ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها

ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها

تاریخ ثبت‌نام «کلاس مجردها» برای دوره دهم؛ از لحظه انتشار این مطلب در وب‌سایتم تاساعت ۲۴ روز میلاد امام حسن مجتبی سلام الله علیه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۱است...«کلاس مجردها» بیش از آن که یک کلاس آموزشی باشد یک کلاس تربیتی است. تمرینی است برای تفکر خلّاق و نقّاد...
ادامه مطلب
سه‌شنبه , ۰۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۶
منتشر شده در: انعکاس » خبر

حجت‌الاسلام شهاب مرادی در همایش یک‌روزه اوقات فراغت و تبلیغ دینی مشهد گفت: اگر جمعی ۵۰ نفری از طلاب تصمیم به انجام کار بر روی موضوعی بگیرند تا آن موضوع در کشور تبدیل به فرهنگ شود، با کار علمی موفق خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام شهاب مرادی، کارشناس مذهبی، در همایش یک‌روزه اوقات فراغت و تبلیغ دینی که به همت اداره کل فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، برگزار شده است، گفت: طبق تعاریف اهل بیت کسی که تبلیغ می‌کند فاضل است و افضل در قشر روحانی، مبلغان هستند.

وی خطاب به طلاب جوان و تازه‌کار گفت: موضوعات زیادی در کشور ما مغفول مانده که باید برای آنها کار علمی انجام شود و اگر جمعی ۵۰ نفری از طلاب تصمیم به انجام کار بر روی موضوعی بگیرند تا آن موضوع در کشور تبدیل به فرهنگ شود، با کار علمی موفق خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به این که باید کتاب‌هایی مثل «علمای مجاهد» و «شهداءالفضیله علامه امینی» از سوی طلاب خوانده شود، گفت: روحانیون باید قدر فرصت کنونی که نظام اسلامی در اختیار آنان گذاشته است را بدانند زیرا علمای گذشته ما در زندان و تبعید این دین را به ما رسانده‌اند و ما در شرایط «آقایی» قدر آن را نمی‌دانیم.

حجت‌الاسلام مرادی با تأکید بر این که آخوند در جامعه نباید خود را روحانی کاروان بداند، گفت: روحانی رکن اصلی حکومت اسلامی است و از زمان مشروطه به این طرف در ایران اصل شده است و نباید شأن فقها و ولی فقیه پایین بیاید. هر طلبه‌ای که در حوزه درس می‌خواند باید در ذهن خود جا بیاندازد که اولین گروه‌های حامی ولایت طلاب هستند و هیچ صنفی به اندازه روحانیت ایثار نکرده و شهید نداده است؛ اما هیچ کس، حتی خود روحانیون از روحانی دفاع نمی‌کنند.

وی با تأکید بر این که روحانیون باید مطالبات رهبری را از دولت و مجلس پیگیری کنند، گفت: سطح مطالبات روحانیون هنوز در سطح دوره قاجار و در حد کار برای سی نفر دانشجو است در صورتی که برخی واحدهای دانشگاهی تا چهل هزار دانشجو دارند.

کارهای مغفول مانده

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به این که روحانی باید راهبرد ارائه بدهد، گفت: دانش‌آموز ایرانی باید از ابتدای تحصیل به این باور برسد که خداوند با اوست و به او کمک خواهد کرد یا این که هر شخص ایرانی باید بداند که مهربان‌ترین شخص از ابتدای خلقت تا انتهای آن، پیامبر اکرم است و این باروها باید به قدری قوی باشد که با هیچ تهاجم فرهنگی از ذهن او بیرون نرود.

وی افزود: به عنوان مثال بعد از هر زلزله نقاط آسیب دیده محاسبه شده و جبران می‌شود؛ اما بعد از کشف حجاب رضاخان آسیب‌های آن محاسبه نشده و هر روز در حال گسترش است، پس روحانیون باید با هم متحد باشند تا در کشور هفتادمیلیونی، روندهای ناصحیح را اصلاح کند.

کارشناس مذهبی افزود: باید گروهی در دفتر تبلیغات اسلامی تشکیل شود و با کار علمی درست و بدون کپی برداری به آموزش و پرورش طرح‌هایی برای ارتقای سطح دانش دینی دانش‌آموز بدهد تا آموزش و پرورش، دانش‌آموز متدین تربیت کند و در برخی موارد به تربیت سکولار نپردازد.

حجت‌الاسلام مرادی تأکید کرد: باید با توجه به فراوانی جمعیت مسلمان در کشور آماری تهیه شود مبنی بر این‌که سرانه مسجد در کشور چقدر است و به ازای هر تعداد جمعیت چند متر مسجد لازم است.

وی در پایان گفت: به جای این که در کنار سیستم خراب آموزشی کشور ایستاده و دنبال فرصتی کوتاه مثل سه ماه تعطیلات دانش‌آموزان باشیم باید برای ۹ ماهی که هزینه‌های زیادی برای یادگیری فرزندانمان پرداخت می‌شود، راهکاری ارائه دهیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: