پیام های شما
پرسش و پاسخ
امضا شده : ۱۳۹۰/۰۹/۲۴ ۱۲:۵۴:۰۵
با سلام دوباره خدمت استاد مرادي: يه سوال ديگه ازتون داشتم ميخاستم ببينم ايا کتابي هست که اثبات حقانيت حضرت محمد ص رو کرده باشه ار طريق انجيل؟ اخه اين دوست من ادمي بسيار منطقيه که اصلا سريع قانع نميشه! من دوماه دارم شب و روز بحث ديني باهاش ميکنم که تازه اثبات کنم عيسي خدا نيست!عيسي بشره محدوده خداي نامحدود تو محدود جا نميگيره!!!وجود تو موجود جا نميگيره!اما هنوزم نتونستم ايشونو نسبت به خدا نبودن عيسي و حقانيت قران وپيامبر قانع کنم. خواهش ميکنم شما يه راهنمايي کنيد!بخدا من رشتمم تجربيه حتي انساني ام نبودم که اطلاعات جانبي داشته باشم.هرچي الانم دارم به ايشون ميگم از مطالعات اضافيه خودمه. ميخواستم ببينم کتابي هست در باره اين موارد از علماي ما يا اساتيد خودشون که اين شکيات ايشون رو برطرف کنه؟البته يه کتاب که يا به انگليسي باشه يا فرانسه يا عربي.چون ايشون فقط اين سه زبونو بلدند. باتشکر فراوان استاد مرادي من واقعا به هيچکسي براي کمک دسترسي ندارم!حتي اساتيد دانشگاه الاهياتم چون من دانشجوشون نيستم نميتونن برام وقت بزارن خيلي.واقغا ممنون ميشم شما راهنماييم کنيد.
شهاب مرادی
سلام/ وقتت را تلف نکن. بی تردید دوستی و معاشرت با این نوع افراد به ضرر شماست و به هدایت آنها هم منجر نمی شود. همنشین تو از تو بِه باید ...
1. او منطقی نیست لجباز است و به دنبال جلب توجه. گدایی توجه را بشناسید.
2. او علاقه ای به هدایت شدن ندارد . در اینگونه موارد گام به گام استدلال کنید و بازخورد بگیرید اگر باز خوردها منصفانه نیست و زمینه ذهنی او و رویکردش مثبت نیست ادامه ندهید- به تعبیری اگر او طالب هدایت بود با همان استدلال های شما مشکلش برطرف میشد
اگر او  به دنبال درک و فهم بهتر مسائل دینی بود باید به متخصص مراجعه می کرد نه به یک دوست! دوست می تواند سنگ صبور باشد اما متخصص نیست آیا این گونه افراد در یک دعوای ملکی یا کیفری برای دفاع از خودش به یک دوست ناآشنا به مسائل حقوقی مراجعه می کنند یا بیشترین هزینه ها را میپردازند تا بهترین و گران ترین وکیل را پیدا کنند و به کار گیرند؟ در مورد یک جراحی مهم چی؟! آیا در یک جمع صمیمی دوستانه از صمیمی ترین دوست می خواهد که "تو کیسه صفرایم را جراحی کن چون به پزشک ها عتماد ندارم" ؟؟؟؟!
شما چرا خوشتان می آید که گول بخورید؟ واقعا اگر دچار تردید در مسائل دینی بوده چرا به سراغ "غیر عالم" رفته یعنی چرا به یک عالم ربانی مراجعه نمی کند؟! و به فرض محال اگر عالم نتوانسته مشکلش را برطرف کند بی سواد و بی اطلاع می تواند؟!!! چرا این نوع استدلال های احمقانه همیشه خریدار دارد؟!
3. قصد این نوع افراد تحقیر و تمسخر دینی است به منظور تضعیف عقاید طرف مقابل و یا در خوش بینانه ترین شرایط جلب توجه
3. این اشتباه رایج افراد متدین است که به این نوع مراجعات توجه و محبت می کنند قبلا هم این مسئله ظریف را چند بار تذکر داده ام.
عسل
31032 بازدید 192 امتیاز