موضوعی که دیروز [ در پاسخ به "شبهه" ی افراد مدعی "عرفان ها و مسلک های جعلی و انحرافی" که می گویند: مگر دین اخلاق و مهربانی نیست خب این آموزه های کلاس عرفان فلان مدعی هم همین ها را می گوید] درکلاس بیان شد و به نظرم مهم است.
اسلام مجموعه ای است منظم ودقیق از اعتقادات،باورها و قوانین (احکام حلال و حرام )، در تمام مناسبت های فردی و اجتماعی .

28 ساله، کارشناسی ارشد شیمی آلی ، تهران
AmirHossein68
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۰۷:۲۷
224
14
سلام استاد عزیز
من فکر می کنم حثی که بعد از رفتن مهمان ها پیش امد، دلیلش اشتباه گرفتن بحث { کاراته } و مهمان داری بود!
هرچند شما بر روی بحث جدی و اصولی { کاراته } به صورت مودبانه و منصفانه اصرار دارید، ولی شاید یه سو تفاهم از طرف بعضی از دوستانمون بود.

صحبت های شما کاملا به جا بود، تشکر می کنم
----------
می خواستم بگم برنامه آیین خانه این هفته رو توی لیست برنامه هاتون قرار ندادید هنوز، خدایی نکرده اتفاقی که نیافتاده؟

یا حق
1391/12/21 | دانشجوی کارشناسی نرم افزار | 1368 | میرداماد
leila_m
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۰۷:۴۰
924
63
سلام...
بعد از اين جلسه متوجه شدم كه چقدر دلتنگ كلاس بودم!و اين وقفه‌ي چند هفته‌اي چقدر خوب بود تا قدر كلاس و اين باهم بودن‌هايمان را بدانم...
چند وقتي بود حال خيلي خوبي نداشتم ولي با حضور دوباره در اين جمع، واقعا اتفاق خوبي براي حالم افتاد!
و همچنين ديدن جعبه‌ها و اين فكر قشنگ كه روي جعبه‌ها را خودمان بنويسيم.فكر مي‌كنم فقط پول و ... نيست كه شب عيد لبخند و شادي را به منزل آن عزيزانمان مي‌برد بلكه روح و احساسي كه نوشته‌هاي روي جعبه‌ها داشت به آن‌ها ثابت خواهد كرد كه تنها نيستند...
...
الحمد لله رب العالمين...
21ساله-دانشجوي ليسانس(فيزيك)-تهران-91/12/21
noora
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۰۸:۰۷
0
0
وقت بخیر
از آقای عطاران دعوت شده بود بابت تقدیر فیلم دهلیز ، ایشون که به عنوان بازیگر یا کارگردان در عرصه سینما نیومده بودند که بچه‌ها شروع کردند به انتقاد و فکر کردند که سیبل پیدا کرده‌اند .
من فکر می‌کنم آقای عطاران کمی معذب بودند توی جمع ما . چرا جوری رفتار کنیم که فکر کنند ما فرق می‌کنیم و خودشون رو سوا از ما بدونن ؟ استاد فکر کنم شما خوب توضیح دادین که باید رفتارمون چجوری باشه که تلنگری زده باشیم ، باشد که ما باهوش باشیم .

کمی انعطاف داشته باشیم .
بچه‌ها شمشیرهایتان رو توی خونه بذارید و سر کلاس نیارید !
شیرکوند
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۰۸:۱۰
665
147
سلام استاد
از اینکه وقتتون رو در اختیار بنده گذاشتید خیلی ممنونم .
... انشالا باز هم مزاحم میشم !!! ...
شیرکوند/معماری/مستندکار
hamed.h
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۰۸:۲۳
21
0
سلام
الحمدلله دوره جدید کلاس هم آغاز شد، با جلسه ای به شادابی و پرباری جلسات گذشته.
در جلسه نکته ای مطرح شد که هم تست آموزه های قبلیم بود و هم مروری پرفایده برایم بر آن مباحث، و آن امکان تاثیرگذاری ما حتی بر لیست سفارشات یک فرشباف برای بافتن یک تابلو فرش! بود. آن هم با یک سوال ساده که از مغازه دار پرسیده شود، آیا تابلوی "من کنت مولا فهذا علی مولا" را دارید؟
رجا
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۰۸:۳۶
448
42
سلام استاد
برداشت هایی از جلسه اول!, دور سوم کلاس عزیز مجرد ها:
1.در بیان سوال و اعتراض باید شجاع بود(رحمت به روح شیخ محمد تقی بافقی که با رشادت اعتراض کرد)
2.وقتی اعتقاد و نقد سالمی داریم بدون ضعف و حقارت بیان کنیم.
3.بیان اعتراض آمیخته با هیجان نباشد.
4.انتقاد واضح و روشن عنوان گردد تا مخاطب به درستی متوجه منظورشما شود.(مثال: اعلام روشن خواسته هایمان از صدا و سیما)
5.انتقاد های اجتماعی رابا سازوکار و قوانین جامعه ای که در آن زندگی میکنیم دنبال کنیم تا ثمربخش و قابل پیگیری باشند. ...
کارشناسی مکانیک.تهران.21اسفند91
مینا م
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۰۸:۵۳
0
0
سلام .
- کلاس دیروز بسیار عالی بود .
- استاد ممنون از انرژی فراوانی که قبل از سال نو بهمون دادید .
- واقعا مهمان ها از برخورد هوشمندانه ، نگاه ریزبین و نکته سنج شما ( والبته بچه ها) جو پور شور کلاس و صد البته هدیه زیبا و ارزشمند شما بسیار خوششون اومده بود . این رو از چهره هاشون موقع رفتن میشد فهمید .
- افتخار میکنم استادی دارم که اینقدر متعهدانه ، مسئولانه و دلسوزانه با مسائل دینی و روز اجتماعی برخورد میکنن و برای جوونا انرژی میذارن .
- استاد اگه بشه بعضی اوقات که نمیخواین ما رو با مهموناتون سورپرایز کنین، به بچه ها اطلاع داده بشه که مهمون ها چه کسایی هستند (مثلا با اس ام اس اطلاع رسانی کلاس) فکر میکنم ما با آمادگی بیشتری بتونیم ازشون استقبال و پذیرایی کنیم .
ممنون .
25 ساله ، تهران ، مهندسی نرم افزار
zohre 87
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۰۹:۳۴
56
0
سلام
-اين نكته كه فرمودين نگاه "صفر و صدي " به مسائل نداشته باشين (با مثالي كه در مورد نمايش افراد در فيلمها زدين كه چه اشكالي دارد كه در يك فيلم نماز خواندن نقش مثبت و هم نقش منفي را نشان دهند) برايم قابل توجه بود
-از تاثير نظر و نقد محترمانه غافل نشويم.
جلسه پرباري بود .ممنونم
22ساله -كارشناسي-تهران
مشتاق
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۰۹:۳۶
546
35
سلام
وعرض خداقوت خدمت استاد و گروه اجرایی بابت برنامه پربار ‍دیشب.
اگرچه فرصت نشد ادامه بحث نشاط رو بفرمایید ولی با آوردن هدایا برای خانوادههای (آبرودار ...) شور و نشاطی وصف ناپذیر در هریک از ما ایجاد کردید که شیرینی آن با هیچ کدام از شیرینی های دنیوی تکرار نخواهد شد.(اگرچه با تر شدن چشمان و توسل به بانوی مهربان همراه بود.)

بابت زحمتی که برای دعوت مهمانها و ... نیز سپاسگزارم.
به دست امیرالمومنین علی مرتضی (ع) سیراب شوید(م).
ان شاءاله
aa_heydari
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۰:۴۹
476
21
بسمه تعالی

باسلام
حاج آقا،افسوس که دیروز موفق به حضور در کلاس نشدم؛اما وقتی از اتفاقات کلاس با خبر شدم دلم خیلی سوخت.
سعی می کنم نه قول می دهم هیچ وقت غیبت نداشته باشم

شاگرد کوچک شما

امیرعباس/24 ساله/ مهندسی برق

یاحق
احسن مخلوقات
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۱:۰۰
224
28
سلام استاد

شرمنده، نميدونم چرا، ولي فكر ميكردم اون جعبه ها قراره با صدقاتي كه سر كلاس جمع ميشه پر بشن.
ممنون از شما به خاطر پاسختون و خسته نباشيد به گروه اجرايي.

28 ساله/كارشناسي روانشناسي/تهران
مهدوی
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۲:۲۱
329
525
آن چه در رابطه با فیلم دهلیز و تقدیر از چند تن از عوامل فیلم بیان شد
مخاطبان سینما قدردان زحمات هنرمندانی هستند که مضامینی چون مهربانی و رئفت اسلامی را که نیاز ضروری جامعه امروز ماست با دوربینی نجیب به تصویر میکشند. تصویری صمیمی و پاک از خانواده ی ایرانی ارائه میدهند که در آن عواطف خانوادگی نه سانسور میشود و نه بی پروا نمایش داده میشود. بانوی ایرانی در این اثر ذلیل نیست، مقاوم و صبور است و طلاق را به وضوح تقبیح میکند. همسران قدر فرصت های کوتاه با هم بودن را می دانند و از کنار کوچکترین مسائل به سادگی عبور نمی کنند. قوانین قضایی اسلام در این فیلم در معرض قضاوت مخاطب و ایجاد تشکیک قرار نمیگیرد و در عوض به موضوع ببخشش و عذرخواهی پرداخته میشود.
سپاس گذار زحمات هنرمندان نکته سنجی هستیم که با دقت و ظرافت نگاه خود، سینمای دینی را اعتلا می بخشند.
26 ساله.گرافیست. 91/12/21
محمدمهدی عبدالملکی
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۲:۲۹
0
0
سلام استاد
نکته ای که دیشب خیلی با اون ذوق کردم این بود که از علماء(آیت الله بافقی رحمه الله علیه )از خاطراتشونو ومبارزاتشونو کارهای که انجام دادن درکلاس می گید .تا جوون ها از اونها درس بگیرن الگو خودشون قرار بدن .
طلبه محمدمهدی عبدالملکی/کرج /18ساله
mobina
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۴:۲۳
630
0
سلام استاد
بابت کلاس دیروزخدا قوت .
...از اون جعبه های زیبا با اینکه مقدار کمی آذوقه داخلش بود، اما من کلی ازش انرژی گرفتم و حال روحم خوب شد ممنون.
از اینکه بهمون یاد میدین انعطاف پذیر باشیم و چجوری خشم وانتقاد خودمون رو نسبت به مسائل کنترل کنیم هم ممنون.
از اینکه به نمادهای شیعی بی توجهی میکنیم خیلی متاسف شدم.
و درصدد تهیه یک قاب یا به قول شما کاشی من کنت مولا فهذا علی مولاه و یا پنج تن هستم.
در نهایت از زمانی که برامون صرف میکنید هم ممنون.
زیر سایه امیرالمومنین امام علی علیه السلام باشید و خداوند عمری پربرکت به شما دهد ان شاالله.
mszared
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۴:۳۶
119
21
هو السلام
خسته نباشید.
برخی از نکات کلاس:
1-ارزش تربیتی کلاس مجردها بالاست اما فقط برای افرادی که باهوش هستند و زنجیره بحث را دنبال می کنند.
2-برای استفاده هر چه بهتر و بیشتر از کلاس باید ذهنمان را صیقلی کنیم(اشاره به داستان مسابقه نقاشی چینی ها و رومیان از مولوی) و همچنین منتظر نکته تستی و کنکوری نباشیم و دقت کنیم که نکات تستی همه بسته و غیر منعطف هستند در حالی که انعطاف پذیری دینی یکی از بحث های مهم جلسه بود.
3-حتی با تعیین موضوع کلاس، در خیلی از موارد بحث منحرف می شود مثل همین جلسه که قرار بود در مورد نشاط در عبادت بحث شود بنابراین منتظر تعیین موضوع از قبل نباشیم.
4- میان انعطاف پذیری و تغافل باید فرق گذاشت. در بعضی مواقع لازم است به جای انعطاف نشان دادن در مورد موضوعی وانمود کنیم موضوع را نشنیده ایم.
ادامه دارد...
mszared
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۴:۳۷
112
49
ادامه:
5- میکروفن#پلاستیک+آهن ⃪ دین # اخلاق تنها . دین مجموعه ای دقیق از اعتقادات و باورها و مناسبات اجتماعی و اخلاق فردی و احکام و ... است و وجه اصلی دین عقاید است.
6- رصد و گزارش صحیحی از وضیت عمل به احکام دینی در جامعه وجود ندارد و این گزارشات بیشتر از زمینه ذهنی افراد ناشی می شود.
7-و قال النبي صلي الله عليه و آله" كل واعظ قبله" و كل موعوظ قبله للواعظ يعني في الجمعه و العيدين و صلاه الاستسقاء في الخطبه يستقبلهم الامام و يستقبلونه حتي يفرغ من خطبته
...
با تشکر و التماس دعا
21 ساله/کارشناسی مهندسی برق/تهران
مهربان...
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۶:۲۱
0
0
سلام
تیتر! "تـــــولـــــدتــــون مبـــــــــارک"

حاج آقا دیروز چند بار خواستم بیام پای میکروفون تولدتون رو تبریک بگم اما تراکم برنامه‌ها خیلی زیاد بود و نشد.
انشاءالله 120 سال دیگه با تأییدات امام زمان (عج) سلامت و بانشاط باشید.

کلاس دیروز خیلی زنده و پرانرژی بود. همه سلولهایمان چشم و گوش شده بودند.
کلاس دیروز آموزش مهربانی بود؛ "مهربانی، مهم‌ترین نیاز ما"

اجر شما با مادر مهربانمان، ام‌المومنین، حضرت خدیجه کبری (س)
n.a
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۷:۰۸
42
56
سلام
-شاگرد جدید هستم
-دیروز عمیقا حس کردم شآن استادی چقدر برازنده ی شماست.همینطور باید عرض کنم دغدغه مندی جناب عالی بابت کمک به فرهنگ مملکت و اقدامات مبتکرانتون در این راه بسیار قابل تحسین هست.
...
22ساله. تهران.صنایع
astrounat27
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۷:۵۴
0
0
سلام استاد

[۲۲ اسفند]
خیلی تولدتون مبارک. :))
ایشالا خداوند به شما عمر با عزت عطا کند.در سایه ی حضرت ولی عصر (عج).
واقعا خدا فقط یه دونه حاج آقا شهاب آفرید ، " تبارک الله احسن الخالقین "
.
.
و در مورد قنوت نماز دیشب واقعا لذت بردم ، دلم نیومد کامنت نذارم و فقط به مثبت دادن بسنده کنم ، ببخشید !
ولی واقعا عاااالی بود ، شاید یکی از بهترین حس هایی بود که در سال 91 تجربه کردم و به شیعه بودنم افتخار کردم.
" اللهم صل علی فاطمه و ابیها و امها و بعلها و بنیها و سرّ المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک "
روزبهی
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۸:۱۹
469
42
سلام استاد شاید در دوره قبل توضیح داده باشید ولی من کلاس اولیم
1. چرا انقدر سطح تحصیلات بچه ها برای شما اهمیت داره؟
2. من کاردانی نرم افزار دارم به دلایلی نمی تونم ادامه بدم، در روند موفقیت ازدواج یا انتخاب درست تأثیزی داره؟
فاطمه روزبهی 25 ساله تهران
Faeze 64
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۸:۴۳
301
21
سلام استاد
برای اینکه به ما و خانواده مون هم اجازه دادین تا در این کار خیر (کمک به خانواده های بی بضاعت) سهیم باشیم ، ازتون ممنونم.
بخاطر این حس خوب ((مثل همیشه)) مدیون شما هستم.
----
+ یک درس از کلاس دیروز
با اینکه یک تابلوی " ولایت علی ابن ابی طالب حصنی .. " در خانه داریم ، حتما" به فکر تهیه تابلوهای دیگری که نماد و نشان تشیع است ، خواهم بود.

27 ساله ، کارشناسی مدیریت بازرگانی ، تهران.
mohadeseh.dolatabadi
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۸:۴۹
133
35
جدیدا یه دوست پیدا کردم.. مسیر برگشت تو اتوبوس و بخشی در مترو..
برای هم خیلی حرف نمیزنیم..اما برایند اثر گذاریمون در "درک نکات " به طور قابل ملاحظه ای دل پذیره..
(دیالوگ
دوستم:جدی ..تا حالا دقت کرده بودی به اینکه، تابلو های خونتون نماد شیعی باشه!
من:راستی ...حالا چقدر اگاهانه بوده..نبوده..!!)
(دیالوگ
من:امروز خیلی از سطح کلاس راضی نبودم
دوستم:منم حس کردم اما فک می نکم مخصوصا به این سمت هدایت شد
)
خلاصه:
کلاس علاوه بر نکات و رهنمود های شما و حتی خیریه و..این تیپ نکات رضایت بخش رو هم داره.این خیلی خوبه که بدونی علاوه بر استادی که اومدی پای صحبتشون بیشینی..بغل دستیت هم ادم عمیقیه.
شکر..شکر..شکر
26 ساله/کارشناس ارشد نرم افزار/افسریه
بهار راد
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۲۰:۳۷
217
560
سلام

استاد ممنونم از تون بابت حس قشنگي كه به ما هديه داديد(كمك به همنوعمون به اين شكل ) و كلاس پر شور و پر درسي كه داشتيم.
اينكه شما حواستون هست، همين هوشياري براي من كه شاگرد شما هستم خيلي مهم وتحسين برانگيزه چون باعث ميشه من هم ياد بگيرم همه چيز رو خيلي ساده نبينم ودرست و زيركانه رفتار كنم، و در آخر ازتون تشكر مي كنم كه تشكر كردن را زيبا و محترمانه به ما ياد مي دهيد.

21 اسفند 91 / تهران / كلاس مجردها
پاسخ ها
hafiz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۱۹:۵۳
سلام/ پسرم میخوای تشویق کنی، تشویق کن! چرا ادعاهای بزرگ و ...؟؟؟؟
از کجا می دونی مورد توجه امام زمان است؟! عناوین کلی را قبول دارم اما تعیین مصداق؟!
اگر بگویی ان شاءالله مورد نظر امام علیه السلام است آن "شاید" و "اما و اگر" کار را درست می کند اما قطع و یقین خطرناک است و برای نفس من و شما سمّ است.
ما باید خودمان را خصوصا در خلوات مورد مواخذه قرار بدهیم و نفس مان را در خوف که ...
آخر از کجا این اطمینان را در مورد کلاس داری؟ والله من "یقین" ندارم مسلمان از دنیا بروم، "امید" دارم! اما یقین ندارم. و این تردید را از اساتیدم آموخته ام و مدام مراقبت باید کنیم که فراموش نکنیم تا مبادا دچار غرور و ادعا شویم.
وقتی از یکی از استادیم که بسیار حق بر من دارد و خدا او را سلامت بدارد و سایه اش را مستدام؛ احوال ایشان را پرسیدم -او که فقیه است و فیلسوف و عارف و معلم اخلاق- پس از بیان مواردی فرمودند: فقط دعا کن مسلمان از دنیا بروم. و گریست!
مطهریان*
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۲۰:۵۲
1575
210
راستی استاد دلمان برای پیام هایتان تنگ شده نکنه خسته شدین که منتشر و به روزشان نمیکنید!
پاسخ ها
hafiz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۱۹:۵۴
سلام/ چشم. حتما ان شاءالله.
space
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۲۱:۰۲
245
49
سلام خدمت استاد ارجمند
خدا قوت و خسته نیاشید خدمت آقایان گروه اجرایی که در تهیه، بسته بندی و جابه جایی ... بسته های اهدایی بی دریغ زحمت کشیدند. اجرتان با ام المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها
space
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۲۱:۰۴
1967
14
برای کاربر محترم « زارع»

یه سوال برام پیش اومد! شما احیاناً چطوری فکر کردین اون کارتون ها، خالی می تونن باشن؟!!!
یکی از مطالب ریز و درشت جلسات قبل این بود که تخمینی از اطلاعاتی که به ما داده میشه همیشه در ذهن خودمون بزنیم تا در تصمیم گیری ها لااقل خطای ابعادی نکنیم.
به نظرتون این کارتون ها که آنقدر منظم کنار هم چیده شدنه بودند، چرا وقتی افراد مختلف داشتند رویشان می نوشتند، از سر جایشان جُم نمی خوردند!
آیا نمی شد امتحان کرد 9 کارتونی که روی هم کنار سالن (کج) چیده شده بودند، با فوت روی زمین می افتند یا نه!
بعدش چرا این همه کارتون خالی را باید کنار هم آن گونه بچینند و همکلاسیها با اعمال شاقه روی ردیف پایینی و بالایی بنویسند.
آیا یک آدم عاقل پیدا نشد بگوید دانه دانه بنویسید بعد آخرش روی هم بچینید اینقدر خلق الله را عذاب ندهند!
اصلاً چرا باید کارتون های خالی را به نمایش گذاشت؟!
خدایا
light.dawn@yahoo.com
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۲۱:۲۴
0
0
سلام

از تعریف و مقایسه ای که بین انعطاف پذیری و تغافل داشتید، بسیار متشکرم، برایم خیلی مفید بود.
و
نکته ی جالبی که در قالب یک مثال سرکلاس فرمودید و تا ساعت ها پس از آن ذهنم را به خودش مشغول کرده بود:
به طور مثال شخصی را در نظر بگیرید که لوله کش است، چنین فردی برای کار از انواع ابزار استفاده می کند و نمی تواند فقط با یک ابزار تمامی کارهای خود را انجام دهد، در دین هم یک آچار فرانسه نداریم که همه ی کارها را بتوان با آن سامان داد و ...

شاید در نگاه اول این مثال و مقایسه بدیهی به نظر برسد اما وقتی به زندگی خودم و اطرافیانم دقت می کنم، می بینم که از روی عادت اصرار داریم همه ی مشکلاتمان را با یک راه،حل کنیم و یا زمانی که در شرایط متفاوت، احکام اسلامی متفاوت وجود دارد آن را نشان از بهره برداری ابزاری از دین و ... می نامیم و اصرار داریم که قدیم ها این جوری نبوده.
بهارنارنج
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۲۱:۲۶
0
0
سلام

آخرین جلسه سال 91 برای من و دوستانم حس خیلی خوبی را به همراه داشت از این جهت که اولین جلسه ایی بود که کلاس مون تا این حد پرجمعیت شده بود و شکر خدا همگی بچه ها خیلی خوب با هم تعامل داشتند و کلاس یکپارچه ای داشتیم. که مطئناً ثمره تلاش ها و آموزه های استاد بوده.
در راهرو هایی که خانم ها نشسته بودند خیلی به سختی می شد مسیری برای رفت و آمد پیدا کرد و این فراوانی جمعیت کلاس، و صدقه ایی که به همت بچه ها جمع شد، خیلی خوشحال کننده بود . . . ماشاالله . . .
پرجمعیت شدن کلاس بستر مناسبی بود، برای امتحان درس "منعطف بودن و توانمندی در پذیرش تغییرات"، که این درس یکی از مهم ترین آموزه های همیشگی کلاس مجردها است. البته پرواضحه که استفاده ی مجدد از اصطلاح "قدیمی ها" و "جدیدی ها" توسط خود استاد، تلنگری بود برای دقت دوباره به درسی که گرفتیم.
و دعایی که از خود استاد یاد گرفتیم: خدایا به عقل و مال مون برکت بده . . . ان شا الله
دوشنبه 21 اسفندماه 91 _ تهران
امیر حافظ
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۲۱:۳۰
28
224
اقای مرادی
جواب من رو ندادید در مورد انتقاد ناپذیر بودن فقط غلط دیکته گرفتید چرا ؟
استاد حالا به جای جواب سوال قبل بگید باید از کلمه [ناپذیر] و [حاضر] باید چند خط بنویم؟ تا که شاید جواب سوالم رو بدید!
ذوالقرنین
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۲۲:۰۴
476
28
سلام استاد خدا قوت
1- جلسه سوم برایم بسیار مفیدو ارزشمند بود و از شما بابت زمانی که برای کلاسمان میگذارید سپاسگزارم
2- ممنون از اینکه ما رو در کار خیرتان شریک کردید.
3- متاسفانه با وجود حضور افراد تحصیل کرده کلاس هنوز تعدادی از بچه ها در هنگام صحبت با استاد رفتار صحیحی ندارند که امیدوارم قبل از صحبت قدری بر روی نحوه صحبتشان فکر کنند.

91/12/22 _مدیریت بازرگانی
مرضیه 102
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۲۳:۰۰
0
0
سلام.
[b]استاد تولدتون مبارک باشه ، خوش اومدین به دنیا [/b]
بی شک یکی از چند اتفاق مهم و صد البته مبارک سال 91 شاگردی کلاس شما برای من بوده
[b]به شاگردی کلاس شما افتخار می کنم [/b]

28 ساله/ کارشناس هنر/ شمالغرب تهران / کلاس مجردها
مرضیه 102
۱۳۹۱-۱۲-۲۲ ۰۰:۰۳
133
182
سلام.
استاد تولدتون مبارک باشه ، خوش اومدین به دنیا
بی شک یکی از چند اتفاق مهم و صد البته مبارک سال 91 شاگردی کلاس شما برای من بوده
به شاگردی کلاس شما افتخار می کنم

28 ساله/ کارشناس هنر/ شمالغرب تهران / کلاس مجردها
نفیسه خاتون
۱۳۹۱-۱۲-۲۲ ۰۰:۳۸
0
0
سلام استاد/ بخشي از نكات كلاس

- در هر امري به جز در واجبات و محرمات دين منعطف باشيم و مرز انعطاف جاييكه با اصول و مباني اعتقادي ما در تعارض نباشد. ...

...

- در تشخيص صحيح و غلط بودن مباحث و صحبت ها معيار سنجش ما فقه باشد و سخنان نويسندگان رمان ها و يا ديالوگ فيلمها ،براي ما سنديت نداشته باشد.
نفیسه خاتون
۱۳۹۱-۱۲-۲۲ ۰۰:۴۵
0
0
سلام استاد/ ادامه

- در يادگيري صحيح و عالي، خلاقيت و فعاليت توامان همراه شوند ، هم از سوي آموزگار و هم دانش آموز، كه يادگيري تستي و نكته اي كه همراه با جزوه نويسي صرف مي باشد اين اشكال را دارد كه ذهن دانشجو را تنبل بار مي آورد و اجازه ي ابتكار و پردازش را از او مي گيرد.

اين سبك يادگيري به ما انتخاب كردن و تحليل كردن نمي آموزد، جاي سئوال نمي گذارد، و ولع كاذب در يادگيري را به ما مي دهد، اينكه هميشه آماده باشيم تا استاد نكته هاي از پيش آماده ي شماره گذاري شده بفرمايند و دانشجو ها هم يادداشت كنند .
بطور مثال اگر بيان شود :براي زياد شدن روزي 2 راه وجود دارد:
1- سخاوتمند باشيد
2- (مثلا، با احترام کامل) در روز چهارشنبه رو به قبله مثلا 200 بار سبحان الله بگوييد ، 450 بار الله اكبر بگوييد و...

اينجا كسي كه به يادگيري تستي و نكته اي (يادگيري غير فعال) خو گرفته باشد راه دوم را انتخاب ميكند، زيرا ذهنش توانايي فرا گرفتن مفهوم سخاوت را ندارد و قتي به او گفته ميشود توكل كن دقيقا نمي داند بايد چه كار كند.
نفیسه خاتون
۱۳۹۱-۱۲-۲۲ ۰۰:۵۶
126
7
سلام استاد/ ادامه

- در مواقعي كه با ما ، به كنايه حرفي زده ميشود آن را به حرف صريح تبديل كنيم و از شخص مقابل بخواهيم ، ته حرفش را بگويد،در صورتيكه طرف مقابلمان با ما هم عقيده نيست در بيان نظر و يا مخالفتمان به چند جمله ي كوتاه بسنده كنيم و از قيل و قال بپرهيزيم.

- با بيان نكات مثبت افراد به بهتر شدن آن ها كمك كنيم.

- اهل بيت (عليهم السلام) در مراودات و سياست گذاري هايشان هميشه مروج جذب حداكثري و دفع حداقلي افراد بوده و به همين خاطر از انعطاف بالايي برخوردار بوده اند كه اين موضوع بايد سر لوحه ي امور باشد.

- در انتخاب يك مشاور توجه كنيم كه شخص مشورت دهنده متدين و عاقل باشد و اگر متدين نيست [مثلا در خارج از کشور] حداقل با دين در ستيز نباشد.

- يكي از مشكلات مهم سينما اينست كه در ترويج مباني اخلاقي مي كوشد اخلاق را بدون در نظر گرفتن ايمان به خدا و دين نشان دهد.
نفیسه خاتون
۱۳۹۱-۱۲-۲۲ ۰۱:۱۳
119
0
سلام استاد

لينك زير سخنراني حاج آقا در همايش حزب الله سايبري مي باشد، كه در فيلم، استاد به قضيه ي دزد مكتبي مفصل تر پرداختند و همچنين نكته هاي زيادي رو در مورد استفاده از فضاي مجازي بيان كردند.


http://www.aparat.com/v/pc1sb
یاسین
۱۳۹۱-۱۲-۲۲ ۰۹:۴۰
98
14
این دور هم بودن ها خیلی ارزش داره ، بخصوص که همه جوان و معتقد هستند و استادی فرزانه هم در راس همه.
ای کاش میشد برای یکشنبه آینده هم کلاس در سالن دیگری برگزار میشد،
به دوستان اجرایی پیشنهاد میکنم با توجه به تعداد زیاد عزیزان، سالن وزارت کشور بسیار مناسب تر باشه چه برای جلسه هفته دیگه و چه کلاس های آینده.
24 ساله ارشد هوانوردی تهران
hamid.sh
۱۳۹۱-۱۲-۲۲ ۰۹:۴۴
77
0
سلام استاد.
راستش نمیدونم این احساس منه یا کسایی هستن که با نظرم موافق باشن!
الان حدود دو روز از کلاس میگذره ولی با این وجود هنوز لحظه به لحظه ی کلاس و حرف هایی که منتقل شد با تمام جزئیات مدام از جلوی چشمم می گذره.
امیدوارم که بتونیم به طور کامل این مطالب را تو زندگیمون هم به کار بگیریم.
یکی از جمله های بی نظیر کلاس:
*** ... آقام حسین نه، آقامون حسین...***
ان شاءالله خدا به عقل (و مال) مون برکت بده...

22 ساله/ کارشناسی IT/ تهران
فائزه آزاده
۱۳۹۱-۱۲-۲۲ ۰۹:۴۹
455
0
سلام
تولدتون مبارک حاجاقا
انشاءالله سایه تون تا همیشه بر سر بچه های این سرزمین باشه تابه برکت تربیت شما زندگی بهتری داشته باشند.
برای همه ی چیزهایی که ازتون یاد گرفتم بی نهایت متشکرم و خدا رو شکر میکنم که توفیق شاگردی محضر شما رو پیدا کردم.
براتون آرزوی سلامتی و عزت وتوفیقات روز افزون و همه خوبیها رو دارم
تولدتون مبارک
25ساله/دانشجوی متالورژی/22اسفند91
محبوبم
۱۳۹۱-۱۲-۲۲ ۰۹:۵۳
357
0
سلام استاد ارجمند

"به جان خواجه و حق قدیم و عهد درست
که مونس دم صبحم دعای دولت توست"

همواره دعاگویتان هستم، به خاطر تغییر نگاهی که در من به وجود آوردید در طی دو دوره کلاس مجردها و جلسه گذشته.
ما رو از دعای خیرتون فراموش نکنید.
یا علی
ری/28 ساله/کارشناسی فیزیک
هادی حبیبی
۱۳۹۱-۱۲-۲۲ ۱۰:۰۸
301
35
سلام
1. صمیمانه تولدتون رو تبریک میگم.
2. در خصوص بسته هایی که آماده شده بود ، بیشتر همکلاسی ها از حس خوبی که با دیدن و یا سهیم شدن در این کار خیر بهشون دست داده بود سخن گفتن ، اما باید فراموش نکنیم که اهدای این بسته ها برای ایجاد حس خوب و مسائل دیگه نبوده ، بلکه یک وظیفه است که بر ماست.
3. انشالله خداوند به شما و گروه اجرایی خیر دهد که کمک کردین این وظیفه رو به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.
...

25 | کارشناسی الکترونیک | ساوه
*نورا *
۱۳۹۱-۱۲-۲۲ ۱۱:۳۲
448
84
سلام،
فکر می‌کنم صحبت کردن و سوال کردن از مهمون‌‌های کلاس رو بشه به عنوان آزمونی برای میزان انعطاف‌پذیری‌مون به حساب آورد.
دعا می‌کنم این انعطاف‌پذیری رو از اسوه حسنه، پیامبر گرامی‌مون یاد بگیریم.

23 ساله، دانشجوی ارشد شیمی، تهران
شهلا خانی
۱۳۹۱-۱۲-۲۲ ۱۲:۱۱
0
0
سلام
برداشت هایی از آخرین جلسه سال91
1- انعطاف داشتن در مسائل بخصوص در انتقاد کردن
2- توجه به استفاده از نماد های شیعی در جزء جزء وجوه زندگیمان
3- سخاوتمند بودن یکی از راه های جلب روزی است.
4- صیقل دادن ذهن گاهی مؤثرتر از فراگیری موضوعات جدید است چراکه بازتاب آموزه های قبلی در ذهنی شفاف تأثیر صد چندان دارد.
شهلا خانی
۱۳۹۱-۱۲-۲۲ ۱۲:۱۳
0
0
ادامه کامنت قبل:
5- نمی توان تنها با یک روش دینی همه مشکلات را حل کرد، اسلام ابزار های بسیار متنوعی دارد که از هر یک باید در جای خود بهره برد.
[مثلا] گاهی باید کریمانه از کنار بعضی رفتارها و گفتارها گذشت (تغافل)
7- حواسمان باشد از افرادی که کارهای صحیحی در رابطه با اسلام انجام میدهند قدر دانی کنیم تا هم این افراد تشویق به ادامه راه درستشان شوند و هم دیگران متوجه این نوع بازخوردها باشند.(مثل دعوت از آقایان :عطاران، رضوی و شعیبی بخاطر همکاری در فیلم دهلیز)
8- همیشه مراقب میزان هیجاناتی که در رفتارهایمان بروز می دهیم باشیم.
و اخر سخن :
خیلی دلم برای سالی که روبه پایانه تنگ می شه، این دومین عیدی است که در کلاس مجردها پشت سر می گذارم ، امیدوارم سال پیش رو پر خیر و برکت باشه برای همه مان بویژه استاد مهربانمان اقای مرادی که این جمع باصفا رو مدیون ایشون هستیم.
25 ساله/کارشناس آمار/تهران
ترنم
۱۳۹۱-۱۲-۲۲ ۱۴:۴۲
112
7
ادب همنشینی با عالم
امام محمد باقر (ع) فرمود: چون با عالمی نشستی، بر شنیدن بیش از سخن گفتن حریص باش و خوب شنیدن را بیاموز چنان که نیک گفتن را می آموزی. (مفاتیح الحیاط / صفحه 352)
این حدیث را به عنوان تذکر برای کاربر ( امیر حافظ) بیان کردم. بهتر است از احادیث ائمه تنها برای پیش بردن حرف خودمان استفاده نکنیم، بلکه برای توجه و عمل به آنها استفاده کنیم.
کارشناسی ارشد شیمی آلی/ 28 ساله/ تهران
بنفشه شریفی
۱۳۹۱-۱۲-۲۲ ۲۱:۳۷
623
49
سلام استاد
تولدتون مبارک انشاالله که همیشه سلامت باشید.
نمی دونید چقدر دلمون برای کلاس تنگ شده بود و چقدر از این که دوباره اومده بودم سر کلاس خوشحال بودم . ایده ی نوشتن روی جعبه های هدیه خیییییییییییییییییلی خوب بود. واقعا ما هم اندازه ی اونایی که قراره هدیه ها به دستشون برسه خوشحال بودیم اینو موقع نوشتن بچه ها از توی چهره هاشون میشد فهمید. هر کسی سعی میکرد بهترین جای جعبه وبا خط خوش و به بهترین نحو این کار رو انجام بده .خیلیییییییی حس خوبی بود.

24 ساله ـ لیسانس گرافیک ـ 22اسفند 91
مهربان...
۱۳۹۱-۱۲-۲۳ ۱۰:۰۶
49
28
سلام
انعکاس اتفاقات این جلسه (عکس و خبر هدایا و تقدیر از فیلمسازان)
http://aghigh.ir/fa/news/6131

لطفا اگر صلاح میدانید لینک بفرمایید
پاسخ ها
hafiz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۲۹ ۰۸:۳۶
سلام/ این قانون کلاس است که « پای میکروفن فقط تیتر. نه سخنرانی.»
اگر مورد توجه بود یا نیاز به توضیح داشت بشود روی آن تیتر کلیک کرد تا صفحه چکیده آن مطلب باز شود.
برخی مسابقه ۲۰سوالی مطرح می کنند تا تیتر.
این نیاز به تمرین دارد. عجله نمی کنم شما هم تمرین کنید و صبوری.
ستوده.133
۱۳۹۱-۱۲-۲۳ ۱۱:۳۸
511
0
سلام
حاج آقا تااونجایی که من یادمه آقای عطاران اون جمله ای که سایتها منتشرش کردند را در جواب صحبت ها و تقدیر شما نگفت بلکه چند دقیقه بعد در قسمت دیگری اون جمله را گفت.
ای کاش یک جوری متن اون قسمت از را منتشر میکردید چون کل این گزارشها تحت الشعاع اون جمله قرار گرفته
salehi
۱۳۹۱-۱۲-۲۳ ۱۹:۳۵
77
7
سلام
از تشریف فرمایی آقای اخوندی سپاسگزارم.
پاسخ ها
hafiz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۲۹ ۰۸:۴۶
سلام/ شاید کمتر موضوعی را مثل اردوی جهادی دوست داشته باشم و خوشحالم کند. خدا قوت و خوشا به حال شما که این خیرات با گوشت و پوست تان آمیخته می شود و ان شاءالله در نسل تان برکاتش صدچندان شود.
اما دخترم برای جلوگیری از «روش شدن عذرخواهی غایبین و غایبات» باید عرض کنم: لطفا تاخیر و تعجیل و غیبت و ... را به سرگروهتان در گروه اجرایی بفرمایید.
در ضمن من که شما را نمی شناسم یا تطبیق نمی دهم.
حتی اگر در خانه هم دخترم بگوید فاطمه چنین گفت متوجه نمی شوم کدام یک از چندین فاطمه ی خانواده و فامیل و ... را می گوید. برای همین می گویند مثلا فاطمه ی خاله فلانی. فاطمه ی ... یا مثلا عمه فاطمه
گل یاس 1391
۱۳۹۱-۱۲-۲۳ ۲۰:۲۰
56
28
سلام استاد وپدر گرامی
روز تولدتون با تاخیر تبریک میگم
این هفته کلاس فوق العاده خوبی بود کلی انرژی گرفتیم سر کلاس
استاد عزیز که پدرانه برای تربیت ما دلسوزی میکنید لحظه تحویل سال خیلی دعامون کنید من که با مشکلاتم به شدت نیاز به دعا دارم
همیشه سلامت وپایدار باشید
التماس دعا
عیسی
۱۳۹۱-۱۲-۲۴ ۰۶:۳۷
0
0
باسلام ماشهرستانی ها که نمی توانیم در کلاس ها شرکت کنیم اگر می شود فیلم را ارسال فرمائید
راضیه تهرانی
۱۳۹۱-۱۲-۲۵ ۰۸:۲۳
322
7
سلام پدر مهربانم:

راستی نکته ای قابل توجه ای در سفرم بود که می خواستم بگم:

در راستای نکته ای که شما گفتید که از تابلو فروش ها در خواست تابلو "پنج تن " کنید باید بگم در مشهد از مغازه ها پرسیدم :
شما که انقدر گردنبند" و ان یکاد " دارید گردنبند "پنج تن " هم دارید؟
گفتند:خیر نداریم. گفتم :چرا؟ گفتند:خانم تقاضا ندارد بازار برحسب تقاضا مشتری کار می کند.
گفتم:اگر من سفارش بدهم چی؟
گفتند:بر اساس شما یک نفر که نمیشود حداقل باید 100 نفر تقاضا کنند تا ما سفارش بدهیم بعد اضافه کردند که در ضمن این گردنبند ها وارداتی چین است!!!!!!!!!!!!!!!!! و انها بر اساس تقاضای ملت ایران جنس تولید میکنند.
جای تاسف دارد از 2 جهت:
_کم کاری ملت عاشق اهل بیت (ع) ما از جهت نداشتن بازار تابلو یا پلاک پنج تن
_وارداتی بودن پلاک پنج تن! برای کشوری که ماهواره به فضا می فرستد و پهباد به دام می اندازد و------

باتشکر
التماس دعا
abdoreza
۱۳۹۱-۱۲-۲۵ ۱۵:۵۷
483
140
سلام
حاج آقا خیلی دوستون دارم و توی این کامنت می خوام تمرین کنم.
تمرین اون جمله ای که خودتون گفتید: با شجاعت حرفتون رو بزنید.
1- وقتی کامنت ها رو می خوندم این حس بهم دست داد که اکثرا کامنت ها تعریف از کلاس و شخص شماست.
2-مثبت و منفی ها بیشتر از روی احساسات است و کمتر از روی منطق است( این مورد مربوط به ما همکلاسی ها می شود)
3- شما تو این سایت بیشتر تو کار کامنت و بررسی آنها هستید این هم روشی است ولی میشه خواهشا زودتر مطالب سایت رو به روز کنید تا یه چیزی یاد بگیریم. البته برخی ها گفتند از همین کامنت ها باید درس گرفت ما که نفهمیدیم از حدود 90 درصد کامنت ها که تعریف های کلیشه ای و تکراری هستند چی رو باید یاد بگیریم!
ادامه...
abdoreza
۱۳۹۱-۱۲-۲۵ ۱۵:۵۸
126
91
4- استاد بنده رشته فنی مهندسی می خونم و همونطور که خودتون بهتر می دونید ماها ذهنمون طوریه که می خوایم یه موضوع خاص به طور شفته [شُسته]رفته مطرح شه تا در آخر به یک نتیجه گیری برسیم با اینکه موضوعات مطروحه در کلاس بعضا خیلی مفیدند ولی خیلی پراکنده اند، من هم با نظر آن خانم یا آقا موافقم که یک موضوعی را جلسه قبل مطرح کنید و ما با فکر در جلسه بعد پیرامون آن بحث کنیم فکر کنم این برای آنها که رشته فنی هم نیستند مفیدباشد.
5- استاد در آخر خواستم بازم بگم دوستون دارم . از کامنت ها فهمیدم تولدتونه تولدتون مبارک.
abdoreza
۱۳۹۱-۱۲-۲۵ ۱۶:۱۱
0
0
ببخشید استاد اینو به شما میگم انتظار نمایشش رو هم ندارم یعنی هر طور خودتون صلاح می دونید
حاج آقا میشه از خانم هایی که کامنت میذارن انتقاد کرد؟
فکر می کنم خیلی جالب نباشه خانم محترم و حزب اللهی هر چند دیگران نمی شناسندشان نام کوچک خود را به عنوان نام کاربری انتخاب کنند. مگر این خواهران نشنیدند تقید حضرت صدیقه طاهره(س) در حفظ حدود حجاب و حیا را در حضور نامحرمی که نابینا بود و در پاسخ به پدر بزرگوارشان فرمودند او من را نمی بیند من که او را می بینم.
استاد اگر این نظرم اشتباه است خواهشا به بنده تذکر دهید
ممنون
Asmani
۱۳۹۱-۱۲-۲۵ ۱۷:۰۶
210
0
سلام استاد

-دو خصوصیت شماست که ذهن منو خیلی درگیر میکنه:

1. رفتار تشویقی و تنبیهی؛اینکه کجا باید اخم کرد و کجا لبخند زد؛کجا دعوا کرد،کجا بی محلی و کجا تشویق کرد

2.سخاوت و کرامت نه فقط در مال بلکه در رفتار و برخورد با دیگران

-من به رفتار شما خیلی دقت می کنم...
هربار که شما متفاوت از انتظارم برخورد می کنید می فهمم هنوز خیلی از پیچ ها رو نمی تونم تشخیص بدم و همینطور ابزارهای متناسب با پیچ ها رو

-ممنون که با صبر و حوصله بهمون درست زندگی کردن یاد میدید

27ساله،ک ارشد،تهران
meyex
۱۳۹۱-۱۲-۲۶ ۰۵:۴۵
0
0
با سلام
وقتی که در جلسه ی مصاحبه - که حدودا 2 ساعت هم منتظر ماندن تا نوبت به من برسد- حاضر شدم؛ خیلی خوشحال بودم و شوق و ذوق داشتم! التبه می دانستم که فرموده بودید پذیرش بر عهده ی گروه اجرایی هست! اما فکرش را هم نمیکردم از چنین کلاسی جا بمانم!
جناب مرادی؛ یعنی واقعا جا برای من یک نفر نیست؟
البته از این یک نفر ها مثل من زیادند. اما خواهش میکنم یک عنایتی داشته باشند گروه اجرایی. روی زمین ک سهل هست! ما روی بلندگو هم شده باشد می نشینیم! کامنتها را دنبال میکنم. گزارش در دیگر سایت ها را همچنین.
فارغ از از این درخواستم. ؛ یک سوال داشتم؛ یک پیشنهاد. چرا در خصوص محتوای کلاس بلاگ نویسی صورت نمی گیرد؟ میگیرد؟ اگر بله ک واقعا عالی هست پیشنهاد می کنم که حتما لینک دهی شود!
با تشکر
23 ساله/کارشناس نرم افزار/جنوب شرق تهران/جامانده از کلاس مجردها! :(
پنهان
۱۳۹۱-۱۲-۲۶ ۲۱:۱۷
0
0
سلام بر استاد عزیز

1_خیلی مطلب تو ذهنمه در مورد کلاس این جلسه
2_واقعا این جلسه عالی بود
ولی نمیدونم چرا اخیرا به این نتیجه رسیدم متن روح کلام رو انتقال نمی‌ده
دوست دارم بگم تا اینکه بنویسم!

3_تو بعضی از جاهای کلاس انقدر مطلب هست که دوست ندارم پلک بزنم!
آتنا 1364
۱۳۹۱-۱۲-۲۷ ۰۷:۰۹
0
0
سلام استاد خوب و مهربان
در ابتدا هرچند دیر شده به بزرگواریه خودتون ببخشید از صمیم قلب روز میلادتون را تبریک میگم و برایتان عزت و سربلندی هر چه بیشتر از خداوند خواهان هستم
استاد
فرا رسیدن سال نو را هم پیشاپیش به شما و خانواده محترمتان تبریک میگم خواستم هم عرض ادبی خدمتتان کنم هم خواهش کنم زمان تحویل سال نو هرجا هستین ما شاگردای محتاج دعای خیره پدرانه خودتان رو فراموش نکنید و بازم با همه اذیتامون دعامون کنید اول بنده خوب خدا و بعد هم شاگرد خوبی برای شما باشیم

تا سال دیگه و اولین جلسه کلاس در سال 92 لحظه شماری خواهم کرد
در پناه حق استاد
مهندسی کشاورزی/27 ساله/ تهران /اقدسیه/27 اسفند
مجتبیِ
۱۳۹۱-۱۲-۲۷ ۲۲:۲۹
294
21
سلام

توی لینکایی که عکس کلاس و مهمان هاش آمده ...

از طرف دیگه هم متنی که توی خبرگزاری ها کار شده، متاسفانه اصلا واقعیت کلاس این هفته رو منتقل نکرده. ای کاش این جلسه هم، مثل جلسات دیگه خبری از کلاس به بیرون درز نمی کرد و اگر درز می کرد، خبرگزاری ها قصد داغ کردن مطلب به شکلی که خودشون دوست داشتن، نبودن. بلکه واقعیت کلاس و اتفاقات به وجود آمده رو منتقل می کردن.

یا علی
تهران/کارشناسی برق/21
light.dawn@yahoo.com
۱۳۹۱-۱۲-۲۹ ۱۳:۲۵
0
0
سلام

برای کاربر (عبدالرضا) و افرادی نظیر ایشان که رفتارها را از روی احساس می دانند و نه منطق!

نباید منکر احساسی بودن عده ای شد، اما تعمیم آن به اکثر افراد حتما غلط است.
شاید پسند شما با آنچه در سایت می بینید یکسان نباشد، اما این ناشی از منطقی بودن شما و احساسی بودن بقیه نیست!

در سایت هر کسی آنچه را که می خواهد می گوید، بدون توجه به پسند بقیه!!
وقتی در این کلاس یاد می گیریم و از این یادگیری لذت می بریم، چرا انتظار دارید از آن تعریف نکنیم و از استاد این کلاس تشکر و قدردانی نکنیم؟
هر شخصی توانایی یادگیری متفاوتی از بقیه ی افراد دارد. اگر کامنت ها برای شما آموزنده نیست، برای عده ای دیگر هست.
وقتی کامنت های مختلف را می خوانم، متوجه ی نگرش افراد مختلف می شوم، متوجه ی بعضی نکات از کلاس می شوم که سرکلاس به آن بی توجه بودم و بسیاری موارد دیگر.
maryamdokht
۱۳۹۱-۱۲-۲۹ ۱۴:۳۰
154
84
سلام استاد.
امیدوارم حالتون خوب باشه.
سال نو رو پیشاپیش تبریک میگم.
با آرزوی سلامتی برای شما و خانواده محترم.
لحظه ی تحویل سال برای همه ی جوونا دعا کنین.
یا حق.
مریم-26-تهران
هادی حبیبی
۱۳۹۱-۱۲-۳۰ ۰۷:۱۷
189
175
سلام
نوروز مبارک
انشا الله خداوند عمر با عزت به شما عطا بفرماید

30 اسفند 1391 ساعت 10 و 46 دقیقه
راضیه تهرانی
۱۳۹۲-۰۱-۰۱ ۱۲:۰۵
154
238
سلام پدر مهربانم:

-می دانم که اینجا نباید سال نو را تبریک بگویم ولی چون این مطلب را در اولین روز سال می خواهم بگویم ادب ایجاب می کند که :اول به شما و خانواده محترمتان عید را تبریک بگویم.

-می خواستم ازتون معذرت خواهی کنم بابت ان کامنتی که در پاسخ به کاربر"امیر حافظ"نوشتم وقتی کامنتم را منتشر نکردید خیلی فکر کردم با خودم گفتم من که حرف اشتباهی نزدم پس چرا شما کامنتم را منتشر نکردید نهایتا گفتم شما نکته ای مد نظرتان بوده با جستجو در سایت متوجه شدم که شما دیدگاهتان نسبت به نقد چیست فهمیدم که شما چرا کامنتی که من فکر می کردم درست است را منتشر نکردید.
-باز هم از شما پدر مهربانم عذر خواهی می کنم.


باتشکر
التماس دعا
abdoreza
۱۳۹۲-۰۱-۰۳ ۰۵:۴۵
119
0
استاد بسیار ممنون از اینکه نظرم رو منتشر کردید و بسیار ممنون تر که جواب دادید و راهنمایی ام کردید.
فقط یه سوال کوچولو برام به وجود اومد:
بنده مبحث « قبل از ازدواج و هشدار های ضروری-2 » رو مطالعه کردم.
استاد بنده دانشجوی کارشناسی هستم(22 ساله) که می خواهم کنکور ارشد شرکت کنم شغلی هم ندارم چون تا به امروز وقت و شغل متناسب با این وقت را پیدا نکردم( گشتم ولی نبود).
استاد راهنمایی ام کنید وقتی آن مبحث را خواندم گفتم باید تا یه مدتی قید ازدواج رو زد ولی شما الان توصیه کردید خیلی زود ازدواج کن.
استاد با صداقت بگم: الان دچار تناقض شدم.
راهنمایی ام کنید. چه کنم؟
حمزه
۱۳۹۲-۰۱-۰۳ ۱۴:۴۹
154
0
سلام
درباره تقدیر از عوامل فیلم دهلیز:
1- می شود با افرادی که در برخی موارد شبیه ما نیستند، بدون عقب نشینی از اعتقادات تعامل داشت.
2- قدرت محبت و عطوفت در تبلیغ
...
نگاه من
۱۳۹۲-۰۱-۰۴ ۲۲:۲۳
161
7
19 ساله
سلام،وقتی اکثر نظراتو خوندم دیدم همه از کلاسهایی که شما میگذارید تعریف میکنند پی گیر کلاس ها که شدم دیدم شرایط لازم برای اومدنشو ندارم بغض گلومو گرفت و الان که دارم می نویسم اشکام سرازیر میشن!
در واقع به بچه هایی که میتونن بیان حسودیم شد...
شایدم قسمت نیست...
خیلی به شما ارادت دارم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: