ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها

ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها

تاریخ ثبت‌نام «کلاس مجردها» برای دوره دهم؛ از لحظه انتشار این مطلب در وب‌سایتم تاساعت ۲۴ روز میلاد امام حسن مجتبی سلام الله علیه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۱است...«کلاس مجردها» بیش از آن که یک کلاس آموزشی باشد یک کلاس تربیتی است. تمرینی است برای تفکر خلّاق و نقّاد...
ادامه مطلب
پنجشنبه , ۰۲ دی ۱۳۸۹ ساعت ۰۰:۰۰
منتشر شده در: انعکاس » خبر

شب يلدا وقتی با شب هفتم امام حسين عليه السلام هم زمان شود، شايد برخی ترديد کنند که بايد سنت ملی شان را گرامی دارند يا به حرمت عزای امامشان يلدا را وا گذارده و به سوگ کربلا بنشينند.
اما شايد راهی براي جمع اين دو نيز وجود داشته باشد و آن زدن رنگ عاشورايی به يلدا است.
و چه خوش سنتي است که طولانی ترين شب سال را هم به عرض ارادت به آستان سالار شهيدان و سيد جوانان اهل بهشت به صبح برسانيم و اينگونه بخوانيم که:
ما چله نشين شب يلدای حسينيم
ماتم زدگان غم عظمای حسينيم
ما غرق عزای پسر فاطمه هستيم
ما تا به سحر محو تماشای حسينيم
و اينگونه بود که سوگواره «يلداي کاروان» در طولانی ترين شب سال، مقارن با هفتمين شب شهادت شهدای کربلا و حرکت کاروان اهل بيت(عليهم السلام) به کوفه و شام، از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور شهروندان تهرانی در تالار بزرگ کشور برگزار شد.

...

خاتمه سوگواره «يلداي کاروان» برنامه حافظ خوانی حجت الاسلام شهاب مرادی بود.
مرادی پيش از تفال به ديوان لسان الغيب چند کلامی هم درباره خوبی هاي شب يلدا و ارتباط آن با يلدای انتظار موعود سخن گفت و افزود: از بين سنت های ملی ما آنهايی باقی مانده اند که شايسته ماندن بوده اند و ريشه هويتی که در مناسبت های اينچنينی وجود دارد، فلسفه بيزاری از تاريکی و اميد به روشنايی است.
وی افزود: عزای امام حسين عليه السلام بر هر عيد و سنتی غلبه دارد اما اصل ماهيت شب يلدا و دور هم جمع شدن ها و گفت و گو هايش از نياز های جدی جامعه ماست.
مرادی درمورد شناخت نداشتن والدين از نيازها، دغدغه ها و سلايق فکری فرزندان، خانواده های امروزی را به کوهی يخی تشبيه کرد که بخش عمده آن پنهان است و افزود: گفت و گو در خانواده امر مقدسی است که متاسفانه بسيار کم شده و به 6 تا 7 در صد رسيده است.
وی افزود: بايد در اين گفت و گو های خانوادگی با افکار و سلايق فرزندانمان آشنا شويم و 'شجاعت حسينی' را به عنوان ميراثی گرانبها به نسل های بعد منتقل کنيم.
تفال به ديوان حضرت لسان الغيب و حافظ خوانی شهاب مرادي حسن ختام 
«يلداي کاروان» بود که با اين ابيات حافظ و تفسير مرادی رنگی حسينی گرفت:
راهی است راه عشق که هيچش کناره نيست / آنجا جز آنکه جان بسپارند چاره نيست
هر گه که دل به عشق دهی خوش دمی بود/ در کار خير حاجت هيچ استخاره نيست

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زهرا13
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۴:۵۱
0
0
سلام استاد
متن رو الان خوندم،با خواهرهام قرار گذاشتيم شب يلدا زيارت عاشورا بخونيم،آخه امسال نزديك اربعين آقاست،اما دودل بودم كه جمع هم بشيم يا نه؟كه اين متن رو ديدم.يلداي كاروان،دير خوندم اما چه به موقع،خداخيرتون بده.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: