پیام های شما
پرسش و پاسخ
امضا شده : ۱۳۸۹/۱۱/۱۷ ۰۹:۰۸:۱۸
سلام من متولد 1361 هستم کراشناسي ارشد مهندسي نفت هستم. در دانشگاه يا پسري که متولد 1368 مي باشد آشنا شدم که به عشق تبديل شد. هيچ مشکلي با نداريم.هيجي. فقط از اختلاف سن ميترسيم. چکار کنيم.
شهاب مرادی
سلام/ ترس به جا و نگرانی درستی است 7 سال اختلاف سن منفی1؛ این به منزله منتفی بودن احتمال ازدواج است و معمولا اختلاف سن منفی (حتی در حد یک سال) مانع و سد محکمی برای تبدیل رابطه دوستی دختر و پسر به ازدواج است. و در این موارد فقط دختر ضرر می کند و باتوجه به خطر کاهش تدریجی شانس ازدواج دختران، چنین دختر خانمی باقی مانده شانس ازدواجش را از دست می دهد و بعد از چند سال شانس او را فقط باید در ازدواجی خاص مثلا ازدواج با مردی بسیار بزرگتر و مجرد و یا همسر از دست داده، یا ازدواج دوم یا چندم، مجدد یا مکرر، و یا ازدواج مخفی و... باید جستجو کرد و یا برای همیشه از ازدواج منصرف شود! درحالی که همان پسر -حتی با دلی شکسته- با یک دختر خانم جوان تر و... ازدواجی کاملا رسمی و نرمال ازدواج می کند.
1. ضوابط و قوانین خدا را در مورد ارتباط دختر و پسر نامحرم می دانی؟ آیا از این رفتار خدا راضی است؟ ...
2. معمولا بیشترین ضرر و شکست در زندگی نصیب کسانی می شود که قدرت مدیریت عقلانیِ هیجانات خود را ندارند و نه گفتن به خود و نه گفتن به دیگران را نیاموخته اند!
3. خیلی ساده می توانی نظر خانواده ی او و خودش را با درست ترین روش امتحان کنی: تا 17 ربیع الاول یعنی 15 روز دیگر به او فرصت بده بیایند خواستگاری رسمی اگر نیامدند یعنی دیگر بهانه ای برای ادامه این رابطه نیست.
4. اگر با فرض محال، با حفظ حرمت تو و خانواده ات، خانواده ی پسر با این ازدواج موافق باشند و(بدون هیچ فشار و تهدیدی از ناحیه فرزندشان و اینکه فرزندشان اختلال حاد یا بیماری خاصی -مخفی- نداشته باشد) و خواستگاری بیایند و همه چیز نرمال پیش برود و ازدواج صورت بگیرد احتمال موفقیت و دوام این ازدواج بسیار کم است!
1. منظور از اختلاف سن منفی بزرگتر بودن دختر از پسر است.

مريم
33513 بازدید 173 امتیاز