ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها

ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها

تاریخ ثبت‌نام «کلاس مجردها» برای دوره دهم؛ از لحظه انتشار این مطلب در وب‌سایتم تاساعت ۲۴ روز میلاد امام حسن مجتبی سلام الله علیه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۱است...«کلاس مجردها» بیش از آن که یک کلاس آموزشی باشد یک کلاس تربیتی است. تمرینی است برای تفکر خلّاق و نقّاد...
ادامه مطلب
چهارشنبه , ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۹
منتشر شده در: انعکاس » خبر
حجت‌الاسلام شهاب مرادی با اشاره به راه‌اندازی کمپین #برای_غدیر_چه_کردی در فضای مجازی برای مطالبه از مسئولین و اقشار مختلف گفت: مسئولین با هرمدلی که می‌توانند باید شادی را برای مردم ایجاد کنند.
حجت‌الاسلام شهاب مرادی با اشاره به راه‌اندازی کمپین #برای_غدیر_چه_کردی در فضای مجازی برای مطالبه از مسئولین و اقشار مختلف گفت: مسئولین با هرمدلی که می‌توانند باید شادی را برای مردم ایجاد کنند.

راه‌اندازی پویش مطالبه از مسئولان و مردم/ برای غدیر چه کرده‌اید

حجت‌الاسلام شهاب مرادی کارشناس دینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به راه‌اندازی کمپین « #برای_غدیر_چه_کردی » در فضای مجازی برای مطالبه از مسئولین و اقشار مختلف اظهار داشت: تواصی به حق در قرآن مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است که باید یکدیگر را به حق توصیه کنیم  و یکی از مصادیق آن، حق ولایت و حق عید غدیر است که باید ادا شود.

در روز غدیر دیگران را شاد کنید مثلاً به کودکان عیدی دهید

وی با بیان اینکه روز غدیر به عنوان عیدالله اکبر باید بزرگ داشته شود و این بزرگداشت باید به یکدیگر توصیه شود، تصریح کرد: می‌توان به یکدیگر توصیه کرد تا لااقل افراد به عنوان مثال در این روز به فرزندان خود عیدی دهند و یا در زمان حضور در مسجد به کودکان شکلاتی دهند و حتی اگر توان مالی لازم را ندارند، چند نفری باهم مشارکت کنند و برای شادی دیگران در این روز، کاری انجام دهند.

کمپین #برای_غدیر_چه_کردی یک توصیه همگانی برای به جا آوردن حق آن

مرادی با بیان اینکه کمپین #برای_غدیر_چه_کردی دارای نقش توصیه‌ای است، افزود: اولین نقش‌آفرینان در این عرصه خبرنگاران هستند که باید در هر حوزه‌ای که مشغول هستند از مسئولین زیربط آن بخش سوال کنند که برای غدیر چه کرده است؟ به طور مثال خبرنگاران باید افراد مشهور ورزشی، سیاسی، هنری، فرهنگی و اجتماعی و ... مورد سوال قرار دهند تا این افراد هم دغدغه داشته باشند که در ایام بعد از ماه رمضان تا محرم بناست مورد سوال قرار گیرند که برای غدیر چه کرده‌اند؟

این کارشناس دینی  اضافه کرد: ممکن است یک هنرمند حوزه موسیقی در جواب این پرسش‌ها اعلام کند بنا دارد یک کنسرت رایگان برگزار کند و یا آلبومش را در این تاریخ منتشر کند و یا یک آهنگ برای غدیر یا عشق امام علی(ع) بخواند. امروزه تصنیف‌هایی که از تلویوزیون درخصوص غدیر پخش می‌شود، کمتر جدید است.

جای خالی آثار هنری در مدح امیرالمومنین(ع)

وی افزود: امروزه در بازار فرش یا تابلو به غیر از آیه «وَ انْ یکادُ الَّذینَ ...» کمتر تابلو دینی وجود دارد لذا باید از مغازه‌دار و برندةای معروف فرش باید سوال شوند که چه تابلو فرش با موضوع غدیر دارند؟ به طور مثال می‌توانند یک تابلوی «من کنت مولا فهذا علی مولا» با خط زیبایی طراحی تا مردم خریداری کنند.

مرادی با بیان اینکه هر نقاشی باید از صحنه‌ای از غدیر و هر شاعری باید شعری پیرامون غدیر داشته باشد، گفت: میان خطاطان خط نستعلیق رسمی بوده است که همگی یک اثر سوره حمد دارند لذا شاعران هم می‌توانند این چنین رسمی را داشته باشند و یک اثر در مدح امیرالمومنین(ع) داشته باشند و به آن شناخته شوند، همانگونه که مرحوم شهریار به «علی ای همای رحمت شناخته می‌شود».

وظیفه مسئولان در ایام غدیر

این کارشناس دینی با بیان اینکه خبرنگاران و اهالی رسانه باید براساس این کمپین از مسئولین سوال کنند که برای غدیر چه کردند؟، گفت: افراد می‌توانند در فضای مجازی در صفحات مسئولین مانند رئیس جمهور و وزرا سوال کنند برای غدیر چه کرده‌اند؟ زیرا دولت باید در این روز فرضاً به کارمندان عیدی دهد یا تمام تخفیف‌ها و جشنواره‌های شرکت‌ها باید در ایام عید قربان تا عید غدیر برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: مسئولین با هرمدلی که می‌توانند باید شادی را برای مردم ایجاد کنند تا حال که حکومت در دستان شیعیان است باید در حق علی بن ابی طالب(ع) اقدام کنند و جشنواره‌ای را برای شادی مردم به راه بیندازند.


منبع

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: