ثبت نام دوره جدید کلاس مجردها ۱۴۰۳

ثبت نام دوره جدید کلاس مجردها ۱۴۰۳

کلاس مجردها را امروزه خیلی ها می شناسند اما برخی هم تصوری نادرست بر مبنای اسم کلاس، از آن دارند؛ به این معنا که تصور می‌کنند: «مجردهای آماده ی ازدواج یا به قول قدیمی‌ها جوانان دمِ بخت، با هر سن و سالی در کلاس مجردها شرکت می‌کنند تا همسر پیدا کنند!» خب این تصور غلط است و با واقعیتِ کلاس مجردها تفاوت بسیاری دارد. پس به ورودی های جدید دانشگاه توصیه می کنم این فرصت را دریابند؛ به تعبیری کلاس مجردها یک تریبون آزاد یا کرسی آزاد اندیشی است و یک مجال برای شنیدن و تأمل کردن است و فرصتی برای رشد و تربیت اجتماعی با نگاه دینی و فرهنگی است و ...
ادامه مطلب
چهارشنبه , ۱۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۸
منتشر شده در: برنامه ها » کلاس

دوره سوم کلاس مجردها ؛ جلسه یازدهم            (جلسه ۶۱)

ساعت ۱۶ تا ۱۹:۰۰ 

البته لازم است قبل این ساعت در سالن حاضر باشید.

آدرس: ابتدای اتوبان کردستان. تالار ایوان شمس. امکان استفاده از پارکینگ برای بچه های کلاس فراهم است.

ملاحظات:

۱. کلاس عمومی نیست.

۲. در تمام جلسات قرآن جیبی خودتان را همراه داشته باشید و قبل از شروع جلسه به اندازه زمان حضورتان تا شروع جلسه قرآن تلاوت کنید و با هم کمتر گفتگو کنید. این نکته را مهم تلقی بفرمایید.

به ویژه حتما یک سوره یس بخوانید و ثوابش را به صدیقه کبری سلام الله علیها اهدا کنید.

۳.  برای پایان کلاس با تعدادی تاکسی ویژه بانوان و دو دستگاه اتوبوس به مقصد ایستگاه مترو هماهنگی به عمل آمده است.
 
»»»» مهمان آزاد! ««««
 اگر در جریان کلاس مجردها نیستید، این لینک و لینک های متن آن را بخوانید: »»»ماجرای دوره ی کلاس مجردها...
 
 

ادامه بحث خودکارآمدی 

یکشنبه ۱۳۹۲/۰۴/۲۳ ایوان شمس
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۳
مجتبیِ
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۸:۴۲
208
8
سلام حاج آقا
به نظرم درباره نظر سنجی، یه مشکل وجود داره. الان مثلا برای خودم بین گزینه دوم و سوم تفاوت فاحشی وجود نداشت و گزینه دوم رو تنها به خاطر فرصتی که تا افطار هست و میشه کلاس رو ادامه داد انتخاب کردم. شاید برای سایر دوستانی که گزینه های 2 و 3 رو انتخاب کردن هم اختلاف زیادی بین این دو گزینه وجود نداشته باشه و یه جورایی فقط رای های یک گزینه بین دو گزینه تقسیم شده باشه.
شاید بهتر بود که قابلیت انتخاب چند گزینه هم وجود داشته باشه.
با عرض معذرت.یا علی
21 ساله.تهران.کارشناسی
reza_89
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۲۲:۱۹
40
8
سلام استاد
با توجه به اینکه طبق آمار منتشرشده سن ازدواج متاسفانه در کشورمان بالا رفته بطوریکه میانگین برای پسران 27 و دختران 25 شده چرا ردکلاس مجردها شرایط سنی کمی جهت حضور اعلام کرده ایید؟
لطفا در تریبون هایی که بخصوص در صداوسیما در اختیار دارید به خانم ها و خانواده هایشان بگید اینقدر سخت گیری نکنند.در خصوص بنده بارها به خاطر اینکه اصالتا تهرانی نیستم ! درخواست هایم رد شده.
رضا 29 ساله دانشجوی دکتری از تهران
والعاقبه للمتقین
مشتاق
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۰۴:۲۸
176
24
سلام استاد
اول از اينكه براي تعيين زمان كلاس هم نظر اهالي كلاس رو جويا مي شويد و با وجود تراكم بيشتر برنامه خود شما بعد از منبر مسجد عمار باز هم نظر اكثريت رو ملاك قرار مي دهيد بي نهايت سپاسگزارم.(خداقوت)
...
پيشاپيش از زحمتي كه شما و گروه اجرايي متحمل مي شويد سپاسگزارم.
لبخند آرامش
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۱:۳۵
0
0
با سلام و عرض ادب و احترام
استاد راستش من اصلا انگیزه و حوصله ندارم که به کلاس هام برم و یا اینکه چیز جدیدی یاد بگیرم میدونم ناامیدی بزرگترین حیله ی شیطان رجیم هست اما من اصلا حتی حوصله عزیزانمان رو و خودم رو هم ندارم و تنهایی اجباری ام رو ترجیح میدم الیته هرروز برای داشتن خلق نیکو دعا میکنم و از خداوند توفیقات و عاقبت خبیری با عافیت می‌طلبم اما جدا نمی دونم با این بی حوصلگی و بی اعصابی چه کنم. فقط برای اینکه ناشکری نکنم مدام شکر میگم اما خودمم نمیدونم چم شده!اگر ممکنه نصیحتی راهنمایی راهبردی بفرمایین ممنون میشم. در پناه خدا
کارشناس مدیریت-23-تهران
ز.بیکدلی
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۴:۵۴
688
208
سلام استاد, طاعات و عبادات شما و همه بچه های کلاس قبول باشه انشاالله.
التماس دعا
nina
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۶:۳۴
304
8
با سلام و طاعات قبول
میخواستم ازتون بابت تغییری که در ساعت کلاس دادید تشکر کنم و اینکه مثل همیشه نظر جمع براتون مهم هست .
شاگرد کلاس مجردها /26 ساله
Am1r
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۷:۴۹
41
232
سلام و تحیت

لطفا شماره کارت و شماره حساب خیریه مادر مهربان را در این صفحه بگذارید یا شماره تماس دوستان گروه اجرایی را بگذارید اگر امکان دارد

کارشناس نرم افزار / 24 ساله / غرب تهران
مائده آسمانی
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۸:۵۳
89
8
سلام
1-رفتارهاو عملکردهای هر فرد با پیامی همراه است.
2-راه سوءظن را در برخوردهایمان ببندیم وبا بهترین روش به آنها پاسخ دهیم.
27ساله،کارشناسی،کرج
گنگ
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۹:۱۹
72
0
سلام
طاعات و عبادات قبول باشه !!
قبل از نکات کلاس می خواستم ازتون تشکر کنم حاج آقا به خاطر اینکه حداقل من اینو یاد گرفتم که واسه داشتن عزت نفس و عزیز بودنم بین آدما تو این شبا دعا کنم و از خدا بخوام این توان رو بهم بده که بتونم خودمو درست کنم . از صمیم قلب ازتون ممنونم
نکات کلاس :
۱. ...
۲. برای بیان انتقادات حتما حرفی رو که می خواهیم بزنیم قبلش تو ذهنمون ویرایش کنیم که به کسی حتی خود ما در نتیجه بر نخوره .
۳. [b]عزت نفس [/b]، عزت نفس و عزت نفس !!‌ به نظرم مهم ترین نکته ای بود که می شد از بحثای امروز برداشت کرد . سعی کنیم بین اقلا نزدیکانمون مورد اعتماد باشیم .
۴. همیشه در هر بحثی سعی کنیم نظری داشته باشیم چه موافق و چه مخالف .
بازم ممنونم که هستید و به جوونا فکر می کنید .
التماس دعای فراوان
۲۲ ساله . دانشجوی دندان پزشکی . تهران
AmirHossein68
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۹:۲۳
88
0
سلام خدمت استاد بزرگوار و همه همکلاسی ها
به نظر من جلسه هایی که دارای تلنگر های سنگین هست، هرچند ابتدا سخت و تلخ به نظر می رسه، ولی بعد از گذشت زمان و مرور وقایع می شود درس های خوبی گرفت، البته به شرط تفکر عمیق و دید به صورت 3D!
البته هنوز به درک درستی از این موضع نرسیدم که چرا در مواردی که تقصیر از عده ای قلیل است، جمع مورد خطاب قرار می گیرد،... که البته این مورد هم نیاز به فکر عمیق تری دارد.
به خاطر لحظه لحظه کلاس مجرد ها خدا را شاکریم و از شما ممنونیم
یا حق
حسین | 1368 | کلاس مجردها
briefing_fly
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۲۰:۰۵
0
0
سلام استاد
انشالله همیشه در زندگیتان سربلند باشید.
کلاس امروز عالی بود.
می دانستم کلاس مجردها برای شما مهم است اما تصوری از میزان اهمیت آن نداشتم.
کاملا مشخص است که موضوع خیریه برای شما بسیار با اهمیت است، اما زمانی که از خیریه به عنوان یک ابزار آموزشی برای شاگردان خود استفاده می کنید، نشان دهنده ی میزان اهمیت آموزش در ذهن شماست.

در ابتدای بحث امروز من و اطرافیانم فکر می کردیم شما در مورد خیریه و کمبود بوجه ی آن در حال صحبت هستید اما بعد گذشت حدود یک ساعت تازه متوجه شدیم اصل موضوع چیز دیگری است!
من دارای مدرک فوق لیسانس هستم و کارمندم اما وقتی امروز رفتار خانواده و فامیلم را تحلیل کردم، فهمیدم هنوز حرفم اعتبار لازم را ندارد،آنها مرا در زمینه ی انجام یک کار جدی [b]کودک[/b] می بینند!!
خوشحالم که چشم مرا نسبت به این موضوع باز کردید و از شما بسیار بسیار سپاسگزارم که ابزاری به من دادید تا بتوانم نظر فامیل را نسبت به خودم بسنجم.
چون در حالت عادی این موضوع برای من قابل سنجش نبود!

انشالله بتوانیم شاگردان خوبی برای شما باشیم.
31368
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۲۰:۱۵
352
40
سلام حاج آقا.
واقعا از طرح این موضوع عزت نفس و خودکارآمدی خیلی ممنونم و معتقدم که موضوع مبتلا به خیلی از ماست.
کلاس امروز خیلی برام دردناک بود. خیلی زیاد!چون حس میکردم که دقیقا یه مشکل اساسی ام مطرح شده، انفعال، احساس بی ارزشی، خودپنداره ضعیف و... ولی به نظرم مفید و ضروری بود که دردمان بیاد! و ازین بابت ازتون و از همه بچه ها ممنونم. امیدوارم که این اتفاق نهیبی باشه برای همه مون و خصوصا خود من که یه فکر اساسی برای خودمون بکنیم و قدمی برای بهتر شدن حالمون برداریم.
حرفای زیادی دارم که میخوام بگم. اما میخوام برا اولین قدم به جای اینجا حرفم را تو کلاس و پای میکروفون بگم.امیدوارم که بتونم...
light.dawn@yahoo.com
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۲۰:۲۰
120
8
سلام استاد صبور و بسیار محترم

کلاس امروز یک رنگ و بوی دیگری برای من داشت.
باعث شد آنچه در جلسه ی قرار و بی قراری آموخته ام را عملی کنم.
در شرایط سالم جسمی و روحی با خودم قرار گذاشتم انسان ارزشمندتر و معتبری شوم.
light.dawn@yahoo.com
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۲۰:۳۸
120
8
سلام حاج آقا

انتهای کلاس بهت عظیمی برای من داشت!!
دیگران را نمی دانم اما من با گریه کلاس را ترک کردم، نمی توانستم چنین توهینی را باور کنم!!

عجیب است که شخصی این شجاعت را دارد که در حضور 600 نفر سوال خود را به صورت توهین آمیز مطرح کند اما اینقدر به خودش زحمت نمی دهد که کمی، [b]فقط کمی در مورد ثبت قانونی خیریه در سال های جاری تحقیق کند.[/b]

من هم با چنین موردی مواجه شدم، یعنی به شخص محترمی در مورد خیریه توضیح دادم و ایشان گفتند که کار ثبت نیازی به پول اولیه ندارد (ایشان جز نفرات اصلی در خیریه بیمارستانشان هستند و 15 سال پیش جز موسسین آن بودند). من کمی سرچ کردم و متوجه شدم که شرایط ثبت خیریه تغییر کرده است و البته به خود آن آقا هم گفتم، ابتدا باور نکردند، خودشان تحقیق کردند ،بعد از آن به دلیل آنکه حرف مرا معتبر ندانسته بودند از من عذر خواهی کردند!!

می خواستم پای بلندگو بیایم ولی بغض نگذاشت. ببخشید که در کلاس خودتان به شما توهین شد.
light.dawn@yahoo.com
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۲۱:۵۴
72
24
امام صادق سلام الله علیه :

تَواضَعُوا لِمَن طَلَبتُم مِنهُ العِلمَ

در پيشگاه كسى كه از او دانش می آموزيد ، فروتن باشيد .

کافی: ج1، ص ۳۶
دختر سردرگم
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۲۲:۵۵
120
16
سلام
چه قدر بهتر بود خلاصه ی از مطالب کلاس در سایت قرار می دادید تا همه از آن استفاده کنند
با توجه به اینکه عضو جدید نمی گیرید و ورود برای عموم آزاد نیست
نفیسه خاتون
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۲۳:۱۴
48
32
سلام استاد

به نظرم این جلسه یکی از مفیدترین جلسات کلاس مجردها بود و استاد مثل معلمی که از روی دفتر کلاسی از تک تک دانش آموزانش درس هفته ی گذشته را بپرسند بودند .

استاد از صبر و حوصله ای که برای اعضای کلاس می گذارید بسیار سپاسگذارم و فکر میکنم کلاس مجردها را خیلی دوست دارید که برای تفهیم موضوعی تا این اندازه از اعتبار خودتان استفاده می کنید.
MCQ
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۰۰:۵۱
88
8
سلام استاد
طاعات وعباداتتون قبول درگاه حق

ممنون از اینکه به موضوع خودکارآمدی، انفعال و عزت نفس می پردازید.

با وجود اینکه وقتی سر کلاس فرمایشات شما را با رفتار اجتماعی خودم چک می کنم، به نظر خودم نمره ی قابل قبولی می گیرم، اما سر کلاس به بدترین نحو ممکن درس پس می دهم! (از خودم توقع نداشتم، وگرنه ناامید نیستم)
این جلسه (مثل خیلی از جلسات) باورم نمی شد که از بحث در مورد خیریه(که همیشه برایم جالب و آموزنده بوده) بشود نتیجه ای تلخ گرفت.

"من هنوز نتوانسته ام اغلب آموزه های شما را در جا و به موقع به کار ببندم. "

با وجود شاگردانی مثل ما، خدا به شما صبر روزافزون دهد
التماس دعا
یا علی

کارشناس ارشد فیزیک_6 رمضان المبارک 1434
MARZEH
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۰۱:۰۱
104
8
سلام
چند برداشت من از این جلسه

اگر می دانیم اعتبار ما در جامعه ،فامیل و غیره کم است در مرحله خوبی قرار داریم این نباید موجب انفعال بیشتر ما شود . ما بایدبا یک برنامه ریزی روشن شروع به بازسازی روابط خود در طول یک زمان مشخص کنیم .

و یادمان نرود تا زمانی که خودمان نخواهیم یاد بگریم و تغییر کنیم اگر بهترین شرایط ،بهترین استاد و غیره را داشته باشیم ، کمترین نتیجه را خواهیم گرفت

استاد برای تمام وقت و انرژی که بی منت و بدون هیچ چشم داشتی برای ما میگذارید بسیار سپاسگذارم .خداوند به شما و خانواده محترمتان عزت عطا فرماید

۲4ساله - دانشجوی ارشد روانشناسی – 24 تیر ۱۳۹۲ – تهران
kachooei
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۰۴:۴۸
272
0
سلام
حاج آقا ممنون که به ما فرصت اشتباه کردن میدیدو تا ما متوجه اشتباه خودمون نشیم اجازه نمیدید که از اون موضوع خارج بشیم.
دیروز فهمیدم که روش بیانم به دیگران اشتباه بوده در واقع خودم باعث شدم که دیگران تمایلی به مشارکت نداشته باشند (کمک به خیریه) به خاطر همین بعد از کلاس یک متن پیامک آماده کردم که موارد مهم درآن ذکر شده بود (تو کلاس به صورت نمایش بیان شد)و برای تمام شمارههای توی گوشیم فرستادم ،باورم نمیشد که دیگران بدون پرسیدن سوالی اضافه فقط شماره حساب و نحوه ی سهیم شدن در این خیزیه رو میپرسیدن.
ممنونم که بازم یادگرفتم ،یادگرفتم اولین کارکرد پول حفظ آبروی شخص و اینکه ویرایش جملات و کلمات در ذهنم فراموش نشود و یادگرفتم............
التماس دعا
فهیمه/28/افسریه/کارشناسی علوم اجتماعی
فاطمه امری
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۰۵:۴۵
16
0
سلام استاد
طاعاتتون قبول
من خودم مبلغ کمی توانستم به خیریه کمک کنم؛اما خیلی سریع خداوند چند برابر اون رو از جایی که اصلا انتظار نداشتم به من رسوند.مطمئنم برای همه بچه های کلاس هم این اتفاق میفته،خداوند به هممون توفیق خدمت در کار خیر رو بدهند.
اما نکاتی در مورد کلاس:
1.زن و مرد اگر اخلاق نداشته باشند، دو ریال هم نمی ارزند.
2.راه سوءظن را تا جایی که میشه ببندید.
3.هرکس طعم تلخ بدبینی و سوءظن [به دیگران]را خودش میچشد.
4.اولین کارکرد ثروت حفظ آبروست.
حمزه
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۰۵:۵۱
96
48
سلام

1- کسانی که اجازه اشتباه و آزمون و خطا را به اطرافیانشان نمی دهند، مانع رشد آنها می شوند. (عامل کاهش اعتماد به نفس)

2- کمیت و کیفیت اعتماد دیگران نسبت به ما چقدر است؟

3- امر به معروف و نهی از منکر با در نظر گرفتن شرایط آن شکلی از [b]رفتار غیر منفعلانه[/b] است.

4- پذیرش اشتباهات زمینه ساز یادگیری و پیشرفت است.

5- سیب زمینی نباشیم!
فاطمه امری
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۰۵:۵۱
272
16
ادامه نکات:
*مهارت حرف زدن این است که حرفت را بزنی اما آسیب نزنی.
*چرا فکر میکنید بهترین راه دفاع،حمله است؟
*اگر نتوانی یک ارتباط متعامل را برقرارکنی نمیتوانی [خوب]زندگی کنی.
*مهم است که بفهمید حرفی که میزنید توهین آمیز است.[یا نیست]
*روایت:آدمی که فرق خوبی و بدی را نداند حیوان است.
*وقتی جایی به شما بی احترامی میشه؛به آنجا نروید.قهر هم نکنید اما اجازه بی احترامی را با [کاهش]رفت و آمد، ندهید.

دانشجوی مدیریت بازرگانی،21 ساله،24تیر1392
آتنا 1364
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۰۶:۱۵
280
0
سلام استاد طاعات و عباداتتان مقبول درگاه خداوند مهربان
دیشب سحر خیلی دعاتون کردم و باز هم شاکر خدا که شرکت در کلاس شما رو روزی من کرده
دیروز کلاس بسیار عالی بود شاید کمی اول بچه واکنش نشان دادن ولی مشخص بود باز هم این شگرد استادانه شما در آموزش به ماست و چقدر زیبا و قشنگ مسایل را برامون ملموس و حلاجی میکنید خدا خیرتان بدهد
...

استاد ازمون نا امید نشین [u][b]داریم زیر سایه شما بزرگ میشویم [/b][/u]
التماس دعای ویژه استاد
مهندسی کشاورزی/تهران اقدسیه / 24 تیرماه
hamrah6
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۰۶:۴۴
320
48
با سلام و آرزوی قبولی عبادات همه روزه داران
ببخشید حاج آقا یک پیشنهاد داشتم :
با توجه به اینکه اکثر کاربران تهرانی از کلاس مجردها و کلاس خانواده نوپا می توانند استفاده کنند و یه جورایی می تونند جواب سوالاتشونو از مباحث کلاس بگیرند اگه صلاح می دونید لطفا پیامهای کاربران شهرستانی رو بیشتر جواب بدید.باتشکر
کاکتوس
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۰۸:۱۱
264
48
سلام حاج آقا
با تشکر دوباره بابت اجازه حضورم به عنوان مهمان

نکات بی نظیری در این جلسه بود از جمله موارد زیر:

1- در خانواده نقش معلم، روحانی و[روانشناس و...] را بازی نکنیم و به اطرافیان فرصت اشتباه (برای رشدشان) بدهیم، مرتب به دنبال ایرادگیری و اصلاح رفتار اعضای خانواده نباشیم

2- توجه و اهمیت به گفتگو کردن برای درک نیازهای اطرافیانمان، سطح تقاضاهای دو طرف و پیدا کردن راه های دستیابی به آن

3- درخواست برنامه ریزی و فکر کردن به موضوع هنگام طرح موضوع با دیگران

4- کنترل شدت واکنش های هیجانی مان (مثلا هنگام شنیدن لطیفه های خنده‌دار) با تاکید ویژه برای بانوان
کاکتوس
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۰۸:۱۲
408
64
5- توجه و تعهد داشتن به مسائل قانونی برای شروع و انجام هر کاری از جمله موضوع تاسیس خیریه (از طرف شماو شاگردانتون)

6- سمن: مخفف سازمان‌های مردم نهاد است (نمیدانستم!)

7- در برخورد با هر مسئله‌ای (از جمله عدم علاقمندی اطرافیان برای کمک مالی به خیریه) آن را مثل دیوار (غیرقابل عبور و حل) نبینیم بلکه به دنبال راه های مختلف رفع آن باشیم (پرهیز از نگاه صفر و صدی)

8- صبر، بازسازی داشتن فعالیت (act) از جمله راه های حل مشکلات است

...
کاکتوس
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۰۸:۱۲
0
0
11- پذیرش و روبرو شدن با واقعیت نداشتنِ اعتبار در برخی مواقع، پیدا کردن دلایل آن، تلاش برای پیدا کردن راهکار رفع این موضوع

12- نوع بیان مطالب در ارتباط با دیگران برای رسیدن به هدف مهم است (مثلا پرهیز از پرّوبازی)

13- اهمیت بسیار زیاد و حساسیت شما برای منفعل نبودن شاگردانتان در برخورد با موضوعات مطرح شده در کلاس (که می‌توان آن را به همه مسائل اطرافمان هم تعمیم دهیم)

14- تلاش برای قرار نگرفتن در مسیر سوءظن دیگران به ما و کوشش برای انتخاب سلامت ترین و بهترین راه ممکن برای بستن راه سوءظن دیگران (یافتن بهترین روش و نه دم دست ترین روش)!

15- با رعایت مسئله شماره 14 دیگر نباید خیلی خود را درگیر انچه ذهن دیگران به دنبال آن می رود نکنیم (یعنی اگر بهترین و سالم ترین راه را انتخاب کرده ایم دیگر به حرف مردم اهمیت ندهیم)
کاکتوس
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۰۸:۱۳
0
0
16- توجه و نیاز ما به یادگیری چگونگی بیان نظرات (حتی مخالف) به صورت محترمانه و به شکلی که توهین امیز به نظر نیاید (مثلا با ویرایش چندین و چند باره جملات مد نظرمان در ذهنمان و قبل از بیان آن)

17- اگر در بیان نظرات حرفی به دیگران زدیم که موجب ناراحتی آنها شد با شجاعت مسئولیت حرف و رفتارمان را بپذیریم و در صورت لزوم عذرخواهی کنیم (احساس کردم این مورد برای شما بر منفعل بودن ارجحیت دارد) اگر برداشتم اشتباه بود اصلاح بفرمایید

18- بین انفعال و پرخاشگری، حد وسط ابراز وجود محترمانه است

19- در موضوع خانه و خانواده حمله بهترین راه دفاع نیست (این موضوع شاید در فوتبال کارکرد داشته باشد اما درون خانواده خیر)

20- در برخورد با دیگران و بیان نظرات متوجه باشیم که رفتار، عملکرد، نوع نگاه، صدا، لحن و .... دارای پیام برای مخاطب هستند
کاکتوس
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۰۸:۱۳
0
0
21- یکی از اولین کارکردهای داشتن مال و ثروت، استفاده از آن برای حفظ آبرو است

22- داشتن حساسیت بالا نسبت به رفتار دیگران، نشانه محترم بودن شخصیت فرد برای خودش است

با عرض پوزش به دلیل طولانی شدن مطلب و تشکر چندین و چندباره از این همه صبوری و نوع برخورد شما در ارتباط با حاضرین در کلاس و آموزش مطالب کاربردی در زندگی

زینب- مهمان
ز.ی
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۰۸:۴۱
0
0
سلام استاد
از مهارت و ظرافتی که در کلام و رفتار شماست متشکرم .این جلسه اگر چه به ظاهر تنها موضوع مورد بحثش خیریه و جمع آوری پول بود ولی در باطن کلاس درسی عمیق برای آموزش مهمترین مسائل زندگی و تغییر دیدگاه ها و رفتار های اشتباه نهادینه شده در درون ما بود. نکات مهمی که من به شخصه باید روی اونها بیشتر فکر کنم:
*عزت نفس ومهم تلقی کردن شخصیت خود *کسب آبرو در جمع *عدم انفعال *مهارت طرح مسئله *مدیریت مسائل *اصلاح خرده رفتارهایی که ممکنه باعث توهین بشه ولی از اونها آگاهی نداشه باشم *معلم نباشم،مشاور نباشم ،آخوند نباشم جایگاه خودم را داشته باشم *و...
ممنون از این که حق استادی را تمام می کنید و نگران ما ، انفعال ما و شخصیت ما هستید.
26 ساله،دانشجوی ارشد بیوتکنولوژی،کلاس مجردها
saeedeh...
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۰۸:۴۷
336
72
سلام استاد
طاعات و عباداتتون قبول باشه
تا قبل از حضور در کلاس فکر میکردم اعتماد به نفس خوبی دارم ولی در این مدت که با وجود سوال های زیاد در ذهنم نمیتونم در کلاس مطرح کنم و هر جلسه به تعدادشون اضافه میشه !!
... با این شرایط فهمیدم که شناخت درستی از خودم ندارم واقعا متاسف شدم . اگر صلاح میدونید جلسه ی بعد رو این موضوع صحبت کنیم.
التماس دعا
الهام امیری
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۰۹:۵۷
160
8
سلام استاد از شما برای طرح بحث خود کار آمدی ممنونم....
چند نکته از کلاس:
1. ما باید یاد بگیریم با دیگران ارتباط داشته باشیم ،نظر بدیم و سؤال بپرسیم به گونه ای که به شخص مقابل و خودمون توهین نکنیم.
2. حرفی که میخواهیم بزنیم چند بار در ذهنمون ویرایش کنیم تا به یک جمله درست برای بیان حرفمون برسیم.
3.اگر شخصی با ما خوب نیست و با حرف ها و کارهاش قصد توهین به مارو داره با او صمیمی نشیم و یک رابطه بسیار معمولی در حد سلام و علیک داشته باشیم.
4.ثروت وسیله ای برای حفظ آبرو است.
5. منفعل نباشیم،جوون باید نشاط داشته باشه و با فعالیت و کارهاش به دیگران هم نشاط زندگی کردن و فعالیت بده.
أجرکم عند الله...
20 ساله دانشجو
زهرا کشاورز پیر
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۱۱:۴۳
0
0
چند نکته از این جلسه:
- وقتی به مسئله ای می رسید که به نظر لاینحل میاد از آن فرار نکنید، کنار نکشید، بیخیال نشید...؛ باید سعی کنید براش راه حل پیدا کنید.
- فهمیدن جایگاه فعلی یمان بسیار مهم است، زیرا بعد از فهمیدن می توان به دنبال راه حل گشت.
- صبر داشته باشید و بازسازی کنید. نباید ناامید شد.
- جمع کردن پول با جمع کردن آبرو جداست. برای من مهم است که شما آبرو داشته باشید.
- ...[یکی از کارکردهای] پول، حفظ آبروست.
- در قالب کار خیر نباید کاسبی کرد.
- مسائلی رو که به ذهنتون میرسه هفت هشت بار ویرایش کنید. باید به این فکر کنید چطور مطرحش کنم که به خودم برنخوره- به طرف مقابلم برنخوره- به جمعی که در اون حضور دارم بر نخوره و...

25ساله- کارشناسی طراحی صنعتی- 24/4/92
افروز
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۱۱:۵۴
224
0
سلام استاد
کلاس این هفته عاااااااالللللیییییییییییییییی بود،عاااااااالی.یعنی من اگه 20 جلسه مشاوره میرفتم به اندازه کلاس دیروز برام کارایی نداشت.من دیروز به خودم قول دادم که منفعل نباشم و فهمیدم ریشه خیلی از شکست ها و عدم موفقیت هام همین انفعاله هست.
دست شما درد نکنه و ممنون که انقد انرژی گذاشتین برامون.
n.a
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۱۲:۰۳
464
16
درخصوص بحث دیروز کلاس:
1-فرمودید از معلم بازی اجتناب کنیم.تجربه ی شخصی من این است که محبت بهترین راه برای تحقق این امر است
2-اینکه افراد نخواهند همیشه مدیر باشند و گاهی تحت مدیریت دیگرانی که قابل اعتمادند باید درآمد.به ویژه در مسائل کم اهمیت تر باید از اصول بی اهمیتی که برای خودمان در ذهنمان چیده ایم بگذریم
3-باید خودمان را باور کنیم و به خودمان و دیگران فرصت اشتباه بدهیم.ترس از اشتباه و ترس از سرزنش آفتی ست که به جان اعتماد به نفس ما افتاده و می تواند ما را از رسیدن به جاهایی که باید میرسیدیم باز دارد
22ساله.دانشجو
n.m.m
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۱۳:۴۵
56
64
سلام
ميخواستم بگم موضوع انفعال موضوع خيلي مهم وبه جايي بود كه توسط شما مطرح شد و اين نشون داد كه شما خيلي بهترو دقيق تر ازاون چيزي كه حداقل من فكر ميكردم ما رو ميشناسيد ورصد ميكنيد.قصد جسارت ندارم توانايي هاي شما در شناخت ماونيازهاي ما اثبات شده است ..به نظرم {مانند نظر شما} تا اين مشكل حل نشه خيلي از موضوعات ومشكلات حل نخواهد شد پس اول بايد بگم خداروشكر كه اين موضوع روزي ماشد دوم ازشما واينكه اينقدر دلسوزانه حواستون به ماست متشكرم سوم اميدوارم به كمك هم بتونيم اين مشكل رو حل كنيم.
دانشجوي كارشناسي-تهران
الهام س
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۱۵:۱۷
136
88
سلام خدمت استاد محترم
طاعات و عباداتتون قبول باشه.
ممنون به خاطر کلاس دیروز.عاالی بود. ما داریم تمام سعی و تلاشمون رو انجام میدیم تو رو خدا از ما نا امید نباشید...
1368/دانشجوی کارشناسی ارشد/تهران
مصطفی مولوی
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۱۵:۲۷
400
16
سلام استاد. طاعات و عبادات قبول. تمام کامنت ها رو طبق معمول خوندم.

کامنت اول K-mi بزرگوار رو که خواستم مثبت بدم و با حرفشون موافقت کنم دیدم که تعداد مخالف های با حرف ایشون بیشتر هست. یعنی چی؟؟؟ نمی فهمم؟

یعنی از نظر اون افرادی که منفی دادند، توهینی که شد، مشکلی نداشت؟؟؟

استاد من عذرخواهی می کنم.
طلبه سال دوم. 19ساله. تهران
AmirHossein68
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۱۹:۵۶
304
0
سلام خدمت استاد و معلم اخلاق بزرگوارم
چون مطلب جدیدی در مورد برنامه مصلی باز نکردید نظرم را اینجا بیان می کنم:
واقعا جلسه خوب و عالی بود، مثل همیشه استفاده کردیم. به خودم واجب دانستم از شما تشکر کنم.
به نظر من آن جایی که برای اولین بار صحبت های مجری را قطع کردید و در مورد تفاوت بین (هم نشین، هم صحبت، دوست، ارحام) صحبت کردید، به شبه بزرگی که داشت در ذهن ها به وجود می آمد پاسخ دادید و از انحراف احتمالی جلوگیری کردید.
بحث شما در مورد کرامت انسان ها و کریم بودن خیلی عالی، مسائل را از هم تبیین کرد و این بحث واقعا مثل شاه کلیدی است که در روابط اجتماعی خیلی موثر و مفید است.
شب های محرم سال گذشته و صحبت در مورد انتخاب دوست برایم مرور شد.
در این شب ها ما را از دعای خیرتان محروم نکنید
یاحق
حسین|1368|کلاس مجردها
astrounat27
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۲۱:۱۴
408
0
سلام
مهم ترین نکته :
»» [b]منفعل نباشید[/b].

و 2 نکته ی مهم دیگر غیر تکراری :
»» اولین کارکرد ثروت و دارایی :با استفاده از آن آبروت رو حفظ کنی.
»»هر چیزی که به ذهنت میرسه قبل از بیان 7 _ 8 بار ویرایش کن.

البته کلاس پر از نکته و لحظات خوب بود و چون من غرق در کلاس بودم نتونستم یادداشت کنم.با کامنت گذاشتن خواستم که [b]منفعل نباشم.[/b]
استادِ خوبم از شما ممنونم.
22ساله/مهندسی هوافضا
منصوره.م
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۲۱:۲۰
360
24
سلام استاد
خداقوت
از خدا سپاسگزارم به خاطر آشنایی من با کلاس مجرد ها و از شما بسیار متشکرم.
جلسه قبل که گفتید نقطه ضعف هاتونو پیدا کنید، یکی از نقطه ضعف های من نحوه ی انتقاد کردنم بود که در کلاس مطرح کردید،الان هر حرفی می زنم حواسم هست در ارتباط هام یک وقت (با حرفام) نخوام به جای نقش خودم نقش یک روانشناس یا معلم را (نا خواسته) بازی کنم.
این جلسه خیلی برام مفید بود.
ممنونم به خاطر توجه شما به نامه ها و کامنت هایی که براتون میزاریم.
زیبا کشاورز
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۲۱:۳۴
456
72
برداشت من از کلاس:
همیشه با مسئله هایی در زندگی روبرو هستیم و موظفیم برای حل و عبور از آن ها اقدامی انجام دهیم.
"احساس می کنم بین من و شما فاصله ایجاد شده و دیگر درکتان نمی کنم"
شما بعد از طرح این صورت مسئله تان از تمام اعضا درخواست کردید تا دغدغه ها و مشکلاتشان را بیان کنند. سپس از جایگاه همیشگی تان (صندلی که روی سِن قرار دارد) به میان جمع (میکرفن هایی که برای صحبت اعضای کلاس وجود دارد) آمدید. به نظرم شما می خواستید با این حرکت به ما نشان دهید که چقدر نگران این ایجاد فاصله هستید و این که برای حل این مشکل باید اقدامی انجام داد و حرکت کرد.
مثل زمانی که در برنامه آیین خانه از تمام بینندگان خواستید تا اگر تصمیم به "تغییر" گرفتن در همان لحظه حالت نشستن خود را تغییر دهند! به نظرم در واقع خواستید در همان لحظه حرکت را شروع کنند.
92/4/25 – کارشناسی طراحی صنعتی – 25 ساله
زیبا کشاورز
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۲۱:۳۶
184
72
- "از منفعل بودن [b]متنفرم[/b]"

همیشه ازتون ممنوم برای دلسوزی و آموزه هاتون
92/4/25 – کارشناسی طراحی صنعتی – 25 ساله
زیبا کشاورز
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۲۱:۴۳
400
8
کاربر محترم "امیر حسین م"
با قسمت اول صحبتتون کاملاً موافقم. ولی قسمت دوم که گفتید "در مواردی که تقصیر از عده ای قلیل است، جمع مورد خطاب قرار می گیرد" موافق نیستم. وقتی اعضایی که ... از جاشون بلند شدن متوجه شدم که چرا حاج آقا تا این حد نگران منفعل بودن ما هستند؛ چون واقعا اون عده اصلاً قلیل نبودند!
البته به نظرم هممون تو این جریان [b]مسئولیم[/b]؛ شاید اگه هر کدوم از ما حواسمون به کسی که در کنارمون نشسته بود این اتفاق [b]نمی افتاد[/b]!
92/4/25 - کارشناسی طراحی صنعتی - 25 ساله
mahta90
۱۳۹۲-۰۴-۲۵ ۰۳:۱۵
152
0
سلام
باب بحث هایی از این دست (خودشناسی) که در کلاس باز می شود تازه متوجه می شوم چـــــقدر با تصوری که از خودم داشتم و دارم فاصله گرفتم!
مخصوصا وقتی تمرین عملی در کنار آموزه هایتان می آید،،،
به هرحال تا در مرحله عمل و آزمایش قرار نگیریم متوجه خیلی از خصوصیت های منفی و حتی مثبت خود نمی شویم،،،
از شما استاد بزرگوار متشکرم که توجه ما را به این مسائل معطوف می کنید

کارشناسی زیست شناسی / 22 / تهران
مهشاد...
۱۳۹۲-۰۴-۲۵ ۰۷:۵۰
152
0
با سلام خدمت استاد صبور ....شما تا حالا بارها و بارها تلاش کرده بودید به ما یاد بدید عزت نفس رو جدی تلقی کنیم...خود من تازه در جلسه ی 61 کلاس مجرد ها فهمیدم چقدر برای عزت نفسم در کنار دعا کردن باید تلاش کنم [b]شاید هم باید بدوم.[/b] از صبور بودن شما نمیدونم چطور تشکر کنم.انگار 61 جلسه ما رو تحمل کردید.امیدوارم ما روز به روز بهتر بشیم . صبر شما نتیجه بخش بوده باشه.مهشاد/ 22 ساله/کارشناسی
salehi
۱۳۹۲-۰۴-۲۵ ۰۹:۱۵
184
0
سلام
این جلسه عالی بود.
و باعث شد با شجاعت موضوع خیریه مطرح کنم که الحمد الله بازتاب خوبی هم داشت.یعنی طبق پیش بینی خودم ادم هایی که فکر میکردم پیششون اعتبار دارم بهم اعتماد کردن.تجربه جدیدی بود. باز هم ممنون از مباحث کلاس.
کارشناس ریاضی/25ساله/تهران
فاطمه.م
۱۳۹۲-۰۴-۲۵ ۱۱:۱۵
0
0
سلام استاد
من یکی از اهالی دوره جدید کلاس شما هستم که جدیدا متوجه شدم عزت نفسی ندارم و نه اعتماد به نفسی
...
...شاید ناراحت هستید که همچین شاگردی دارید .و حق دارید که بگویید کلاس من جای تو نیست...
التماس دعا
یاحق.کارشناسی نرم افزار 23 ساله
چهارشنبه
۱۳۹۲-۰۴-۲۵ ۱۵:۴۳
0
0
سلام
این فقط یک درددل است...
...
حاج آقا, جدی برامون دعا کنید هااا. فکرش رو هم نمیکردم اینقدر برایم کار سختی باشه...
مرضیه000
۱۳۹۲-۰۴-۲۵ ۱۸:۳۵
152
8
سلام؛
کلاس این هفته برای من خیلی پربرکت بود.......(خداروشکر)
حرفهایی که زده شد،کنش ها و واکنش ها،تحلیل ها و مهمتر از همه نکاتی که استاد مطرح کردن،خیلی مفید بود..... و در مورد خیریه هم یک عزم جدید توی وجودم ایجاد شد .... که ان شاءالله به فعلیت می رسه و نتیجه می ده.
من این برکت رو بی ارتباط با ماه رمضان نمیدونم، انگار توی این ماه حق پذیری آدم بیشتر می شه.
خدا رو شکر- ممنون از استاد مرادی و همه ی همشاگردی ها
25 ساله- کارشناسی ارشد حقوق
light.dawn@yahoo.com
۱۳۹۲-۰۴-۲۵ ۲۱:۱۳
96
16
سلام استاد
دو روز از کلاس می گذره و هنوز ذهن من درگیر نیم ساعت آخر کلاس هست.
تازه یه بخش هایی از علت بعضی از مشکلاتم را پیدا کردم!

وقتی فرمودید (نقل به مضمون):شما باید اول خودتون بفهمید که حرفتون توهین داده یا نه وووو
برای من عجیب بود! و به نظرم درست نبود!
الان بعد از کلی درگیری ذهنی با این مطلب، فهمیدم که واقعا [b]صحیح است[/b]!!
از یک انسان بی دقت هم چنین خطاهایی زیاد سر می زنه!!

مواقعی که نیت توهین نداشتم اما از جمله ی من توهین برداشت شده!
مواقعی که ذهنیت خودم رو ساده بیان کردم و بعدش نفهمیدم چرا اطرافیان از من رنجیدن و من نمی تونستم درک کنم که چرا نارحت شدن!
الان وقتی بعضی از اون اتفاقات رو دقیق تحلیل می کنم؛ متوجه می شم که واقعا جملات خوبی رو برای بیان منظورم استفاده نکرده بودم و چقدر راحت توهین و بی احترامی در جمله من وجود داشته و چون من قصد توهین نداشتم نمی تونستم علت ناراحتی رو درک کنم.

برکت کلاس شما برای من خیلی زیاد بوده و هست. انشالله همیشه سرفراز باشید.
salehi
۱۳۹۲-۰۴-۲۶ ۰۶:۴۹
192
16
سلام
پاسخ به کاربر"مصطفی مولوی"
من خودم از کسایی بودم که به کامنت کاربر"K-mi "منفی دادم ودلیلم صرفا این بود که کامنت لوسی بود البته فقط قسمت اخرش"می خواستم پای بلندگو بیایم ولی بغض نگذاشت."
ولی قسمت اولش خوب بود.
وگرنه فکر نمی کنم کسی موافق توهین کردن باشه.
ترنم
۱۳۹۲-۰۴-۲۶ ۰۸:۲۶
312
32
سلام و آرزوی قبولی طاعات همگی
یک نکته در مورد مورد بحث پایانی کلاس که موجب ناراحتی استاد بزرگوار شد و صد البته که جای ناراحتی هم داشت و همه ما شاگردانتان ازشما پوزش می طلبیم ،بابت اینکه در آن زمان هم باز منفعل بودیم و پاسخ شبه را ندادیم اما فکر میکنم که نظر منفی بچه ها به کاربر محترم k-mi به علت حضور نیافتن پای میکروفون وپاسخ صریح ندادن ایشان است.
کارشناسی ارشد شیمی آلی / 28 ساله/ تهران
n.m.m
۱۳۹۲-۰۴-۲۶ ۱۱:۴۹
48
360
سلام استاد متوجه اشتباهم شدم. بايد به بخش ويرايش اطلاعات فردي ميرفتم.واقعا اولش پيداش نميكردم .ببخشيد
زهرا 110
۱۳۹۲-۰۴-۲۶ ۱۹:۱۹
616
24
و یک درددل:
وقتی کامنت های کلاس مجردها را می خوانم دچار سردرگمی میشم. البته مطالب زیادی یاد می گیرم ولی حس می کنم این مطالب دسته بندی شده و تیتروار که هرکدامش یک عالمه حرف توش هست فقط توی بایگانی ذهنم قرار می گیره و یه عالمه سوال جدیدتر ایجاد می کنه بدون اینکه پاسخی براش داشته باشم . در حالیکه همین مطالب برای اعضای کلاس بیشتر جا افتاده. امیدوارم دوستان عضو کلاس بتونن بیشتر کامنت بذارن و بیشتر توضیح بدن. بالاخره اینم زکات علمی هست که در حضور استاد می آموزند !
ببخشید طولانی شد...
در پناه حضرت حق باشید.
briefing_fly
۱۳۹۲-۰۴-۲۶ ۲۱:۰۶
96
32
سلام مجدد خدمت استاد گرامی

بله کاملا درست است؛ من آن خانمی که طرح شبه کرد، نیستم و در کامنتم در مورد تجربیاتم در خانواده و محل کارم نوشتم از اینکه کلامم در این مورد واضح نبود معذرت می خوام.
علی چاووشی
۱۳۹۲-۰۴-۲۸ ۲۱:۴۵
224
0
باعرض سلام و آرزوي قبولي طاعات وعبادات
نكاتي از كلاس:
تعهد به قانون جزو لوازم ضروري هر كار,خصوصا مسايل مالي است.
فكركردن و برنامه ريزي مهمتر از پول درآوردن است.
اجباركردن افراد جهت كارخير نه ثواب دارد نه بركت!
حس مورد اعتماد نبودن خوب نيست;اما اينكه بفهميم به ما اعتماد ندارند خوب است,چون ميشود به سمت ايجاد يا بازسازي اعتماد پيش رفت.
اگر ناخواسته حرف بدي زديم آنرا بفهميم تا مسؤليت آنرا پذيرفته و سپس عذرخواهي كنيم.وچه بهتر كه قبل از بيان حرفمان آنرا مرور و ويرايش كنيم.
ياعلي(ع)مدد التماس دعا
تهران-29-كارشناس پرستاري-29تير92
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: