پیام های شما
پرسش و پاسخ
امضا شده : ۱۳۸۹/۱۲/۱۳ ۱۱:۴۷:۵۸
سلام و ادب حاج آقا دارم دق ميکنم کمکم کنيد .چند وقت پيش براتون نوشتم خواستگار معلم دارم وشغلش را دوست ندارم و شما گفتين تفکرت را اصلاح کن فهميدم که روياي انشاي کودکانه من شغل همسر بوده . حرف شما باعث شد اون آقا معلم راببينم و ازش خوشم بياد .ندار و بي چيزه ولي خيلي باشعوره و درک بالايي داره .بعد از چند ديدار قرار شد يه هفته با هم صحبت نکنيم تا اون استخاره بگيره هر چند من کلا\" با استخاره در هر مرحله اي از ازدواج مخالف بودم . ولي قبول کردم . ديروز بهم ميگه استخاره خوب نيومده . دلم گرفته حاج آقا .ميگم شايد من خودم را خيلي مايل نشون دادم و اون پررو شد . دارم ديونه ميشم . بغض گلوم را گرفته . موقعيت من از هر نظر از اون بهتر بود ولي من حاضر بودم با شرايط اون کنار بيام .خصوصي :... ... برام خيلي دعا کنين تا اين بحران را پشت سر بذارم .
شهاب مرادی
سلام/ خب اول برای همین گام مثبت و تصحیح یک باور نادرست به شما تبریک میگم. شما درست عمل کردید و او هم طبق شخصیت و بینش خودش عمل کرده من هم استخاره در ازدواج را توصیه نمی کنم اما خواستگار شما استخاره کرده و بد آمده. حالا مسئله این است آیا او خودش به ادامه پروسه خواستگاری و ازدواج با شما متمایل است یا نه مسئله برایش تمام شده است اگر از نوع اول است خیلی ساده به او بگویید عمل به استخاره واجب نیست و البته او در تصمیم ازدواج و انتخاب همسر باید استقلال داشته باشد و به هیچ وجه خود را در رودرواسی و عذاب وجدانِ نابجا نبیند.
(بعضی وقتها حتما عذاب وجدان و احساس گناه واقعی است و باید توجه کرد که اینجا از آن مصادیق نیست)
شما هم نگران نباش. همچنان فرصت های دیگری برای ازدواج هست. از خواندن آن بخش خصوصی برداشت می شود شما بیشتر "ازدواج" برایت اهمیت دارد تا "ازدواج با این شخص" و این زمینه ی خطای شما را در انتخاب همسر فراهم می کند پس بیشتر مراقب باش. یادداشت های مرتبط و پاسخ های صفحات اول با امتیاز بیشتر را بخوان.
آفرين
15086 بازدید 62 امتیاز