ثبت نام دوره جدید کلاس مجردها ۱۴۰۳

ثبت نام دوره جدید کلاس مجردها ۱۴۰۳

کلاس مجردها را امروزه خیلی ها می شناسند اما برخی هم تصوری نادرست بر مبنای اسم کلاس، از آن دارند؛ به این معنا که تصور می‌کنند: «مجردهای آماده ی ازدواج یا به قول قدیمی‌ها جوانان دمِ بخت، با هر سن و سالی در کلاس مجردها شرکت می‌کنند تا همسر پیدا کنند!» خب این تصور غلط است و با واقعیتِ کلاس مجردها تفاوت بسیاری دارد. پس به ورودی های جدید دانشگاه توصیه می کنم این فرصت را دریابند؛ به تعبیری کلاس مجردها یک تریبون آزاد یا کرسی آزاد اندیشی است و یک مجال برای شنیدن و تأمل کردن است و فرصتی برای رشد و تربیت اجتماعی با نگاه دینی و فرهنگی است و ...
ادامه مطلب
پنجشنبه , ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۰۰
منتشر شده در: برنامه ها » کلاس

   دوره دوم؛        جلسه بیست و یکم                                                   (جلسه ۳۷)

راس ساعت ۱۶:۰۰ تا اذان مغرب
 
در این جلسه نیز مانند تمام جلسات قرآن جیبی خودتان را همراه داشته باشید و قبل از شروع جلسه به اندازه زمان حضورتان تا شروع جلسه قرآن تلاوت کنید و با هم کمتر گفتگو کنید.
به ویژه حتما یک سوره یس بخوانید و ثوابش را به صدیقه کبری سلام الله علیها اهدا کنید.

 
اگر در جریان کلاس مجردها نیستید، این لینک و لینک های متن آن را بخوانید: 
»»»ماجرای دوره ی کلاس مجردها چیه؟ «««

 برای پایان کلاس مثل هفته های قبل با تعدادی تاکسی ویژه بانوان و یک عدد اتوبوس به مقصد ایستگاه مترو هماهنگی به عمل آمده  ان شاءالله...

تکرار یک پیغام: 
لطفا به والدین محترم تان سلامم را برسانید و عرض کنید حضور شما (پدر یا مادر و ترجیحا هردو) در دقایقی قبل از پایان کلاس خیلی خوب است؛ هم من زیارتشان می کنم و هم خیالم از مراجعت شما خصوصا دخترخانم ها آسوده تر می شود و هم تاثیر تربیتی دارد. 

ان شاءالله اگر به تدریج رسم شود خیلی خوب است. و والدینی که خیلی مشغله دارند از هر سه چهار جلسه، یک بار تشریف بیاورند. 
 
موضوع این هفته: ادامه رفع اشکال و پاسخ به سوالات شما در مورد یادداشت یک نه برای سعادت و موفقیت

لطفا در خاتمه ی کامنت، سن، تحصیلات، تاریخ و محل سکونت را درج بفرمایید.
 

 

1391/6/19
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
نیاز 67
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۲:۴۳
35
0
سلام
من از اولین دوره کلاس مجردها این توفیق رو داشتم که تو کلاس حضور داشته باشم.درسامو حذف می کردم و دانشگاهای دیگه مهمان می شدم و خلاصه با هر تلاشی که شده خودمو به کلاس می رسوندم.
ولی این ترم آخرین ترممه و با تداخل دو تا از درسام با کلاس مجردها متاسفانه دارم این کلاسو از دست میدم.خلاصه اینکه دلم حسابی گرفته،دلم برای همه چیز این کلاس تنگ می شه،استاد،بچه هاووو
فقط خواستم درد دلی بکنم و احساسمو بگم.
امیدوارم کلاس ادامه داشته باشه و بتونم دوباره شرکت کنم.
23 ساله-دانشجوی کارشناسی ارشد-17 شهریور 91-تهران
رستگارشبگرد
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۰۰:۴۰
370
0
سلام
نکاتی که من در این جلسه ادراک کردم:
1) شاکله ی شخصیتی انبیاء بر سخاوت است.
[قال رسول الله ص: ما جبل الله ولیّالَهُ الا علی السخاء]
[قال امیرالمومنین ع: السخاء خُلُقُ الانبیاء]
...
3)کسی که تنها هدف شخصی دارد و هدف خانوادگی ندارد شاید فرد موفقی شود اما در زندگی خانوادگی موفق نخواهد بود(مثلا شایدپزشک خوبی میشود ولی همسر و پدر خوبی نیست)
ادامه دارد...
رستگارشبگرد
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۰۱:۰۶
315
10
سلام
5)کسی که در جلسه خواستگاری از درست وبهینه خرج وهزینه کردن صحبت میکند اگر خسیس هم نباشد یقینا شخص سخاوتمنی نیست.
6)به شخصی که هنوز وابستگی عاطفی به کس دیگری دارد واز شخص دیگری صحبت میکند هر چند با نفرت(معنی اش وابستگی عاطفی شدید است) اعتماد نکنید.
=========================
حکیمی را پرسیدند از سخاوت وشجاعت کدام بهتر است؟
گفت:آنکه را[b]سخاوت[/b]است به شجاعت حاجت نیست.
ش مثه شهید
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۱۰:۱۳
350
5
سلااام استاد
خیلی ممـــــــــــــنون
کلاس باز هم مثه همیشه بلکه بیشتر عالی بود
مادر من اوومدن این جلسه ؛ آخرش گفتن از این به بعد بازم میان! مشتری کلاسا شدن!
خیلی خوششون اوومد
دستتون درد نکنه!
20 ساله دانشجوی حقوق بهشتی /20 شهریور/تهران
طلیعه مخبری
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۱۲:۴۶
5
0
سلام استاد مهربانم
-روشن ترین نشانه ها را می بینیم ولی توجه نمی کنیم.
مثلا طرف به تو گفت من خسیسم یا معتادم, با صدای بلند هم گفت, تو چرا باور نکردی؟!!
- فردی که هدف شخصی اش (مثلا گرفتن مدرک دکترا) مهم تر از هدف خانوادگی اش است, دختر/پسر موفقی است, نه همسر موفقی.
- باید برنامه و تعهداتت طرفین معلوم و روشن باشد.
...
24 ساله.دانشجو .20/6/91 تهران
آتنا 64
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۱۳:۲۲
295
10
سلام خدمت اول حاچ آقای مهربان و بعد هم همه دوستان خوب
دیروز جلسه بسیار خوبی بود نسبت به جلسات قبل مدیریت بچه ها و سئوالات بهتر بود وبرای من به شخصه که خیلی بازده داشت متشکرم از همه و مخصوصا بچه های زحمتکش اجرایی
حاج آقا فرمودید زرنگ اونه که میاد پای میکروفن و موضوع شخصیشو مطرح میکنه و مشاورَشم میگیره ولی تا موضوع کلاس مرتبط با مسئله شخصیه ما نباشه که نمیتونیم بیام و قوانین کلاس رو بهم بزنیم و صحبت کنیم مگر شما اجازه بدین و بچه ها مخالفت نکنند
(در هر صورت من خودم به شخصه خیلی نیاز به صحبت با شما و مشاورتون دارم هر طور صلاح بدونید)
27 ساله/مهندسی کشاورزی/تهران-اقدسیه/20 شهریور
عشق زبان
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۱۳:۳۶
140
0
سلام!

بچه ها دو تا پیامی که استاد در کلاس گفتن رو حتما بخونید!خیلی جالبه :)

[b]لینک دخترخانم
http://www.shahab-moradi.ir/akobook/Itemid,/id,10130/catid,0/[/b]

[b]لینک آقای خواستگار
http://www.shahab-moradi.ir/akobook/Itemid,/id,10278/catid,0/[/b]
marziye_m0
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۱۳:۴۲
460
10
سلام!
کلاس این جلسه خیلی خوب بود. بعد از کلاس به خاطر حرف هایی که در مورد مهریه ی 14 سکه زدیم و تاکید شما بر اینکه مهریه حق دختره و اونه که باید مهریه رو انتخاب کنه نه پسر، رفتم سایت حضرت آقا و توی بیاناتشون مهریه رو جستجو کردم.
جالب بود که توی [b]هیچکدوم[/b] از بیاناتشون در مورد مهریه پسر یا خانواده ی پسر رو خطاب قرار نداده بودن و روی سخنشون کاملا با [b]دختر و خانواده[/b] بود! چیزی که اگه شاگرد کلاس شما نبودم شایداصلا بهش دقت نمی کردم!
اینم یکی از فرمایشاتشون بود که شما هم دیروز بهش اشاره کردین:
"اينكه می‌بينيد ما گفتيم 14 سكه‌ نه برای اين است كه چهارده سكه بيشتر اشكالی در ازدواج ايجاد می‌كند. خير. چهارده هزار سكه هم باشد، ازدواج اشكالی ندارد. فرقی ندارد. اين برای اين است كه آن جنبه معنوی ازدواج، غلبه پيدا كند بر جنبه مادی. 1372/10/26
"
20 شهریور، 20 ساله دانشجوی کارشناسی، تهران
zarafshan
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۱۶:۱۹
0
0
سلام

در جلسه این هفته، به این نکته فکر می کردم که جامعه امروز ما و بیشتر از آن نسل جوان، در کنار توجه به فرمایشات رهبری ، محتاج دریافتن ریشه های فکری صحیح این بیانات و نظرات ایشان هستند، تا به مرور از به هم پیوستن این مبانی و اصول عمارتی مستحکم و پاسخگوی نیازهای این عصر، از مدل زندگی اسلام در ذهن شکل بگیرد.
و این اتفاق در "کلاس مجردها" در مباحث گوناگونی چون دشمن شناسی، بحث ترکیه، سوریه، و ...لزوم گفتگوی دانشجویان و مسئولان، سیاست های جمعیتی، با راهنمایی و دقت نظر استاد اجرایی شده است.

جلسه بسیار خوبی بود، از آقای غفاری هم که با بیان مودبانه و صریح نظرات خود باعث شکل گیری بحثی جدی شدند، ممنونم.

۲۳ ساله، دانشجوی کارشناسی مدیریت دولتی، ۱۹ شهریور ۹۱؛ شمیران
ش مثه شهید
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۱۹:۳۹
405
10
دوستان بابت لینکی که دادین خیلی ممنون
منم یه نکته ی دیگه به نکات بچه ها اضافه کنم:
پیش شرط ها مهمه !!
دقت کنین تو جلسه یا قبل جلسه خواستگاری چه شروطی گذاشته میشه
و سوالی که حاج آقا گفتن سوال خوبیه:
آخرین باری که کادو خریدین چی بود و کی بود ؟
20 ساله دانجشوی حقوق بهشتی /20شهریور/تهران
saleh asgari
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۲۰:۱۲
0
0
سلام
الحق كه وقتي همه در گفتگو شركت ميكنن كلاس عالي ميشه.
به خصوص اگه بشه يك پرسش و پاسخ چالشي و مودبانه رو مثل محمد حسين غفاري راه انداخت. و ممنون از حاج اقا به خاطر سعه صدرشون

چيزي كه من رو توي اين جلسات به خودش مشغول كرده تاكيد استاد بر داشتن يك نگاه عاقلانه و معتدل و اينكه نگاه دقيق و باريك بيني به مسئله ثروت در اسلام و توصيه مقام معظم رهبري در مورد مهريه داشته باشيم و به دور از شعار زدگي و افراط اصل كلام رو درك كنيم

يا علي. 24ساله
zohre 87
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۲۰:۲۷
195
40
سلام
از جلسه 21م:
-وقتي كسي اظهار ميكنه كه من آدم سخاوتمندي ام حداقل ميشه فهميد كه خسيس نيست.
-اساس كار انبيا و پايه نبوت بر سخاوت بوده است.
-در جلسه خواستگاري از خواستگارتون براي ادامه زندگي "برنامه و هدف" مطالبه كنيد.
-سعدي بخونيد!
-
نفیسه خاتون
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۲۰:۳۴
15
15
سلام
بحث این جلسه ی کلاس پیرامون [b]فلسفه ی 14 سکه [/b] برای مهریه خیلی عالی بود برای اولین بار می دیدم کسی فقط صحبتهای رهبرمون رو تکرار نمی کنن بلکه جان کلام و منظور رهبراز معرفی الگوی مهریه ی کم را برامون اینقدر شفاف با تمام ریزه کاری هاش جا می اندازن.
وقتی توی جامعه می دیدم که خانواده ای مهریه ی دخترشان فقط 14 سکه است و عروسی 50 میلیونی به راه می اندازند و جهیزیه ی آنچنانی تهیه میکنند دچار تناقض می شدم و این لفظ 14 سکه رو بیشتر تفاخر یا یک حرکت نمایشی می دیدم ، و با خودم میگفتم این چه الگوییه ؟ [b]اما شما خیلی عالی هدف و نگرانی آقا از تجمل گرایی و مادی گرایی رو مطرح کردید و فرمودید که توی زندگی جوانان مادیات نباید بر معنویات غلبه کند[/b].
و از آنطرف مختصات خانواده ای که دخترشان مهریه اش 14 سکه است و همچنین سطح توقعات خانواده ی پسر از جهیزیه دختر رو هم بیان کردید که نشان دهنده ی الگوی یک ازدواج آسان و ساده برای اعضای کلاس بود، ازتون متشکرم چون فکر میکنم بعد از این جلسه منظور رهبرم رو متوجه شدم و[b] فهمیدم که مفهوم 14 سکه وسیع تر از یک رقم برای مهریه است و کل پروسه ی ازدواج رو شامل میشه[/b].
20 ، 6، 91، تهران
نفیسه خاتون
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۲۲:۲۵
65
20
سلام استاد

این جلسه در مورد مورد صفت[b] بخل و خسیسی [/b] بحث کردیم که با بحث مهریه همراه شد و به روشن شدن ذهنمون در مورد بیانات رهبر و [b]همچنین نگاه اصیل اسلامی به مسائل مادی[/b] خیلی کمک کرد.
بخشی از نکات کلاس:
** در جلسه ی خواستگاری با پرسیدن این سئوال که شما آدم دست و دلبازی هستین یا خیر؟ و یا اینکه شما آدم خسیسی هستین یا خیر ؟می توان متوجه [b]میزان وجود این صفت [/b] در شخص مقابل شد: اینطور که احتمال خسیس بودن شخصی که خود را بسیار دست و دلباز معرفی میکند، کم است
و همچنین شخصی که خود را بسیار دقیق در امور دخل و خرج خانه و مقتصد میداند اگر خسیس نباشد آدم سخاوتمندی هم نیست.

**خساست و سخاوت هر یک، خصیصه و مَنشی اخلاقی محسوب میشوند که اسلام عزیز به خصیصه ای مثل سخاوت بسیار ارزش میدهد.
نفیسه خاتون
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۲۲:۳۰
195
20
سلام استاد/ ادامه:

**تجربه ثابت کرده که معمولا[b]شرط هایی که در جلسات خواستگاری گذاشته میشود بعد ها در زندگی بسیار با اهمیت است و زوج ها توجه خاصی به آن دارند[/b]، پس وقتی طرف مقابل شرطی را می گذارد جزییاتش را بپرسید تا بدون ابهام باشد/ مثلا گذاشتن این شرط از جانب آقا که زندگی آینده ی ما دانشجویی خواهد بود و یا اینکه بگوید مسائل مادی زندگی ما در حد وسط یا خیلی معمولی خواهد بود که [b]اینجا جا دارد توضیح زندگی دانشجویی یا معمولی را با ریز جزییات بپرسیم[/b] ( مثال دعوت به شام با این لفظ که یه نون و پنیری دور هم می خوریم که امکان دارد چند رقم غذا آماده کرده باشند و یا واقعا نون و پنیر برای شام بیاورند)

**[b]در یک خانواده ی سالم تمامی اعضا با همراهی هم به اهدافشان میرسند[/b] هم پدر، هم مادر و هم فرزندان و اینکه یک نفر قبل از تشکیل خانواده پیشاپیش هدف ها، شادی ها و دلخوشی های اعضای خانواده را فدای هدف هر چند بزرگ خودش کند صحیح نیست( مثال برای گرفتن دکترای آقا به خارج از کشور سفر کنند)
نفیسه خاتون
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۲۲:۳۸
295
15
سلام استاد ادامه

** پیشنهاد مهریه 14 سکه از جانب خانواده ی پسر [b]یا ناشی از خسیسی است و یا ساده زیستی[/b]، که با در نظر گرفتن همه ی جوانب به راحتی می توان این دو را از هم تشخیص داد: اینکه چه جهازی را انتظار دارند؟ اینکه به رسم و رسومات تجملاتی و متکلفانه پایبند هستند یا خیر؟ و .. که درهر دوحالت [b]پیش شرط قرار دادن مهریه ی ۵تا یا ۱۴ تا و بیان عدد مهریه ی کم و اصرار از جانب خانواده ی پسر دور از ادب اجتماعی نسبت به زن است[/b]. اما مطرح شدن همین تعداد مهریه [b]از جانب خانواده ی دختر بسیار شرافتمندانه و ارزشی[/b] است و نشان از درک الگوی اسلامی دارد.

** ایراد گرفتن دور از کرامت است.
-----------------------------------------

استاد این جلسه در خصوص تعریف الگوی اصیل اسلامی انقدر با نهایت محبت، احترام و صبوری(دور از هر هیجانی وخیلی منطقی) جواب سئوالات اعضای کلاس رو می دادید که[b] ما لحظه لحظه برخورد با مسائل رو هم از شما یاد می گرفتیم [/b] 20 شهریور 91 تهران
آبانگاه
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۲۳:۳۶
250
10
قدر شناسی یکی از بهترین صفات یک مؤمن هست.
ارزش کلاس رو پایین نمیارم، چون ارزش معنوی کلاس خیلی فراتر از این هاست...
واقعیت هزینه های بالایی هست که خیلی جاها برای برگزاری یک کارگاه ساده از مهارتهای زندگی، دریافت می شه...
یا مشاوره های فردی، که اکثریت دوستان از هزینه های مشاوره با خبرن...
خداوند لیاقت حضور در کلاس رو داده و در عوض ما؛ [b]ازصمیم دل سپاسگزاریم[/b]
[u][b]«من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق»[/b][/u]
تهران، 25
vafa64
۱۳۹۱-۰۶-۲۱ ۰۰:۰۶
245
20
سلام استاد . خدا قوت .
این دو جلسه که اختصاصا راجع به یادداشت شما بحث شد چون موضوع کلاس مشخص بود به ما این امکان را می داد که همه شبیه به هم فکر کنیم. راجع به بخل و سخاوت . راجع به بدخلقی و ...
ولی وقتی برای هر کدوم از ما توی جریان خواستگاریش یه مسئله ای پیش میاد و میخواد اون رو توی کلاس مطرح کنه بحث کلاس هم پراکنده می شه.
ازتون ممنونم که فکر همه بچه ها رو مدیریت کردیدو امکان فکر کردن روی یه موضوع واحد رو برامون فراهم کردین.
27 ساله- لیسانس مدیریت - تهران
samane_ssh
۱۳۹۱-۰۶-۲۱ ۰۱:۲۰
445
25
سلام استاد

برای تمام کلاس مجردهایی که تا حالا داشتیم ازتون ممنونم.

صحبت های شما باعث شده که خیلی بیشتر پیگیر فرمایشات رهبری باشم و به ظرافت های کلامیشون بیشتر دقت کنم.

مسئله ی مهریه کم (14 تا سکه) همیشه برای من سوالاتی به همراه داشت، الحمدالله با صحبتی که سر کلاس شد، معنی کلام آقا رو بهتر فهمیدم و انشالله عمل می کنم.

[b]انشالله همیشه موفق و سربلند باشید.[/b]

کارشناس ارشد فیزیک - کلاس مجردها - 20 شهریور 91
faez
۱۳۹۱-۰۶-۲۱ ۰۹:۴۷
590
0
سلام

این دوتا پیامی که دوستمون لینکش را گذاشت خوندم و خیلی جالب بود..


لینک دخترخانم
http://www.shahab-moradi.ir/akobook/Itemid,/id,10130/catid,0/

لینک آقای خواستگار
http://www.shahab-moradi.ir/akobook/Itemid,/id,10278/catid,0/


بنظر من این عزتی که خدا به این دختر داده از برکت حفظ قرآن بوده این دختر خانم با خدا معامله کرده بجای اینکه خودشو زینت کنه بره تو دانشگاه دنبال یه ورق مدرک بی ارزش که پز بده باهاش و به خواستگاراش بگه فلان مدرک را دارم(خیلی از دخترای امروزی که تنها انگیزشون از دانشگاه رفتن همینه و دور از جون دخترای محجبه وعفیف) , نشسته عفت و حیا پیشه کره و کارش رو با خدای خودش در انداخته و خدا همچین پسر اکازیونی را به او داده که التماس او را کنه.
البته این دختر خانم حافظ قرآن اگر برای ادامه تحصیل انشاالله دانشگاه هم بره منشأ خیر و برکت در دانشگاهش میشه
انشاالله که عاقبت بخیر بشن و به پای هم پیر .
hamed.h
۱۳۹۱-۰۶-۲۱ ۱۰:۴۷
0
0
سلام
چقدر جلسه عالی پیش رفت ، از شما و همینطور از کلاس تشکر میکنم.
چند سوالی که با توجه به بحث کلاس به پاسخ آنها فکر کردم .
آیا کسی که مسیر مشخص برای خرج درآمدش در ذهن دارد، سخی است؟ آیا سخاوتمندی و برنامه ریزی برای مخارج معلوم زندگی در تضاد هستند؟ اصلا خسیس شخصی بسیار مدبر است یا وابسته به پول؟ رابطه میان درآمد و مخارج و انفاق چیست؟ رابطه ساده زیستی و سخاوتمندی چیست و همینطور رابطه بین ساده زیستی و خساست؟ آیا خسیس می تواند اسلامی زندگی کند، از امامان معصوم (سلام الله علیهم) تبعیت کند، ببخشد و انفاق کند؟ آیا ممکن است کسی از صفات حسنه دین به عنوان سرپوش خساست خود استفاده کند؟ آیا ممکن است برخی نمادهای نیکو به دلیل عدم فهم درست و علمی عموم مردم، نا به جا استفاده شود؟ آیا توصیه های اسلامی و اخلاقی رهبر معظم انقلاب را درست میفهمیم و دقیق عمل میکنیم؟ و...
و خدا را شاکرم که استادی داریم که کمک می کنند تا با فهم درست برخی از دغدغه های فرهنگی رهبری، بتوانیم به صورت صحیح به توصیه هایشان عمل کنیم و بهتر ایشان را یاری کنیم.
23 ساله،لیسانس عمران،21شهریور91،تهران
تائب133
۱۳۹۱-۰۶-۲۱ ۱۴:۲۳
115
35
سلام
متأسفانه چقدر پیام faez برخلاف ظاهرش، توهین‌آمیز و... است!
به این جملات کامنتشون دقت کنیم! آنالیزش کنیم، چه اندیشه‌ای پشتشه؟
>> بجای اینکه خودشو زینت! کنه بره تو دانشگاه!
>> دنبال! یه ورق مدرک بی‌ارزش!
>> پز بده باهاش!
>> دخترای امروزی!
>> تنها انگیزشون!
>> نشسته! عفت و حیا پیشه کرده!
>> کارش رو با خدای خودش در انداخته!
>> اکازیون! عزت! التماس!

سوال: نظر ایشون نسبت به «درس خوندن دخترها»، «دانشگاه»، «مدرک»، «نشستن»، «عفت و حیا»، «کار را با خدا در انداختن» و...چیه؟

[b]شاید این از همون مصادیقیه که حاج آقا فرمودن خودش با صدای بلند فریاد زده و گفته چی فکر میکنه و تو نفهمیدی!!![/b]

21شهریور91، تهران
nina
۱۳۹۱-۰۶-۲۱ ۱۷:۳۵
335
30
سلام
نکته های کلاس در مورد سخاوت و بخشنده بودن خیلی خوب بود و روی من تاثیر داشت ما چند روزی هست که مهمان داریم و در این یکی دو روز سعی کردم بهتر رفتار کنم و در برابر انها سخی باشم لطفا نکته های بیشتری از رفتارهای خود و دیگرانی که می شناسید و در کلاس بیان کنید و مطمئن باشید که خیلی تاثیردارد.
با تشکر فراوان
25 ساله-مهندس نرم افزار- شرق تهران
dehkordi
۱۳۹۱-۰۶-۲۱ ۱۸:۳۷
45
20
سلام!
در صحبت ها به روشن ترین نشانه ها توجه کنیم! با عقلمان تفکر کنیم، با چشمانمان ببینیم و با گوشهایمان بشنویم!
خلاصه این که به همه علائم توجه کنیم.
21 شهریور-24 ساله- دانشجوی ارشد- - یوسف آباد
NILINBANOO
۱۳۹۱-۰۶-۲۲ ۰۴:۳۵
0
0
با شناختی که از faez از دوره اول دارم میدونم آدم خیلی افراطی هست,به حدی که حاج آقا حتی پیام هاشو منتشر نمی کردند.

در نتیجه حرف هاشو جدی نگیرید

خود حاج آقا می گفتند آدم هایی دچار افراط هستند زودی هم دچار تفریط می شند و از اون ور بام می افتند.هیچ چیز بهتر از اعتدال نیست.
[سلام/ غیر از شخص خودم کسی از پیام ها و کامنت های دریافتی خبر ندارد و اطلاع مخاطبین فقط در حد مطالب منتشره است. پس از قول من مطلبی را نفرمایید. نظر خودتان را محترمانه و صریح و بدون توهین و ... بیان کنید.]
maryam.a
۱۳۹۱-۰۶-۲۲ ۰۴:۵۷
35
0
سلام!
"مهربان"عزیز!
فکر میکنم گاهی هم سخت میگیریم....
یعنی قبول دارم که درست نیست این ادبیات اما نه در این حد که عصبانی کنه کسی رو!
در حد یک تذکر کوچک کافیه نه در حد حکم دادن!
مهربان تر باشیم!
یا علی!
21شهریور-تهران-20ساله-دانشجوی کارشناسی نرم افزار
mogh67
۱۳۹۱-۰۶-۲۲ ۱۱:۳۰
75
10
به نام خدا
سلام

1. تشکر از حضّار بابت صبرشون و از حاج آقا بابت ظرفیتشون

2. خیلی از مشکلات اخلاقی در جامعه، خود را در قالب یک حُسن اخلاقی نشان می دهند و فرد نه تنها در فکر رفع آن نیست، بلکه به آن افتخار هم میکند.
خساستی و مادی نگری در عرصه ازدواج و رفتارهای خانوادگی از آن دسته خصوصیات است که بسیاری با پوشش ساده زیستی می حواهند آن را توجیه کنند. تا حدی که بعضاً خود هم توجیه میشوند. شاید بهترین راه تمیز این دو صفت، توجه به نیت ها و تطابق عملکردها با منش و سیره معصومین و همچنین بهره مندی هوشمندانه از کلام علماء و صالحین عصر حاضر باشد.

و من الله التوفیق
23 ساله،کارشناسی عمران،22 شهریور، تهران
راگا
۱۳۹۱-۰۶-۲۲ ۱۲:۰۳
0
0
سلام
ممنون از خانم نگار بابت لینکی که گذاشته بودند.این پیام مربوط به سال 86 بود من به شخصه کنجکاو شدم که بالاخره سرنوشت این دو جوان چی شد؟ای کاش اگه امکان داشت،می شد ازشون دعوت کرد که یک بار مهمان کلاس ما بشن.
22 شهریور/شهرری/ک ارشد
mogh67
۱۳۹۱-۰۶-۲۲ ۱۴:۳۷
95
35
> >

سلام حاج آقا
تشکر مجدد بابت برنامه یکشنبه

برخی از صحبتهام که که وقتی بعداً بهشون فکر کردم، دیدم از روی هیجان زده شده بودند.
و کمی با اندیشه و عملکرد خود من هم متفاوت بودند. عموماً در مثال ها، که شاید دلیلش نداشتن تجربه بحث 1 ساعته جلوی چند صد نفر بود.

1. من واقعاً شاید 10 درصد غذاهام رو بیرون بخورم و شاید 2 درصدشون فلافل باشن. اونم بخاطر زندگی دانشجویی و کلاً فضای نوستالژیک فلافل برای رفقا! اگر روزی سرکار برم و درآمد خوبی داشته باشم شاید سالی یکبار بخورم!

2. من سوناتا رو سوار شده بودم ولی آزرا سوار نشده بودم. و دلیل گفتن آزرا هم به این دلیل بود که من از اولش این دوتا را خیلی شبیه هم می دونستم! ولی در هر حال دروغ بود که عذر میخوام.

ادامه در نظر بعد . . .
mogh67
۱۳۹۱-۰۶-۲۲ ۱۴:۳۸
300
25
. . . ادامه از قبل:

3. بنظرم شما در برخی اوقات به جای اینکه به دنبال واکاوی شخصیت من باشید، به دنبال معرفی الگوی یک شخصیت نامناسب بودید. و این کارتون مسلماً با هدف استفاده بچه ها بود و کاملاً قابل قبول

4. جایی من گفتم که اگر 10 میلیون درآمد داشته باشم، 2 میلیونشو فقط خرج میکنم، و این اصلاً به این معنی نبود که حالا 500 هزار درآمد دارم، 100 خرج کنم!

5. من به جواب سوالم رسیدم. اون هم این بود که اگر میخوای سادگی خساست تلقی نشه، اولاً در تمامی وجوه این سادگی رو باید رعایت کرد، ثانیاً باید سخاوتمندی رو ثابت کرد.


6. من هنوز هم با برند اپل، ...و ... مخالفم و استفاده مداوم از اونها رو نماد هزینه بیش از حد برای بدست آوردن کیفیت می دونم. اگر روزی از اونها استفاده کنم، خودم رو به شدت در خطر دوری از اسلام مستضعفین میبینم.

ادامه در نظر بعد . . .
mogh67
۱۳۹۱-۰۶-۲۲ ۱۴:۳۹
0
0
. . . ادامه از نظر قبل:

7. استفاده من از لغت مرید، واکنشی لحظه ای نبود. بلکه نتیجه دیدن برخورد برخی از دوستان بود.

8. حاج آقا من یک انتقاد هم داشتم که چون پیغام خصوصی است، مطرحش میکنم. بنظرم خواسته شما مبنی نگذاشتن پیغام های انتقادی در سایت، از روی تمایل شما برای نشان ندادن چهره نادرست از کلاس است. اما پیغام های فعلی هم شاید نشان دهنده فضای پویای کلاس و تضارب آراء نباشد.

[سلام/ این توصیه و درخواستم به این خاطر است که جوان نباید منفعل باشد و تلاش این است که حتما نگاه نقاد داشته باشد و اگر انتقادی به هرچیزی دارد در خود کلاس و پای میکروفن محترمانه و مستدل بیان کند و از نظر خود دفاع کند.چنانچه این فرصت مفصل در این جلسه اخیر در اختیار شما بود هرچند برخی از نظرات خود را اینجا توجیه و نقض کردید. رفتارشما در کلاس خوب بود. نه رفتار منفعلانه و خاله زنکی را می پسندم و نه از هوچی بازی و هویت های مجازی و رفتارهای ژورنالیستی.]

به نظرم بایستی پیام هایی که انتقاد های نادرستی در آنها مطرح می شود، با منفی ها و پیغام های عکس جواب داده شود.

9. در پایان این پیغام طولانی، باز هم از شما تشکر میکنم.

و شما را مهمان میکنم به این جمله که مقام معظم رهبری از قول معصومین و یا صالحین نقل کردند:
"از این که دعا از من گرفته شود، بیشتر می ترسم تا این که اجابت از من گرفته شود"

شاگردانتون رو دعا کنید.

و من الله التوفیق

22شهریور،کارشناسی عمران،تهران، 23 سال
NILINBANOO
۱۳۹۱-۰۶-۲۲ ۱۶:۲۲
0
0
سلام
حاج آقا خود شما چندین بار آخر کلاس دنبال این شخص بودید.و وقتی بچه های حاضر اظهار بی اطلاعی می کردند کامنت های این شخص را بازگو کردید و دقیقا همان جمله ای که نوشتم را فرمودید.
و مسلما از طریق خودتون مطلع شدم.

واقعا در پیام قبلی ام ردی از ابهام یا توهین یا بی ادبی نمی بینم.هر چند حقیقت تند و گزنده هست...
سارا تهرانی
۱۳۹۱-۰۶-۲۲ ۲۲:۲۳
0
0
سلام استاد و تشکر بابت بحث کلاس
1.در مورد شکمو بودن:بپرسیم اگه یه وقتایی نتونی رستوران بری چی کار میکنی؟
2.بدترین نوع سؤال،سؤال مستقیمه.مثلا بپرسی شما شکمو هستین؟باید تو جریان حرف بفهمی.
3.اسلام اصلا نگاه وسواسی نداره.در مورد حدیث امام علی(ع)که در باب تقسیم بندی اوقات زندگی فرمودند نسبت هایی که گفته شده اصلا درصدی نیست.
4.اسلام دین اعتداله.نباید حلالها حرام بشه....
25ساله.مهندس شیمی.22شهریور91
تائب133
۱۳۹۱-۰۶-۲۲ ۲۳:۳۲
140
20
باسلام
برای خانم maryam.a عزیز،
از راهنماییتون ممنونم، من حکم ندادم، خواستم به faez بگم که:
1. [b]«عزت»[/b] یک خانم به اینه که «عفت و حیا پیشه کنه» [b]در هر شرایط و موقعیتی[/b]؛ (تو خونه بشینه، یا دانشگاه بره، یا شاغل باشه، مجرد باشه، یامتأهل باشه...) و این یعنی [b]«با خدا معامله کردن!» [/b]
«عزت» یک خانم به این نیست که یک نفر 15 بار به خواستگاریش بیاد و «التماسش» کنه، اینها مال توی افسانه‌ها و شعرهاست... [i](البته مورد این دختر خانم محترم فرق میکرده و مسأله دیگه‌ای بوده که الحمدلله با راهنمایی حاج آقا حل شده)[/i]

2. [b]«مدرک دانشگاهی»[/b] هم، اگه یک «ورق مدرک بی‌ارزشه!»، هم برای دخترها بی‌ارزشه! هم برای پسرها! و اگه «پز دادن» به مدرک توجلسه خواستگاری بده، هم برای دخترا بده هم برای پسرها...

(اگر کسی با دانشگاه رفتن خانمها موافق نیست اشکالی ندارد، اما لازم نیست بقیه رو زیر سوال ببره...)
(به لطف خدا، زنان دانشمند، توانا و پاکدامن در جامعه ما کم نیستند.)

22شهریور91
Asmani
۱۳۹۱-۰۶-۲۳ ۰۱:۳۸
0
0
سلام

1.یک نکته این جلسه داشت که تمام هفته ذهنمو به خودش مشغول کرده
اینکه خیلی از ما اهداف آینده مون رو تعیین می کنیم و بعد دنبال کسی می گردیم که بتونه مارو به اهدافمون که بیشترش کاملا شخصیه برسونه(مثل ادامه تحصیل؛دنبال کسی می گردم که بتونه شرایطم رو تحمل کنه). درحالیکه وقتی تصمیم به ازدواج گرفتیم باید اهداف خانوادگی تعیین کنیم.واقعا کل ذهنیت و اهدافم رو ریخت بهم!


26ساله،دانشجوی ارشد،24شهریور91،تهران
مریم**
۱۳۹۱-۰۶-۲۳ ۱۴:۲۱
0
0
سلام به همه
خطاب به آنتیFAEZ:

بله ، گاهی اوقات حقیقت تند و گزنده است ، ولی چه نیازی بود این حقیقت مطرح شود؟؟(تازه فرض بر اینکه حقیقت داشته باشد.)

جز اینکه شما،آبروی این فرد را در مقابل کسانی که می شناختنشون،ضایع و او را کم احترام کردید. و برای من و امثال من که ایشان را نمیشناسیم،یک پیش زمینه ذهنی منفی ایجاد کردید که ممکن است دست کم در امتیاز دادنمان به بقیه کامنت های ایشون تاثیر بذاره.

19سال/23شهریور/تهران
zeinab mohammadi
۱۳۹۱-۰۶-۲۴ ۱۲:۵۲
0
0
سلام استاد
مباحث خیلی مفید و کاربردیِ این جلسه برای من یک نکته ی مهم داشت:
این که شاخص هایی یاد گرفتم برای این که سخاوتمند باشم.
(انعام دادن به کارگر رستوران/ پذیرایی از مهمان در بهترین سطحی که می توانیم/ کمک به نیازمند/ کادو دادن به اقوام و دوستان/ و---)
به نظرم این مهم تر از تشخیص سخاوت یا خساست طرف مقابل هست.

بابت همه ی نکات ارزشمندی که از شما آموختم سپاس گزارم و به شما مدیون
از خدای مهربان سلامت و طول عمر با عزت شما را می خواهم
27ساله؛ فوق لیسانس فیزیک؛ تهران، کلاس مجردها؛ 24شهریور91
مادرم زهرا
۱۳۹۱-۰۶-۲۵ ۱۹:۴۱
460
40
سلام
خیلی این هفته کلاس عالی بود به خصوص آخر جلسه که سر اشرافی گری بحث کردید
امیدوارم این هفته هم کلاس خوبی داشته باشیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: