ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها

ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها

تاریخ ثبت‌نام «کلاس مجردها» برای دوره دهم؛ از لحظه انتشار این مطلب در وب‌سایتم تاساعت ۲۴ روز میلاد امام حسن مجتبی سلام الله علیه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۱است...«کلاس مجردها» بیش از آن که یک کلاس آموزشی باشد یک کلاس تربیتی است. تمرینی است برای تفکر خلّاق و نقّاد...
ادامه مطلب
جمعه , ۲۵ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۰۶:۰۰
منتشر شده در: انعکاس » مصاحبه

حجت الاسلام شهاب مرادی با بیان اینکه کم‌کاری نظام آموزشی و تربیتی موجب بروز معضلاتی همچون مصرف مشروبات الکلی، فحشا و فساد در جامعه شده گفت: نهادهای متولی فکری برای تخلیه هیجانات جوانان نکرده‌اند و تنها نقش ناظر و ناظم را برای آنها به عهده دارند.

حجت الاسلام شهاب مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد افزایش قاچاق مشروبات الکلی و خطر گرایش جوانان به شرب خمر گفت: اخبار و گزارشات منتشرشده نشان می‌دهد که نیروی انتظامی تمام تلاش خود را برای مبارزه با قاچاق هرگونه مواد مخدر و مشروبات الکلی به کشور انجام داده ولی موضوع قاچاق الکل با تمام کالاهای دیگر متفاوت است زیرا دشمن روی این کالای خاص سرمایه گذاری ویژه ای انجام داده است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی قاچاق مشروب به ایران را بیمه کرده‌اند

وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی به نوعی قاچاق مشروبات الکلی به ایران را بیمه کرده اند که شاید قیمت تمام شده این کالا برای قاچاقچیان مفت تمام شود ولی هدف از این اقدام فروش مشروبات الکلی با نیت درآمدزایی نیست بلکه تباه کردن جوانان ایرانی است.

این کارشناس مهارتهای زندگی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان مبنی بر تباه شدن جوانان بر اثر کم کاری و اهمال نهادهای فرهنگی گفت: کم کاری نظام آموزشی و تربیتی اعم از دولتی و غیردولتی موجب بروز معضلاتی مرتبط با مشروبات الکلی، فحشا و فساد در جامعه می شود که راهکار  مقابله با آن تقویت شخصیت دینی و معنوی جوانان و نوجوانان است. باید تمامی افراد مذهبی و متدین، رسانه ها و دستگاههای آموزشی و مروج فرهنگ و دین در جامعه در تقویت بنیانهای دینی و اعتقادی قشر جوان پویا باشند گویی که زمان جنگ است و باید با این دشمن فرهنگی مقتدرانه بجنگیم.

اعلام آمارها معضلات اجتماعی به رقابت میان رسانه‌ها تبدیل نشود

وی خطاب به رسانه ها و برخی مسئولان گفت: هر چند این موضوع بسیار مهم و نگران کننده است اما نباید اعلام آمارهای بالا در مصرف مخدرها و مشروبات الکلی و فساد در جامعه به رقابت میان رسانه ها تبدیل شود زیرا انتشار چنین خبرهایی می تواند از مصادیق اشاعه فحشا باشد

مصرف کنندگان الکل در کشورهای غربی هم افرادی طرد شده هستند

حجت الاسلام مرادی مساله مبارزه با مصرف مشروبات الکلی را منحصر به دین و شریعت ندانست و افزود: حتی در کشورهای غربی هم این اعمال ناصحیح بوده و جامعه، معتادان به الکل را طرد می کند و از شان اجتماعی کمتری برخوردارند.

وی تصریح کرد: در روایات آمده است رسول خدا (ص) فرمودند: اگر روزی تمامی بدیها و شرها را در اتاقی کرده و درب آن را قفل کنیم و این قفل دو کلید داشته باشد یکی دروغ است و دیگری شرب خمر و مصرف مشروبات الکلی  که در شریعت اسلام گناه کبیره است و انسان را از چشم خدا می اندازد به نحوی که تا چهل روز نماز و عبادتش مورد قبول درگاه خدواند قرار نمی گیرد.

ضرورت حساس کردن جامعه به حلال و حرام خوراکیها 

حجت الاسلام مرادی همچنین با بیان اینکه باید در جامعه نسبت به حلال و حرام بودن خوراکیها حساسیت ایجاد شود گفت: تاجران باید دقت کنند که محصولات حلال را به کشور وارد کنند هرچند نظارتها به خوبی انجام می شود و فروش اینگونه محصولات حرام در کشور ممنوع است ولی اگر برچسب حلال را بر محصولات غذایی نصب کنیم نگاه کودکان به واژه حلال در کنار آرم استاندارد بر افزایش تقوا و رعایت اعتقادات تاثیر مثبتی خواهد داشت. همانطور که در بسیاری از کشورهای مسلمان هم این کار را انجام می دهند.

تقویت ایمان و اعتقادات؛ راه پیشگیری از جرم و آسیبهای اجتماعی

این استاد مهارتهای زندگی از روحانیون و ائمه جماعات در مساجد کشور درخواست کرد تا مردم را با بیان روایات و آیات از ارتکاب به گناه بازدارند زیرا آسیبهای اجتماعی در جامعه به حدی رسیده است که تقویت ایمان و اعتقادات یکی از راههای پیشگیری از جرم و آسیبهای اجتماعی است. به ویژه در رابطه با  مخاطب نوجوان و جوان تقویت غیرت دینی و تقوا از اهمیت  بسیار بالایی برخوردار است.

مسئولان فکری برای تخلیه هیجانات جوانان نکرده اند 

این چهره فرهنگی حوزه و دانشگاه، تحکیم بنیانهای خانواده را یکی از راههای کنترل فرزندان عنوان کرد و افزود: تقوا و کنترل نفس رابطه مستقیم با سلامت روان دارد. جوانان ایرانی پاک هستند ولی مشکل از آنجایی آغاز می شود که نهادهای متولی تا کنون فکری برای تخلیه هیجانات این قشر عظیم جامعه نکرده‌اند و تنها نقش ناظر و ناظم را در جامعه ایفا کرده اند.

آدمی صرفاً با توصیه به تقوا پرهیزگار نمی‌شود

این مدرس اخلاق در ادامه تاکید کرد: همه انسانها به موعظه نیاز دارند حتی انبیاء و معصومین اما روشن است که آدمی صرفاً با شنیدن توصیه به تقوا پرهیزگار نمی‌شود. حتماً در این مسیر نیازمند دانستن و به کاربستن مهارتهایی است تا او را در "شناخت" و "مدیریت" هیجاناتش کمک کند. چنانچه در روایات و کتب اخلاق نیز این روش نظام مند مورد توجه قرار گرفته است. این  شناخت احساسات و عواطف با الگوی دینی همان عملیاتی کردن تقواست. نداشتن این مهارت و فقدان آگاهی ریشه مشترک تمام مسائل اجتماعی امروز جوانان نظیر ازدواجهای نادرست، طلاق، شرب خمر و قتل است.

با تماشگرنما خواندن جوانان نمی توانیم مشکل هیجانات آنها را حل کنیم

به گفته حجت الاسلام مرادی، بحث تخلیه هیجانات نکته‌ای است که مغفول مانده است. آمارها در جامعه حکایت از این دارد که ما در این حوزه یعنی تخلیه هیجانات کاری نکرده‌ایم. بنده سالهاست که بر روی موضوعات آسیب‌های اجتماعی و آمارهای مختلفی که در این حوزه اعلام شده کار کرده‌ام و بارها در رسانه‌ها نسبت به این موارد هشدار داده‌ام اما بدیهی است که یک دست صدا ندارد. ما باید برای تخلیه هیجانات جوانان چاره اندیشی کنیم تا با آمارهای نگران کننده همچون تلفات جاده ای، مرگهای ناشی از نزاع و درگیری، فحاشی در استادیوم‌ها، ویراژ دادن در خیابانها مواجه نشویم. زیرا با تماشگرنما خواندن جوانان نمی توانیم مشکل هیجانات این گروه سنی را مدیریت کنیم. این کنش‌ها و تمایلات را باید شناخت و مدیریت کرد. در واقع با یک آموزش مستمر و طراحی مدل های سازگار با فرهنگ ایرانی ــ اسلامی باید برای تخلیه هیجانات جوانان تدابیری اندیشید. اگر این موضوع همچنان مورد غفلت قرار گیرد به موازات رشد جمعیت و بروز شکاف نسلی و تضادهای فرهنگی کنترل این آسیب‌ها پرهزینه‌تر و سنگین‌تر می‌شود.



منبع خبر

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
نازنين محيا
۱۳۹۰-۰۶-۲۶ ۲۳:۱۴
46
10
سلام استاد کاش به حرفهای شما به مرحله اجرا می رسید جای شور و هیجان در زندگی جوانان دیندار ما خیلی خالیه..
تائب133
۱۳۹۰-۰۶-۲۷ ۰۰:۰۸
28
12
سلام
(در مورد حلال و حرام خوراكي‌ها)
در ساخت بعضي از [b]شكلات‌ها[/b] كه از خارج به عنوان سوغات مي‌آيد و يا در بعضي از فروشگاه‌ها فروخته مي‌شود از [b]«مشروبات الكي»[/b] و[b] «چربي خوك»[/b] استفاده مي‌شود. بهتر است قبل از استفاده، مشخصات آن را بادقت بخوانيم.
در مورد استفاده از دلستر و ماءالشعير هم بهتر است احتياط كنيم.
z.1360zj
۱۳۹۰-۰۶-۲۷ ۰۲:۰۰
44
12
سلام استاد
كاملا درست ميفرماييد به نظر من اين مشكل بايد از سنين خيلى پايينتر حل بشه. خانواده ها هم نياز به آموزَش دارند , من هم مثل همه اميدوارم كه روزى جوانان ايرانى بدون تقليد از غربيها(مثل اب بازى در پاركها) هيجانات خود رو تخليه كنند...
ممنون از حرفهاتون واينكه اينقدر مسايل جوانها براتون مهم اند
يا على
ناظر
۱۳۹۰-۰۶-۲۷ ۱۱:۰۸
0
0
سلام حاج آقا.عالی بود. من هر وقت از دوستام که آرزوی زندگی در کشورهای غربی رو دارند دلیلش رو می خوام، اکثرشون می گن اینجا جایی نیست خودمونو خالی کنیم (مثلا برن بالا و پایین بپرند و هرشب شاد بشن )البته می دونم خیلی از ایها با دین ما مغایرت داره اما به نظرم این برنامه هایی که به مناسبت نیمه شعبان ووو در پارکها برگزار می شه اگه دو یا سه بار در هفته و در بیشتر پارکها برگزار بشه خیلی عالیه.
مصباح
۱۳۹۰-۰۶-۲۷ ۱۲:۳۷
24
10
مثل همیشه بیان شما موجز مفید و سودمند
عاقبت بخیر باشید انشالله 90/6/27
az.rohani
۱۳۹۰-۰۶-۲۷ ۱۵:۲۹
76
10
سلام
واقعا مساله مهمی است.شاید قبلا کمتر این مشکل به چشم میخورد.بچه ها تک و تنها نبودند ویک همبازی همسن وسال خودشون داشتند.گاهی هم با هم دعوا می کردند.
ضمن اینکه تو هر خونه یک حیاط بزرگ بود که تا دلشون می خواست می دویدند و بازی می کردند.
تو هر کوچه ای می دیدی بچه ها دارند گل کوچیک بازی می کنند.
اماامروزه کامپیوتر برای بچه ها هم نقش برادر هم نقش دوست و هم نقش همبازی رو داره!
تا دیر نشده باید فکری کرد. 90/6/27
فردا
۱۳۹۰-۰۶-۲۹ ۱۰:۵۷
46
22
سلام براي تخليه هيجانات جوانان وخيلي چيزاي ديگه ديگر نه بايد [تنها]از جامعه انتظار داشت نه اموزش پرورش
خانواده ها وجوانها خودشان بايد به فكر باشند الان خانواده ها جور خيلي چيزارو بايد بكشند تازه اگه يه چيزايي مثل تخليه هيجانات جوانان رو درك كنند ممنون كه جوانها و مشكلاتشون هميشه جزء دغدغه هاي شما هستند.
ahmad_gh
۱۳۹۰-۰۶-۳۰ ۱۶:۰۶
28
10
با سلام
بنده فكر ميكنم يكي از دلايل مهم اين موضوع دير شدن زمان ازدواج و بالا رفتن سن آن مي باشد.
بايد همه تلاش كنند تا اين موضوع مهم برطرف شود
وقتي جواني برود سر زندگي و مشغول كار شود كمتر به سمت اين مسائل ميرود و احساس مسئوليت ميكنم
با تشكر از رسيدگي شما به دغدغه مردم و به خصوص جوانان

[b][i][u]يا علي[/u][/i][/b]
شادی امیدوار
۱۳۹۰-۰۶-۳۰ ۲۲:۵۲
92
10
سلام با نظر دوستمون که هم اسم خودمه به شدت موافقم
شادی امیدوار
زهرا13
۱۳۹۰-۰۶-۳۱ ۱۶:۰۶
32
10
سلام استاد اگه تو ایران 10000 تا استاد دلسوز مثل شما بودند اونوقت این یک دست میشد ده هزار دست و امید شما و همه ما میشد هزار برابر , دعا میکنم فرزانگان کشور باهاتون همنوا بشن.مراقب خودتان باشید
یا علی
user2
۱۳۹۰-۰۷-۰۴ ۰۱:۴۳
32
10
سلام استاد من بعد از جلسه3/7/90 خیلی حالم بد شد استاد من باورم نمیشه شمابخواین کلاس مجردهارو تمام کنید البته حق دارید شاید ما دانشجوهای خوبی نبودیم اما استاد من و خواهرم که عضو کلاسیم بی منت میگم تمام برنامه های زندگیمون بر اساس کلاس 1شنبه تنظیم میکنیم.من 1دوره شهرستان میگذرونم ولی برای 1شنبه میام تهران دوباره 2شنبه میرم شهرستان.استاد من احترام به اطرافیان بعد از صحبتهای شما بیشتر لحاظ کردم حالا دیگه به خودم اجازه نمیدم ادم هارو به اسم کوچک مورد خطاب قرار بدم البته قابل نیستنم ولی برای سلامتی شما دعا کردم چون تمام طول جلسه احساس میکردم درد میکشید.
Lost
۱۳۹۰-۰۷-۰۴ ۱۶:۲۸
22
10
سلام/ میدونین چیه جای بازی تو زندگی جوانها خالیه چون هیچ تفریح و بازی ندارن برای تخلیه ی هیجاناتشون از راهای نادرست استفاده میکنن
مهسا سادات
۱۳۹۰-۰۷-۰۵ ۰۸:۴۱
50
10
سلام،به نظرمن برای تحقق پیدا کردن حرفای استاد چیزی که بیشتر مورد اهمیت قرار می گیره ومیشه گفت نقطه مقابل شرب خمروبیکاری وعلافی جوان ها به ویژه آقا پسرهاست احیا وراه اندازی صدها ورزشگاه سالم وترجیحاً مجهز به رشته هایی که اسلام بر آنها سفارش کرده(شنا،سوارکاری،تیراندازی)بسیار میتونه مفید باشه ،چرا که ورزش علاوه بر احیای بدن سالم، عقل وروح سالمی را برای فرد در پی خواهد داشت
nstaheri
۱۳۹۰-۰۷-۰۵ ۱۷:۴۹
0
0
به نام خدا
سلام.
کاملا موافقم با گفته هاتون استاد.ولی با گفته ی برخی از دوستان مخالفم. چرا ما تنها راه تخلیه هیجان را راههایی می دانیم که منجر به کمی از خود بیخود شدن می شود. وقتی در پارکی در تهران در ایام ماه مبارک رمضان، به دلیل برگزاری مراسمی که دوست خوبم شادی آنرا راهی مناسب اعلام کردند، خواننده ای با باز کردن موهای خود و انجام حرکت موزون منجر به ایجاد محیطی منافی دین شده، ما این روش را مناسب بدانیم. اگر ما پرهیزکاری پیشه کنیم، بیشتر به خدا توکل کنیم، گاها به مزار شهدای عزیز کشورمان برویم، و در تمام فرصتهایی که داریم ورزش کنیم، و کارهایی از این قبیل، هم انرژیهایمان تخیله می شود و هم شاید اندک ثوابی هم ببریم.
به نظر من اگر دولت و شهرداری در هر منطقه(نه مناطقی که مشخص شده منظورم محله است) باشگاههایی شبانه روزی ایجاد کنند که هزینه پایینی داشته باشند، آنگاه فرهنگ ورزش کردن در کشورمان بیشتر شده و این هم یکی از بهترین روشها از نظر من است.
بهار67
۱۳۹۰-۰۷-۰۸ ۱۴:۳۰
18
0
[i][b][i][b][b][b]سلام
مرسی که بفکر ما دختر پسرای جوون هستید... ولی فقط مشکل بچه های ایران مشروب خوردن و پارتی رفتن نیست... مشکل از خود خانواده ها و از همان دوران ابتدایی ما شروع شده.. اون موقع که توی مدرسه ها فقط به ما رقابت ناسالم رو یاد دادن... فرق بین بچه ها... بزرگ هم شدیم ... همینه

یکی از دوستان از مکان های تفریحی و ورزشی گفت... امااگه ی دختر یا پسر 23 بخواد تفریح سالم داشته باشه نمیتونه... میدونین چرا؟؟؟ چون همون مکان هام خودش ناسالمی هایی داره... خیلی از باشگاها و کلوب های ورزشی که توی تهرانن مخصوصا پائین شههر بسیار الوده هست خیلی راحت مواد مخدر، مشروبات الکی و مسایل دیگه وجود داره که بدتر از مهمونیهای خانوادگی یا مجردی هست که توش مشروب و رقص هست... حداقل دلخوشی این هست که سالمتر هست و جلوی چشم خانواده هست...



[/b][/i]
بهار67
۱۳۹۰-۰۷-۰۸ ۱۴:۳۳
20
6
آقای مرادی با هزینه های سنگین کلاس های ورزشی و غیره واقعا خیلی سخته که بخوای تفریح سالم داشته باشی و اون هم حرفه ای وسالم .... خودتون میدونید ورزش اگر ازراه درست انجام نشه مشکلات بسیاری واسه فرد به همراه داره...
شاید بگید خوب این همه پارک میتونن اونجا ورزش کنند اما من خودم به شخصه و باچشمای خودم دیدم که توی همین هم مشکل هست

آقای مرادی حرف زیاده و مشکلات ماها هم بسیار و گوش شنوا و مرد عمل میخواد که کم هستند... اگه از دوره دبستان خیلی مسایل آموزش داده بشه یک پسر 20ساله یا 23 ساله روی خیلی مسائل کنجکاوی نمیکنه.. یا دختر کنجکاو نمیشه .... شاید باورتون نشه اما انقدر محدودیت هست که خودمن وقتی میبینم یه دانشجوی ترم اولی میاد دانشگاه با چه حرصی 3یخواد جلب توجه کنه و سریع هم بااولین دوستی جوگیر میشه

مرسی که به فکر دختر پسرا هستید
mahsa22
۱۳۹۰-۰۷-۱۲ ۲۳:۳۷
14
4
سلام
انشالا که حرفای شمارو مسئولان هم ببینن و عمل کنن.مخصوصا شهرداری ها
12مهر90 تهران
‎√‎ زینب 71
۱۳۹۰-۰۷-۱۳ ۲۳:۵۴
10
6
[b]سلام استاد!

من خودم به عنوان یک نوجوان گاهی اینقدر این هیجان درونم میمونه که دوس دارم برم تو یک بیایون و فقط جیغ بزنم!

نمیدونم کی قراره این مشکلات حل بشه متاسفانه!

موفق باشید. التماس دعا[/b]
حنیفا
۱۳۹۰-۰۷-۱۶ ۰۹:۰۶
64
20
سلام
ای کاش تا دیر نشده در سطح کلان فرهنگی برنامه ریزی درستی بشه و مطابق فرمایش مقام معظم رهبری مهندسی فرهنگی کشور مورد توجه مسوولین قرار بگیره
وگرنه کارهایی در سطح خرد و با برد تاثیر گذاری و مخاطب محدود خیلی نمیتونه راه حل اساسی باشه
نهادهای متولی فرهنگ باید هماهنگ با هم و تحت نظارت یک نهاد مشخص در راه رسیدن به اهداف حرکت کنن
متاسفانه فرهنگ در کشور ما مدیریت نمیشه
و نهادهای مختلف نقشهای مختلف و ناهماهنگی رو ایفا میکنن
از صداو سیما هم به عنوان پر مخاطب ترین زسانه نباید غافل بود که اگر درست از این ابزار استفاده بشه میتونه موثرترین باشه
آستان جانان
۱۳۹۰-۰۷-۱۶ ۱۴:۵۳
34
8
سلام --علت آمار بسیار بالای تصادفات جاده ایی نیز مهمترین عامل عدم تخلیه هیجانات مردم از راه صحیح است که سعی میشود با سرعت بالا این شور تخلیه گردد که موجب تصادفات وسیع میگردد
nina_sos
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۰:۵۰
8
0
با سلام خدمت شمااستاد عزیز و نمامی دوستانم
من واقعا خوشحالم که اساتیدی مثل شما هنوزهم هستند که به فکر جوونا باشند.من و همسرم هردو اهل ورزش هستیم از کمترین فرصتمون سعی میکنیم برای ورزش و علایق ورزشیمون وقت بزاریم اما حیف که تو جامعمون برخلاف حرفهایی که زده میشه کمتر کسی هست که از ورزش جوونا احساس خرسندی کنه.بخدا حیفه. نمی خوام وقتتونو بگیرم ولی یک مثال براتون می زنم، من از کسایی هستم که خیلی به کشورم امیدوار بودم اما دارم کمکم امیدمو از دست میدهم آخه این چه وضعیه که چون نمیتونن از ایجاد خطر با گذاشتن یک آمبولانس و یک ماشین آتش نشانی جلوگیری کنن دره یک محیط ورزشی که یک جا برای تخلیه هیجان جووناست رو تخته میکنن.منظورم پیست موتور کوهساره واقعا جزو بدترین کارهابود که اصلا از مسئولین کشورمون انتظار نداشتم و خیلی مثال های دیگه که واقعا نگران کننده است
ممنونم که لا اقل این سایت جاییه که حداقل ما جوونا بتونیم حرفمونو بزنیم به کسی که درکمون میکنه "ممنون"
ستوده 133
۱۳۹۰-۱۲-۲۵ ۰۰:۴۳
0
0
سلام
چهارشنبه‌سوري امسال وحشتناك بود!
(اين كه بگيم چهارشنبه آخر سال! هيچ چي عوض نمي‌شه)
(25اسفند90-تهران)
monaabdi
۱۳۹۰-۱۲-۲۵ ۲۲:۵۷
0
0
سلام، حاج آقا دیره خیلی هم دیره، نگید دیر نشده تا کجا چشم گوشمون رو ببندیم بگیم هنوز دیر نشده الان دیگه باید فکر درمان بود از پیشگیری گذشته، مثلا میزان محجبه ها نسبت به بی حجاب ها چقدره؟ به قول حاج آقا پناهیان همین تعدادی هم که هست معجزه است. خدا لعنت کنه باعث و بانی این همه مکافات رو، من و امثال من رو هم لحظه ای به خودم وانگذاره که بدتر از اینی که هستم نشم.
حاج آقا راهی که شما به تنهایی شروع کردید خیلییییییییییییی سخته الهی موفق باشید آقا امام زمان پشتتون باشه.
21ساله، دانشجوی مهندسی پروژه، 25اسفند90 تهران
مهدی صادقی
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۲۲:۴۲
64
56
با سلام
حلج آقا صحبت شما کاملا درست است و باید خیلی به فکر خوراک فرهنگی جوانان بود تا از خارج از کشور الگو برداری نشود
یا علی
26-12-90 تهران
taha tanha
۱۳۹۱-۰۱-۰۵ ۲۳:۵۵
28
28
سلام حاج آقا
میدونم کامنت ها رو میخونید،هرچند اگه از وقتش گذشته باشه.
این یادداشتتون رو خیلی دوستدارم ،چون دغدغه اصلی زندگیم شده.

اوندر هیجاناتم رو تو موقعیتهایی سرکوب کردم یا نادیده گرفتم ،البته بخاطر شرایط اجتماعی و خانوادگی که میشه گفت تواین سن و سال دچار مشکل روحی شدم.
فقط ذیل این یادداشت میخواستم نظرتون رو درباره راههای مناسب تخلیه هیجان برای امثال خودم بدونم.

دختر بودن،شاغل بودن،دانشجوبودن و نداشتن خواهروبرادر

دانشجوی ارشداقتصاد27ساله.5فروردین91تهران
مهتابی
۱۳۹۱-۰۱-۲۰ ۰۲:۵۸
0
0
سلام و وقتتون بخیر.بابت همه چیز واز همه بیشتر بابت بند: انسان با توصیه به تقواپرهیز گار نمی شود ازتون ممنونم.اما لااقل شما درمورد این موضوع راهکار اعلام کنید.البته توصیه به ورزش ومطالعه کم اهمیت نداره ولی شاید با توجه به حجم هیجانات جوانان نیاز به راهکارهای متنوع تری درچارچوب شرع داریم.سپاس.
مهتابی 30ساله فوق دیپلم معماری 20.1.91
خادم110
۱۳۹۱-۰۳-۳۰ ۱۵:۳۰
68
0
[b]سلام حاجی حرفات قشنگه از اینکه این مسائل دغدغه ذهنتونه خیلی خوشحالم ولی دیگه خسته شدم از این همه حرف فقط حرف.....جان من ببین به چه روزی افتادیم که تا یکی مثل شما پیدا میشه که از این حرفا میزنه همه جمع میشیم دورتون که انگار دین جدیدی اوردی.........تنها خواستمم اینه که حالا که این همه فشار بهمون میارن از غربو شرق گرفته تا نوکراشون تو مملکتمون فقط در حق هم دعا کنیم که از شر فساد اخرالزمان حفظ بشیم خدا صاحبمونو هر چی زودتر بفرسته.
نفست حق حاجی
نعمتی
۱۳۹۱-۰۷-۲۹ ۱۹:۵۰
145
15
سلام
ممنون که به فکر جوونا هستین . به نظر من باید رو خوانواده ها ی ما کار بشه تا یاد بگیرن چه پاسخی یا واکنشی نسبت به هیجانات جوونا نشون بدن تا کاره جوونا به جاهای باریک نکشه.
AmirHosseinMa
۱۳۹۱-۰۹-۱۹ ۱۹:۰۹
84
12
سلام
شاید نوشتن این کامنت کمی دیر باشه ولی اجرایی کردن نظرات شما هیچ وقت دیر نیست
من دقیقا معضلات خودم و دویتانم و حتی بچه های مدرسه رو در مطلب شما دبدم ، واقعا دقیق و سریح بود.
کاش می توانستیم در مورد این مطلب از موسئولا جواب طلب کنبم و بخواهیم از آن ها که بیان کنند در مقابل این معضلات جه کردند؟

واقعا در مقابل نسل بعد موظف هستند و به اضای هر جوان و نوجوان ایرانی باید در درگاه خدا جوابگو باشند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: