ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها

ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها

تاریخ ثبت‌نام «کلاس مجردها» برای دوره دهم؛ از لحظه انتشار این مطلب در وب‌سایتم تاساعت ۲۴ روز میلاد امام حسن مجتبی سلام الله علیه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۱است...«کلاس مجردها» بیش از آن که یک کلاس آموزشی باشد یک کلاس تربیتی است. تمرینی است برای تفکر خلّاق و نقّاد...
ادامه مطلب
چهارشنبه , ۲۶ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۰۰:۰۰
منتشر شده در: انعکاس » خبر

حجت‌الاسلام شهاب مرادی گفت: در جامعه ما کتاب خواندن ارزش نیست، در نتیجه رایج هم نیست؛ شعر، تاریخ در جامعه ارزشی تلقی نمی‌شود.

همزمان با هفته کتاب «آیین تجلیل از کتابداران نمونه با عنوان جشن کتابیار» به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری با رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اسفندیار مبتکر سرایی رئیس نهاد کتابخانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

شهاب مرادی، کارشناس مسائل مذهبی در این مراسم با اشاره به مسائل فرهنگی عنوان کرد: باید نگران مسئله فرهنگ در تهران باشیم، چرا که مسائل باید به خوبی رصد شود، زیرا برخی کودکان امروز فارسی را غلط می‌خوانند. بخش‌هایی از سخنان وی در این مراسم بدین شرح است:

- واقعیت جامعه ما خوب است اما مردم به کتابخانه زیاد مراجعه نمی‌کنند؛ چرا که اصلا و اصولا مراجعه به کتاب صورت نمی‌گیرد.

وضع کتاب در ایران خوب نیست، تیراژ معمولی کتاب سه هزار است که همین تعداد هم به خوبی به فروش نمی‌رود و باید دانست میزان خوانش کتاب در میان علاقمندان بسیار پایین است.

مردم با کتاب رفیق نیستند و به این سبب کتاب نمی‌خوانند؛ گه‌گاه در نامه‌های ارسالی به بنده غلط املایی دیده می‌شود که نشان از ‌مطالعه نداشتن افراد جامعه دارد.

فضای کتابخانه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و دیگر کتابخانه‌ها در بهترین شرایط، قرائت‌خانه‌ای برای کنکور است که اگر کنکور حفظ شود، شاهد روزگار رکود خواهیم بود.

- در جامعه ما کتاب خواندن ارزش نیست، بر این مبنا رایج هم نیست؛ شعر، تاریخ در جامعه ارزشی تلقی نمی‌شود.

- شعر از ابزار اساسی لطافت اندیشه است، خصوصا برای بانوان و این امر یعنی شعرخوانی باید در میان زنان رواج یابد.

امام حسن مجتبی علیه‌السلام به فرزندان خود نصیحتی کردند و فرمودند: «شما صغار قومید، اما شما بزودی بزرگان قوم خود می‌شوید، امروز علم بیاموزید حتی حفظ کنید که فردا بزرگان قوم انسان‌های باسوادی باشند» کودکان مراجعه کننده به کتابخانه برای قرائت درس، آیند‌گان قوم ما هستند، اگر با ادبیات معاصر، گلستان، بوستان و...‌ آشنا نباشند در آینده بزرگان فرهیخته در جامعه را شاهد نخواهیم بود، پس کتابداران باید این کار را مقدس و مهم بدانند چرا که آینده از آن جوانان است.

 

منبع خبر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: