پیام های شما
پرسش و پاسخ
امضا شده : ۱۳۸۹/۰۸/۱۲ ۱۰:۱۷:۱۴
سلام حاج آقا. چند روز پيش به واسطه استادم با آقايي آشنا شدم و با هم راجع به ازدواج صحبت کرديم.استادمون به من گفت فقط در حد آشنايي باهم صحبت کنيد يعني مثلا خونوادتون چه کارند .مادر. پدر. توافق محل سکونت(ايشون دانشجوي تهران بودند) اما وقتي اون آقا اومد سوالايي پرسيد که بايس در مرحله بعد ميپرسيدن من هول شدم گيج شدم نفهميدم چي ميگم مني که قبلا بقيه رو با سوالاي سخت گيج ميکردم حالا يه دست روي دست من اومد.حاج آقا من هرکسي که دوستم داشت دست رد به سينه اش زدم نميدونم چرا ولي وقتي ميفهميدم دوسم داره ازش بدم مي اومد ولي اين آقا که اين دفعه اون منو رد کرد رو احساس ميکنم همونيه که من ميخاستم به خاطر همين اعصابم خورده فکر ميکنم حقم ضايع شده.باور کنيد دنيام سياه شده منم دختر مذهبي و مغروري هستم و نميتونم کاري کنم .حاج آقا هميشه خيرو از خدا خواستم ولي اين دفعه احساس ميکنم خدا داره تنبيهم ميکنه چون من متاسفانه و بدبختانه به خاطر غرورم تقريبا همه تابستونو با پدر و مادرم قهر بودم.اون آقا به استادمون گفته بود من به دلش ننشستم به اضافه اينکه بلد نبودم جواب سولاشو بدم.حاج آقا من از گناهام پشيمونم.يعني ممکنه اون آقا برگرده؟ منتظر جوابتون هستم...
شهاب مرادی
سلام/ دخترم بدان که این حال و این هیجان برای هر انسانی در شرایط مشابه طبیعی و نرمال است چون خیلی از هیجانات را همزمان درگیر خودش می کند. اما اگر خودت ماهیت این قَلَیانِ زودگذر احساست و هیجانات را درست نشناسی شاید دچار اشتباه در تصمیم گیری شوی.
فورا حال خودت را در چند "جمله کوتاه" یا چند "تیتر" خلاصه کن. مثلا امید.اشتیاق. کنجکاوی.تمایل به خودنمایی.تمایل به نازکردن و... .سرخوردگی به دلیل بی محلی یا توهین یا عدم شناخت درست ازمن یا عدم توانیی ام برای معرفی خودم و...
بعد با توجه به این که "این فقط اولین تجربه یک خواستگاری غیر رسمی و ناشیانه بود" و "خواستگار شوهر نیست بلکه فقط خواستگار است." مراقب باش نابخردانه علاقه سازی نکن! و موضوع را تمام شده بدان و با همسالانت مشاوره نکن و پیشنهادات از این دست را جانب اساتید و محترمین را خیلی مودبانه به مسیر خواستگاری رسمی هدایت کن.
- باید زین پس بتوانی گفتگویت را با دیگران مدیریت کنی وقتی قرار نبوده سوالی غیر از معارفه بپرسد باید تذکر می دادی که اینم خارج از چارچوب این جلسه است و به اصطلاح خارج از دستور.
- هر نوع تلاش و اقدام برای جوش دادن این رابطه و ادامه گفتگو را نابخردانه و نادرست بدان. تمام
رقيه1367
34481 بازدید 127 امتیاز