پیام های شما
پرسش و پاسخ
امضا شده : ۱۳۹۰/۱۰/۱۰ ۱۶:۲۴:۰۹
باعرض سلام وخسته نباشيد بنده 23 سالمه ودر يک خانواده مذهبي زندگي مي کنم و از آنجايي که در دانشگاهي که درس مي خوانم کلاس ها به صورت مختلط بر گزار مي شود خيلي اذيت مي شوم و کلا پس از هر بار دانشگاه رفتن مي ريزم بهم نمي دونم چي کار کنم که روم تاثيري نذاره لطفا راهنماييم کنيد متشکرم
شهاب مرادی
سلام/ درک صحیح هیجانات برای جوان کمی سخت است.
نامحرم که در سر کلاس است و با تو رفتار خلاف شرع ندارند مثلا تو مجبور نیستی به همکلاسی های خانم دست بدهی یا حتی با همه معاشرت و سلام و علیک کنی. پس سرت را بیانداز پایین بی خود موضوع را بزرگ نکن چون حتما اسیر شیطان میشی. پسرم تمام اجتماع مختلط است تمام معابر تمام مغازه ها تمام اجتماع. خب شهر است غار که نیست! با نامحرم ها ارتباط غیر ضروری نداشته باش فقط برو دَرست را  بخوان و مراقب افکارت باش. برای مراقبت از افکار محرک لازم است با جوانانی که سخنان محرک و خلاف حیا و غیرت می زنند را بطه نداشته باشی جوّ دوستانت محترمانه و دور از این مسائل باشد و خودت هم خودت را با فکر و فیلم و غیره تحریک نکنی.
خوب است بدانید این احساس بهم ریختگی بیش از آن که معنوی و دینی باشد و یا هر چیز دیگر، یک تحریک ساده جنسی است حالا در اثر زمینه های قبلی تصور شما از محیط دانشگاه، افکار تکانه ای و ... و البته از همه پررنگ تر غریزه یعنی بعد حیوانی. از این احساس و هیجان نترس با تعقل و توکل به خدا یعنی با انسانیت "پاک" می مونی. اگر می خواهی به گناه نیفتی مراقب حریم محرم و نامحرم باش.
سيد مهرداد باطني
23570 بازدید 142 امتیاز