ثبت نام دوره جدید کلاس مجردها ۱۴۰۳

ثبت نام دوره جدید کلاس مجردها ۱۴۰۳

کلاس مجردها را امروزه خیلی ها می شناسند اما برخی هم تصوری نادرست بر مبنای اسم کلاس، از آن دارند؛ به این معنا که تصور می‌کنند: «مجردهای آماده ی ازدواج یا به قول قدیمی‌ها جوانان دمِ بخت، با هر سن و سالی در کلاس مجردها شرکت می‌کنند تا همسر پیدا کنند!» خب این تصور غلط است و با واقعیتِ کلاس مجردها تفاوت بسیاری دارد. پس به ورودی های جدید دانشگاه توصیه می کنم این فرصت را دریابند؛ به تعبیری کلاس مجردها یک تریبون آزاد یا کرسی آزاد اندیشی است و یک مجال برای شنیدن و تأمل کردن است و فرصتی برای رشد و تربیت اجتماعی با نگاه دینی و فرهنگی است و ...
ادامه مطلب
پنجشنبه , ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۰۰
منتشر شده در: برنامه ها » کلاس

    جلسه نهم

راس ساعت ۱۶ تا ۲۰ و نماز جماعت فراموش نشود!
در تمام جلسات قرآن جیبی خودتان را همراه داشته باشید و قبل از شروع جلسه به اندازه زمان حضورتان تا شروع جلسه قرآن تلاوت کنید و با هم کمتر گفتگو کنید.
به ویژه حتما یک سوره یس بخوانید و ثوابش را به صدیقه کبری سلام الله علیها اهدا کنید.

 
»»» اگر در جریان کلاس مجردها نیستید، این لینک و لینک های متن آن را بخوانید: ماجرای دوره ی کلاس مجردها چیه؟
 
 
پی نوشت: حیفم آمد از لطف و محبت تک تک عزیزان تشکر نکنم؛ بسیار مشعوف و خرسند شدم. خصوصا کتاب دست نوشته های بچه ها چندین صفحه از دست نوشته های شما بزرگواران را خواندم حتی چندین حکایت از گلستان... 
باز هم تشکر می کنم. ۱۷ اردیبهشت۹۱




لطفا در خاتمه ی کامنت، سن، تحصیلات، تاریخ و محل سکونت را درج بفرمایید.

 

1391/2/17
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۳
الناز بشرزاد
۱۳۹۱-۰۲-۱۶ ۰۲:۰۴
80
0
سلام استاد
متاسفانه به دلیل فوت عمه ی عزیزم این هفته نمیتونم در کلاس حضور داشته باشم.
لطفا برای شادیه روحشون فاتحه ای بخوانید۰ممنونتون میشم همکلاسیهای مومن و مهربانم.
تهران.21ساله۰دانشجوی مدیریت.15اردیبهشت91
reza14
۱۳۹۱-۰۲-۱۷ ۲۳:۲۷
16
0
سلام/

1.
درباره [b]کار درخور حضرت خدیجه[/b] علیهاالسلام: پیشنهاداتی شد مثه NGO و ... . شاگردهای کلاس که حدود یکسال کنار هم بودند و صمیمی شدند، می توانند به کمک هم فهالیت ها را اداره کنند.

2.
تشکر برای [b]روز باز[/b]: دوستانم که نمی توانستند کلاس مجردها را بیایند استقبال کردند.

تنوعی هم برای ما شد!

22ساله؛ دانشجوی کارشناسی فیزیک؛ 17 اردی بهشت 91؛ غرب تهران؛ کلاس مجردها.
ستوده 133
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۰۰:۱۲
48
0
سلام
برخورد محترمانه و متواضعانه شما با هديه‌ي كلاس، خودش [b]«يك كلاس درس و يك جلسه آموزش»[/b] بود اگر كمي دقت مي كرديم.
[i](البته ارزش آن هديه، فقط احساس قدرداني، قدرشناسي، سپاسگزاري قلبي بچه‌ها بود و نه چيز ديگر...)[/i]

حاج آقا متأسفانه تازگي‌ها مُد شده كه بعضي‌ها هديه را باز نمي‌كنند و حتي بدتر از آن، باز كردن هديه و تشكر لازم را بي‌كلاسي مي‌دانند.

[b]خيلي خوبه كه براي هميشه نحوه‌ي دريافت هديه و تشكر كردن و... را از حاج آقا ياد بگيريم.[/b]

(18اردي‌بهشت91- تهران)
امیر علی محب
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۰۰:۲۴
28
0
بسم رب الصابر (2)
این حق رو به ما بدید که ما هم همچین رفتاری بهم برمیخوره که نیم ساعت؛ چهل دقیقه وقتمون تلف یشه چرا؟!؟ چون استادمون رفتن عکس بگیرن خوب عکسو یه موقعه دیگه بگیرن اگر به نور احتیاج دارن نیم ساعت زودتر بیان عکس بگیرن یا با شما مصاحبه کنن رفعت همه جا به درد نمیخوره شاید اون عکاس متوجه این امر نباشه ولی این انتظار از شما استاد عزیزم میره که شما عکس نگیرید ا مصاحبه رو انجام ندید و بگید الان بیرون 300 نفر منتظره من هستند واگر من نیم ساعت دیر برم 9000 دقیقه وقت بچه ها همین طوری رفته.
از شما که انقدر ریز بینانه به همه چیز نگاه میکنید و میفرمائید که ما نسبت به وقت بچه ها حق به گردن داریم و حق این رو نداریم که بخوام وقت کسی رو تلف کنیم همچین چیزی انتظار نمیره؛خلاصه بنده که از این موضوع خیلی ناراحتم و گله مند.
عرضی نیست
یا علی
نرگس 13
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۰۰:۵۱
40
4
سلام
متاسفانه من از این جلسه دیگه اجازه حضور در کلاس رو ندارم، البته به خاطر ساعت کلاس که خانواده ام از این بابت موافق حضور من نیستند.
هر چند که عضو فعالی در کلاس نبودم اما همیشه از کامنت های دوستان بعد از برگزاری جلسات که به صورت مرور مباحث کلاس بود استفاده می کردم.
از همه دوستان این خواهش رو دارم که هر آنچه که در جریان کلاس روزیشون می شه رو در صورت امکان در کامنت ها قرار بدهند.
قدر کلاس رو بدونید.
التماس دعا....
26 ساله-کارشناسی معماری-17/02/91-تهران
zhina
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۰۲:۵۳
80
20
سلام؛ مثل اینکه این جلسه بچه های کلاس گل کاشتند؛
همیشه برنامه ها و کامنت های کلاس را پیگیری میکنم، مجرد نیستم ولی جایمون خالی!
18 اردیبهشت ماه 91 ؛ قم
النجم213
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۱۱:۳۱
48
0
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
دیروز کلاس خوب و فعالی بود و پر نشاط
1.پیرو بحث آخر کلاس نمیدونم چرا برخی از دوستان در مورد هر چیز کوچیکی اظهار مخالفت می کنن؟؟؟؟
این پیشنهاد پیشنهاد خوبی بود و ما رو با یه فضای جدید روبرو میکنه علاوه بر این که مبحث اون با کلاس فرق داشت
2.از ابراز خوشحالیتون بابت هدیه ما از شما ذوق زده تر شدیم!
در پناه حضرت حق
23؛کارشناسی علوم قرآن و حدیث؛18اردیبهشت ماه91؛شمال تهران
MARZEH
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۱۱:۴۷
64
40
سلام
آقای مرتضوی
1- یادمون نره که برای این کلاس هیج هزینه ای به حاج آقاپرداخت نمیکنیم و ایشان از وقت شخصیشان استفاده میکنند . [این حرف را نمی پسندم و خجالت می کشم]
2- ما برای حاج آقا مثل بچه هایشان میمانیم تا الان برای شما پیش نیامده که در حال صحبت با پدرتان هستید که زنگ در را میزنند و پدرتان برای پاسخگویی به آن فرد صحبت با شمارا قطع کند .
3- کمی با حوصله تر باشیم
4- شاگرد بودن را یاد بگیریم این پله اول استادی
23 ساله،لیسانس مدریت آموزش ،91/2/18 تهران
قاصـــــــدک
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۱۱:۵۰
8
8
سلام
جلسه این هفته با شور و حالی دلنشین و خواستنی شروع شد لبخند شما و خوشحالیه شما کلی انرژی بهم می ده و خیلی برام با ارزشه
یکی از جلسات خیلی خوب بود. ممنون
26ساله، کارشناس مترجمی زبان، 18 اردیبهشت، تهران
leila_m
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۱۳:۰۲
48
0
سلام
یه پیشنهادی داشتم
ما که دوست داریم با بچه های این کلاس کارهای دست جمعی انجام بدیم می تونیم برای شروع از جلسه ای که قراره در دانشگاه تهران برگذار بشه استفاده کنیم.اگر هفته ی دیگه باشه می تونیم به مناسبت ولادت صدیقه ی طاهره یه چیزی به بچه ها بدیم.-مثلا همون اجیل مشکل گشایی که حاج اقا برای ولادت امام هادی فرموده بودند-
چون قراره مهمان هم داشته باشیم به نظرم خوبه!
20 ساله-دانشجوی کارشناسی(فیزیک)-91/2/18-تهران
bidaram
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۱۳:۴۹
44
0
میخوام نظر همکلاسی هامو درباره ی حضورم(به عنوان یک متاهل) در کلاس مجردها بدونم،متشکرم
۹۱.۲،۱۷
۲۰ساله
دانشجوی کارشناسی چاپ دانشگاه هنر تهران
تهران
مجتبی سرخیل
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۱۴:۳۸
60
0
به نام خذدا
سلام
[b]آقای سید امیر علی مرتضوی و تمام اون افرادی که با رای مثبت حرف ایشون رو تایید کردید:[/b]
1- شما لطف کنید از طرف خودتون حرف بزنید
2- شما چرا سر کلاس ساکت بودید و پشت تریبون کلاس که بحمدلله آزادِ آزاده این مسئله رو بیان نکردید؟
3- واقعا داخل سایت که توی دیدار عمومه، مطرح کردن این مدلیه این قضیه تو ذهن مخاطبین دور از کلاس چطور وانمود میکنه؟
4- شما اگه ناراحتی میتونی دیگه کلاس نیاین
5- آیا واقعا ذهن شما تو این نیم ساعت به خودش نگفت حالا که وقت آزاد دارم میتونم به مباحث کلاس فکر کنم و اگه ابهامی هست از استاد بپرسم که به کلاس و وقتتون که این همه اهمیت داره خدشه ای وارد نکنه؟
مرکزی، ساوه
هیجدهم اردیبهشت ماه 1391
ترم 6 کامپیوتر و 2 حقوق
راه یافته
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۱۷:۲۳
44
4
تشکر ویزه از بچه های گروه اجرایی و تمام کسایی که واسه مراسم تقدیر از شما زحمت کشیدن.
ما هم با وجود اینکه تاحدودی در جریان بودیم ولی کلی سوپرایز شدیم.
راه یافته
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۱۷:۴۱
64
0
درباره کار برای حضرت خدیجه(ع) یکی از کارایی که ما برای شهیدی کردیم,توی اعیاد تو یه بسته همراه با شکلات,نوشته ای میذاشتیم ک گزیده ی خاطراتشون بود و معرفیشون,که اون بین مردم پخش میکردیم.
میشه این کارو تو یک روز مشخص با همکاری 400 تا همکلاسی تو نقاط مختلف شهر انجام داد.
کارشناس فقه و حقوق,23 ساله
تهران,91/2/18
aziin
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۱۸:۵۶
28
0
سلام
کاش می شد همه جلسات مثل جلسه های اول و این جلسه ای که قرار شد بریم دانشگاه تهران یک موضوع مشخص از قبل گفته می شد تا یک هفته درموردش فکر می کردیم.ممنون
21 ساله.تهران.دانشجوی مشاوره
18 اردیبهشت 91
مطهریان*
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۲۰:۱۱
52
0
سلام دوستان عزیزم
با دیدن کلیپ پارک ملت احساس کردم استاددرست میگن؛واقعا هیج دوربینی نمیتونه انعکاس کلاس دوست (داشتنیمونو )داشته باشه،همه میدونیمو دیدیم گروه برنامه سازی پارک ملت بکی از بهترینهاست، نتیجه کارش این شد,...
شاد باشید و مهربان
تهران 24 ساله کارشناس ارشد حقوق خصوصی
18/2/91
مطهریان*
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۲۰:۲۷
36
4
سلام جانانه خدمت قوه مجریه کلاسمون دم همتون گرم خیلی زحمت ما رو دوشتونه دعام ایته همون قدر که دلتون پاکه ونیتتون خالص خدا بهتون چشم روشنی و مقام محمود عنایت کنه که حالشو ببرید و در آخر اگه ممکنه کلیپ هدیه رو یه بار دیگه پخش کنید هم واسه کسایی که دیر تر اومدن و هم اونایی که بخوان دوباره ببینن شاد باشید و مهربان
تهران، 24 ،ک ارشد حقوق خصوصی،18/2/91
losha
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۲۰:۴۹
40
8
بسم الله النّـــور

[b][هدیه به حضرت خدیجه سلام الله علیها][/b]

جناب حمیدرضا14، به خاطر ابراز دغدغه متشکرم؛

من هم هستم، کی شروع کنیم؟! "برنامه"؟


[25 سال | دانشجوی انصرافی کارشناسی فناوری اطلاعات | 18 اردیبهشت 1391 | ساکن تهران داراباد]
reza14
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۲۱:۴۵
0
0
سلام/
لطفا منتشر نشود.متشکرم.

آقاپسری نوشتند که چرا شما مصاحبه کردید و الخ.

عکس رو که همه مون با هم گرفتیم.

در اون فاصله پسرها دور هم رو زمین و محوطه روبه خیابان ایوان شمس جمع شده بودند و با هم گپ می زدند. خودم در این فاصله هم هوایی خوردم و با دو تا گروه 5-6 نفری هم کلام شدم. حتی نوه آیت الله العظمی فاضل(ره)دیدند که آب تموم شده رفتند برامون آب معدنی هم خریدند(شرمنده شدیم).

خیلی هامون-پسرها-از 6صبح یکشنبه تا 9 شب که مجردها تموم میشه بیرونیم.

اگر هم می بینید از گرما زود کلافه می شیم شاید برای خستگی هم باشه [b]که آنتراک-مصاحبه کمکمون هم کرد.[/b]

ایشون احتمالا خودشونو از جمع پسرها دور نگه داشتند.
تائب133
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۲۲:۱۱
60
8
سلام/چند نكته از كلاس
++ در مسأله كمك به ديگران، دو نكته وجود دارد؛ (1)فهم درست (2) كمك كردن.

++ لازم است فهم درستي از «منفعت» داشته باشيم و بدانيم در صدقه، منفعت «صدقه دهنده» بيشتر از «صدقه گيرنده» است. (مانند سلام كردن)

++ اگر بدانيم كه در احسان، صدقه، احسان به والدين ...«منفعت حقيقي» نصيب ما مي‌شود، از ديگران سبقت مي‌گيريم؛ اين نكته را به خودمان تفهيم كنيم.

++ درمان مقدماتی عُجب مختصري كه در انجام كارهاي خير به آن دچار مي شويم [b]«شكر» [/b]است و نيز تلاوت آيات «هذا من فضل ربي: نمل/40» و «الحمدالله هدانا لهذا...: اعراف/43» و...

++ اگر در صدقه منت بگذاريم، حساب بي‌حساب مي شويم.

++ دقت كنيم كه اسير چيزي (مادي) نشويم؛ اگر شديم فوري هديه دهيم يا انفاق كنيم؛ براي راحت مُردن بايد بتوانيم سريع چشم بپوشيم؛ و راه حل رهايي از وابستگي‌ها، «تربيت» است، به اين صورت كه گام به گام ببخشيم.

++ صدقه به فاميل و نزديكان ارجح است.
تائب133
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۲۲:۱۵
44
12
++ ثواب قرض دادن بيشتر از بخشش است. (من ذا الذي يقرض الله قرضاً حسنا...: بقره/245)

++ براي قرض دادن طبق سفارش قرآن «نوشته (سند)» و «شاهد» لازم است. (يا ايها الذين آمنوا اذا تداينتم بدين...: بقره/282)

++ نگاه كردن ما به مسائل، بايد با نگاه كردن ديگران، تفاوت داشته باشد. (ماجراي اعدامي و محمود غزنوي)

++ هر جا براي ديدن مي‌رويم (چه فقير باشد و چه غيرفقير) يك چيزي با خودمان ببريم.

++ همواره از زبانمان براي احترام و تكريم مردم استفاده كنيم، امثال پورياي ولي از زمين خوردن‌، بلند شدند.

++ براي اطلاع از قضيه خاموش كردن چراغ سر سفره، توسط حضرت علي (ع) و... (http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=18395&AyeID=5135<r2=2)
تائب133
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۲۲:۱۹
64
0
++ در اظهارنظرهايي كه براي مسائل ديني و سياسي ... مي‌شود دلسوزي‌ها را محك بزنيم، قشري و سلفي نباشيم، روي «پيشنهاد‌هاي شيك» خيلي دقيق فكر كنيم.

++ گاهي دشمنان با طرح يك مسأله مثبت، مي‌خواهند مسأله اصلي‌تر مغفول واقع شود. (جاسوسي مدرن)

++ قضاوت و رفتار دشمن را در باره يك مسأله يا يك فرد خاص، خيلي مهم تلقي كنيم.

++ در مسأله‌ي قانون «خشونت» با «جدي بودن» فرق دارد؛ در اجراي قانون بايد خيلي جدي بود (اشداء علي الكفار و...: فتح/29)

[i](پيشنهاد: استفاده از سايت تبيان براي آشنايي با ترجمه و تفسير آيات فوق.) [/i]

(تهران، 18ارديبهشت91)
امیر علی محب
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۲۳:۱۸
32
0
سلام
بنده اون کامنتی که گذاشته بودم (بسم رب الصابر ) 2 قسمت داشت نمیدونم قسمت اولش نیومده یا شما به صلاحدید خودتون نذاشتید (چیزه بدی هم نبود البته فقط در اولش یه عذر خواهی بود بخاطره تذکری داشت داده میشد).
یا علی
سیده
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۲۳:۲۰
24
0
سلام
1.وقتی خوشحالی حاج آقا برای هدیه کتاب گلستان رو دیدم، واقعا ذوق زده و خوشحال شدم که ایشون خوششون اومده.خوشحال شدم که بالاخده تونستم حاج اقا رو خوشحال و خرسند کنیم.
2.در مورد ایده برای بزرگداشت حضرت خدیجه (س): به نظرم اگه کار پرصدایی بخواهیم انجام بدیم شاید بتونیم برای مدت کوتاهی توجه جامعه رو به ایشون و این قضیه جلب کنیم اما گاهی کارهای پرسر و صدا زود فراموش میشن و اهمیت خودشونو از دست میدن. به نظرم اگر بتونیم کاری کنیم که شناخت جامعه از این بزرگوار رو کم کم بالا ببریم و سعی کنیم به گونه ای محبت ایشان را در افراد جامعه نهادینه بشه خیلی موثرتر است.در این رابطه اگر سعی کنیم از کمک سازمان ها مثل شهرداری و آموزش و پرورش بهره مند بشیم خیلی خوبه.
18/2/91 .کارشناسی ارتباط تصویری.22ساله. تهران
m.n
۱۳۹۱-۰۲-۱۹ ۰۰:۳۲
36
0
سلام خداقوت
اين جلسه نتونستم سر كلاس باشم خيلييييييي زياااااد ناراحتم...دلم ميخواست باشم.خدا بهتون سلامتي بده استاد
در پناه حق
zarafshan
۱۳۹۱-۰۲-۱۹ ۰۰:۴۵
12
8
سلام
جناب "سید امیرعلی مرتضوی"؛

به جای پرداختن به انتقاد شما، که تشخیص پاسخ آن با استاد است، به چند نکته قابل استفاده در این بحث اشاره میکنم:
1. پرهیز از صدور حکم و باقی نگذاشتن هیچ نقطه ابهامی: آیا بهتر نبود که همین انتقاد را به صورت سوال مطرح میکردید؟ و احتمال بدهید که دو مرتبه این خبرنگاران محترم توسط گروه اجرایی رد شده اند و باز برگشته اند.
2. تبلیغ دینی: از خودم و شما انتظار ندارم که مثل حاج آقا زندگی مون رو وقف دین کنیم و به عنوان مثال طی یک ماه گذشته 14000 کیلومتر رو برای تبلیغ طی کنیم، اما آیا حاضر نیستید مقداری از عمر خودتون رو برای مصاحبه یک روحانی با یک نشریه قرآنی صرف کنید؟
3. ظرایف رسانه: کوچکترین حرکات شما در ارتباط با رسانه و اهالی آن پیامدهای خاص و پیچیده خود را خواهد داشت.
4. چرا همین نکته را در کلاس مطرح نکردید؟
جالب اینکه اسمتون رو به خاطر نمیارم، این نام مستعار شما در وب سایت است؟

مهربان تر باشیم ...

22 ساله، دانشجوی کارشناسی مدیریت دولتی، 19 اردیبهشت 91؛ شمیران
مهدی صادقی
۱۳۹۱-۰۲-۱۹ ۰۸:۴۱
56
0
با سلام
1- آقا [u]سید امیر علی مرتضوی[/u] :
1-1 شما میتونستی از این فرصت برای مباحثه با دوستان استفاده کنین.
1-2 شما از تمام 24 ساعت روزتون استفاده مفید میکنین؟؟؟؟؟
1-3 بهتر نیست ب حاج آقا هم وقتی بدهیم همونطور که ایشان یکشنبه را ب ما وقت می دهند.
2- کلاس با برکتی بود شکر خدا
3- یه چیزی ک به دلم نشست: "شکر زیاد به جهت دور شدن از عجب"
22 سال/کارشناسی متالوژی جوش/تهران/19-2-91
یا علی
saleh asgari
۱۳۹۱-۰۲-۱۹ ۱۰:۰۳
76
0
سلام
وقتي اميرحسين داشت مي آمد سمت ميكروفن اميدوار شدم كه بالاخره يكي يك سوال خوب ميپرسه. ولي هنوز كلامش كامل نشده بود كه صداي بعدي از عده اي بلند شد. ..؟
كمترين انتظاري كه از كلاس ميشه داشت صميميت و تعامل و تحمل مخالف. ولي اين رفتار كاملا مغاير هويت كلاس ما بود. حتي اگه سوال باب ميل عده اي نبود اين رفتار راه حل خوبي نيست
گرچه به نظر خودم سوال امير حسين از معدود سوالهاي خوب اين جلسه بود و در مقابل سوالات تكراري با موضوع صدقه و سوال بي ربط ماهواره. والبته جواب حاج اقا به سوال امير حسين كامل و بي نظير بود
استاد جوابتون پر از نكته هاي ناب بود. ممنون ...
1390.2.19
تهران
يا علي
losha
۱۳۹۱-۰۲-۱۹ ۱۱:۰۵
28
48
بسم الله النّـــور

[b]غصه خورها و دغدغه دارهای گرامی؛[/b]

نقش من چیست؟!

به نظر من، ابتدا باید شناخت پیدا کنیم، هم به مسیر (دین) هم به شرایط و خود، راه رو بشناسیم تا بدانیم چه باید بکنیم، تحت امر ولایت؛
تفکر، مشورت، برنامه ریزی، اقدام، خطرپذیری، توکل به خدا، نواوری پی در پی، کیفیت، حرکت خودجوش، نیت خالص و غیره ...

[b]اگر هستی بسم الله[/b] !!

وقتی متوجه مشکل می شویم صرف گفتن آن در جامعه و عادت به این کار، نه تنها مشکل حل نمی شه، بلکه مشکلاتی هم اضافه میشه و از تکلیف باز می مونیم!

من از معلم گرامی به خاطر تلاش و توجه به رشد قدرت تفکر و تحلیل بسیار تشکر می کنم.

[25 سال | دانشجوی انصرافی کارشناسی فناوری اطلاعات | 19 اردیبهشت 1391 | ساکن تهران داراباد
تائب133
۱۳۹۱-۰۲-۱۹ ۱۱:۲۰
12
0
سلام
پيشنهاد: (كاري به نام حضرت خديجه كبري (س))
با كل شيرخوارگاه‌ها و دارالايتام‌هاي تهران هماهنگ كنيم و در چهار ماهي كه تا آخر تابستان باقيمانده (با هزينه‌ي كلاس) به نوبت اين كودكان را به اماكني مانند شهربازي و... ببريم تا هم رأفت مادرانه، و هم محبت به كودكان يتيم كه رسم كلاس است، رعايت شود.

(ان‌شاءالله در اين رفت‌ و آمدهانظرها به راه‌حل‌ها و فكرهاي قوي‌تر هم مي‌رسيم)
(تهران،19ارديبهشت91)
محبوبم
۱۳۹۱-۰۲-۱۹ ۱۳:۵۴
0
0
سلام
جلسه ی قبل تقدیر از زحمات شما بنظرم فوق العاده بود و گویای روحیه ی قدردانی در بین دوستان جوانم.
من هم یه معلم کوچکم،لحظه ای که ازتون قدردانی شد از تک تک سلول های وجودم خوشحال شدم، معلمی شغل بینظیر اما خطرناکی است.[b]"معلم خوبی باشیم"[/b]
خدا بهتون توفیق روز افزون عنایت کنه.
ما رو خیلی دعا کنید.
26ساله/تهران/کارشناسی فیزیک/19اردیبهشت1391
zohreh sadat
۱۳۹۱-۰۲-۱۹ ۲۲:۰۰
20
0
سلام
درسهای این جلسه:
1-"هر وقت به دیدن کسی میروید دست خالی نروید یه چیزی ببرید که چیزی برای پذیرایی از شما داشته باشند حتی اگر فقیر هم نیستند."
2-"از زبانمان برای احترام به طرف مقابل استفاده کنیم"
3-نگاه ما باید با دیگران فرق داشته باشد."روزی جوانی را میخواستند اعدام کنند همه مردم جمع شده بودند و نگاه میکردند.در بین مردم محمود غزنوی هم ایستاده بود و نگاه میکرد جوان از او پرسید تو چرا نگاه میکنی گفت:همه نگاه میکنند خوب من هم نگاه میکنم جوان گفت :تو با اینها فرق داری نگاه تو باید با اینها فرق کند انوقت بود که محمود غزنوی به فکر افتاد و ان جوان را با وساطتش از اعدام شدن نجات داد."
4-"بعضیها هنگام کمک به دیگران کامل همه چیز را باز میکنند این از هر حقارتی بدتر است.ما نباید بگوییم برای چی این کار را انجام میدهیم.مثال:بعضی از این بزرگترها که بزرگتری رو بلد نیستند به فردی میخواهند کمک کنند میگن بیا این پولو بگیر بذار جیبت جوونی خرجت زیاد و... هزار تا دلیل میارن برا کارشون"اینطور نباشید.
5-"روایت داریم هنگامی که صدقه میدهیم خداوند صدقه را میگیرد به خاطر همین است که دست راهنگام صدقه دادن میبوسند"
6-[b][b]بعضی از[/b]ما فهم درستی از منفعت نداریم[/b]فکر میکنیم کسی که پول(صدقه)ندهد و کمک نکند برنده است این ادمها جهان بینیشان غلط است باید بینششان را اصلاح کنند کسانی که زنده بودن رو ترجیح دادند به مردن و از کربلای امام حسین و همراهیش جا ماندند دارای چنین بینشی بودند و نفهمیدند منفعتشان در چه بود"
7-"[b]مواظب باشید اسیر چیزی نشید[/b]مثلا اگر به یک گلدان خیلی وابسته هستید ان را ببخشید وگرنه همین وابستگی بدبختتان میکند.اینکه اسیر چیزهایی که دوستشان دارید نشوید خیلی مهمه"
8"[b]ادم بخواد راحت بمیره باید بتونه راحت چشم از همه چیز بپوشونه[/b]"
9-"اسلام ثواب قرض را بیشتر از بخشش میداند"
10-"وقتی برای خدا و در جهت رضای او کاری انجام میدهیم مقداری غرور پیدا میکنیم این اشکالی ندارد ما نباید انتظار عارف صد در صد را از خود داشته باشیم.راه از بین بردن انمقدار غرور هم این است که از ته دل خدا را شکر کنیم و بگوییم پولی رو که خدا به من داده امانت و نعمت خودش رو به یکی از بندگانش دادم و من کاره ای نبودم" واین را باور کنیم.
11-"قران میفرماید قرض و معاملاتتان را حتما بنویسید و شاهد هم داشته باشید"
25 سال/کارشناسی فقه و حقوق/19 اردیبهشت 91/تهران/کلاس مجردها
zohreh sadat
۱۳۹۱-۰۲-۱۹ ۲۲:۴۲
0
0
سلام
بعد از پایان هر جلسه احساس میکنم مطالبی اموختم که واقعا در زندگی به دردم میخوره.لحظه لحظه کلاسو دوست دارم و خدارو بابت فرصت نابی که در اختیارم برای اموختن گذاشته شاکرم.
حاج اقا بابت تمام زحمتهایی که برامون میکشید ممنون و سپاسگزار.
برای شاگرداتون خیلی دعا کنید.
در پناه امیرالمومنین عزتمند و برقرار باشید.
25/کارشناسی فقه و حقوق/19 اردیبهشت 91/تهران
نون صاد
۱۳۹۱-۰۲-۲۰ ۰۰:۴۳
424
16
بسم الله

سلام علیکم،
۱. از گروه اجرایی خوش فکر و پرتلاشمون بسیار بسیار سپاسگزارم. مدت‌ها بود به هدیه روز معلم فکر می‌کردم ولی دو هفته پیش وقتی گروه اجرایی ایده‌شان را گفتند حرفی برای گفتن نداشتم و فقط تحسینشان کردم. ماشاءالله!
خدا خیر جزیلتان دهاد. سلامت و سعادت دنیا و آخرتتان را از خدا خواستارم.

از استاد بزرگوار هم هر چقدر که تشکر کنم حق تشکر را ادا نکردم. اغراق نمی‌کنم، جداً خیلی مدیونتان هستم و دعاگویتان.

۲. بحث آخر کلاس راجع به مسئله حجاب در ترکیه مفید بود. یک سوال: آیا این بدبینی نیست که حجاب و اسلام‌گرایی مسلمانی را آمریکایی و سیاسی بدانیم؟ این مسئله چطور با مکلف بودن به ظاهر، قابل جمع است؟ آیا این از مصادیق بصیرت داشتن است؟!!

۲۴ ساله، دانشجوی کارشناسی ارشد؛ ۲۰ اردیبهشت ۹۱، تهران
نون صاد
۱۳۹۱-۰۲-۲۰ ۰۱:۰۲
0
0
یا حلیم

[b]جناب اقای مرتضوی؛[/b]
به نظرتان حق انتقاد را به جا آوردید؟
به نظرتان این شیوه انتقاد درست است که از اول انتقاد را عمومی کنید و نقدتان به کلاس خصوصی مان را با صدای بلند اعلام کنید؟
ضمناً شاید فراموش کرده باشید که در تمام جلسات بعد از عید استراحت یک ربعی داشتیم و این بار فقط کمی طولانی‌تر شد!
یک بار دیگه جواب چرای خودتان در کامنتتان را بخوانید؟! حق شاگرد و استادی هیچ، حق انصاف را رعایت کردید؟! این طور که شما گفتید انگار استاد از آقای عکاس خواستند که عکسشان را بگیرند!!
خودتان فکر می‌کنید صبوری به خرج دادید؟!!

یا علی

۲۴ساله، دانشجوی کارشناسی ارشد؛ ۲۰ اردیبهشت ۹۱، تهران
sarvestan
۱۳۹۱-۰۲-۲۰ ۰۲:۳۸
360
320
سلام
کاش میشد برای شروع کار دسته جمعی برای حضرت خدیجه(س) همه روز کلاس دانشگاه با یه نشان خاص وارد کلاس میشدیم
19/2/91
22ساله
zeinab mohammadi
۱۳۹۱-۰۲-۲۰ ۰۹:۲۶
0
0
سلام استاد
می‌خوام یک بار دیگه از شما استاد گرانقدر تشکر کنم به خاطر همه‌ی تلاشهاتون؛
و از خانم حسینی [گروه اجرایی]و همه‌ی دوستانی که با ایده‌ی قشنگشون یک خاطره‌ی خوب برامون ساختن.
این جلسه خیلی خوب بود و بعد از چند روز هنوز حال خوبم ادامه داره.
باز هم ممنون
27ساله، فوق لیسانس فیزیک، 20اردی‌بهشت91، تهران، کلاس مجردها
zeinab mohammadi
۱۳۹۱-۰۲-۲۰ ۰۹:۴۲
148
28
سلام
درباره‌ی کامنت آقای "سید امیر علی مرتضوی"
من هم با اتلاف وقت در کلاس مخالفم، و این اتلاف وقت رو به خاطر تأخیر دوستان و صبر کمشون سر کلاس میدونم.
اما لحن این پیام (که خطاب به استاد بیان شده) به نظرم خیلی محترمانه نبود. و با دیدن امتیازهای مثبت این پیام خیلی تعجب کردم.
27ساله، فوق لیسانس فیزیک، 20اردی‌بهشت91، تهران، کلاس مجردها
parishad
۱۳۹۱-۰۲-۲۰ ۱۲:۰۰
64
52
به نام خدا
سلام
تا اون جایی که من به خاطر دارم آقای مرادی همیشه نسبت به زمانی که [b]خودشون[/b] و [b]اعضای کلاس[/b] می گذارند حساس بودند پس احتمالا دلیلی داشته.20 دقیقه هم اغراق آمیزه چون هرجلسه چند دقیقه ای تنفس داده می شه و میشه گفت فقط این زمان طولانی تر شد. به نظرم، نظرآقای مرتضوی به دور از [b]انصافه[/b].
زائرحرم عباس
۱۳۹۱-۰۲-۲۰ ۱۲:۳۸
220
24
سلام به حاج آقا و همه دوستان خوبم
1نکته در مورد اینکه چرا جلسه پیش کلاس رو دیر شروع کردیم
تا اونجا که من میدونم حاج آقا همیشه حدود ساعت 4در تالار حضور دارن منتها چون از یه کلاس 600 نفری حدودا 100نفر با تاخیر میان(و این تعداد تاخیری قابل توجه ان)صبر میکنن بقیه بچه ها هم برسن .ایشون بعد از کلاس فکر میکنم تاحدود 9(شایدم بیشتر)میمونن توی تالار وبه سوالای بچه ها جواب میدن
براشون چه فرقی میکنه که کلاس رو دیرتر شروع کنن؟!!!؟؟
کاش همه مون کمی منصفانه تر به عملکرد اطرافیانمون توجه کنیم
20/2/91
کرج کارشناس مدیریت 25 ساله
roshan241
۱۳۹۱-۰۲-۲۰ ۱۷:۲۶
80
0
سلام.
برای [b]سید امیر علی مرتضوی[/b]
1. محفوظاتتون رو یه بار دیگه مرور کنید. این ما هستیم که در هفته حدود 4 ساعت از زمان حاج آقا رو تو این کلاس استفاده می کنیم. [b]بدون پرداخت هیچ هزینه ای![/b] (یک نیم ساعت هم برای دو نفرِ دیگر)
2. کلاس می تونست تا آمدنِ حاج آقا به مدیریتِ خودِ ما ادامه پیدا کنه.
3. [b]سخت نگیرید,[/b] 30 دقیقه زمان(شما بخونید 1800 ثانیه), حتی برای بی بهانه در کنارِ دوستان بودن, ارزش این حرفها رو نداره.
20 اردیبهشت 91, کارشناس ارشد شهرسازی, اسلامشهر
faez
۱۳۹۱-۰۲-۲۱ ۰۸:۴۹
52
20
ستاره بریزید آمد ماه عالمین

ساقی بده جامی، آمد مادر [b]حسین (ع)[/b]

شده هر دم، نغمه هر لب

مادر [b]زینب (س)[/b] خوش آمدی

گل طه، ام ابیها

[b]حضرت زهرا (س)[/b]، خوش آمدی
mobina67
۱۳۹۱-۰۲-۲۱ ۱۱:۰۰
140
164
سلام استادگرامی.
1/کلاس خیلی خوبی بود.
2/از طرح بحث صدقه وانفاق بسیار ممنون و استفاده کردم.
3/از پیشنهاد کلاس در دانشگاه تهران هم خیلی خوشحال شدم ودوستانم بسیار استقبال کردند.
4/از زحمات گروه اجرایی خصوصا خانم حسینی بسیار سپاسگزارم.
تهران،24ساله،فارغ التحصیل سطح2، 21اردیبهشت 91
منتظر طلوع
۱۳۹۱-۰۲-۲۱ ۱۲:۵۷
112
188
شنيده مي شود از آسمان صدايي كه...
كشيده شعر مرا باز هم به جايي كه ...
نبود هيچ كسي جز خدا،خدايي كه...
نوشت نام تورا ،نام اشنايي كه ـ
پس از نوشتن آن آسمان تبسم كرد
و از شنيدنش افلاك دست و پا گم كرد
نوشت فاطمه، شاعر زبانش الكن شد
نوشت فاطمه هفت آسمان مزين شد
نوشت فاطمه تكليف نور روشن شد
دليل خلق زمين و زمان معين شد
نوشت فاطمه یعنی خدا غزل گفته است
غزل قصیده ی نابی که در ازل گفته است
نوشت فاطمه تعريف ديگري دارد
ز درك خاك مقام فراتري دارد
خوشا به حال پيمبر چه مادري دارد
درون خانه بهشت معطري دارد
سید حمید رضا برقعی
27 ساله/کارشناسی ارشد/تهران/21اردیبهشت1391
spd_267
۱۳۹۱-۰۲-۲۱ ۱۹:۳۹
84
32
سلام به حاج آقا و همکلاسی های خوبم،
بچه ها سعی کنیم اول صحبت کسانی رو که می رن پای میکروفون به طور کامل گوش بدیم و بعد بگیم
بعدی.
اولین چیزی رو که از این کلاس یاد گرفتم احترام بود.
ممنون
24 ساله.دانشجوی ارشد.تهران.21 اردیبهشت 91
تائب133
۱۳۹۱-۰۲-۲۱ ۲۱:۲۹
0
0
سلام/ [b]اصلاح آدرس[/b]
++ براي اطلاع از قضيه خاموش كردن چراغ سر سفره، توسط حضرت علي (ع) و...
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=18395&AyeID=5135<r2=5

http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=102834&ParentID=286185&BookID=110531&MetaDataID=46772&Volume=1&PageIndex=0&PersonalID=0&NavigateMode=CommonLibrary&Content=

21ارديبهشت91
zara b 70
۱۳۹۱-۰۲-۲۱ ۲۱:۳۵
104
12
به نظر من اگه حاج اقا با نظر اقای مرتضوی مخالف بودن کامنتشون رو تو سایت منتشر نمیکردن.و هر چند اقای مرتضوی یه کمی بزرگ نمایی کردن توی این نظر ولی حرف حقی بود.شاید میشد وقت 300-400-500نفر رو ارزش بیشتری براش دونست.و کلا از این وقت کشی ها حالا چه از طرف تک تک ما و چه از طرف حاج اقا توی کلاس مجردها زیاد پیش میاد
zara b 70
۱۳۹۱-۰۲-۲۲ ۰۱:۵۵
68
20
خانم مطهره رنجبرشیرازی به نظر من هیچ مشکلی نداره شما تو کلاس هستی.هر چند که کلاس مجردهاس.شاید برای خودت بهتر بود که نباشی و برای ما شاید فرقی نکنه خیلی.در هر صورت به قول حاج آقا قدمت سر چشم
samane_ssh
۱۳۹۱-۰۲-۲۲ ۰۱:۵۶
28
4
سلام

یرای خانم "مطهره رنجبر شیرازی"

شما تا حالا این سوال رو دو بار پرسیدین.

اما من منظورتون رو نفهمیدم! این که دقیقا منتظر شنیدن چه جور جوابی هستین؟

از کلاس مجردها - 22 اردیبهشت 91
leila_m
۱۳۹۱-۰۲-۲۲ ۱۶:۲۵
64
8
بسم رب الرئوف
دوستان به نظرتون بهتر نیست وقتی از کامنتی دلخور میشیم و می بینیم یکی دیگه از بچه ها دلگیریش رو خیلی محترمانه بیان کرده به جای اینکه ما هم باز دوباره همون مطالب رو به گونه ای دیگه بنویسیم فقط به نظر نفر اول امتیاز مثبت بدیم؟
20ساله-دانشجوی کارشناسی(فیزیک)-90/2/22-تهران
hamed.h
۱۳۹۱-۰۲-۲۲ ۱۷:۴۴
4
4
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

1- صدقه اعضای کلاس مجردها در جلسه 17 اردیبهشت ماه(واریز شده به حساب موسسه محک): 8800000 ریال

2- مبلغ 325 یورو، اهدایی عزاداران محترم هیأت امام علی(علیه السلام) فرانکفورت، در تاریخ 19 اردیبهشت 91، تحویل موسسه خیریه کودکان سرطانی "محک" شد. تصویر رسید دریافت ارز به نشانی پست الکترونیک مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت ارسال گردید.

یاعلی
التماس دعا
امیر علی محب
۱۳۹۱-۰۲-۲۳ ۰۱:۲۹
96
52
دفاعیه و پاسخ شماره (2) به "roshan241"


2-این انتقادتون رو با کمال میل پذیرا هستم خیلی ممنون و متشکر ولی یه سوال چرا خودتون این کارو نکردید که حداقل ما یاد بگیریم؟؟؟
3-ما بیشتر روزهارو پیش رفقامون هستیم ولی یکشنبه هارو با این ذوق شوق میایم که بیشتر از رهنمودها و بیانات ارزشمند حاج آقا استفاده کنیم البته با تذکر به این که 30 دقیقه نبود و بیشتر بود.
یا علی
امیر علی محب
۱۳۹۱-۰۲-۲۳ ۰۱:۳۲
40
68
دفاعیه و پاسخ به "مریم"
سلام
این هم خودش یه انتقاده که به گروه اجرایی وارده که هیچ وقت نباید بخاطره 100 نفر 500 نفر دیگه وقتشون تلف بشه چرا؟!؟ چون اگر ما هر روز بخاطره 100 نفر کلاس رو دیر شرو کنیم این توهم برای عزیزانی که هر روز حالا به هر دلیلی دیر میکنند وبا 30 دقیقه بیشتر یا کمتر تاخیر میانو حاج آقا هم براشون صبر میکنن به خودشون اجازه میدن که هر جلسه همین روند رو تکراربکنن بلکه باید گروه اجرایی فرصتی رو بدهند که اگر تا اون موقع تاخیر کردند دیگه از پذیرفتنشون سر کلاس معذور باشند و و درها رو ببندند و اونها به خاطره این بی نظمی از شرکت در کلاس محروم بشند این طوری ما به کلاسمون نظم میدیم و همه از لحظه لحظه کلاس لذت میبریم و بیشتر قدر کلاس رو میدونیم .
این رو هم یادمون باشه انصاف هم همیشه جای خودش مورد احترام و تقدیره نه هرجایی...
یا علی
امیر علی محب
۱۳۹۱-۰۲-۲۳ ۰۱:۳۲
160
12
دفاعیه و پاسخ به "parishad"
سلام
انصاف با انتقاد فرق میکنه ما انتقاد کردیم نه بی انصافی و این رو هم یادمون باشه که [b]انتقاد جمله ای است برای بهتر و مفید تر شدن و بالا رفتن راندمان کاری نه ایجاد عداوت و خشونت و تنش.[/b]
یا علی
امیر علی محب
۱۳۹۱-۰۲-۲۳ ۰۱:۳۸
72
36
دفاعیه و پاسخ شماره (1) به "نون صاد"
1-اینکه آیا حق انتقاد رو به جا آوردم یا نیاوردم به انتقاد شونده بر میگرده و نظر ایشون؛ نه شما دوست عزیز.
2-فکر نمیکنم افراد زیادی به کامنت برنامه هایی که در اون شرکت نمیکنند زیاد توجه کنند ویا اصلا از بحثی که دراون نبودن چیزی متوجه بشن با اصلا با در نظر گرفتن اینکه متوجه هم بشن فکر نمیکنم من اومده باشم پشت تریبون نماز جمعه این مسئله روگفته باشم بلکه من با قلم خودم انتقاد خودم رو اعلام کردم انتقادتون رو وارد نمیدونم.
3-منظورتون از کمی 40 دقیقه یا 30 دقیقه است؟؟؟ به نظر من این زمان کم نیست در برابر محروم شدن از وجود صحبت های حاج آقا این رو هم یادمون باشه که ما نیومدیم کلاس برای خوش گذرونی بلکه میام که مثل کلاس درس چیزی یاد بگیریم و در زندگی از اون استفاده کنیم.
دفاعیه ادامه دارد
امیر علی محب
۱۳۹۱-۰۲-۲۳ ۰۱:۳۹
92
20
دفاعیه و پاسخ شماره (2) به "نون صاد"

-برای بار چندم عرض میکنم انصاف با انتقاد فرق زیادی داره (در جواب به کامنت "parishad" مفصل عرض کردم)
5-ولی اینکه حق شاگردی رو کسی به جا میاره یا نه به شخص استاد عزیز مربوط میشه [b]وباز [/b]نه شما دوست محترم.
در آخر : من همچین چیزی نگفتم که استاد از عکاس خواسته که ازشون عکس بگیرن من صحبتم اینه که استاد باید این تذکر رو به ایشون میدادند پس لطفا جدل نکنید.
در ضمن من هیچ وقت در برابر محروم شد از بیانات و صحبت های ارزشمند حاج آقا صبوری نمیکنم بلکه حریص تر هم میشم به شما هم توصیه میکنم این طور باشید.
یا علی
امیر علی محب
۱۳۹۱-۰۲-۲۳ ۰۱:۳۹
0
0
دفاعیه و پاسخ به "مهدی صادقی"
1-ممنون از پیشنهادتون ولی 20 دقیقه اول این کارو کردیم.
2-تا اونجایی که بتونم بله ولی مثل اینکه برای شما فرقی نمیکنه و تلاشی هم براش نمیکنید.
3-حاج آفا لطف میکنند مرحمت میکنند بزرگی میکنند که یکشنبه ها این وقت رو به ما میدند ولی طرح این سوال ربطی به انتقاد ما نداشت.
یا علی
امیر علی محب
۱۳۹۱-۰۲-۲۳ ۰۱:۴۴
12
0
دفاعیه و پاسخ شماره (1) به "محمد مهدی زرافشان"
1-انتقاد اگر از نظر شما دو صورت داره 1.سوالی 2. پرسشی من به صلاح دید خودم و اینکه کدوم بهتره از روش دوم استفاده کردم؛ببخشید مثل اینکه شما فراموش کردید حاج آقا دفتر دارن [ندارم] نه اینکه ایشون رو هر جا پیدا کردن بخوان به هدفشون برسن همون طوری حاج آقا اول ازشون خواستن که برن و وقت دیگه ای بیان که اون ها توجه نکردند به نظرم کار اونها یک جور بی اعتناعی و بی ادبی به حاج آقا بود که رفتن و خواستن ایشون رو در عمل انجام شده بذارن که به هدفشون هم رسیدن و مارو برای برای دو ربع از وجود حاج آقا محروم کردند.
2-اینکه شما میگید حاج آقا عمرشون رو وقف دین کردند اجرکم عندالله... دامن زدن به این قضیه به من و شما مرتبت نمیشه ... ولی همون طور که عرض کردم حاج هم از اینکه اونها دیر اومدن ناراحت بودن ولی من دلیل پافشاری شمارو وقتی که خود حاج آقا هم از این موضوع ناراحت بودن رو واقعا نمیفهمم؟؟؟؟؟؟
امیر علی محب
۱۳۹۱-۰۲-۲۳ ۰۱:۴۸
104
16
دفاعیه و پاسخ شماره (1) از طرف خودم واون کسانی که تائید کردند به "مجتبی سرخیل"
اول عرایضم اینو خدمت شما دوست عزیز "مجتبی سرخیل" عرض کنم که ما اینجا همه با هم دوست یا نه اصلا؛حداقل برادر دینی هستیم و به نظر بنده این نوع طرز صحبت و ادبیات بدور از ادب و خلق برادری بود ولی به رسم ادب جوابگوی شما هستم:
1-اگر یک بار دیگه با دقت مطالعه بفرمائید متوجه میشید که بنده فقط و فقط از طرف خودم صحبت کردم و به غیر از این نبوده.
2- صلاح دیم که این جا بگم چون وقت کلاس و صحبت های ارزشمند گرانبهای حاج آقا رو اجل از این میدونم که با این بحث ها بخوام بگیرم.
3-بنده به قصد رفع اشکالات کلاس این موضوع رو مطرح کردم نه با در نظر گرفتن چگونگی نمودها و وا نمودها.
[b]دفاعیه ادامه دارد [/b]
مطهریان*
۱۳۹۱-۰۲-۲۳ ۱۵:۳۰
88
76
سلام دوستان عزیزم
خطاب به دوست خوبمون خانم رنجبر

به نظر شما اگه ما مجردا بیایم تو کلاس نوپا ثبت نام کنیم چطوره؟

شاید تا الان مباحث کلاس پیرامون انتخاب همسر جوری بوده که به دردتون بخوره

ولی پیشنهادم اینه که حتما تو کلاسی که براتون برنامه ریزی شده و دغدغه های

همکلاسیاتون از جنس مسائل شماست شرکت کنیدکه بیشتر

به [b][b]هنجار های کلاسمون[/b][/b] احترام گذاشته بشه

شاد و مهربان باشید
24ساله،ک ارشد حقوق خ،تهران 22/2/91
maryam eyvan najaf
۱۳۹۱-۰۲-۲۳ ۲۱:۵۱
104
40
سلام به استاد و همکلاسی های خوبم
من هم یه جورایی با نظر آقای مرتضوی موافقم البته نه به تندی ایشون اونروز وقتی زمان استراحت از 20 دقیقه به 40 دقیقه تبدیل شد خیلی تعجب کردم ولی همش خودم رو قانع می کردم که حتما مسئله مهمی که استاد دیر کردن ولی وقتی که استاد گفتن کار عکاس طول کشید یه لحظه خیلی بهم بر خورد شایداگر می فهمیدم استاد خوابیدن هم ناراحت نمی شدم و می ذاشتم به حساب خستگی استاد تازه به خاطر خسته کردن استاد عذاب وجدان هم میگرفتم.
از بچه های کلاس خواهش می کنم جو گیر نشوند و قبل از انتقاد کردن همگانی کمی بیشتر جوانب رو در نظر بگیرند اونروز برخورد بچه ها(بعدی گفتن )با کسی که هنوز سوالشو نپرسیده بود خیلی ناراحت کننده بود و نمونه بارز جو گیری همگانی بچه های کلاس بود.
23ساله /فوق دیپلم الهیات/دولت اباد
bidaram
۱۳۹۱-۰۲-۲۳ ۲۳:۳۸
124
56
۱
درود به استاد دقیق و نکته سنجمان و همکلاسی سلام
خوشحالم که کلاس با نظرات ما بچه ها و مدیریت حاج اقا پیش میره و واقعا لذت میبرم از قوانین منحصربه فرد کلاسمون.
جلسه گذشته یکی(تاکید میکنم یکی) از مسایلی که من مطرح کردم گشت ارشاد بود،من درباره و ... و... و...هم حرف زدم ولی صلاحدید استادم ادامه مسیر درباره گشت ارشاد بود،که من حس میکنم به دلیل محجبه بودن همکلاسیهای عزیزم بحث درباره حجاب ،موضوع جذابی نیست.
...
مجتبی سرخیل
۱۳۹۱-۰۲-۲۶ ۱۹:۱۵
64
52
به نام خدا
استاد سلام
اولا استاد از شما خواهشمندم دیگه نظری در جواب به این آقایی مرتضویِ مجازی، انتشار ندید تا ایشون خودشونو معرفی کنن و بدونیم طرف حسابمون کیه.
دوم؛ بچه ها لطفا به کامنت های این فرد هیچ نظری ندید(نه جوابیه نه منفی نه مثبت) تا مشخص بشه واقعا چرا ایشون خودشون رو معرفی نمیکنن. ... [این واکنش تند نیست؟]
متشکرم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: