پیام های شما
پرسش و پاسخ
امضا شده : ۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۳:۱۲:۱۸
سلام حاج آقا عاجزانه ازتون طلب راهنمايي دارم.واقعا مضطر شدم من پسر23ساله سال اخر کارشناسي هستم. پدر معتاد و بيکاري دارم که چندبارهم به دلايل مختلف به زندان افتاده.چندسالي هست که پدرومادرم از هم شدن که من هم الان با مادرم زندگي ميکنم تو زير زمين خونه يکي از آشناهامون. در کنار درسم کارگري هم ميکنم تا خرج روزمره مو دربيارم. بدون هيچ اغراقي هيچ کسيرو ندارم که تو زندگيم بتونم باهاش درددل کنمو ازش کمک بخام.از لحاظ روحي دارم کم ميارم از طرفي دوست دارم ازدواج کنم و تشکيل خانواده بدم ولي با اين شرايط اصلا امکانش نيست.اصلا نميدونم اگه يه روزي خواستم ازدواج کنم درباره پدرم چي بهشون بگم؟ ولي مشکل اصلي من اينه که تابخوام سربازي برم و شغل مناسب پيدا کنم حداقل 3-4سال طول ميکشه ولي من واقعا هيچ دلخوشي تو زندگيم ندارم که بتونم تحمل کنم.به خدا ميترسم به گناه آلوده بشم از زور تنهايي شما بگيد چيکار کنم؟ بارها با اينکه شرايط مالي خوبي ندارم خودمو رسوندم مشهد و از امام رضا کمک خواستم ولي هنوز جوابمو نداده. ميدونم نااميدي گناه بزرگيه ولي دارم از رحمت خدا هم نااميد ميشم. باور کنيد 6ساله نمازهاي نافلمو ميخونم وهميشه تنهايي هامو با هيات رفتن پر کردم ولي ديگه صبرم تموم شده. ياعلي
شهاب مرادی

سلام/ پسرنازنینم با دقت بخوان

۱. از شرایط زندگی ات «فاجعه» نساز. در سال ۱۵۰ هزار طلاق ثبت میشه و شاید خیلی ها شرایط تو را داشته باشند.

۲. در مورد خودت؛ حالت خوبه و شرافت خُلقی و پاکی و غیرتت که مردانه کار می کنی و همچنین شوقت به نماز و عبادت بسیار مهم است و از همه مهم تر عشق و ارادتت به اهل بیت سلام الله علیهم گنج است و آن را با ثروت عالم هم عوض نکن! قدر دلت را بدان و قدردان پدر و مادرت باش بابت همین طیب ولادت و روح سالم. 

۳. در مورد ازدواج ۲۳ سال خوبه که ازدواج کنی اما اگر هم دیر بشه فاجعه ای رخ نداده. ازدواج عصمت نمی آورد. فقط گناه نکردن را تسهیل می کند. همین والا هستند متاهلینی که خدای ناکرده به گناه هم آلوده می شوند. 

۴. با توکل به خدا و تلاش و همتت حتما زندگی خوبی را شروع کن و هستند دختران مومنه ای که اگر به اهتمام تو برای زندگی پاک و خاکی اعتماد کنند با کمترین هزینه ای آماده ی ازدواج هستند. 

۵. پسرم به هر حال در خواستگاری در مورد پدرت با پدر دختر خانم خصوصی صحبت کن و او را نسبت به تنفرت از اعتیاد و تلاشت برای حفظ حرمت پدرت مطمئن کن؛ پدری که جرم و خطا دارد اما خدا دوست ندارد تو در باره اش قضاوت کنی و تحقیرش کنی. بگو لذا خواهش دارم در مورد ایشون در جمع صحبت نشود یا با احترام صحبت شود. پسرم برکات این ادب را در دنیا و آخرت حتما می بینی . ان شاء الله

عبدالزهرا
73782 بازدید 325 امتیاز