پیام های شما
پرسش و پاسخ امضا شده : ۱۳۸۷/۰۸/۲۴ ۱۸:۲۸:۱۶
سلام استاد مرادی عزیزم
سوال: همچنان درس خارج آقا را شرکت می کنید موضوع درس چیست قصاص است؟ از کجا میشود از درس حتی به صورت مکتوب استفاده کرد؟
یک دوست طلبه و دعاگو
شهاب مرادی
سلام/ بله الحمدلله شرکت می کنم.
پس از پایان مبحث « تنجیم » ، در این سال تحصیلی موضوع درس خارج ایشان « غشّ » است از کتاب مکاسب (و مبحث قصاص را سالهای قبل بحث فرموده اند.)
سایت آقا khamenei.ir & leader.ir چند مبحث از سالهای گذشته را به صورت نوشتار ارائه کرده است ولی مباحث اخیر را به روز نمی دانم از کجا باید تهیه کنید لطفا تلفنی از دفتر ؛ قسمت روحانیون و درس سوال کنید.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
یرای یادآوریِ اصل بحث از مکاسب محرمه: « يحرم الغشّ بما يخفى في البيع والشراء، كشوب اللبن بالماء وخلط الطعام الجيّد بالرديء، ومزج الدهن بالشحم أو بالدهن النباتي، ونحو ذلك، من دون إعلام. ولا يفسد المعاملة به وإن حرم فعله، وأوجب الخيار للطرف بعد الاطّلاع . نعم ، لو كان الغشّ بإظهار الشيء على خلاف جنسه ـ كبيع المموّه على أنّه ذهب، أو فضّة، أو نحو ذلك ـ فسد أصل المعاملة »
پس از پایان مبحث « تنجیم » ، در این سال تحصیلی موضوع درس خارج ایشان « غشّ » است از کتاب مکاسب (و مبحث قصاص را سالهای قبل بحث فرموده اند.)
سایت آقا khamenei.ir & leader.ir چند مبحث از سالهای گذشته را به صورت نوشتار ارائه کرده است ولی مباحث اخیر را به روز نمی دانم از کجا باید تهیه کنید لطفا تلفنی از دفتر ؛ قسمت روحانیون و درس سوال کنید.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
یرای یادآوریِ اصل بحث از مکاسب محرمه: « يحرم الغشّ بما يخفى في البيع والشراء، كشوب اللبن بالماء وخلط الطعام الجيّد بالرديء، ومزج الدهن بالشحم أو بالدهن النباتي، ونحو ذلك، من دون إعلام. ولا يفسد المعاملة به وإن حرم فعله، وأوجب الخيار للطرف بعد الاطّلاع . نعم ، لو كان الغشّ بإظهار الشيء على خلاف جنسه ـ كبيع المموّه على أنّه ذهب، أو فضّة، أو نحو ذلك ـ فسد أصل المعاملة »