پیام های شما
پرسش و پاسخ
امضا شده : ۱۳۸۹/۰۸/۲۸ ۱۳:۲۸:۵۸
سلام. 1.دانشجو پسر 23 ساله ... 8. ... ... اگه ممکن هست پيام من اصلا عمومي نشه يا کلي گفته بشه. مرسي به خاطر لطف و اميد هاتون.خيلي دوستون دارم و اينکه اين مسايل رو بهتون گفتم اصلا خجالت نميکشم و خيلي دوستون دارم قلبا.
شهاب مرادی

سلام/ 1. کامل خواندم و غصه خوردم . تو بدون قصد گناه وارد یک رابطه سیاه شدی هرچند متاهل بودن آن زن باید باعث توقف تو در گام های آغازین می شد.  برادر جان هرچند این رابطه جنسی نبوده ولی همانطور که خودت متوجه شدی آن زن با افراد متعددی در رابطه بوده و گناه کبیره زنا مقدماتی دارد که رابطه عاطفی و صمیمی از آن جمله است نباید به زنا نزدیک شد ولاتقربو الزنا انه کان فاحشة و ساء سبیلا
خدا را شکر کن که این مسئله اخیر مانع پیشروی این رابطه شده
2. برای مدیریت اضطراب ها بهتراست ابتدا نگرانی هایت را جداگانه بررسی کن تا با چشم باز به لطف خدا یک به یک حل شود:
اول توبه کن و از مغفرت خدا مطمئن باش. همین میزانی که در مورد توبه نوشتی، برای جلب مغفرت خدا، خوب است. خدا غفّار است.
دوم  فورا با یک مشاور حقوقی باسواد و مسلط  مشاوره کن و اطلاعات کامل را شفاهی با او مطرح کن. تا دقیقا بدانی چه عواقبی واقعا در پیش داری و برای فرض های مختلف راه کارهای عاقلانه پیش بینی کن.
سوم نترس و به خدا پناه ببر و توکل کن.
چهارم با همکلاسی ها و دوستانت اصلا مشورت نکن. و موضوع را مطرح نکن.
پنجم نگران آبرویت باش ولی بدان که تلاش مضاعفت برای حفظ آبرو نتیجه عکس می دهد.
ششم چند جلسه با یک مشاور متدین مشاوره کن.
هفتم به هیچ وجه با آن زن رابطه نداشته باش و او را در ذهنت پلید و مقصر بدان.
3. سرزنش کردن خیلی ناپسند است و موعظه مفید و ضروری. اما می ترسم موعظه ام رنگ سرزنش داشته باشد اما متاسفانه از بس این نوع خطاها و گرفتاری ها زیاد شده اجازه بدهید خیلی روشن و محکم به تو و همه پسرها بگویم :
از هر نوع رابطه با زن متاهل و شوهر دار بترسید و فرار کنید
حتی کمترین کمک هم نکنید و دلسوزی را -که از ابزار بُرنده ی شیطان است- کنار بذارید و چندین بار و مکرر با صدای بلند از خودتان سوال کنید آن زن مشکل دارد؟ و قاطع پاسخ بدهید به دَرَک. به من چه؟! [به خدا قسم این یعنی تقوی]
به قول بزرگی "اگر خدای ناکرده می خواهید گناه هم کنید سراغ زن شوهردار نروید!"  و این خط قرمز را جدی بدانید و منظور از متاهل و شوهردار را بدانید که فراگیر است یعنی چه زن و شوهر با هم اختلاف داشته باشند یا نداشته باشند، چه با علاقه با هم ازدواج کرده باشند چه با نفرت و اجبار، چه با هم جنگ و دعوا داشته باشند چه نداشته باشند، چه با هم راحت باشند و مثلا روشنفکر و یا اگر شوهرش بددل و سختگیر، و یا بی تفاوت و بی غیرت باشد و یا شوهرش بیمار سخت ، معتاد، غایب و یا فراری باشد و یا شوهرش زندانی و ... و یا حتی اگر زن طلاق گرفته اما هنوز عِدّه شرعی اش تمام نشده! این ها همه زنِ شوهر دار محسوب می شوند که حتی خواستگاری هم از آنان اشکال و حرمت شرعی دارد.

هيراد777
190930 بازدید 1144 امتیاز