۹۹۶۴
بازدید
بازدید
جلسه چهارم راس ساعت ۱۶ تا ۲۰
در تمام جلسات قرآن جیبی خودتان را همراه داشته باشید و قبل از شروع جلسه به اندازه زمان حضورتان تا شروع جلسه قرآن تلاوت کنید و با هم کمتر گفتگو کنید.
به ویژه حتما یک سوره یس بخوانید و ثوابش را به صدیقه کبری سلام الله علیها اهدا کنید.
»»»من تازه واردم/ماجرای دوره ی کلاس مجردها چیه؟
اما چند نکته:
۱. مرور مباحث:
الف: جلسه اول و دوم آموزش:
۱) از مقدمات ضروری انجام دقیق و موفق فرایند انتخاب همسر، خودشناسی
۲) گام اول؛ خود شناسی از منظر هیجانات و عواطف و احساسات
۳) خودتان را با چند صفت اعم از مثبت و منفی معرفی کنید. بنویسید!
۴) حالا تک تک آن صفت ها را خودتان مورد بررسی قرار بدهید و به بحث بگذارید در کلاس. مهربانم . آیا واقعا مهربانم؟ ...
ب؛ جلسه سوم تمرین و آزمون:
۱) من زودرنجم.(جمله خبری)
۲) آیا من زودرنجم؟ (نقد و نظر و بحث و تحلیل) تمرین اما غیر مستقیم! و تمرینِ نترسیدن از این تمرین.
۳) تبین و تشریح شرایط اجتماعی، حجم مراجعات، توقعات مردم و اطرافیان و مناسباتم با آنها بدون ارائه تحلیل در قالب درددل و...؛ تماس های تلفنی و اینترنتی -الان ساعت ۱بامداد است و ۱۲۰ نفر داخل سایت هستند و جمعی از آنان دارند کامنت می نویسند و یا همچنان بدون خواندن ضوابط پیام ارسال می کنند-.
(آیا تکیه بر واکنش ها بدون در نظر گرفتن محرک ها و شرایط همیشه درست است؟!)
(پاسخ شما به شماره ۲ چه بود و تحلیلتان از ۳)
(آیا تحلیل هایی که از بچه های کلاس شنیدید، درست بود؟ ؛ ناامیدی، بی صبری، بت و خودخواه و ...)
(یک نفر! به من گفت: روند کار بعد از۵ سال و بعد از خواندن ۱۰۲۰۰۰ پیام تغییر نکرده و ...)
(آیا شما معمولا غرق در صورت مسئله می شوید و مشغول نکات انحرافی سوال؟)
(یا دقیق بررسی می کنید و تشخیص می دهید، ولی بیان نمی کنید؟!) و ...
سراسر آزمون اما باز هم غیر مستقیم.
۲. روش سخنرانی و جزوه گفتن با این روش که اساسش بر استمرار توجه و هوشمندی و تعامل جدی دانشجو استوار است، تفاوت دارد. اگر متوجه شوم که به هر دلیلی نمی پسندید و یا همراهی نکنید، فقط سخنرانی خواهم کرد. که بسیار آسان تر و بی دردسرتر است برای معلم. دوستان در دوره قبل تجربه هر دو شیوه را دارند. البته جای نگرانی نیست چون الحمدلله لجباز نیستم و به لطف خدا تحملم هم بیشتر از این حرفها هست.
۳. لطفا در این صفحه به مباحث این سه جلسه پاسخ ندهید و فقط در ذهنتان یا روی کاغذ مرور و بررسی کنید. و مجدد درس جلسه ۱و۲ را در مورد خودت تمرین کن. سخت است اما تمرین کنید.
۴. در کامنت نوشتن دقت کنید. اگر جمله ای را از من نقل می کنید در گیومه باشد و اگر برداشت خودتان است و یا نقد و توصیه و هرچیزی خواننده متوجه شود. و اهالی کلاس بعد از اسم شهرنقطه ویرگول و کلاس مجردها را هم اضافه کنند. ۲اسفند۹۰، تهران؛کلاس مجردها
۵. آنچه از لحاظ احترام و ادب برای پدر خود می پسندید برای معلم خود هم بپسندید. این دو جایگاه بسیار به هم شبیه و نزدیک است.
... من هم مثل پدر شما
۳. لطفا در این صفحه به مباحث این سه جلسه پاسخ ندهید و فقط در ذهنتان یا روی کاغذ مرور و بررسی کنید. و مجدد درس جلسه ۱و۲ را در مورد خودت تمرین کن. سخت است اما تمرین کنید.
۴. در کامنت نوشتن دقت کنید. اگر جمله ای را از من نقل می کنید در گیومه باشد و اگر برداشت خودتان است و یا نقد و توصیه و هرچیزی خواننده متوجه شود. و اهالی کلاس بعد از اسم شهرنقطه ویرگول و کلاس مجردها را هم اضافه کنند. ۲اسفند۹۰، تهران؛کلاس مجردها
۵. آنچه از لحاظ احترام و ادب برای پدر خود می پسندید برای معلم خود هم بپسندید. این دو جایگاه بسیار به هم شبیه و نزدیک است.
... من هم مثل پدر شما
1390/12/7
اشتراک مطلب
جواب سؤال 3 قست ب: غرق در صورت مسأله و يا حتي غرق در نقد صورت مسأله شدم! متأسفانه!
نكات انحرافيش خيلي مشكله.
(2اسفند90،تهران)
خواستيد گزارشى از كلاس براى مخاطبين شهرستانى ارائه دهيد؟؟
يا تكليف هفته آينده بچه هاي كلاس رو يادآوري كنيد؟
اگه تبليغ كلاس رو كرديد شهرستانى ها چه بايد بكنند؟
و آخرين نكته:مگه خداى نكرده بچه هاى كلاس اهانتى كردند كه اين نكته آخرى رو نوشتيد؟
شرمنده که کلاس جلسه ی پیش توی آزمون غیر مستقیم شما قبول نشد.
لطفا از ما ناامید نشید و این روش خودتون رو ادامه بدید
انشالله این جلسه جبران می کنیم.
2 اسفند 90 تهران
به داشتن پدری دلسوز چون شما مفتخرم
[b]همیشه در پناه صاحبمان حضرت ولی عصر علیه السلام باشید.[/b]
90/12/2.تهران.کلاس مجردها
1)من در این دوره توفیق حضور نداشتم،
2)ولی از اینکه خلاصه ای از مطالبتون رو قرار دادین،یک دنیا-به معنای واقعی کلمه-سپاسگزارم.
3)متاسفانه چون در جریان دقیق بحث نبودم نمیتوانم اظهار نظر قطعی کنم؛
4)ولی بابت اینکه ی آشنایی با کلاس و مباحثش برام صورت گرفت ممنونتونم.
[b]از کلامتون مهربانی سرشار بود.[/b]
"در پناه حق عزتمند باشید"
2/12/1390 10:34 شهرری
1.واقعا عالي بود [b]اين شيوه خلاصه اي از كلاس [/b]و نظرات و نتيجه گيري هاتون خيلي جالب و كمك كننده بود.ممنونم.
2. همانطور كه در دوره قبل اكثريت همكلاسي ها به [b]تعامل دانشجو و استاد[/b] تمايل داشتند اين دوره هم سخنراني صرف رو نمي پسنديم.انشالله كه فعالتر از جلسات قبل همراهي مي كنيم.
2 اسفند 90، تهران; كلاس مجردها
روش تعامل و مشارکت خیلی بهتر است:اشتباهاتمان مشخص می شود.
2اسفند1390، تهران؛ کلاس مجردها
به نظرم فردی که تلاشش را بکند برای مادر و همسر شدن ولی موفق نشود... و خودش تقصیری نداشته و مجازات نخواهد شد.
ببخشید طولانی شد.
۲ اسفند ۹۰، تهران؛ کلاس مجردها
نظر خانم mamannn پرخاشگرانه و بیشتر طلبکارانه است!!!
[b]شما با پدرتون هم با همین لحن صحبت میکنید؟
[/b]شکر نعمت، نعمتت افزون کند---
۲ اسفند ۹۰، تهران؛ کلاس مجردها
یادداشت بالا رو دوباره خوندم و دوباره فکر کردم.
استاد چه کار کنیم انقدر غرق صورت مسئله نشیم؟؟
ومعتقدم انقدر فکر نکردیم و از ذهنمون کار نگرفتیم که در گیر حواشی سوال میشیم! یعنی فقط اون انگشت رو که داره ماه و نشون میده رو میبینیم!!!
[b]خدایا به هوشمان و خردورزی مان برکت عنایت فرما.[/b]
[تاریخ: ۲اسفند۹۰ احتمالا تهران کلاس مجردها]
-با تشكرفراوان از نكاتي كه فرموديد، كه واقعا هم به جا هستند،اگر كوتاهي ديده شده اميدوارم به بزرگواري خودتون ببخشيد.
-مرور مباحث 3 جلسه اول،روش تعاملي و تكليفي هم كه فرموده ايد خيلي عالي هستند. علي مدد.
2اسفند90،تهران؛كلاس مجردها.
ببخشید استاد؛ من پیشنهاد می کنم وقتی سوالی را در کلاس مطرح می کنید یک فرصت کوتاه بدهید چند دقیقه فکر کنیم بعد جواب بدهیم. به نظرم به کیفیت پاسخها کمک می کند.
البته من ورودی جدید هستم و شاید هنوز با روند و سرعت کلاس هماهنگ نشده باشم.
از شما بسیار ممنونم بابت این کلاس فوق العاده مفید و موثر.
ببخشید؛ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
27ساله؛ فوق لیسانس.
2اسفند90؛ تهران؛ کلاس مجردها
زچهره گل ها فقط تو می دانی
چگونه گردد گم، غبارنادانی
1.[b]بدترین پاداش یک استاد این است که دانشجویانش تاابد شاگرد باقی بمانند[/b]
2.دور دوم کلاس است وچقدر فاصله هست بین چیزی که هستم وچیزی که باید باشم
کاش قدر پدر دلسوزمان را بیشتربدانیم
2اسفندنود،تهران،کلاس مجردها
1. بسیار ممنون از خلاصه مباحث
2. این شیوه از تدریس رو دوست دارم خواهشا ادامه بدهید
3.در مورد نکته 3 چند پیشنهاد دارم که اگه اجازه بدین سر کلاس می گم! و من جز کسانی هستم که سریع به موضوع جواب میدم البته چون تازه وارد بودم با خودم قراری گذاشتم که تا 3 جلسه اول پای میکروفن نیام تاکمی از دوستان قدیمی یاد بگیرم بعد!!!
4. در مورد تحلیل بچه ها با بیشترش مخالفم اما گاهی بچه ها به دلیل علاقه ای که به شما دارن اجازه انتقاد از شما رو نمیدن و سریع جبهه مخالف می گیرن!!!! این موضوع حتی تو کامنت ها هم مشخصه!!
5. چشم حتما تمرین می کنم ;)
2 اسفند 90 تهران; کلاس مجردها
مواردی که ذکر کردید با خودم مرور کردم، به این نتیجه میرسم که سرکلاس باید هوشمندی و توجه بیشتری نسبت به مطالب به خرج بدم!
سعی می کنم دوباره این موارد رو در مورد خودم تمرین کنم.
در مورد نکته آخر هم بگم که قطعاً همینطوره، شما همیشه حق پدری و معلمی به گردن ما دارید. و اگر ما کوتاهی کردیم از شما عذرخواهیم.
یاعلی
2اسفند90، تهران؛کلاس مجردها
1-با حضور تو کلاس مجردها واقعا تلنگر جدی خوردم.
2-بعداز جلسه اول خیلی از خودم بدم اومد,چون فهمیدم خصلت های بد زیاد دارم.
3-بعداز جلسه دوم تصمیم به تغییر خصلت های بدم گرفتم.
4-با شوق و اشتیاق بیشتر کلاس هارو دنبال می کنم تا حداقل یه بنده ی خوب باشم بعد یه همسر خوب.
5-حاج آقا من افتخارم اینه که شاگردتونم.
2 اسفند 1390 - تهران - کلاس مجردها
ببخشید استاد؛ من پیشنهاد می کنم وقتی سوالی را در کلاس مطرح می کنید یک فرصت کوتاه بدهید چند دقیقه فکر کنیم بعد جواب بدهیم. به نظرم به کیفیت پاسخها کمک می کند.
البته من ورودی جدید هستم و شاید هنوز با روند و سرعت کلاس هماهنگ نشده باشم.
از شما بسیار ممنونم بابت این کلاس فوق العاده مفید و موثر.
ببخشید؛ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
27ساله؛ فوق لیسانس.
2اسفند90؛ تهران؛ کلاس مجردها
ممنون از مطالبی که نوشتید.
با احترام به تمام بچه های کلاس و گروه اجرایی:نقدی به همکلاسیها و خودم وارد دیدم: انگار روز به روز ما جوانها پرخاشگرتر میشویم.دوره قبل کسی با صدای بلند با استاد حرف نمیزد.پرخاش نمیکرد.بی انصافی درمورد استاد نداشتیم.
تمرین کرده بودیم که انعطاف پذیر باشیم.
تحملمان را بالا ببریم.
درباره چیزی که نمیدانیم بپرسیم و مطالعه کنیم و یاد بگیریم و اگر متوجه نشدیم حرف کسی را که مطلع است بپذیریم.و فکر میکنم آخر دوره هرکس به اندازه توانش موفق به ایجاد این تغییرات در خودش شده بود.
اما چرا پدر ما پدر است و استاد بت؟
چرا پدر ما لایق احترام گذاشتن است و استاد نه؟
مگر نیت ما یادگیری نیست؟پس فرصتهایمان را سوخت نکنیم.
شما را به خدا کمی مهربانتر باشیم.
2اسفند 90.تهران.کلاس مجردها
نوشتن صفات مثبت و منفی برای شناختن بیشتر خودمون کاری لازم و ضروریه
ولی آیا بیان کردن همشون هم مثل کشف کردنشون مهمه؟
اگه میشه لطفا جلسه بعد به این سوال پاسخ بدین ممنون میشم
۲اسفند۹۰، تهران؛کلاس مجردها
ببخشید استاد؛ من پیشنهاد می کنم وقتی سوالی را در کلاس مطرح می کنید یک فرصت کوتاه بدهید چند دقیقه فکر کنیم بعد جواب بدهیم. به نظرم به کیفیت پاسخها کمک می کند.
البته من ورودی جدید هستم و شاید هنوز با روند و سرعت کلاس هماهنگ نشده باشم.
از شما بسیار متشکرم بابت این کلاس فوق العاده مفید و موثر.
ببخشید؛ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
27ساله؛ فوق لیسانس.
2اسفند90؛ تهران؛ کلاس مجردها
ممنون از زحمات شما جلسه 30 بهمن عالی بود
به نظر من اون بخشی که بچه ها خصوصیاتشونو می گفتن خیلی خوب بود گاهی بعضی از صفات شخصیمو نمی شناسم و یا به دلیل مقاومت ذهنی گاهی از سمت ذهنم گول می خورم اما با بیان خصوصیات باعث شد که به جنبه های مختلف شخصی ام اگاه تر بشم
2 اسفند90,مشهد;کلاس مجردها
1) قصور ما رو ببخشید و به روش وشیوه ی فوق العادتون ادامه دهید
2) چشم ، اطاعت امر
2 اسفند 90
دانشجوی ترم آخر حسابداری 22 ساله
90/12/3.تهران.کلاس مجردها
سلام دوست جونا![/b]
[b]واحسن کما احسن الله الیک[/b]: و همانگونه که خدا به تو نیکی کرده نیکی کن.[b]قصص77[/b]
با مردم چه آنهایی که مومن هستند و چه آنها که مخالف شما باشند،نیکو سخن بگویید.با مومنین با روی باز برخورد کنید و با مخالفین به نرمی سخن بگویید تاآنها جذب ایمان شما شوند[b](امام حسن عسگری ع)[/b]
[b]موفق و پیروز در پناه دوست باشید[/b]
4شنبه 3/12/1390 20:26
1.نمی دونم چرا این قدر بچه ها دوست دارند بیایند حاج آقا رو نقد کنند؟!خب وقتی بیشتر بچه ها با حاج آقا موافق اند،خب موافق اند دیگه!حاج آقا استاد هستند و ما دانشجو!چرا هی می گید بچه ها جبهه می گیرند.
بگذریم که الان بیشتر ما جوونا دنبال بهونه ای می گردیم که از کسی انتقاد کنیم.
2.بیاید یک کم دموکراسی رو رعایت کنیم،....یک کم بیشتر وقت رو مدیریت کنیم تا علم بیشتری روزیمون بشه،گرچه میدونم خود حاج آقا بحث رو طوری مدیریت می کنند که لحظه لحظه کلاس برامون آموزنده باشه.
3 اسفند90،تهران،کلاس مجردها
سوالی از {نگار یکی ازبندگان خدا} مگر حاج آقای مرادی بدی می کند که او را توصیه به خوبی می کنید؟!
من که از این جور اسم ها و این مدل پیام های از بالا به پایین و مرشدوار که خوشم نمیاد شما چی؟
۹۰/۱۲/۳ تهران
جناب {مرتضی}
چرا فکر کردین که رو سخن ایشون با حاج آقا شهاب مرادی یه ؟؟
چرا فکر نکردین مخاطبین این شخص ،شما و بقیه مراجعین این صفحه و کامنت گذاران محترم و علم جویان کلاس مجردهاست ؟؟
من وقتی کامنت {نگار یکی ازبندگان خدا} خوندم، فکر کردم مخاطب ایشون همون شخصی هست که باعث نوشتن مطلب شماره ی 5 استاد در این صفحه شده.
3 اسفند 90 تهران؛ کلاس مجردها
سلام مجدد به همه.
دوستان و آقای مرادی گرامی!
من اصلا منظورم و قصدم از این پیام موعظه شما نبود.من در جایگاهی نیستم که بخوام حتی همسن خودمو توصیه کنم!چه برسد به این [b]محفل گرم[/b] به [b]شخص مهربانی ها [/b] که قبلا عرض کرده بودم!!!
من با خواندن کامنتهایی که کمی ناراحت کننده بودن-mamannn-خواستم ی مطلبی رو که تازه دیده بودم به دوستان هم بگم که اونها هم ی یادآوری براشون بشه.همینو بس!!!
[b]باور کنید هدفم جز این چیزی نبود!!![/b]
"در پناه حق همگی مسرور باشیم"
3/12/1390 23:10
استاد عزيز،اي كاش مثل دوره قبل، يك تكليف اجباري مثل( مشق گلستان، ترجمه نهج البلاغه، ويا روخواني يك كتاب كه دوستمون پيشنهاد دادند) و ملاحظه توسط سرگروهها را دوباره ايجاد مي كرديد؛ باور كنيد با تمام زحمتي كه داشت، سراسر [u]لذتي وصف نشدني[/u] به علاوه [b]نظم[/b] و [b]تمرين مسئوليت پذيري[/b] و [b]حس يكرنگي[/b] بين بچه ها بود طوري كه دلتنگ مشق شب شدم و اينها همان اهداف ظريفيست كه شما با ايجاد مشق شب به ما چشانديد.(3اسفند90،تهران)
يك پيشنهاد داشتم و اون اينكه (اي كاش در عين مشاركت در بحث ها و اظهار نظر مثلاً درباره زودرنجي، سعي كنيم كمي خلاقيت به كار ببريم، تا بحثمان پويا تر و پر بار تر بشود؛ و از جواب هاي يكسان پرهيز كنيم، با توجه به اينكه درباره مسائل كلي استاد معمولاً راي گيري مي كنند.(تهران،3 اسفند90.)
بین این کلاس break time هم هست و چه ساعتی؟
خوشحال میشم یک نفر جواب بده.
ممنون
4اسفند 90 . کلاس مجردها
ببخشيد كه دير اعلام می شود:
مبلغ صدقه مورخ 1390.11.23 :8700000 ريال
مبلغ صدقه مورخ 1390.11.30 :5000000 ريال
قبول باشه انشاالله
يا علي
به نظرتون بهتر نیست برای صحبت کردن پشت تریبون زمان بندی داشته باشیم؟ مثلا وقتی استاد صحبت میکنن ما بنشینیم، مطلب مورد نظرمون رو یادداشت کنیم و بعد از اتمام صحبت های ایشون مطلبمون رو بیان کنیم.
یه جور نظم همگانی داشته باشیم تا هم بهتر صحبت های استاد رو گوش کنیم هم اینکه مطلبمون رو فکر کرده و به بهترین شکل بیان کنیم.
استاد عزیز به نظرم هر دو شیوه (سخنرانی و بحث گروهی) رو تواما در کلاس داشته باشید تا بحث ها، پراکندگی کمتری داشته باشه.
پ.ن: این فقط یک پیشنهاده.
پ.ن: دوستان لطفا نظرتون رو در این باره بگید.
4/12/90 تهران، کلاس مجردها
به نظر من اینکه بعضی فکر میکنن استاد شخصیت کاریزماتیک دارن به خاطر همین مسئله است.
اما راجع به بحث های مطرح شده میتونیم نظر خودمون رو اعلام کنیم و همین جا یکدیگر رو مخاطب قرار بدیم و بحث کنیم.
ممنون از شما
4/12/90 تهران، کلاس مجردها
روي صحبتم با كساني است كه هنوز فكر مي كنند استاد را نمي شود در كلاس نقد كرد و يا پاسخ استاد به بحث هاي بچه ها غير منطقي است و بچه ها صرفا به دليل علاقشون به استاد حرف استاد را مي پذيرند.
دوستان دوره اول به خاطر دارند كه استاد به ما گوشزد كردند كه با ما وارد بحث نمي شوند زيراكه[b] كسي در كلاس در سطح استاد نيست از لحاظ سواد فقهي و اجتماعي و ارائه ي سند در بحث ها[/b] و كار استاد [b]آموزش[/b] به ماست نه بحث. اما كار مهمتري كه استاد انجام مي دهند اينست كه از [b]نحوه ي ورود ما به بحث [/b] متوجه اشتباهمان مي شوند و به جاي وارد شدن در بحث هاي بي فايده ، اشتباه را متذكر مي شوند تا خودمان روي اشتباهمون كار كنيم و به نتيجه برسيم كه اين نتيجه ماندگاريش هم بالاتره.
مثلا در دوره ي پيش آقاي صادق بحث ربا در بانكداري اسلامي را پيش كشيدند و استاد متوجه [b]مشكل ولايت پذيري[/b] در ايشون شدندو اشتباهشان را گوشزد كردند(كه متوجه هم نشدند)،قطعا اگر استاد با منطق و دليلي كه يك روحاني دارد جوابشان را مي داد خارج از ظرفيتشان بودو قانع نمي شدند زيرا سواد فقهي كافي نداشتند .
يا دوست جديدمون خانم مطهره كه استاد به جاي اينكه به بحث ضرورت حجاب بپردازند متوجه [b]مشكل معيار احترام [/b] در نظر ايشان شدند و به اين موضوع پرداختند/كه به موضوع حجاب غير مستقيم مربوط است /
اين مثال ها بسيار است وافرادي كه از [b]هوش هیجانی پايين تري[/b] در كلاس برخوردارند اين را ضعف استاد مي دانند حال آنكه اين يك قابليت است و با لحني خالي از احترام نقد نابجا مي كنند(و با بت خواندن استاد هم خاطر ما و هم خاطر استاد را مكدر مي كنند)
4 اسفند 90، تهران، كلاس مفيد مجردها
کلاس عالی بوده تا اینجا؛ عالی
من به لطف خدا و یادآوری شما و همت خودم از جلسه اول تا امروز 2 تا از ایرادهای بزرگم رو تا حدودی رفع کردم...
با همون شیوه نوشتن و بررسی کردن و فکر کردن و تذکر شما
هم خواستم تشکر کنم هم بگم شیوه تذکرتون و مباحثه در کلاس خیلی خوبه. امیدوارم دوستان همکاری کنند تا همین شیوه عالی ادامه داشته باشد...
23 ساله. دانشجوی ارشد
4 اسفند 90. تهران.از کلاس مجردها
من هیچ وقت تجربه ی تمرین و آزمون غیرمستقیم
را نداشتم .توی 12 سالی که مدرسه درس
خوندم + این یک ترم دانشگاه ،هیچ وقت ذهنم
با چنین پرسش ها و آزمون هایی درگیر نشده
بود. شاید به همین خاطره که موقعی که با
چنین سوالات هوشمندانه ( که واقعا پشتش یک
فکر و هدفی هست ) رو به رو میشم،بیشتر
درگیر صورت مساله میشوم و نمی فهمم که بحث
درمورد زود رنجی شما تمرینی است برای بررسی و
تحلیل دقیق صفات خودم...من تازه در این
کارگاه دارم چگونه فکر کردن و بحث کردن
و...را می آموزم. فراگیری این مهارت ،
تمرین و کمی وقت میخواد.
شاگرد جدید/19 ساله/4 اسفند 90/پایتخت/کلاس مجردما
تو قسمت پیام ها ... فقط امکان امتیاز دهی مثبت به پیام ها رو داره سایت و هیچ امتیازی کم نمیشه و گلایه ی حاج آقا هم از این جهت بود.... وگرنه کامنت های برنامه ها ک محدود به مبحث همون جلسه و یا برنامه ی خاص هست و اگه اشتباه نکنم اصلا تو لیست پیام های امتیاز دار نمیره ....
منصف هم اگر باشیم جمله ی سایت پر از ایراده ... توصیف خیلی خوبی نیست ...
التماس دعا ...
" 4 اسفند 90 ... تهران "
یا واکنش نشان دادن به حرف های کسی که پای بلندگو صحبت میکند،حرف های کشدار و صدادار،که به آدم حس تحفیر میدهد
استاد فرزانه مان به ما راهکار داده است:
ب ع د ی
احترام به دیگران احترام به خودمان است،این رادر همین کلاس آموختیم
سپاس
6اسفند90،تهران؛کلاس مجردها
چون احتمال میدم فردا نتونم بیام کلاس دو تا سوال داشتم اگه دوستانم صلاح دیدن از استاد بپرسند.
1.چه صفات و یا خصوصیاتی با آدم به دنیا می آن؟کدام صفات در دوران کودکی و نوجوانی در انسان شکل می گیرند و تثبیت میشن و تغییر دادنش سخته و کدام دسته بیشتر در بزرگسالی قابل تغییره؟ مثلا وقتی یه نفر "احساساتی" است این گونه به دنیا آمده یا تربیت شده و یا اخیرا تحت شرایط خاص این طور شده است؟
2.وقتی می دانم در جمعی دچار ناراحتی میشم باید [b]خودم رو اصل قرار بدهم[/b] و وارد اون جمع نشم و یا باید سعی کنم خودم رو درست کنم؟ مثلا جمعی که [b]مدام[/b] از هر واقعیت اجتماعی ایراد میگیرند و انتقاد می کنند.
6 اسفند 90 تهران کلاس مجردها
07اسفند90 تهران. از کلاس مجردها
امشب خیلی کلاس خوب بود. به خصوص قست هایی که در مورد دوستان و قطع کردن روابط و... صحبت شد
پاینده باشید و برقرار
یا علی
7اسفند90،تهران؛کلاس مجرد ها
چکیده ای از صحبتهای استاد ویا طبق برداشت .
1. خداوند انسان کریم را [حتی اگر به سبب گناهانش جهنم ببرد] عذاب نمی کند .
2. خداوند انسانها ی پست وحقیر وفخرفروش را دوست ندارد.
3. ...
4. در اسلام همه چیز روشن است و چیز مبهمی وجود ندارد .
5. ...
...
8. شنوده باید عاقل باشد اما متاسفانه ...
9.غیبت نشنوید و تا حرفی از خود فرد نشنیده اید قبول نکنید و بعضی از موضوع ها را جدی نگیرید.
10. شایعه مانند پر[های بالش پَر در مسیر باد] می ماند اگر پخش شود دیگر نمی توان[همه ی] آن را جمع کرد .
11 ...
12.لازم نیست همه را راضی کنیم عده ای هم ناراضی باشند به ...[دَرک]
جلسه خیلی خوبی بود
ممنون
میرید کربلا ...
خیلی خیلی سلام ما رو خدمت آقا برسونید...
7 اسفند 1390 / تهران
بحث خیلی خوب بود. غالب دلایلcutکردن و تعدیل روابط مشابه هم بود.
1.
در مواجهه با توهین ها و حریم شکستن ها یا منفعل هستم(:تو خودم میریزم،به روم نمیارم ولی ذهنم را مشغول می کند و حرص می خورم)یا این که با پرخاش و عصبانیت در لحظه جواب می دهم.
2.
علاقه دارم کینه ای نباشم-[b]مَرُّوا کِرَامًا[/b]-؛ ولی چطور؟ در خانواده و فامیل ممکن است رفتاری ناشایست تا آخر عمر در ذهن بماند.و cut کردن= قطع رحم.
8 اسفندماه 1390، تهران؛ کلاس مجردها
در طی مدت کلاس مدام به این فکر می کردم که شما چه جای با عظمتی میرید .
راستش من اسفند 88 رفتم کربلا و در بین الحرمین تمام دلم و احساسم را آن جا گذاشتم و برگشتم .برای همین است وقتی میشنوم کسی می رود کربلا حسابی بهم می ریزم.
امیدوارم در لحظه لحظه های سفرتون یاد بچه های کلاس مجرد ها باشید.
ان شاءالله یادتان باشد که سلام مرا به عموی با وفایم "قمر منیر بنی هاشم"برسانید.
به قول آقای کریمی :خداوند به شما جلوه بدهد.
با تشکر ذریه ای کوچک از سادات
8/12/90 (دوشنبه)
برداشتم از مبحث [b]«ارتباطات»[/b] در كلاس ديروز
++ با افرادي كه به مقدسات و اصول توهين ميكنند سريع و قاطعانه، قطع رابطه كنيم.
++ رابطه با دوستانمان را تنظيم كنيم، (از سرباز صفري تا ارتشبدي) و اين دوستيها را به تدريج و مرحله به مرحله، با گذشت زمان عمق ببخشيم تا دچار مشكل نشويم، (باز هم از سرباز صفري تا ارتشبدي).
[b]نظر شخصي: [/b]
×× از اشتباهات دوستانمان كه عذرخواهند به سادگي بگذريم همانگونه كه مي خواهيم آنها از اشتباهات ما بگذرند و همانطور كه مي خواهيم خداوند از خطاها و اشتباهات ما را درگذرد.
×× اصلا لازم نيست حتي بهترين دوستانمان را در جريان همه مسائل زندگيمان قرار دهيم.
(هشتم اسنفد نود، تهران)
نکاتی از کلاس:
1-((اگر میخواهید انتخاب همسر خوبی داشته باشید برای شناخت خودتان وقت بگذارید و تفکر کنید))
2-درباره منع کردن دیگران:((روایت داریم که اگر دیگران را منع[تعییر] کنید همان چیز سرتان می اید حتی اگر یک روز از زندگیتان باقی مانده باشد))
3- ...
4-(([b]برای خوب نشان دادن خود هیچوقت کسی را تحقیر نکنید[/b]))
5-((در مورد مسائلی که نمیفهمید فکر کنید.در مورد برخی مسائل که شاید ساده باشند هم فکر کنید.))
6-(([b]نوع فکر کردن ما انتخابمان را می سازد[/b]))
8اسفند 1390-تهران-کلاس مجردها
7-((خدا کریم و غفار است و از ادمهای حقیر و پست بدش می اید.یکی از صفات ادم حقیر فخر فروشی است))
8-((ما وظیفه امر به معروف و نهی از منکر داریم اما وظیفه تغییر افراد را نداریم))
9-((ما دشمنان اهل بیت را لعنت میکنیم که خداوند انها را از تیررس رحمتش دور کند .برای همین (دوری از رحمت خدا)است که لعن مومنین گناه کبیره است .))
10-((اگر با امام حسین علیه السلام هستید در این راه بمانید اگر بروید بد بخت میشوید))
11-(([b]کسی که بخواهد هدایت شود بی تردید خداوند او را هدایت میکند حتی اگر هیچ [b]اخوند[/b] و پیغمبری دم دستش نباشد[/b]
12-(([b]ادمی که بخواهد در مرضش دست و پا بزند خداوند هم بر مرضش می افزاید .فزادهم الله مرضا[/b]))
13-((طلبگی مساوی عصمت نیست))
8 اسفند 1390-تهران-کلاس مجردها
14-(([b]فتوای امام در مورد سلمان رشدی حیاتمان را تضمین کرد[/b]))
15-((ما باید بتوانیم مطالبمان را به دیگران برسانیم گاهی اوقات ناراحتی و عصبانیتمان را به افراد نشان دهیم .حتی اگر نمیتوانیم بگوییم بنویسیم))
16-((غیبت نشنوید))
17-در مورد شایعات و تهمتها:((تا حرف را از زبان خود طرف نشنیده اید باور نکنید))
18-((ما مامور تجسس نیستیم.فقط در مورد یک نفر باید تجسس کنیم ان هم خواستگار است))
19-اینکه من توجه را از دیگران گدایی کنم نوعی ضعف شخصیتی محسوب میشود.عزت نفس داشته باشید.
یا علی
سلام ما را به ابا عبدالله برسانید
التماس دعا
8 اسفند1390-تهران-کلاس مجردها
1- [b]نوع فكر كردن [/b] ما انتخاب ما رو مي سازه.
2-آگاه باشيم كه مكانيزم ذهن ما طوري بار اومده كه چيزي كه مي شنوه و دائم براش تكرار ميشه رو [b]بدون فكر[/b] باور ميكنه مخصوصا اگه از فرد مهمي بشنوه.
3- احساس نياز به تعريف ديگران از خودمون نكنيم اگه همه از ما بريدند ببرند، راهمون رو مطمئن ادامه بديم.
4- در مقام دفاع از ارزشها و مقدساتمون بدون توهين ، اهانت و خشم حرفمون رو قاطع بزنيم.مقدسات ما : خدا ،قرآن ، ائمه، امام خميني (ره)، مراجع تقليد و رهبرمون .
5- مهم اينه كه چه چيز رو مي خوايم منتقل كنيم، انتقال احساسمون رو ياد بگيريم مثلا وقتي نامحرمي ميخواد وارد به حريم خصوصيمون بشه بايد عصبانيت و خشممون رو بروز بديم و طوري رفتار نكنيم كه منظور هاي ديگه اي هم از رفتار ما برداشت بشه.
9 اسفند90 ، تهران ، كلاس مجردها
1-(ما نيامده ايم همه را راضي كنيم،[وقتی بر اساس اصول زندگی می کنیم]بالاخره يك عده اي ناراضي مي شوند، [b]به درك![/b])
2-(زود به كسي نمره ندهيد،او را خوب بسنجيد، زود صميمي نشويد.)
1- [b]مناسباتمون رو تنظيم كنيم[/b] توي دوستي ها [b]زود صميمي نشويم [/b] و گام به گام در موقعيت هاي مختلف اطرافيانمون رو بشناسيم، بعد بهشون نمره بدهيم.
2- دشمن همين كه بببينه شما خاموش و ساكت هستيد حمله مي كند.
3-اگر شما براي خودتان حريم درست نكنيد و از آن مراقبت نكنيد حرمت تون خود به خود خراب مي شود.
4-...
5- اغلب آدمها از محاسبات عادي هم عاجزند ،نه كه درك نكنند اصلا خود را وارد اين محاسبات نمي كنند. [b]مقياس ها در ذهنتون طوري باشه كه بشه به آن فكر كرد، [/b] واقعيت با حدس و گمان ما زمين تا آسمان فرق دارد.
6- بعضي از دوستيهاي آزاردهنده را هر چه زودتر قطع كنيم. مثلا دوستي با آدم بی غیرت، بددهن، آدم فضول و...
9 اسفند90 تهران، كلاس مجردها
حاج آقامن تمام موارد خواستگارهایم طوری است که می آیند،میبینندو تمام... مدت هاست فکرمیکنم شایدمشکل از من باشه امیدوارم بتونم دراین کلاسها خودم را اصلاح کنم.
زيارت قبول باشه اقا. ان شا الله كه به سلامت برگرديد
خيلي خيلي دلتنگ شما ييم
توي هفته اي كه كلاس تعطيل بود ما با چندتا از دوستان در روز وساعت كلاس قرار گذاشتيم وگفتگو كرديم تا هم تعامل مون رو حفظ كنيم و هم بيشتر فكر كنيم و يه كم از دلتنگي مون جبران بشه
به اميد خدا يك جلسه خوب داشته باشيم و اگه صلاح بدونيد زيل مطلب زود رنجي و ارتباط با دوستان در مورد. تحمل نقد و اختلاف هم صحبت كنيم
از کلاس مجردهای این جلسه، یک برداشت مهم برای خودم داشتم و اون هم اینکه:
یکی از مهمترین مشکلات ما در برخوردهامون با دیگران که موجب قطع ارتباط و ادامه پیدا نکردن یک گفتگوی سالم و منطقی بین ما و اونها میشه، [b]عدم توانایی در بیان احساسات[/b] از سمت ماست.
بنابراین یکی از مهارتهایی که ما باید پیدا بکنیم اینه که در گفتگو، بتونیم احساسات موجود در فکرمون رو به درستی با حرکات بدن و چهره و لحن کلام و ... انتقال بدیم.
مثلا همین احساس عصبانیت یا ناراحتی رو که من به درستی نتونستم منتقل بکنم و به همین خاطر به درستی مفهومش هم منتقل نشد.
موفق باشید
15 اسفند 90؛ تهران؛ کلاس مجردها
مبلغ جمع آوري شده صدقات. مورخ 7 اسفند 90 : 800000 تومان
قبول باشه انشاالله
ياعلي. 1390.12.17
ای کاش امکانش براتون بود یه فایل صوتی از کلاس ها تهیه میشد ما شهرستانی ها هم میتونستیم استفاده کنیم
۱۰ فروردین ۹۱
استاد خواهشمندم برای بچه ها که امکان شرکت در کلاس ها را ندارند ؟ لطف
بفرماید فایا صوتی شو در سایت بگذارید با تشکر از همه زحمات شما..