ثبت نام دوره تازه کلاس مجردها ثبت نام دوره تازه کلاس مجردها
سلام با توجه به ظرفیت ثبت‌نام بسیار محدود دوره جدید یعنی دوره دوازدهم، چون تعداد قابل ملاحظه‌ای از اعضا دوره یازدهم هم به دوره بعد منتقل می شوند؛ برای این دوره جدید، افراد جدید صرفا از طریق لیست انتظار ثبت نام می شوند وبه تدریج مصاحبه و پذیرش می‌شوند و این روند ادامه دارد. تمامی این مراحل و کل کلاس مجردها رایگان بوده و هست....برای اطلاع بیشتر ادامه مطلب را بخوانید.
ادامه مطلب

رستخیز عام

رستخیز عام
۱۷۸۸۷
بازدید
رستخیز عام
پنجشنبه , ۲۶ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۰
منتشر شده در: یادداشت ها » جهت اطلاع

هر سال در آستانه ی محرم هنگامه ی شور بی بدیل عزای جان سوز امام حسین علیه السلام، برخی با ناشی گری و یا بی سلیقه گی به جای "آه و فغان" -که توصیه اهل بیت است- با "چون و چرا" به استقبال محرم می آیند.
اهالی چون و چرا و اما و اگر که عبارت "آسیب شناسی" را خیلی دوست دارند را نمی توان دلسوزِ خردمند نامید چراکه یازده ماه سال را رها می کنند و درست در گرماگرم دهه اول محرم به بحث و اما و اگر در روش و شیوه ی عزاداری و برخی حتی به چون و چرا در اصل قیام و درستی راه امام حسین می پردازند. که "چرا و اگر و شاید و به نظرمن و غیره"
این که نقد و اصلاح و سوال و مباحثه بدنیست و ضرر نمی زند قبول اما

 

آیا دهه اول و ماه محرم  وقت مناسبی برای این مباحث است. مشکل کار مدبرانه نبودن این رویکرد و این رفتار است. به نظر شما آیا دهه اول محرم فرصت مناسب برای آسیب شناسی روش های عزاداری است؟! یا موقع عزاداری است؟
هر کسی و هر رسانه ای باید از تمام ظرفیت و توانش استفاده کند تا این شور و خروش شعله ورتر شود و همه ی مردم تحت تاثیر شگرف عزای حسین عزیز قرارگیرند و بهره ها ببرند. و همه تلاش کنیم تا مجالس و دسته جات عزاداری هر سال پرشورتر و فراگیرتر از سال های قبل شوند؛ چنانچه رهبر معظم توصیه فرمودند: این حادثه کربلا پشتوانه یک نهضت است و باید آبرومند, پر تپش و پر قدرت باقی بماند.
جداً این تاسف برانگیز است؛ هر روزه همه قدرت ها "هر چه داریم" را مورد بغض و عداوت و تحریم و تهدید قرار می دهند و نقشه ها می کشند و هستند کسانی که هنور باور نکرده اند  "هرچه داریم از محرم است".
به راستی منشاء تمام عزت و همه سربلندی ما قیام امام حسین و محرم و صفر و عزای حسینی است؛ و هر سال محرم این مملکت را بیمه می کند. سلام خدا بر امام عزیزمان که می فرمود: "... اين محرم را زنده نگه داريد. ما هر چه داريم از اين محرم است و از اين مجالس؛ ...ما بايد به عمق اين شهادت و تاثير اين شهادت در عالم برسيم و توجه كنيم كه تاثير او امروز هم هست؛ اگر اين مجالس وعظ و خطابه، عزاداري و اجتماعات سوگواري نبود؛ كشور ما پيروز نمي شد. همه در تحت بيرق امام حسين سلام الله عليه قيام كردند."
 
===========================
پ ن: اعضای محترم لطفا نظر مبارک خودتان را فقط در مورد اصل مطلب بنویسید. انتقادم به طرح نابهنگام آسیب شناسی عزاداری محرم در دهه اول محرم و روزهای عزای حسینی است. پس جملاتی از قول دیگران! آن هم در مورد کلیت محرم یا عاشورا کمکی به بحث نمی کند و یا کامنت هایی کلیشه ای و ...
===========================

لطفا در پایان کامنت خود؛ تاریخ و شهرتان را بنویسید. مثلا:27آبان90 .تهران؛

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۶
nilinbanoo
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
0
0
زمانی , تحت تاثیر افرادی که دنبال زیر سوال بردن همه چیز از جمله محرم بودند ,چیستی خیلی چیزها برام مخدوش شد و زیر سوال رفت.

امسال در فاطمیه فقط با بغل کردن خانومی که در حال گریه -بیهوشی- بود جرقه ای در ذهنم زده شد و خیلی از تردید هام از بین رفت:باید عاشق بود تا معنی خیلی از چیزها را فهمید.اونی که عاشقه, دو ماه محرم و صفر مشکی میپوشه ,خیلی چیز ها را رعایت می کنه یا انجام می ده که برای کسی که محب اهل بیت نیست , عجیبه.
البته اونی که محب اهل بیت هم نیست می تونه, با تصور این که اگه عزیزش - فرضا پدرش -مرحوم بشه(به قتل برسه) ممکنه چه کارهایی را به عنوان صاحب عزا انجام بده,حداقل از زیر سوال بردن عزاداری ها دست بکشه.
hghalamzan
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
30
3
سلام.چند سالی در کشوری اسلامی که 15 درصد آن شیعه بودند و عزاداری برای امام حسین (ع) بطور اشکار و عمومی نبودزندگی کردم. با اغاز محرم با کمک همکاران ایرانی و کارگران محلی. محلی را به وسعت 40 مترمربع برای عزاداری محرم بنا نمودیم و از روز دوم محرم مجلس وعظ و مداحی را شروع کردیم یادم هست که سید بزرگواری که از حوزه مشهد به انجا امده بود ده شب را برایمان وعظ مینمود . بله آن سال کارفرمای ما میگفت که شیعیان بخصوص ایرانیان هر جا که با شند با هر امکاناتی محرم را زنده نگه میدارند و این در فطرت و وجودشان است آری ما هرسال در آن کشور این مراسم را پربارتر دیدیم .اری محرم وقت عزاداریست ...
امیدواریم در این محرم و صفرپیش رو. شروع تحولی باشد برای همه ما که تا آخر عمر راه ان امام همام (ع) را سرلوحه کارها و زندگی مان باشد. امین
28 ابان 90 .تهران
reza sabahi
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
57
0
سلام
امیدوارم خدا فرصت دهد و این محرم را هم درک کنم
شنبه 28 آبان 1390 - Nov 19 2011 کرمان
shaer
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
42
12
محرّم ماه آگاهی، ماه شکوفایی، ماه سوگواری و ماه عشق است. محرّم ماه آزادی و رهایی، ماه رشد و بالندگی، ماه جوشیدن و اندیشیدن، و ماه فانی شدن و به ابدیت پیوستن است. محرّم مدرسه عشقی است که باید درآن درس آموخت. محرابی است که باید در آن به نماز عشق ایستاد و نردبانی است که باید از آن بالا رفت تا به لقای حق شتافت.90/8/27 مشهد الرضا
nazanin55
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
42
0
سلام
صدا و سيما عزاداري هاي معمول را نميذاره و حتي اونارو هم سانسور ميكنه...راستش خطابه ها اونم از بعضي از روحانيون هيييييييچ جذابيتي براي نسل جديد نداره!
فقط اشاره به روابط بين شهداي كربلا و سختي انتخاب بين كي اول بره براي بيان جوانمردي و جذب جوونا كافيه نيس؟
legallyhosna
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
78
0
با نشان دادن عزادار بودن حتی با نوشته و پلاکارد عزا بر خانه و ماشین خود ...
28ابان کلاس مجردها تهران
h.zn
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
0
0
عطري كه از حوالي پرچم وزيده است
ما را به سمت مجلس اقا كشيده است
از صحن اين حسينيه تا صحن كربلا
صد كوچه وا كنيد،محرم رسيده است
دست ازل دو چشم مرا وقف گريه كرد
اصلاً مرا براي همين افريده است
اقا ببين براي عزاي تو مادرم
پيراهن سياه برايم خريده است
نورش نمي دهند و بهشتش نمي برند
چشمي كه روضه هاي شما را نديده است
هر چند صد پياله تو را گريه كرده اند
اما هزار قطره ي اشك نچيده است
٢٨ ابان ٩٠ تهران
h.zn
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
0
0
افريدند تو را تا كه مسيحا باشي
همه چون خادم دربار و تو اقا باشي
افريدند تو را از طبق گريه ي نور
تا كه جانسوزترين واژه ي دنيا باشي
افريدند تو را تا كه فقط ناز كني
همه مجنون تو باشند و تو ليلا باشي
كم ببارند به پيش كرمت اهل كرم
ديگران قطره ي ناچيز و تو دريا باشي
تو قتيل العبراتي نه كه بر گريه ي ما
كشته ي چشم تر زينب كبري باشي
بز سر نيزه نشستي و تلالو كردي
مثل خورشيدي و زيباست كه بالا باشي
خيزران خوده ترين قاري قران خدا
تشت زر ديده ترين حضرت يحيي باشي
٢٨ ابان٩٠ تهران
fatemehawra
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
126
12
السلام علیک یا ابا عبدالله،
وای از آن لحظه ای که با تن چاک چاک،
نهادی ای تشنه لب صورت خود روی خاک.
التماس دعا برای همه مؤمنین و مؤمنات.
ستوده 133
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
105
6
سلام
بر خوان غم چو عالمیان را صلا زدند
اول صلا به سلسله‌ی انبیا زد

نوبت به اولیا چو رسید آسمان طپید
زان ضربتی که بر سر [b]شیرخدا[/b] زدند

آن در که جبرئیل امین بود خادمش
اهل ستم [b]به پهلوی خیرالنسا زدند[/b]

بس آتشی ز اخگر الماس ریزه‌ها
افروختند و در [b]حسن مجتبی[/b] زدند

وانگه سرادقی که مَلَک مَحرمش نبود
کندند از مدینه و در کربلا زدند

وز تیشه ستیزه در آن دشت، کوفیان
[b]بس نخل‌ها ز گلشن آل‌عبا زدند[/b]

پس ضربتی کزان جگر مصطفی درید
بر [b]حلق تشنه خلف مرتضی[/b] زدند

[b]اهل حرم[/b] دریده گریبان گشوده مو
[b]فریاد بر در حرم کبریا زدند[/b]

روح الامین نهاده به زانو سر حجاب
تاریک شد ز دیدن آن، چشم آفتاب

(28آبان90، تهران)
only god
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
0
0
سلام
گذرم باز در خانه ارباب افتاد...
حاج اقا خیلی زیاد التماس دعا دارم به ویژه در شبهای محرم
از همگی التماس دعا
خدای مهربون عزاداری با اخلاص واشکهای فراوان روزیمان کند.
28 ابان 90
تهران
Golpooneh
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
24
15
سلام
جمله امام (ره) رو چندبار خوندم. چقدر تاثیرگذار بود.
یاد یادداشت "صف شما کجاست؟" افتادم و اون بیت شعر :

[b]"اينک هر چيز يا سرخ است يا حسيني نيست"[/b]

تلاش می کنم محرم امسالم با سال گذشته فرق داشته باشه.

یاعلی
28 آبان 90، تهران
مريم 1358
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
240
24
سلام

به راستي كه دهه اول محرم را بايد مغتنم شمرد براي عزاداري ... كه اگر ماه‌هاي قبل نرفته باشيم دنبال كسب بصيرت و شناخت، چه بسا در اين ماه نيز نام‌مان در خيل عظيم عزاداران حسيني ثبت نشود ...

ان‌شالله روسفيد باشيم روز محشر در برابر آقا

محرم خوبي را پيش رو داشته باشيد

بسيار التماس دعا
mehrzad128
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
81
18
سلام
ای فرس با تو چه رخ داده که خود باخته ای؟
مگر این گونه که ماتی! تو شه انداخته ای؟
همایون فرس پادشه سدره مقام
که چراگاه بهشت است ترا جای خرام
نه رکابی زتو برجاست نه زین و نه لگام
مگرا ی پیک سبک پا! بر سر شاه انام
.
.
.
آن شهی را که به امرش فکند سایه سحاب
خواهد ار آب، شود خاک در عالم نایاب
طعنه بر لجّه ی تیار زند موج سراب
دیده ای کشته مگر، تشنه لبش بر لب آب
که چنین ناله به عیّوق برافراخته ای؟
تو که غلطان زسر زین، نگونش دیدی
در میان سپه دشمن دونش دیدی
]ای فرس راست به من گوی که چونش دیدی
تو به چشمان خود، آغشته به خونش دیدی؟
یا قتیل دگری بود تو نشناخته ای؟
بوی خون آید از این کاکل ویال و تن تو
شد مگر کشته ی روبه، شه شیر اوژن تو
دل افسرده ی من آب شد از دیدن تو
فاش گو، برق که آتش زده بر خرمن تو؟
که چنین غلغله در بحر و بر انداخته ای؟
شعر از مرحوم نیر تبریزی
28 آبان 90، تبریز
mina199219
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
0
0
کاش همراه با شور حسینی شعور وبصیرت حسینی خود را افزایش دهیم.
28آبان 90 همدان
رجعت خورشید
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
0
0
سلام
اگر حضرت نوح طوفان را برپا کرد و همه عالم را به هم ریخت،اگر حضرت موسی عجیب ترین معجزات را انجام داد و نعمات فراوان را برای آن قوم فراهم کرد،اگر حضرت سلیمان ملکش را برپا کرد و تمام جنیان را در غل و زنجیر کرد همه اینها به خاطر برپایی ظهور بود اما عاشورا چیز دیگری است.عجیب ترین صحنه در کل نظام هستی است.مسیری به سمت ظهور است که این مسیر همچنان ادامه دارد.
رجعت خورشید
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
99
51
کشتی امام حسین(ع)از همه سریع تر است و کسی که در این کشتی باشد غرق نمی شود.حر در لحظات اخر وارد کشتی شد.قرار گرفتن در این کشتی ادابی دارد... یعنی جز از من از کسی اب طلب نکنید.
29 ابان 1390-تهران
h.zn
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
87
18
خون حسین واصحابش كهكشانی است كه بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند .بگذار اصحاب دنیا ندانند . كِرم لجن زار چگونه بداند كه بیرون از دنیایی كه او تن می پرورد ، چیست؟ زمین و آسمان او همان است ، و اگر او را از آن لجن زار بیرون كشند ، می میرد.امت محمد را آن روز جز حسین ملجاً و پناهی نبود. چه خود بدانند و چه ندانند ، چه شكر نعمت بگزارند و چه نگزارند . واقعه عاشورا دروازه ای از نور است كه آنان را از ظلم آباد یزیدیان به نورآباد عشق رهنمون می شود... اگر نبود خون حسین ، خورشید سرد می شد و دیگر در آفاق جاودانه شب نشانی از نور باقی نمی ماند... حسین چشمه خورشید است .
روايت محرم ( شهيد اويني)
٢٩ ابان ٩٠ تهران
z.1360zj
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
0
0
سلام
حسین یعنی زیبایی مگر می توان با زیبایی همراه شد و زیبا نشد؟
محرم فقط ماه عذاداری وهر نقد و اصلاحی باید در زمانی غیر از آن صورت بگیرد امیدوارم بعضی ها به این درک برسند انشاءالله .
حسینی باشید وکربلایی
... گفته اند داغ کربلاییان تا آمدنش دوا ندارد...
[b]اللهم عجل لولیک الفرج[/b]
29آبان 90 تهران
Razzie Sani
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
108
27
شیعتی مهما شربتم ماء عذب فاذکرونی
أوسمعتم بغریب او شهید فاندبونی
فأنا السبط الذی من غیر جرم قتلونی
و بجرد الخیل بعد القتل عمدا سحقونی
لیتکم فی یوم عاشورا جمیعا تنظرونی
کیف استسقی لطفلی فابوا ان یرحمونی
وسقوه سهم بغی عوض الماء المعین

پیروانم! هر زمان آب گوارایی نوشیدید مرا یاد کنید./ و هر گاه در مورد غریب یا شهیدی سخنی شنیدید برای من ندبه کنید./ و من نواده ای هستم که بدون جرم مرا کشتند./ و بعداز کشتن با سم اسب هایشان عمداً بر من تاختند./ای کاش در روز عاشورا همه شما مرا نظاره می کردید و می دید چگونه طفل مرا سیراب کردند./ و به جای آب، با تیر جفا او را سیراب کردند.
یا حسین
29.8.90؛تهران
naeimeh1366
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
114
33
...امیدوارم خدا فرصت دهد و این محرم را خوب درک کنیم
یکشنبه 29آبان-تهران
spd_267
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
30
18
سلام
کتابی که یک بار حاج آقا معرفی کردند.[برای آگاهی نوجوانان و جوانان]
روایت کربلا نوشته حاج آقا بهتاش
تهران 29 آبان 90
pary1389
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
111
30
یا حسین بر کویر خشک دلم مهرت را بباران تا جوانه های سرسبزی و زندگی از دلم جوانه زند که سخت به آن نیاز دارم. بدون شما در دنیای تودرتوی و پیچ در پیچ گمشده ای بیش نیستم. دیده ام را منور به نورت کن تا راه گم نکنم. گریستن بر خودت و خانواده ات را از ما مگیر. که این دل و تن بدون آن می پوسد. ما را در راهت ثابت قدم بدار. بدون شما زندگی معنای مردگی می دهد. در پرتگاه های زندگی آن زمان که شلیطان نفس با تلنگری می خواهد ما را به عمق دره نابودی بکشد به نظری ما را رهایی بخش. هر چند خسی هستم بیمقدار و ناچیز. اما ناچیزها هم در محبت شما نادیده گرفته نمی شوند. دلخوشم به اینکه بزرگی شما بی حد و مرز است. امید به نگاهی دارم با توشه باری گناه آلوده و بی ..
وای اگر حضرت عشق به خیمه نخواندمان
وای اگر قطب براده وجودمان را صدا نزند
z.d
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
123
24
[b]"بسم الله"[/b]
باز باران باترانه...
می خورد بر بام خانه،
یادم آمد کربلا را،
دشت پرشورو بلا را،
گردش یک ظهر غمگین،
گرم و خونین،
لرزش طفلان نالان،
زیر تیغ و نیزه هارا،
باصدای گریه های کودکانه،
واندرین صحرای سوزان،
میدود طفلی سه ساله،
پر ز ناله،
پای خسته.
باز باران...
قطره قطره،
می چکد ازچوب محمل،
خاک های چادرزینب،
به آرامی شود گل...
[b]باز باران با محرم[/b]...
[u]التماس دعا[/u]
maryam_r
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
33
6
من فکر می کنم محرم فرصتی برای بزرگ شدنه و فهم اینکه بزرگی و فکر و عدالت خواهی امام درک نشد تو اون دیار و زمان و متاسفانه حتی امروز درد آوره و وحشتناکه.. به نظرم درد آوره که هنوز هم امام غریب .. اندیشه ی امام غریب .. ما فقط از امام حسین تشنگیو گرما میدونیم .. و همین میشه که نمیتونیم خیلی وقتا دفاع کنیم از باورها و امامون
شوهان
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
30
9
وقتی درباره ساختار کالبدی شهرهای دوران اسلامی بخصوص در ایران جستجو می کنیم وجود یک عامل مشترک در همه اونها ما رو متوجه خودش می کنه و اون هم شکل گیری شهر اسلامی متأثر از عزای حسینییه. می بینیم که عزای مولا حسین آن چنان در دل و جان مردمان زنده بود که از جزء تا کل و از خرد تا درشت زندگی آنها رو تحت تآثیر قرار می داد و نه یک مکان و یک ماه خاص (آنچنان که امروزه هست). آنقدر که حتی گوشه به گوشه شهر، شمیم حسینی بود و آهنگ وای تشنه لب حسین از دیوارها و کوچه های اون به گوش می رسید. عزایی که نه متعلق به یک مکان و نه متعلق به یک زمان بود. جای جای و گاه گاه، یا حسین و یا حسین بود. این عزای عظیم نشأت گرفته از عشقی عظیمِ که مولامون حسین به همه انسان ها و ساکنان زمین ورزیده. میراثی که سینه به سینه تا به دلهای ما رسید و اِن شاء الله که ما بتونیم اون رو برای آیندگانمون حفظ کنیم.
کُل اَرضٍ کربلا و کُل یومٍ عاشورا
عین به توان دو
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
63
24
سلام. خدا رحمت کنه مداح با اخلاص اهلبیت علیهم السلام، مرحوم کوثری را که چقدر با سوز شعر میخوند و اشک میریخت:
آه از آن ساعتی که با تن چاک چاک
نهادی ای تشنه لب، صورت خود روی خاک

از شما و بقیه رفقا التماس دعای فراوان دارم
24 ذی الحجة 1432 هجری نبوی - قم
saye aftab
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
0
0
تو میرفتی ومی دیدم که چشمم تیره شد کم کم
به صحرایی سراسر از تو خالی خیره شد کم کم
تو را تا لحظه آخر نگاه من صدا می زد
چداغی شعله شعله زیر باران دست وپا می زد
حدود ساعت سه جان من می رفت آهسته
برای غرق در دریا شدن می رفت آهسته
بخوان!آهسته از این جا به بعد ماجرا با من
خیالت جمع ای دریای غیرت!خیمه ها با من
تمام راه برپا داشتم بزم عزا با خود
ولی از پا نیفتادم،شکستم بی صدا در خود
شکستم بی صدا در خود که باید بی تو برگردم
قدم خم شد ولی کن خم به ابرویم نیاوردم...
نسیمی آشنا از سوی گیسوی تو می آید
نفس هایم گواهی می دهد بوی تو می آید

قبله مایل به تو ، "سید حمیدرضا برقعی"
دوشنبه30/8/90 ،کرج
ستوده 133
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
0
0
واي اينجا چقدر متبرك شده ...
feri
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
42
3
باز محرم رسید،ماه عزای حسین/سینه ما میشود کرب و بلای حسین/کاش که ترکم شود غفلت و جرم و گناه/تا که بگیرم صفا،من ز صفای حسین.
elham26
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
0
0
نپندار که تنها عاشورائیان را بدان بلا ازمودن ولاغیر.صحرای بلا به وسعت تاریخ است ای دل.تو چه میکنی؟میروی یا میمانی؟داد از ان اختیار که تو را از حسین(ع) جدا کند.(شهید مرتضی اوینی)30ابان90_تهران
ناظر
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
69
6
دکتر شریعتی:برخی در باره آثار شهادت حسینی تردید کردند! و آن را قیامی خوانده‏اند که شکست خورده است؛ شگفتا! کدام جهاد و کدام جنگِ پیروزی بوده است که دامنه فتوحاتش در سطح جامعه در عمق اندیشه و احساس و در طول زمان و ادوار تاریخ، این همه گسترده وعمیق و بارآور باشد؟… حسین با شهادت «ید بیضاء» کرد، از خون شهیدان «دم مسیحائی» ساخت که کور را بینا می‏کند و مرده را حیات می‏بخشد… اما نه تنها در عصر خویش و در سرزمین خویش، که «شهادت» جنگ نیست، رسالت است؛ سلاح نیست، پیام است؛ کلمه ای است که با خون تلفظ می‏شود.»
لبیک یا حسین
از تمام دوستان به خصوص حاج آقا مرادی میخوام امسال تو ایام محرم برای همه دعا کنند. التماس دعا
30آبان 90. تهران
tayebe
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
0
0
به نظرم تعطيل کردن کامل اين جور بحث ها درست نيست ولي خوبه که يک ماه قبل از محرم با اعلام اينکه حالا داريم به ماه عزاداري نزديک مي شيم اين بحث ها شروع بشه کساني که ابهامي دارن مطرح کنن و بقيه که پاسخي دارند ارائه بدن.ديگه تا يه هفته مونده به محرم اين بحثها تموم بشه هم کسي که واقعا ابهام داشته پاسخش رو گرفته هم کسي که مي خواسته نظر بده نظرش رو در زماني غير از عزاداري گفته و روزهاي عزاداري رو خراب نمي کنه.
خط سرخ شهید
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
0
0
امام زمان نمیاد چون هنوز بعضی نق نقو هستند.
خودش تجربه خوبی از عزاداری نداره(بدش میاد) بند میکنه به عزاداری و انتقادو ... هیــــــــــــچ کاری برا امام حسین حروم نیست الا قمه زدن.
خط سرخ شهید
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
108
33
پنج شنبه 90/9/3 0:15 تهران
الناز بشرزاد
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
90
36
نباید در ماه محرم؛در ماهی که همه افراد جامعه‏ (چه خوب و چه بد)‏‏ یه جورایی متحول میشن به بحث درمورد نحوه عزاداری پرداخت و حال خوب رو از مردم و جامعه گرفت‏.‏90/9/3 تهران
عطر سيب61
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
162
6
سلام
هرشب مرا گريه بياندازو شاد باش
انگاه بگو ز نوکر خود کار مي کشم
تهران3_اذر
شوهان
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
0
0
می گن جلوی آدمی که عزاداره لباس رنگی نپوشید. نخندید و سعی کنید برای دلجویی با او همراه باشید و با کلماتی خودتون رو در عزای او شریک بدونید.
همینطور هم در آغاز محرم، همه ذهن ها و فضا سازی ها باید متناسب با حال و هوای عزاداری باشه. مطرح کردن شک و شبهه در این زمان متناسب با فضای عطرآگین محرم نیست و ممکن حتی در برپایی عزاداری شایسته اختلال ایجاد کنه.
zeinab.h
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
42
63
سلام و عرض ادب
اشکال از اینجاست که عادت داریم درون یک موقعیت قرار بگیریم و بعد راجع به مسائل مرتبط با همان موقعیت فکر کنیم!
یا شاید هم اینکه عزاداریهایمان معطوف مانده به همین دو ماه.. و قلبمان به جز این دو ماه، در مواقع دیگر غصه محرم ندارد.

التماس دعا
4آذر90 .تهران؛
دیناسان89
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
12
27
ای قوم در این عزا بگریید .... بر کشته ی کربلا بگریید .... با این دل مرده ، خنده تا چند ؟! ..... امروز در این عزا بگریید.
علیدوست
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
75
24
سلام
خدا کند که از این کار نا بخردانه دست بردارند.سخت ترین دشمن یک فرد دوستان جاهل او هستند.

فی الحال؛
زنو آمد محرم
به تن کن رخت ماتم
به اذن مادر ارباب عالم
'''
به قول آن شاعر:
ما را دعای مادر تو استوار کرد.
حواسمان باشد که برای توفیق عزاداری از چه کسی باید رخصت گرفت.
4 آذر 90 مارلیک
nilinbanoo
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
105
42
1.آنچه که این مردم-ایران- را با گرایشات مختلف سیاسی و قومی بهم وصل کرده, اعتقادات شان است.
2.دشمن هم هر کاری می کند تا منافع اش در این سرزمین برآورده شوید.یک راه معروفش:تفرقه بینداز و حکومت کن.به زبان دیگر:نقاط اشتراک را از میان بردار یا سست کن.که مسلما یک شبه رخ نمیده و نیاز به برنامه بلند مدت است.البته بماند مواقعی که خود سوژه به دست دشمن میدهیم
3.ارادتمندان به اهل بیت میگویند:قیام امام حسین (ع)است که اسلام را زنده نگه داشته است.عزاداری برای کربلایییان با پوست و گوشت مردم عجین شده.
نتیجه گیری:عده ای ناآگاهانه ,بدون در نظر گرفتن نتایج دراز مدت در جهت منافع دشمن گام بر می دارند.
nilinbanoo
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
258
3
بی ربط
دو چیز در محرم خیلی کیف میده:
1.دیدن عزاداری شیعیان مهاجر و پناهنده در کشورهای اروپایی و کلا غربی.آدم حس می کنه خلوص اونها بیشتره.تصور کن یه دسته در سرمای کوپنهاک بدون پیراهن زنجیر میزنند در خیابان
1.احترام اقلیت های دینی در ایران به امام حسین,.مثل : پارچه مشکی آویختن دم مغازه به طور خود جوش .دوستی می گفت:خانم ارمنی هر بارموقع غذا دادن میومد دم هیئت و می گفت بهم ته دیگ بدید.می گفتند خانم غذا هست.می گفت نه.من ته دیگ می خوام.می گفتند چرا؟می گفت:ته دیگ را کسی نمی خوره.من خشک میکنم. در طول سال در غذا میریزم و برکت داره!!!!
saye aftab
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
108
15
[b]حی علی العزا[/b]
نجم ثاقب
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
138
27
من به تو خدا راشناختم ای معشوق خدا
لعنت بر اولین و آخرین ظالم حق محمد و آل محمد-صلی الله علیهم اجمعین-...
تـــرنج
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
0
0
سلام
برای پر شور برگزار کردن این عزاداری ها که تلاش کنیم مطمئنا اصلا جایی برای این ایراد ها نخواهد ماند
ان شا الله عزاداری هاتون قبول باشه
التماس دعا ( 5/9/90 کرج)
زهرایی!
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
0
0
حاج آقا یه معیار خیلی واضح و روشن رو به ما یاد داده اند که باید ببینیم کاری که میخوایم بکنیم،حرفی که میخوایم بزنیم در جهت دینه و به اون کمک میکنه یا بر ضد دینه.
خوبه کسانی که هرچند با نیت خیر به آسیب شناسی محرم در ماه محرم میپردازند این معیار رو هم در نظر بگیرند.
6آذرماه1390شمسی.تهران
رایحه
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۱
54
0
با سلام و عرض تسلیت،
عاشورا وتاسوعا درتهران با راه افتادن دسته های عزاداری و علم بر دوش گرفتن اجین شده و وانگار بدون اینها صفایی نداره ولی قطعا درست یا غلط بودن این کار الان نباید بررسی بشه چون به نظرم از شور عزاداری کم می کنه.
11آذر90 تهران
ارکید
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
0
0
سلام ،

یک صدا فریاد بزنیم که امام حسین (ع) دیگر تنها نیست !
یکشنبه 13 آذر 1390 تهران
ریان
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
0
0
به نام خدا
سلام
شاید من هم تا چندی پیش جزو این مخاطب های شما بودم گرچه چون و چرا نمی آوردم ولی بی تفاوت بودم.
ولی امسال برام رنگ دیگه ای داره.
السلام علیک یا ابا عبدالله
در پناه حق
hamzeh
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
0
0
سلام و خداقوت خدمت استاد عزیزم
عزاداری هاتون قبول درگاه حضرت زهرا سلام الله علیها انشاالله
به امر و فرمایشات شما گوش دادم و به اونها عمل کردم ( آسیب شناسی رو کنار گذاشتم و فقط عزاداری کردم و در راه برپایی محفل عزاداری قدم برداشتم )و هر لحظه ی دهه اول محرم امسال برایم لذتبخش و دوست داشتنی بود.( شکر خدا )
از شما بابت رهنمود های عالیتون ممنون
یا حسین
15 آذر 1390 - تهران 
bandekhodaii
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
0
0
حرف حساب جواب ندارد اما پروراندن دارد.با نظر انتقادی و منطقی شما پیرامون چرایی ایرادگیری به شکل و شمایل عزادلاری سرور وسالار شهیدان آن هم درست نزدیک ماه محرم کاملا موافقم.بله در این ایام عده ای کور دل همانها که شکمشان از مال حرام سیر شده جنگ زرگری به راه می اندازند که امام حسین که نیاز به گریه ندارد بروید برای خود گریه کنید که این گریه هم ارزشی ندارد !خلاصه نوعی مغلطه می کنند!16/9/-اصفهان قشنگ90
poloto_55
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
24
3
با عرض سلام و تسلیت به مناسبت ایام عزاداری آقا امام حسین (ع):
درموردمطلبتون راستش من در دهه اول محرم که داشتم برنامه هارو نگاه میکردم یکی از شبکه ها بحثی داشت راجع به اینکه آیا باید در ایام محرم عزاداری بکنیم که اماممون به شهادت رسیده یا باید جشن بگیریم که به درجه والایی نزد خدا رسیده...کمی تعجب کردم چون معمولا وقتی کسی به درجه والایی نزد خدا میرسه مردم جشنشو نمیگیرن چون اون شخص آنقدر نزد خدا مقامش بالا میره که احتیاجی به شادی ما نداره مثل اینکه مثلا اگر یکی از علما یا مراجع تقلیدمون فوت کردن مردم به جای اینکه سوگواری کنن شادی کنن بگن خوب اون که به مقام والایی نزد خدا رسید...
نمیدونم واقعا هدف از مطرح کردن چنین بحثی چه بود؟؟؟؟
جای شما هم امسال خالی بود حاج آقا
در پناه حق
مانی
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
72
0
بنام خدا
اصلا مکه میشه آدم عزاداری امام حسینو ببینه و حالش عوض نشه مثل غذایی که انگار تماما به قول معروف گوشت میشه به تنمون دیگه کار به اما و اگر نمیکشه
وقتی شهرهایی مثل زنجان و بم و تفت و. . . میبینم که همه قد منظم و با هم عزاداری میکنم فک میکنم تو این شهرها برکات خاصی وجودداره
تائب133
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
0
0
با سلام
يكي از آسيب‌ها در ماه محرم اينه كه تهران از مجلس سخنراني‌ روحانيوني مانند شما خالي باشه.
باور كنيد كه [b]تهران جزء مناطق محروم فرهنگي كشور است،[/b] مناطق بسيار محروم!
(19آذر90، تهران)
تائب133
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
15
15
سلام
http://www.tabnak.ir/fa/news/205340/%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%AE%DB%8C%D8%B2-%D8%B9%D8%A7%D9%85
بتسا
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
39
9
سلام
اشکال کار به نظرمن برخورد مناسبتی باموضوع محرم هست کما اینکه با موضوعی مثل دفاع مقدس و ... هم همین برخورد دیده میشه. انگار هر چی حرف در باره محرم وموضوعات مربوط به اون هست باید فشرده در این ده شب مطرح بشه بعد هم تعطیل تا سال بعد!! این میشه که موضوعی مثل آسیب شناسی مجالس عزا که شاید در جای خودش قایل طرح باشه هم باید یه جوری تو همین ایام بهش پرداخته بشه ....اما مساله مهم اینجاست که این موضوع در کنار نفس عزاداری نباید پررنگ بشه بلکه باید با نشون دادن شکل صحیح عزاداری,مداحی ,...فرهنگ سازی کرد,نه اینکه با طرح نابجای این دست مسائل خدای ناکرده اصل عزاداری رو تحت الشعاع قرار داد.
22 آذر 90 تهران
masi1
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
24
6
سلام و عرض ادب خدمت استاد عزیز و تمامی دوستان
مسئله ای را که مطرح کردید بسیار ظریف و هوشمندانه است، اما چرا ما نمی تونیم این مشکلات رو حل کنیم؟ من فکر می کنم برای این مسائل باید هم فکری و هم کاری و دوستی بین روحانیون و جامعه شناسان و پژوهشگران برقرار باشه تا نتایج مفیدی در پی داشته باشه.
البته اگر از من بپرسید میگم باید اول یک تحقیق در همین مورد صورت بگیره که چرا تمایل افراد به پرداختن به این مسئله در دیگر مواقع کمتر است؟!
[2011-12-16 04:29]
حمیدیا
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
51
3
سلام

با نظرتون موافقم
دلیلش اینه که جریان عظیمی سعی در حذف جنبه های متافیزیکی و حسی دین داره.و شایداین تفکر -به نظر من صهیونی- ذهنیت برخی از جوونها رو هم بد جور نشونه رفته...و ذهنیت برخی روشنفکرها و گاهی صاحب نظرها.
نازنين محيا
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
0
0
سلام استاد

کاملا با این نکته از حرفتون که گفتین در ماه محرم حق نداریم عزاداری امام حسین (ع) رو آسیب شناسی کنیم موافقم.

و به شدت هم عقیده دارم باید با بعضی تفکرات خاص و اعمال خاصی که در راستای هدف اماممون نیست و اغلب در مقابل اهداف قیام امام (ع) هستش رو گرفت که کم نیست و البته چون توی این ماه عظیم هستیم توضیح بیشتری نمی دهم.

[b]السلام علیک یا ابا عبدالله[/b]

29آذر90تهران
mehdi_azyzy1970
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
51
0
باسلام جناب حجه الاسلام مرادی عزیزمطالب شماآنقدردلنشین است که بچه های من که دخترم 16سال و پسرم 14سال دارن موقع پخش فرمایشات جنابعالی مینشینن و با دقت گوش میکنن وحاضر نیستن اگر شبکه ای دیگه هر گونه سریال یا فیلم پربیننده ای داشته باشن کانال رو عوض کنن ومن بسیار مسرورم وواجب دونستم تشکر کنم و دست مریزاد واقعالباس پیامبر برازند شماست ...
یاحق وخداوندپشت وپناهتان باد
javad14
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
3
0
شور یا شعور؟
پاسخ به مطلب رستاخیز عالم که در مجله ی همشهری جوان نیز منتشر شد:
http://hiroglif.blogfa.com/post-24.aspx
[17 دی90]
zarafshan
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
56
20
سلام

مصاحبه تلفنی حجت الاسلام شهاب مرادی با یکی از شبکه های رادیویی پیرامون ماه محرم، عزاداری و ...:

http://takdid.com/14-%D9%85%D8%B9%D8%B5%D9%88%D9%85/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7/

24 اسفند 90؛ شمیران
montazer717
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
220
150
حرف دل :
گویند "می" نمی شود از راه گوش خورد ... من "یاحسین(علیه السلام)" می شنوم مست می شوم...

...
برای ارباب اشک و گریه و عزاداری می کنیم مثل امام زمانم که می گه در غم حسین علیه السلام صبح و شام گریه می کنم...
Mahmoudghkh1
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
0
0
سلام.چند وقت پیش و چند بار مطلب را خوانده بودم.

امروز به یادم آمد که گفته بودید اون حرف ها موقع ش محرم نیست.

خب، بنده سوال دارم درباره عزاداری،الآن وقتش هست؟ کی درموردش میشه حرف زد، که متهم به ایمان ضعیف داشتن نشم؟که متهم به نداشتن قلب نشم؟
--------------------------------
ممنن میشم راهنمایی کنید،کتابی یا چیزی اگه فکر می کنید.
درضمن همینکه فرصت پیام دادن هست برای شما،ممنون و ولی شاید کافی نباشد!
لیلی اسدی
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
0
0
حقا که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است...
۱۶مرداد۱۴۰۱ کرمان
ارسال نظر
ثبت نام دوره تازه کلاس مجردها ثبت نام دوره تازه کلاس مجردها
سلام با توجه به ظرفیت ثبت‌نام بسیار محدود دوره جدید یعنی دوره دوازدهم، چون تعداد قابل ملاحظه‌ای از اعضا دوره یازدهم هم به دوره بعد منتقل می شوند؛ برای این دوره جدید، افراد جدید صرفا از طریق لیست انتظار ثبت نام می شوند وبه تدریج مصاحبه و پذیرش می‌شوند و این روند ادامه دارد. تمامی این مراحل و کل کلاس مجردها رایگان بوده و هست....برای اطلاع بیشتر ادامه مطلب را بخوانید.
ادامه مطلب