پیام های شما
پرسش و پاسخ
امضا شده : ۱۳۹۰/۱۲/۰۶ ۱۸:۰۰:۰۰
سلام به قول ودستورشما:1.بايددانشجو ميبودم اما نشوندنم تو خونه بيكارو علاف2.نه نامزددارم نه رابظه اي ازاين كار متنفرم3.بابابا مشكل صحبت كردن دارم(بعضي ازحروف نوشته نميشه ازجاگزين استفاده ميكنم مانند همين)4. توحرفامون به جايي نميرسيم يا به دعوا يارفتن من ازصحنه به خاطردل شكستم ختم ميشه همه صحبتهاي شمارو درباره ي صحبت كردن كه بايد دو طرف صريح باشن در برنامه بارك ملت شنيدم واجراكردم اما روي خودم اما بالاخره من يك طرف ماجرام بابارو جه كار كنم6.براي نمونه: من19سالمه اماابدا بابا اجازه رفتو آمد به تنهايي رو به من نميده جه بيرون جه با دوستان جه اينكه كلاس تفريحي رفتن من هفته به هفته كاهي ماه به ماه ازخونه بيرون نميرم خواهرندارم 2تابرادر كوجكترازخودم دارم الانم كه بيشتراوغات رو ميخوابم وشبهاكه همه خوابن من تا نزديكاي صبح بيدارم تمام روزهام تكراري وبي معني هستن.7.ضمنانمازميخونم وايمان دارم كاهي كم ميشه اما ازبين نميره جون آخرش اونه كه فقط صدامو ميشنوه08عاشق هنرم نه بازيكريو اين حرفا منظورم نقاشي-خطاطي-موسيقيو...تعريف ازخود نباشه به قول بقيه استعدادمم زياده اما جه كنم ازدست باباكه اصلااينكاربراش هيج ارزشي نداره9.باباتحصيلات دانشكاهيش ليسانس روانشناسيه تحصيلات حوزوي هم داره طلبه است اما ملبس نيست كارمند حوزه است.10.باآدمهاي بزركترازخودم صحبت كردم ازهمه قشري به جزقشرطلبه همه كفتن هميني كه هست بايدباوضعيتت كناربياي تازه با شما آشناشدم ميخواستم براي آخرين نفرنظرشمارم بدونم هيج همصحبتي ندارم جزخداكه بعضي وقتا ديكه اصلا روم نميشه باهاش حرف بزنم ودروديواراتاقم.ممنون ببخشيد زيادحرف زدم.لطفاجوابمو بدين.بازم ممنون.
شهاب مرادی
سلام/ ۱. زمان پهلوی فرزندان علما و فقها به دانشگاه می رفتند چه داخل و یا خارج. دانشگاه که بد نیست و در بین علما و حوزویان و طلاب هم ابدا منع نمی شود. پس این منع ربطی به دیدگاه اسلامی یا حوزوی ندارد.
۲. از روزهایت برای خواندن و نوشتن و فراگیری استفاده کن. کتاب های درسی مربوط به رشته مورد علاقه ات را بگیر و در منزل بخوان و از طریق اینترنت به پاسخ سوالات و ابهامات برس و تمام وقت کار علمی کن.
۳. اگر تلاش علمی شما در منزل چشمگیر باشد معمولا در تغییر نظر مخالف والدین تاثیر فراوان دارد.
۴. اما اگر تنبلی کنی که می کنی! و از زمانت استفاده نکنی فقط نق و ناله و گلایه، محبوبیتت را تخریب می کند.
۵. یادداشت مشق شب را بخوان و عمل کن. اگر پیدا کردید، خواندید و شروع کردید اطلاع بدهید.
۶. ادای آدم های بدبخت و قابل ترحم را در نیاور و به جای انفعال، ابتکار داشته باش و پویا و با نشاط ، پدر را به تعامل و همراهی سوق بده. مثلا با او برای خرید یک کتاب یا یک کار ساده به بیرون برو و سعی گن از این بیرون رفتن لذت ببری. این به استقلالت کمک می کند.

خاطره
32651 بازدید 143 امتیاز