پیام های شما
پرسش و پاسخ
امضا شده : ۱۳۸۹/۰۷/۳۰ ۰۹:۵۴:۵۵
سلام حاج آقا، اميدوارم هرکجا هستيد، زير سايه امام زمان پيروز و سربلند باشيد؟ عرضي داشتم خدمتتون مادر بنده مدت يک ساله که به صورت رسمي به فکر ازدواج من افتاده ولي متاسفانه خيلي خيلي مشکل پسنده و در مدت اين يک سال تا حالا موردي پيدا نکرده که همه جوره مورد پسندش باشه و حتي با مواردي که خود بنده نظر مساعد داشتم کنار نيومده. من هم الان تحت فشارهاي شديد روحي و جسمي هستم و دچار افسردگي شديد شدم. از طرفي چون پدرم رو از طفوليت از دست دادم و مادرم سرپرستي من رو به عهده گرفته و برام هم پدر بوده هم مادر نمي خوام به هيچ عنوان مورد بي احترامي قرار بگيره و از من دلخور بشه. واقعا معضل بزرگي براي من درست شده. عاجزانه خواهش دارم راهي جلوي پاي من بذاريد تا از بلاتکليفي نجات پيدا کنم. از خداوند منان توفيق روز افزون شما را خواستارم
شهاب مرادی
سلام/ اشکال کار در این است که مادرت می خواهد بهترین دختر را برای تو انتخاب کند و ایده آل گرایی و کمال خواهی کار را مشکل و کشکل تر می کند ابتدا باور کند تو هم پسر خوبی مقل تمام پسرهای خوب هستی؛ نه بهترین پسر و با یک دختر معمولیِ خوب عاقبت به خیر و خوشبخت می شوی. وقتی به دنبال یک دختر "همه چیز تمام" می گردد آش همین است و کاسه هم ...
اما خودت آیا الان موقع ازدواج شماست؟ چند ساله اید؟ برنامه زندگی اعم از شغل و تحصیلات؟ -ظاهرا سربازی معاف هستی-
واکنش شما را مطلوب و نرمال ارزیابی نمی کنم این جمله ات را دوباره بخوان:«من هم الان تحت فشارهاي شديد روحي و جسمي هستم و دچار افسردگي شديد شدم.» چرا؟ و اینکه این شرایط خوب را معضل و بلا تکلیفی تعبیر کردی منطقی نیست. پسر جان درس بخوان کار کن و ازدواج چیزی جدا از زندگی نیست! 
هرچند گاهی اطرافیان به اظهارات غیر منطقی ما نمره می دهند و تقویت مان می کنند ولی ما نباید بر این اظهارات غیر منطقی پافشاری کنیم. از مادرت بخواه به دنبال کامل ترین و زیباترین و بهترین و ... نباشدو کتاب زندگی که گینس نیست. کتاب زندگی را با رنگ خدایی و معمولی و شاد بنویسو به دنبال جذب تشویق و توجه فامیل نباشید.
عبارت هایی مثل: برات دختری را انتخاب می کنم که همه دهانشان باز بماند و از این جور حرفها، مانعی برای انتخاب عاقلانه همسر و مانعی برای خوشبختی واقعی است.
مظمئنم ناراحت نمی شی اگر بگم؛ بعید است افسرده باشی، چک کن ببین لوس نشده باشی! التماس دعا.
جواد الف
19333 بازدید 81 امتیاز