پیام های شما
پرسش و پاسخ
امضا شده : ۱۳۹۰/۱۰/۰۴ ۱۹:۱۷:۱۰
سلام و خدا قوت ۱- ۲۳ ساله و ديپلم.۲-خانه دار صاحب ۲فرزند۳- حافظ کل قران(بودم يعني تثبيت نيستم)۴-همسرم در مقطع ارشد دانشگاه دولتي تحصيل ميکند.مشکل اولم در رابطه با حفظ قرانم هست که هربار تثبيت ميکنم باز يادم ميره و هيچ وقت نتونستم نگهش دارم و چون بچه هام کوچيک هستن کلاس و مباحثه هم برام امکان نداره شديدا عذاب وجدان دارم دوست دارم بيشتر ترجمه و تفسير بخونم تا تثبيت حفظ ؛لطفا نگين روزي ۵ صفحه بخون ميشه ميتوني چون هرکار ميکنم نميشه/مشکل دومم هم در رابطه با ادامه تحصيل هست هيچ وقت فکر نميکردم نتونم درس بخونم اما بنا به مشکلاتي نتونستم ادامه بدم حالاهم احساس بدي دارم نسبت به خودم و اينده با توجه به اينکه همسرم ارشد ميخونه؛ احساس نا امني نسبت به اينده دارم.و چون پيش دانشگاهي هم نتونستم بخونم دست و بالم براي هر نوع درس خوندن بسته است.لطفا راهنمايي بفرماييد.ممنون
شهاب مرادی
سلام/ 1. برای مدتی کار حفظ و تثبیت قرآن کریم را رها کنید. هیچ دلیل عقلی و شرعی برای عذاب وجدان و احساس گناه وجود ندارد. به همین میزان ملکوت شما از نور الهی قرآن کریم بهره مند شده است احساس مثبتِ غبطه با حسرت و تاسف فرق می کند در دام شیطان قرار نگیر.
2. با شادمانی و سرور و بهجت به هر میزان که دوست دارید و می توانید روزانه قرآن تلاوت بفرمایید
3. خواندن تفسیر را هم بر خود سخت نکنید. بخوانید اما نه آزاردهنده و مشقت بار. مثلا شاید روزی فقط بیست دقیقه خواندن تفسیر مفید و موثر باشد.
4. برای ادامه تحصیل پس از پایان دوره ی شیردهی فرزندان با یک شیب ملایم شروع کنید. هیچ وقت برای درس خواندن دیر نمی شود.
اما فرزندان شما اگر ان شاءالله دویست سال زندگی کنند خردسالی شان یک سال هم بیشتر نمی شود. بی تکرار و بی تمدید است. به آنها با جان و دل برس.
حرم مشرف می شوید سلام ما را هم برسانید.
مرثا
26282 بازدید 199 امتیاز