پیام های شما
پرسش و پاسخ
امضا شده : ۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۰۲:۳۴:۲۱
با سلام. اول يه انتقاد (امر به معروف!) بکنم اونم اينکه با توجه به تاکيد فوق العاده شما بر اينکه سوالات اول جستجو بشه (براي جلوگيري از تکرار سوالات) ولي بخش جستجو واقعا ضعيف عمل ميکنه که البته تا حديش عاديه ولي تا حد زياديم مشکل کدنويسي داره که بايد رفع بشه انشاءالله. سوالي که از خدمتتون داشتم اينه که در بحث هايي که در مورد روابط دختر و پسر و حد شرعي و عرفي اون با چندتن از دوستانم داشتم به بن بست هايي خوردم که نتونستم درباره اين موضوع به طور کامل اونها رو اقناع کنم. شرح اون بن بست ها مفصله براي همين نميخام تو سوال اول خيلي وقتتونو بگيرم.چون مطمئنم در اين مورد حتما قبلا بحث هايي رو ارائه کرديد (صرفا ايدئولوژيک) خاستم لينکش رو برام قرار بديد و يا اگه کتاب مفيدي تو اين زمينه سراغ داريد ممنون ميشم بهم معرفي کنيد تا اونها رو پيگيري کنم بعد اگه باز مشکلي بود مزاحمتون ميشم.بازم تاکيد ميکنم صرفا مباحث ايدئولوژيک مد نظرمه (مباحث مصداقي کارگشاي کارم نيست!) خيلي مخلصيم يا علي
شهاب مرادی

سلام/ از توجه و توصیه شما متشکرم. حتما لینک این پیام را برای برنامه نویس محترم ایمیل می کنم.

اما پاسخم به سوالتان این است: ۱. اقناع دوستان را در برنامه و اهدافت قرار نده و به جایش از آنها انتظار رفتار منطقی و خردمندانه داشته باش و این انتظار را محترمانه اظهار کن.

۲. هر مکلفی را برای دانستن حکمِ هر موضوع فقهیی که مورد تردیدش هست فقط و فقط به مرجع تقلیدش ارجاع بده.

۳. ناز کسی را برای اطاعت از خدای حکیم نکش! این با دوستی در راه خدا و کمک دینی در دینداری خیلی فرق می کنه . بعضی وقتها ما ندانسته درگیر بازیِ ناخواسته ی دیگران می شویم که نه تنها اجر ندارد بلکه بابت اون اوقات باید به خدا پاسخ هم بدهیم. 

سيد علي
53114 بازدید 138 امتیاز