ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها

ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها

تاریخ ثبت‌نام «کلاس مجردها» برای دوره دهم؛ از لحظه انتشار این مطلب در وب‌سایتم تاساعت ۲۴ روز میلاد امام حسن مجتبی سلام الله علیه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۱است...«کلاس مجردها» بیش از آن که یک کلاس آموزشی باشد یک کلاس تربیتی است. تمرینی است برای تفکر خلّاق و نقّاد...
ادامه مطلب
يکشنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۵۷
منتشر شده در: انعکاس » خبر
آنچه میان نظرات و فتاوای مراجع تقلید مشترک محصل است اهتمام به عزاداری در شب و روز عاشورا است و اگر بنا باشد مراسم هایی نظیر احیاء شب 21 ماه مبارک رمضان در شب عاشورا نیز برگزار شود حتما باید با تایید و نظر مراجع عظام شیعه صورت پذیرد.
حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی در برنامه تلویزیونی «همنشین با خورشید» در شب عاشورای حسینی که از شبکه پنج سیما پخش می شد در پاسخ به پرسش مجری این برنامه درباره برگزاری مراسم احیاء در شب عاشورا در برخی اماکن متبرکه اظهار داشت: هرگونه تغییر در عادات و رسوم مذهبی نیازمند مهر تایید و اذن مراجع معظم تقلید است و لازم است نظر آنان در این خصوص گرفته شود.
 
وی با بیان این مصرع که «هر شب، شب قدر است اگر قدر بدانی» افزود: البته احیاء فردی و خواندن ادعیه و نیایش در همه ایام سال امری پسندیده است اما برگزاری مراسم هایی حتی نظیر شب نیمه شعبان و نیمه ماه رجب می بایست به تایید مراجع عظام تقلید برسد.
 
حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی ضمن دادن هشدار درباره این بدعت گذاری ها و ترویج آنان گفت: آنچه میان نظرات و فتاوای مراجع تقلید مشترک است اهتمام به عزاداری در شب و روز عاشورا است و اگر بنا باشد مراسم هایی نظیر احیاء شب 21 ماه مبارک رمضان در شب عاشورا نیز برگزار شود حتما باید با تایید و نظر مراجع عظام شیعه صورت پذیرد.
 
این خطیب مشهور در ادامه با تاکید بر اینکه نباید شهرت یک مجری یا یک مداح  و یا یک طلبه و ... بتواند چنین بدعت ها و نوآوری هایی را در عادات و رسوم دینی ما ایجاد نماید افزود: برگزاری مراسم روز عاشورا بر اساس تقویم هجری شمسی یا عاشورای شمسی نیز در زمره همین موارد است و تا زمانی که این مراسم ها مورد تایید و نظر مراجع معظم تقلید ما نباشد باید به این برنامه ها نیز به چشم بدعت نگاه کرد و از آنان پرهیز و دوری نمود.

منبع خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
tima plasma
۱۳۹۱-۰۹-۱۳ ۱۹:۱۹
114
0
بله حاج آقا با آینده نگری هوشمندانه تذکر به موقعی دادند.
ریحانه.ف
۱۳۹۱-۰۹-۱۵ ۱۸:۵۸
252
12
سلام
ممنون از تیز بینی همیشگیتون
الناز بشرزاد
۱۳۹۱-۰۹-۱۹ ۰۹:۳۸
90
0
سلام
خسته نباشید
اگر کمی با دقت به این هشدار توجه کنیم متوجه میشویم که برگزاری احیا در شب عاشورا باعث کمرنگ شدن مراسم عزاداری در روز عاشورا خواهد شد و این مسئله نگاه نسل آینده را نسبت به امام حسین(ع) و عزاداری برای ایشان تغییر میدهد و کم اهمیت میکند.
خواندن قرآن خوب است ولی نباید باعث کمرنگ شدن مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) در روز عاشورا شود.
22ساله.مدیریت دولتی.تهران.19آذر91
saharrr
۱۳۹۱-۰۹-۲۱ ۱۱:۵۹
54
0
سلام حاج آقا
اول با شنیدن این موضوع سوالات بسیار زیادی در ذهنم نقش بست که چرا شما مخالفت کردید ولی با شنیدن دلایل بسیار منطقی شما که ما باید تابع مراجع تقلید باشیم و نیز با این کار عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) کمرنگ میشود و کم کم در آینده آیین عزاداری عاشورا که از دیرباز تا امروز برگزار میشده تغییر پیدا خواهد کرد دورنمای بسیار خوبی برای من در ذهنم ایجاد شد که از این به بعد برای رسومات جدیدی که عده سعی در ترویج آنها دارند عاقلانه و هوشمندانه تصمیم گیری کنم.
21ساله/دانشجوی مهندسی اجرایی/تهران/20 آذر 1391
jaber
۱۳۹۱-۰۹-۲۱ ۱۷:۴۶
0
0
سلام
عاشق این بصیرتتونم به خدا...
دارم آروم آروم خوب نگاه کردن رو ازتون یاد میگیرم
دعام کنید...
سرباز امام زمان خداقوت...
سحر.ص
۱۳۹۱-۰۹-۲۱ ۲۱:۴۲
936
12
سلام؛
اینکه یه عده به احیای شب عاشورا یا احیای شب نیمه شعبان معتقد میشن بنظرم از همون جایی نشات میگیره که همه تو هر زمینه ای اظهار اجتهاد و عالم بودن داریم. گویا در دین هم درست مثل پزشکی، رفتار میکنیم! همون طور که هممون یه دکتریم و به محض بیماری دارو تجویز میکنیم؛ مجتهد هم میشیم ووو! و این یعنی بی توجه شدن نسبت به افراد وزن دار(متخصص) هر رشته.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: