ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها

ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها

تاریخ ثبت‌نام «کلاس مجردها» برای دوره دهم؛ از لحظه انتشار این مطلب در وب‌سایتم تاساعت ۲۴ روز میلاد امام حسن مجتبی سلام الله علیه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۱است...«کلاس مجردها» بیش از آن که یک کلاس آموزشی باشد یک کلاس تربیتی است. تمرینی است برای تفکر خلّاق و نقّاد...
ادامه مطلب
جمعه , ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۱۷
منتشر شده در: انعکاس » خبر

به گزارش خبرنگار اعزامی برنا به کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی سخنران حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) در جمع کثیر روحانیون، زائران و مداحان ایرانی گفت: از ویژگی های بارز حضرت ابوالفضل(ع) شجاعت ایشان است که یکی از سه رکن اصلی شجاعت سخاوت داشتن است. 

وی در ادامه افزود: سخاوت از جمله صفات شیعه اهل بیت(ع) است و شخصیت افراد بدون داشتن سخاوت کامل نخواهد شد. 

وی در ادامه با اشاره به قحطی ها در برخی از دوران تاریخ معاصر گفت: مردم به سوی قناعت و صرفه جویی و همچنین پس انداز روی آوردند که در این میان صفت قناعت و صرفه جویی بسیار خوب است اما پس انداز تا مقداری که ضرورت دارد مناسب است و بیش از آن صفتی ناپسند است. 

سخنران حرم حضرت ابوالفضل(ع) در ادامه گفت: اگر می خواهیم به حضرت سیدالشهدا(س) و حضرت ابالفضل(ع) نزدیک شویم باید سخاوتمان را بیش از گذشته کنیم. 

وی در ادامه افزود: دخترهای جوان در نظر داشته باشند که صفت سخاوت یکی از معیارها و ملاکهای مهم در ازدواج است و اگر کسی به خواستگاری آنها آمد و سخاوت نداشت از ازدواج با او خودداری کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی در ادامه درباره سخاوت افزود: حضرت زهرا(س) در روایتی از پدر گرامیشان نقل کرده اند که « از بخل دوری كن، زیرا بخل درختی است در جهنم كه شاخه‌هایش در دنیا می‌باشد و هر‌كس به آن شاخه‌ها بیاویزد، داخل در جهنم می‌شود و سخاوت، درختی است در بهشت كه شاخه‌هایش در دنیا گسترده است و هر‌كس شاخه‌ای از آن را بگیرد داخل بهشت می‌شود». 

وی در ادامه افزود: سخاوت خلق خداست و زیربنای شخصیت تمام اولیای خداوند سخاوت است. سخاوت همچنین خردورزی را تقویت می کند و موجب می شود تا روزی انسان بیشتر شود. 

لازم به ذکر است مراسم زیارت عاشورا صبح هر روز در حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) و مراسم سخنرانی و مداحی هر شب در حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) به همت بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی برگزار می‌شود.

 

منبع خبر

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حمید گیوی
۱۳۹۸-۰۳-۱۸ ۱۵:۱۹
0
0
اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: