۱۰۹۷۷
بازدید
بازدید
دوره سوم کلاس مجردها ؛ جلسه پانزدهم (جلسه 65)
ساعت ۱۶ تا ۲۰:۰۰
البته لازم است قبل این ساعت در سالن حاضر باشید.
آدرس: ابتدای اتوبان کردستان. تالار ایوان شمس. امکان استفاده از پارکینگ برای بچه های کلاس فراهم است.
ملاحظات:
۱. کلاس مجردها عمومی نیست و اعضاء از قبل ثبت نام کرده اند. و با توجه به سوالات تکرار می کنم تمام این جلسات رایگان است. از بیان و تکرار این موضوع خجالت می کشم اما سوال می شود...
۲. در تمام جلسات قرآن جیبی خودتان را همراه داشته باشید و قبل از شروع جلسه به اندازه زمان حضورتان تا شروع جلسه قرآن تلاوت کنید و با هم کمتر گفتگو کنید. این نکته را مهم تلقی بفرمایید.
به ویژه حتما یک سوره یس بخوانید و ثوابش را به صدیقه کبری سلام الله علیها اهدا کنید.
۳. برای پایان کلاس با تعدادی تاکسی ویژه بانوان و دو دستگاه اتوبوس به مقصد ایستگاه مترو هماهنگی به عمل آمده است.
»»»» فقط ورود مهمان های جلسه قبل با موضوع خودکارآمدی آزاد است! ««««
اگر در جریان کلاس مجردها نیستید، این لینک و لینک های متن آن را بخوانید: »»»ماجرای دوره ی کلاس مجردها...
جمعبندی بحث خودکارآمدی
یکشنبه ۱۳۹۲/06/03 ایوان شمس اشتراک مطلب
واقعا خسته نباشید
...
استاد به واقع خسته نباشین.کلاس عالی بود.ای کاش بتونم با کلاس هماهنگ بشم.من 3 سال پیش رفتم طرح طلیعه حکمت ولی باید میومدم کلاس شما.
از من در کار درباره ی چادر با پررویی کامل در خلوت پرسید،یک آقایی بود، من جواب قانع کننده ندادم و او پیروز شد.آشکارا خنده ی تمسخر رو دیدم ولی جوابی ندادم..شرمگین هستم ولی الآن بحث شما رو شنیدم..
ببخشید پیامم وقتتون رو گرفت
توکل بر خدا با تلاش ما پیروزیم
خدا قوت
امروز این لینک خبری رو دیدم
فکر می کنم از اون مواردی باشه که توجه شما رو جلب کنه و بسیار جای کار داشته باشه
نمایش عریان استعمال شیشه در یک فیلم ایرانی+عکس (سایت انتخاب)
تاریخ 4 شهریور 92
http://www.entekhab.ir/fa/news/126321/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B9%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%B4%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B9%DA%A9%D8%B3
کلاس دیروز خیلی مفید بود خصوصا تاکید شما روی کلمه نابغه!...
همیشه فکر میکردم هوش اجتماعی پایینی دارم اما تو این جلسه...........!!!
خیلی برام دعا کنید استاد
با عذرخواهی بایت فعال نبودن لینک ارسالی
این بار به نظرم لینک فعال شد راستش من نمی دونستم باید چه جوری فعالش کنم و فکر می کنم با انتخاب گزینه پیوند از قسمت پایین کادر مربوط به نوشتن نظر، اینبار فعال شده اگر نه لطفا راهنمایی بفرمایید چطور فعال کنم؟
[url]http://www.entekhab.ir/fa/news/126321/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B9%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%B4%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B9%DA%A9%D8%B3[/url]
1.بزرگی فرمودند:"به یکی از عالمان بزرگ شیعه اعتراض کردندچرا شما هرساله برای عاشورای حسینی این همه سروصدا راه می اندازید?پاسخ دادند:می ترسیم ساکت بمانیم عاشورا را هم مثل غدیر پایمال کنید."
ما به عنوان یک شیعه باید برای تعظیم شعاءر شیعه و دفاع از اعتقاداتمان تلاش کنیم چرا که همچنان جنگ ادامه دارد،چرا که دشمن با تمام قوا سعی در کتمان شیعه و نابودی آن دارد:تخریب قبور اءمه ی بقیع، فدک،..
اگرما شیعیان حقایق را بازگو نکنیم با حضور دشمنان دیگر جایی برای احقاق حقمان باقی نمی ماند..
2.طبق فرمایش استاد گرامی:"..این دفاع و نصرت آگاهانه نیاز به بصیرت و پاکبازی دارد و همچنان صدای هل من ناصر او بلند است، باید شروع کرد و با زبان و قلب مان از دین و مظاهر دینداری و شعائر آن حمایت کنیم.."(یادداشت رجز شما چیست?)
3.مباهات در دینداری وبه تبع آن رجزخوانی برای دفاع از دین، هردو نوعی از این حمایتند..جلسه ی قبل استاد گرامی به آموزش این شیوه پرداختند البته با رویکرد حفظ تعامل و جذب حداکثری.
من انسان مغروري هستم و هميشه سعي ميكردم پاسخ اينطور سوالات رو با مقابله به مثل بدهم .. يعني تحقير را با تحقير ولي نه به مهرباني و عاقلانه و كوبنده ..
ولي روش شما بسيار كاراتر، مقبول تر، عاقلانه و مهربان تر است و صد البته كه درست است ..
جالب است بدانيد كه بعد از كلاس وقتي سوار اتوبوسها شديم دو خانم ميانسال با حجاب نه چندان مناسب ايشان به همراه ما وارد اتوبوس شدند و سوالي مشابه سوال آن خانم پرسيدند و ما بچه هاي كلاس درس را در آنجا به خوبي پس داديم و كلي از شان اجتماعي خودمان دفاع كرديم ..
باشد كه بيش از پيش مورد رحمت خدا و عنايت اهل بيت و پيرو راه ايشان باشيم
اگر ممکنه شعری که یکی از خانم ها درباره بقیع سروده بودن رو کسی در کامنت ها و یا به عنوان لینکی از سایت دیگه و یا ... قرار بده.
ممنون
یا علی
22 ساله.تهران.کارشناسی
این جلسه هم کلاش پرشوری داشتید، کلا مواقعی که خودتون در کلاس و بین شاگردانتون قدم می زنید حس و حال کلاس عوض شده و حساسیت بیشتر شما رو روی موضوع مطروحه نشون میده (البته این برداشت شخصی منه)
مباحث این جلسه کلاس از از اینجا شکل گرفت که اگر کسی به عنوان مثال به حجاب یک دختر محجبه چادری به طور مستقیم و با جملهای که دارای بار منفی و توهینآمیزه برخورد کرد نوع واکنش اون خانم چطور باید باشه؟ (متاسفانه ماجرا واقعی بوده و برای یکی از خانمهای کلاس اتفاق افتاده بود)
در حین واکنشهای مختلف شما به پاسخهای گوناگون شاگردانتون، من مطالب زیر رو برداشت کردم: (به عبارتی شما نحوه درست جدل کردن رو آموزش میدادید)
1- اگر در مسیری قرار گرفتیم که افراد با نوع سوالشون به دنبال تحقیر هستند و نه جواب گرفتن، بهتر است با افتخار [و مباهات] از خودمان [ترجیحا جمعی؛ ما دانشجویانی هستیم که....] صحبت کنیم.
3- موقع هر نوع مجادلهای باید متوجه این نکته باشیم که به کارگیری عبارات مستقیم در دفاع از خود، موجب جبهه گرفتن طرف مقابل میشود و باید از این موضوع پرهیز کرد.
4- حواسمون به جملاتی که به کار میبریم باشه تا به عبارتی با استفاده از یک جمله نابجا خودمون چیزی رو بر علیه خودمان، در ذهن طرف مقابل نیاندازیم.
5- در برخورد با دیگران بسیار مهم است متوجه باشیم با چه کسی و در چه سطحی در حال گفتگو هستیم
7- بحث امروز کلاسها به دنبال این بود که شاگردانتان را انسانهای محترمی پرورش دهد که با شجاعت و هدفمند حرف زدن را، بیاموزند.
8- همچنین اشاره کردید اینکه بچهها موضوعی را در کلاس بشنوند، [اگر نمی پذیرند مخالفت کنند و محترمانه بحث کنند و اگر می پذیرند حتما عمل کنند] ولی اگر بپذیرند اما عمل نکنند اصلا خوب نیست!
الف: موقع تعریف دیگران باید حواسمان به وجوه مختلف علت تعریف و تمجید مذکور باشد مثلا ممکن است این تعریف از شخص من (به عنوان نمونه یک معلم) می تواند وجه دیگری مثل توهین به سایر معلمین داشته باشد.
[بمثال: در جمله کاش همه معلمها مثل شما خوش اخلاق بودند، عبارت بقیه معلمها بداخلاقند مستتر است!]
ب: در مقابل کار خیری که برای دیگران و از سر اعتقاداتمان انجام میدهیم نباید به دنبال جواب و پاداش باشیم
ج: اگر بدانید حضورتون در جایی مثمر ثمر هست به بقیه موارد اهمیت نمیدهید (به برداشت شخصی من ؛ شما اهل حساب کتاب کردن های معمول و دو دو تا چهار تا کردن نیستید)
خداوند خیر دنیا و آخرت به شما عطا بفرماید
زینب-مهمان
استاد خداقوت بابت خواندن همه کامنتها
مدتی بود که دلمون برای کامنتها که به فرمایش شما ادامه کلاس هستند تنگ شده بود.(در این دو روز از جلسه ۶۳ تا الان تعداد کامنتهای جدید بسیاری رو منتشر فرمودید)
این همه [b]تعهد و دقت نظر[/b] شما قابل تحسین است و ما روبه وجد میاره و برای من همیشه یک الگوی عملی ست جهت افزایش خودکارامدی.
و نشان ازاهمیتی است که برای کلاس قایل هستید .[b]از این بابت ازشما سپاسگزارم.[/b]
امیدوارم که من و همه اهالی کلاس این میزان از اهمیت رو درک کنیم و به سادگی از مباحث نگذریم.
ان شاءالله خدا به شما عافیت و به وقتتون برکت عنایت فرماید.
الحمدلله الذی هدانا لهذا
یاعلی
ببخشید که این مطلبو اینجا کامنت میگذارم. جای مناسبتری به ذهنم نرسید.
لینک زیر مربوط به تماس تلفنی برنامه فصل نو شبکه قرآن با استادمون، درباره وضعیت مساجد و ائمه جماعته:
[url]http://aghigh.ir/fa/news/12062/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%85%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86-%D8%B4%D8%BA%D9%84%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%DA%86%D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%AF[/url]
از لینک زیر هم میتونید به ویدیو این برنامه دسترسی پیدا کنید. دقیقه 38 تا دقیقه 57 این فایل مربوط به این تماس تلفنی هستش:
[url]http://www.telewebion.com/fa/episode/info/1063547/%D9%81%D8%B5%D9%84-%D9%86%D9%88/%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87-29-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-1392[/url]
التماس دعا
یا علی
22 ساله/تهران/دانشجوی کارشناسی ارشد
از خانم "زینب-مهمان"متشکرم که مطالب رو واضحتر از بقیه مینویسن .بیشتردوستان فقط اشاره مبهمی به موضوع می کنن یا تشکر ووو
ولی من از مطالب زینب خانم بهتر استفاده می کنم ،چون در کلاس حضور ندارم.
نکاتی از کلاس این هفته
[b]باور کنیم که توهین کردن جواب نمی دهد[/b] .
وقتی کسی از ما تعریف می کند ، حواسمان باشد که به راحتی تحت تاثیر قرار نگیریم.
اگر چیزی را می شنویم و می پذیریم ولی عمل نکنیم بداست ، اگر خوب است بس انجامش دهیم.
29 ساله / کارشناس هنر
برای توضیح یک موضوع روی مفاهیم مشترک تاکید کرده و روشن و واضح حرف زده و از ابهام پرهیز نماییم.
وقتی حرفی ذهنیت منفی ایجاد می کند از بیان آن بپرهیزیم چون ممکن است منجر به برداشت غلط در مخاطب گردد.(مثل تواضع و شکسته نفسی بیجا مقابل افراد بددین وبدبین)
پاسخ ما بایستی ناظر به مفهوم کلی (و گاها مستتر)باشد;نه فقط به ظاهر چیزی که شنیده ایم.
نقد نظر یک موضوع است و بیان نظر موضوعی دیگر: یعنی افراد میتوانند نظر ما را نقد کنند, ولی حق تحمیل نظر خود را ندارند.
کف تعامل بایستی احترام متقابل باشد و در صورت بی احترامی قهر نکنیم ولی سطح معاشرتمان را کاهش دهیم.
معنویت جای دین را نمیگیرد;بلکه باید حقیقتی باشد که با تکلیف ملازم گردیده است.(معنویت+حق+تکلیف)
موفق و پیروز باشید.التماس دعا
یاعلی(ع)مدد/تهران/ 29ساله/کارشناس پرستاری/8/6/1392
لینک زیر مربوط به مطلبی با عنوان "هزینه های ریالی چادری بودن" در وبلاگ بین الطلوعین منتشر شده که جلسه های گذشته به نوعی تو کلاس مطرح شد.
[url]http://beit.persianblog.ir/post/129/[/url]
البته در انتهای متن تصویری قرار داده شده که منظور نگارنده از اون و تناسبش با متن رو دقیق درک نمیکنم. ...
در ضمن اگه لینک رو باز میکنید، در صورتی که تو فضایی هستید که نیاز به سکوت هست،صدای رایانه تون رو قطع کنید.(با باز کردن لینک، فایل صوتی پلی می شود)
یا علی
تهران.22 ساله.کارشناسی ارشد
وقت بخیر
حاج آقا من یک دوره در کلاس شرکت کردم ولی یادم نیست تاریخ دقیق رو .
به دلیل مشکلاتی نتونستم دیگه دوره های بعدی رو شرکت داشته باشم .
لطفن راهنمایی بفرمایید که چطور می تونم دوباره در کلاس شرکت کنم؟
ممنون
و من الله التوفیق
با سلام
من تعریف کلاس های شما را از دوستانم شنیده ام ولی متأسفانه من شهرستانی هستم و نمی توانم در کلاسهای شما شرکت کنم. شنیده ام که سی دی کلاس های شما در بیرون هم موجود نیست. چرا فکری برای ما شهرستانی ها نمیکنید؟ یا مثل بقیه امکاناتی که در شهر تهران وجود دارد این جور کلاسها هم فقط و فقط باید برای تهرانی ها باید باشد؟!