پیام های شما
پرسش و پاسخ
امضا شده : ۱۳۸۹/۰۹/۰۷ ۱۱:۱۲:۳۳
سلام حاج آقا.اعياد گذشته مبارک. براي دومين بار مشکلم مطرح مي کنم اميدوارم اين دفعه جواب بگيرم. 1- دختري 26 ساله مجرد از خانواده اي متدين هستم که مشغول به تدريس در دانشگاه هستم. 2- اين ترم دانشجويي 27 ساله دارم. که متاسفانه علاقه مند به استاد خود شده است. 3- از طرفي نمي خواهم نشان بدهم که معناي حرف ها و رفتار او را مي فهم و از طرفي نمي دانم که با او چگونه بايد برخورد کنم. لطفا مرا راهنمايي کنيد.
شهاب مرادی
سلام/ صراحت چاره کار است.
1. او را قاطع و محترمانه به کنترل رفتار و انتخاب واژگان مناسب و لحن محترمانه  و رعایت رابطه دانشجو و استاد توصیه کن.
2. در دانشگاه مطلقا در تنظیم روابطت، سن و سال تولد را دخیل نکن. فقط به پیشکسوت ها احترام بگذار و مراقب باش این رعایت احترام به اعتماد به نفس احساس ارزشمندی تو آسیب نزند. این نیاز به تکرار و تمرین دارد!
3. اگر این پسر مزاحم باشد که تمام و اگر خواستگار شماست. صراحتا بگو هیچ خواستگاریِ غیر رسمی ای را واقعی و محترمانه تلقی نمی کنی و او اگر برنامه زندگی اش روشن است و آماده ازدواج است باید کاملا رسمی و منطقی و فوری از طریق خانواده اش باید اقدام کند. و آنگاه شاید پاسخ شما منفی و شاید مثبت باشد (چون حتی شما در مورد مزاحمت فکر هم نمی کنید) هر یک از این 3 شرط رسمی و...اگر نباشد بی تردید این رفتار او را هرچند ظاهرش محترم و خوب باشد را یک مزاحمت تلقی کن! و مراقب باش کسی برای مسابقه و پز دادن در بین بچه های دانشگاه به شما نزدیک نشده باشد. (... پسری مخفیانه و با گوشه و کنایه از استادش خواستگاری غیر رسمی کرده و او را فریفته و دل استاد را نرم کرده و موافقت او را جلب کرده و بدون هیچ رابطه ی او را در بین دانشجویان به هرزگی و بی بندباری متهم کرده و او را مزاحم جلوه داده) که برای آبروی استاد خوبی مثل شما بسیار می تواند خطرناک باشد. البته امور را به خدا تفویض کن و نترس
ولی از گوشه و کنایه بدت بیاید.

ولی به خدا این حرفها را خیلی تکرار می کنم. خدایا کمکم کن این قوم اهل سرچ و جستجو و ریسرچ نیستند.
h.g
24185 بازدید 105 امتیاز