ثبت نام دوره تازه کلاس مجردها ثبت نام دوره تازه کلاس مجردها
سلام با توجه به ظرفیت ثبت‌نام بسیار محدود دوره جدید یعنی دوره دوازدهم، چون تعداد قابل ملاحظه‌ای از اعضا دوره یازدهم هم به دوره بعد منتقل می شوند؛ برای این دوره جدید، افراد جدید صرفا از طریق لیست انتظار ثبت نام می شوند وبه تدریج مصاحبه و پذیرش می‌شوند و این روند ادامه دارد. تمامی این مراحل و کل کلاس مجردها رایگان بوده و هست....برای اطلاع بیشتر ادامه مطلب را بخوانید.
ادامه مطلب

تواصی ؛ گام دوم

تواصی ؛ گام دوم
۲۰۰۲۲
بازدید
تواصی ؛ گام دوم
پنجشنبه , ۲۵ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۰۰

ما در معرض خطر خسران هستیم و در این شکی نیست. والعصر ان الانسان لفی خسر ...
بی تعارف، هنوز اهل "امر به معروف" و "نهی از منکر" و اهل "تواصی" نشدیم.
و گوشمان سخن از یأس و ناامیدی و منفی بافی، بسیار و مکرر شنیده است.
و این "شنیده ها" بی تردید بر روحیه و گفتار ما تاثیر گذاشته است.
آیا می دانید

بسیاری از ما مردم، متاسفانه در "نفرین" و "فحش" و "ناسزا" ماهر هستیم درحالی که در "دعا کردن برای دیگران" در شرایط عادی و یا "تشویق کردن" و "استمالت" دیگری؛ ناشی و ضعیف.
خود شما چند جمله برای بهتر کردن حال یک بیمار سخت که برای عیادت در بالینش حاضر شده اید، بلد هستید؟ و ...
در اجتماع و خانواده نسبت به دیگری "تهاجم" و "توهین" را بهتر بلدیم تا "همدلی" و "احترام"!
دوستان تواصی؛ یعنی اشتراک دو نفر در توصیه کردنِ هم و توصیه یعنی سفارش کردن، نصیحت و خیرخواهی کردن و اندرز گفتن و وصیت گفتن.
آن قدر مفهوم مثبت دارد که توصیه نامه یعنی تایید و سفارش کردن کسی نزد دیگری در نامه
لطفا به مفهوم وصیت و سفارش و تشویق و کمک دیگری برای بهتر زندگی کردن دقت کنید و به توضیحات مجدد دقت بفرمایید.

و این بار فقط و فقط در موضوع تنبلی نکردن و تشویق و تحریض دیگران تمرین کنید به اطرافیانتان بگویید و اینجا هم برای دوستانتان بنویسید؛ کوتاه و پر انرژی.

چند نکته:
1. تمام نوشته های شما را خواندم و از همکاری شما و مهربانی تان نسبت به هم خوشحالم اما تا سطح انتظارم فاصله دارد. لازم به ذکر است پرسش ها و برخی توصیه های خرافی را نمایش ندادم. اما خواندم.
2. در گذشته چند بار مطالبی را شروع کردم و با عدم همکاری مراجعین محترم ادامه ندادم این بار هم که همکاری خوب است احساس می کنم از دقت کافی برخوردار نیست اما مطمئنم بهتر می شود. صبر می کنم.

3. شما از آمار بازدید این صفحه و تواصی گام اول (حتما ببینید در صفحه یادداشت ها)و تعداد کامنت ها و امتیازها!!!چه تحلیلی دارید؟ به بیان دیگر چرا این سبک یادداشت نوشتن به همراه کامنت را در نوشته هایتان خوب ارزیابی می کنید؟

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸۱
shm
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۵
0
0
سلام،به قول حاج آقا
[b]بابت تمام لحظات باید به خدا پاسخ بدهیم[/b]
محمد رضا69
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۵
2
3
سلام دوستان
پس چرا نشستيد و دست رو دست گذاشتيد؟! مي دونيد چقدر کار داريم و الان از برناممون(که بايد داشته باشيم) چقدر عقبيم. ما الآن ، همين الآن بايد دست به کار بشيم... ما بچه مسلموناي ايرانی بايد ايران اسلامی مون رو سربلند کنيم.ما بايد پيشرفته ترين کشور ، قدرتمند ترين کشور، اسلامی ترين کشور و زيبا ترين کشور رو داشته باشيم تا امام زمانمون بتونه بين اين چند ميليارد آدم روی زمين دلش رو به ما ، به ما بچه مسلمونای ايرانی خوش کنه و شايد بتونيم يه لبخند رضايتی روی لبشون بنشونيم . و او خواهد آمد...
بانوی بهار
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۵
31
4
مهربون سلام
1. ...
4.تنبلی نکن دیگه تا تو خودتت گلم تلاش نکنی پروردگار هم برایت کاری نمیکند از توحرکت از خد برکت
5.هر روز صبح که بیدار میشی نازنین بگو خدیا به امید تو نه به امید خلقت
خیلی جمله پرانرژی هست امتحان کن
amirhossiend
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
0
0
[b]هوالحبیب[/b]
با سلام
به تازگی کتابی(استاد عشق) در مورد استاد حسابی(که توسط فرزندشان نوشته شده)خواندم .واقعاٌ خوندن این کتاب و به هر کسی که بی انگیزه،بی هدف و تنبل شده را به شدت توصیه میکنم.اونوقته که آدم قدر امکاناتشو،پدر و مادر و... همه چیو میدونه واقعا دیدو عوض میکنه.آدمی که تو زندگیش صدها برابر منو و شما سختی کشیده حتما توصیه هاش عملیه.
malihnaz
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
134
7
در جایی جمله ای از «جبران خلیل جبران» خواندم که برایم لذت بخش بود،نوشته بود :
ارزش انسان در چیزی که بدست می آورد نیست بلکه در چیزی است که مشتاق بدست آوردن آن است.اشتیاقی که جبران از آن می گوید، در پنهان خود عصاره ای دارد از جنس صبر که عِطر آن امید و ایمان است. برای خوب زندگی کردن راه بسیار است
roshan241
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
32
3
سلام.
یادمان باشد: [b]در خسته ترین ثانیه های عمر [/b] هم هنوز رمقی برای انجام برخی کارهای کوچک هست!
یادمان باشد: [b]نیازمند کمک اند، [/b] آنها که به امید کمکشان نشسته ایم.
یادمان باشد: به جستجوی [b]راه[/b] باشیم، نه همراه.
و یادمان باشد:
[b]امید[/b]، خوشبختانه از دست دادنی نیست.
التماس دعا
tanhaaaaa
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
32
6
سلام حاج آقا
خسته نباشید
من تو دانشگاه هر چی این حرفارو میزنم چون چادریم همه جبهه می گیرن اصلا نمی خوان حرف حساب بشنون
fozak
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
15
2
سلام من با اجازه تون چند تا پبشنهاد داردم هر کدوم رو خواستید عملی کنید
...
یه برنامه کوهنوردی انفرادی بریزید(فقط یه دونه)
یه برنامه تفریحی انفرادی بریزید و البته انجامش بدیدها
فکر نکنید به خاطر سرب و آلودگی هوا و اختلاف طبقاتی و انتخابات و فامیل شوهر و خانواده و... حق دارید افسرده و عصبی باشید و حوصله انجام بعضی کارها رو نداشته باشید
همون کاری رو که حوصله شو ندارین انجام بدید فقط برای مدت کوتاه چند روزه.روی خودتون رو کم کنید.یه حالی میده.جدا امتحان کنید;)

زین پس افراد کمتری رو از خصوصیت تنبلی خودتون مطلع کنید

این یکی رو حتما انجام بدید:
"تنبلی نکنید و راجع به پیشنهادهای من نظر بدید"
اروشا
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
21
2
با سلام
توصیه کردن به دیگران برای صبر و استواری خیلی راحته ولی اگه همین موقعیت برای خود ادم اتفاق بیفته خیلی سخته که از همون راه حل استفاده کنیم.چون از بیرون گود نگاه کردن به مشکلات دیگران اسون تر .
یکی مثل خود من که همیشه به دوستام روحیه میدادم و توی سخت ترین شرایط به اونا دلداری می دادم ولی وقتی خودم توی مشکلات بودم هیچکدوم از اون راه ها یادم نمی اومد.
مهدا
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
38
2
سلام.آقای مرادی اول اینکه خواهش میکتم وقتی مطلبی را شروع میکنید صرف استقبال نشدن ، ادامه آن را قطع نکنید . حتی یک نفر هم از این مطلب استفاده کنه به نظرم کافیه. مثل مطلبی که درباره وسواس فکری نوشتید ومن واقعا به راهکارهای اون تیازمند بودم ولی ادامه ندادید.
دوم در مورد تنبلی نکردن ،خودم شدیدا با این موضوع در گیرم و چند جلسه با روانپزشک هم مشاوره داشتم ولی بی فایده!
ولی فکر میکنم یکی از عوامل مهم تنبل بودن میتونه کمال گرایی بیش از حد باشه. وظایفی که از خودمون انتظار داریم اونقدر بزرگند که ناخودآگاهمون از انجام اونها فرار میکنه واین موضوع کم کم به عادت برای مسائل دیگه هم تبدیل میشه. البته این نظر منه نمیدونم چقدر به مطلبتون مربوط بود.ببخشید اگه بی ربط بود.
yousof
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
12
4
سلام اومدم بگم خسته نباشید دیدم خود این عبارت هم فاز منفی میده به خاط همین میگم همیشه شاد و سر زنده باشید.
به نظر من در این تشویق نکردن ها و تهاجم ها "حسادت به طرف" خیلی تاثیر گذاره.
یا علی
تائب133
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
33
2
سلام
امام محمدالباقر (ع):
إیَّاکَ وَ الْکَسَلَ وَ الضَّجَرَ فَإِنَّهُمَا مِفْتَاحُ کُلِّ شَرٍّ ... مَنْ کَسِلَ لَمْ یُؤَدِّ حَقّا وَ مَنْ ضَجِرَ لَمْ یَصْبِرْ عَلَی حَقٍّ.
(میزان الحکمه، ج 11)
از تنبلی و بی حوصلگی بپرهیز، زیرا که این دو کلید هر بدی می‌باشند و کسی که تنبل باشد حقی را نگذارد و کسی که بی‌حوصله باشد بر حق شکیبایی نورزد.

خلاصه روايت: مسلمانی که تنبل و بی‌حوصله باشد:
1. نه «تَواصَوْا بِالْحَقِّ » را می‌تواند عملی سازد
2. نه «تواصوا بالصّبر»" را می‌تواند به اجرا درآورد.
3. در نتیجه از «تَواصَوْا بِالْمَرْحَمَه» نیز محروم است
تائب133
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
0
0
سلام
حضرت علي (ع) مي‌فرمايند:
«فتداو من داء الفتره فی قلبك بعزیمه و من كری الغفلة فی ناظرك بیقضلة»
درد و بیماری [u]فترت و سستی [/u]را كه در جان توست ، با [u]عزم و اراده‌ات[/u] درمان كن و [u]خواب و غفلت[/u] را از دیدگانت با [u]بیداری[/u] بزدای.

غرر الحكم/ حدیث 9155.
ثمر
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
45
8
با سلام
3. إنَّ مِنَ الذُّنُوبِ ذُنُوباً لا یُكَفِّرُها صَلاهٌ وَ لا صَدَقَهٌ، قِیلَ یا رسولَ اللهِ فَما یُكَفِّرُها قالَ الهُمُومُ فی طَلَبِ المَعِیشَهِ

بعضی از گناهان به وسیله نماز و صدقه هم آمرزیده نمی شوند. سؤال شد یا رسول الله! پس چه چیز موجب آمرزش آن است؟ فرمود: جدیت و تلاش در طلب معیشت.

مستدرك الوسائل، ج 13، ص 13
از سایتی بر داشتم انشاا... منبع درست باشد.
خدا قوت
ثمر
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
18
4
با سلام
امام سجاد(علیه السلام)
24. اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنَ الْهَمِّ وَ الْحَزَنِ وَ الْعَجْزِ وَ الْکَسَلِ
بار خدایا، من از غم و اندوه و ناتوانی و تنبلی به تو پناه می‏برم.

میزان الحکمه، ج11، ص5188
ثمر
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
17
3
با سلام
امام صادق(علیه السلام)
29. تَرْکُ التِجارَﮤِ ینْقَصُ الْعَقْلَ
رها کردن کسب و کار، عقل را کم می‌کند.

وسائل‌الشیعه، ج۱۷، ص۱۴
bentolhoda
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
19
2
سلام.مادر من چند سال پیش به حج مشرف شده بود.یه چیز جالب تعریف میکرد،میگفت عربها هر جا که مجبور بودند چند دقیقه صبر کنند مدام این آیه را تلاوت میکردند،ان الله مع الصابرین.حتی وقتی که منتظر آسانسور بودند.
dar saye lotfe allah
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
0
0
کاملا با حرفهاتون موافقم
به نظر من بعضی اوقات یا بهتره بگم اکثر اوقات مردم یا خودمون رفتاری رو از خودمون بروز میدیم که این رفتار درست عکس رفتاری است که در اسلام به عنوان یک مسلمان ازمون انتظار میره زیرا آموزه های دینی چیز دیگری رومیگه و خودتون بهتر میدونیدمن این تناقضو ناشی از پایین آمدن ظرفیت صبر و تحمل و کمرنگ تر شدن روحیه انسان دوستی به معنای حقیقی میدونم.به این که ما انسانها رو صرف نظر از برچسبهایی که تحت عنوان موقعیت.ثروت. تحصیل و.....با آن شناخته میشوند دوست بداریم.
یاد بگیریم همیشه با یک نفر مهربان نباشیم با همه مهربان باشیم و در مهربانی کردن بخیل نباشیم.
kosar_62
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
0
0
ابر و باد ومه و خورشید وفلک در کارند
تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری
همه از بهر تو سرگشته وفرمانبردار
شرط انصاف نباشد که تو فرمان نبری
مسیحا62
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
0
0
شما اینجا با آدمهایی سر و کار دارین که از فضا نیومدن!آدمهای همین اجتماع اند!خوبا خوبن،خوش به سعادتشون!اما بقیه که اون اندازه که شما میخواین خوب نیسن،شاید برای اولین بار باشه که تو یه فضای امن،به گوش یه آدم امین دارن گلایه هاشونو میرسونن اجازه بدین خودشونو تخلیه کنن،اگر شما هم تحمل شکوه هاشونو نداشته باشین معلوم نیست نفر بعدی حرف خدا رو تو گوششون زمزمه کنه!
پس لطفا از همه توقع نداشته باشین توان دادن پیامهای پر انرژی رو داشته باشن!
بی انصافی نمیکنم میدونم بیش از اینها صبوری کردین،اما باز هم اجازه بدین عده ای بی اینکه ترس از سرزنش داشته باشن و یا تحقیر،به داشتن یه مخاطب امین که بخاطر کمبوداشون طردشون نمیکنه،درد دلای تلخشونو میشنوه و خطاهاشونو دلسوزانه بهشون گوشزد میکنه،دل خوش کنن!
خدا پشت و پناهتون باشه و مثل همیشه یاورتون.
aylin
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
0
0
سلام خدمت استاد و دوستان
یک بار استادمون گفت برای نخوندن نماز صبح تو اون دنیا هیچ بهونه ای ندارین جز تنبلی.
روی این جمله خیلی فکر کردم اخرش دیدم واسه خیلی از کارامون بهونه ای جز تنبلی نداریم.
استاد محترم خیلی ممنون که این سایت مفید واسمون گذاشتین
صنایعی
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
19
3
سلام
-نکات مثبت یکدیگر را بیان کردن با حالت غبطه
-اگر حقیقتا با اخلاص و صادقانه خیر خواه خود و دیگران برای نجات از ظلمات نفس و رشد روحی خود و دیگران باشیم از نصیحت شنیدن و نصیحت کردن استقبال می کنیم.
- دوست آن است که گوید عیب دوست ......
ببخشید اطاله کلام شد
asna
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
27
4
آدم تنبل عصاي شيطان است
asna
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
0
0
تا به حال به موضوع "تنبلی اجتماعی" که گربان گیر ما ایرانیان است، اندیشیده ایم؟
ریشه این همه نخوت و سستی از کجا سرچشمه میگیرد؟
جوانان پرشور و نابغه را می بینی که شب و روز درس میخوانند که که بعدا مجبور نشوند کار کنند!!! چرا؟
چرا کار کردن زمانی ارزش بود و حالا کار نکردن و زیر آبی رفتن...؟
چرا به بچه های خود میآموزیم که اگه درس نخونی باید بری کار کنی؟؟؟؟؟
بیایید دست از این خودبزرگ بینی منفی برداریم و کمی آستین ها را بالا بزنیم...
یا علی
مقدس من
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
0
0
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)
2. امْنُنْ عَلَیْنَا بِالنَّشَاطِ وَ أَعِذْنَا مِنَ الْفَشَلِ وَ الْکَسَلِ وَ الْعَجْزِ وَ الْعِلَلِ وَ الضَّرَرِ وَ الضَّجَرِ وَ الْمَلَلِ
(خدایا) نعمت سرزندگی و کوشایی را به ما ارزانی دار و از سستی، تنبلی، ناتوانی، بهانه آوری، زیان، دل مردگی و ملال، محفوظمان دار.
مقدس من
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
45
2
امام علی (علیه السلام)
5. العَمَل العَمل، ثُمَّ النَّهایة النَّهایة، والاستِقامة الاستِقامَة، ثُمَّ الصَّبر الصَّبر، والوَرَع، إِنَّ لَكُم نَهایَة فَانتهوا اِلی نَهایَتِكُم
كار كنید و آن را به پایانش رسانید و در آن پایداری كنید؛‌ آن گاه شكیبایی ورزید و پارسا باشید. همانا شما را پایانی است؛ پس، خود را به آن پایان (بهشت) رسانید.
مقدس من
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
40
4
ای پسر آدم، از زمانی که از مادر زاییده شدی مشغول نابود کردن عمر خود بوده ای ،پس از باقیمانده عمر خود برای آینده ( عالم آخرت ) ذخیره کن ، به درستی که مؤمن از این دنیا زاد و توشه برمیگیرد و کافر خوش گذارنی میکند . و بعد این آیه را تلاوت فرمودند : " و زاد و توشه برگیرید ، به درستی که بهترین توشه تقوی است ".
اکرم السادات
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
0
0
سلام

نمیدونم منظورتون رو متوجه شدم یا نه !

اما اگه قرار باشه کسی رو برای تلاش بیشتر تشویق کنم این جمله یادم میاد که :

" همیشه از پله های مارپیچ است که شخص به طبقات بالاتر می رسد . "

بااحترام
قصه
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
20
3
به نام خداوند بخشنده و مهربان...
من وقتي اين جمله رو ميخونم اونقدر توي دلم احساس شادي ميكنم كه بي اندازست " وقتي خدا هست هيچ دليلي براي نا اميدي نيست" ...

و اينكه: الله اكبر .
::. يا علي .::
ياس
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
20
4
سلام و وقتتون به خير
به عقيده من بهتر است كه هركس [u]حتما[/u] كاري داشته باشد، حتي اگر به او دستمزدي هم تعلق نگيرد-كارهايي كه او را از تنبلي برهاند و مجبور به صبر كند، مثل مهرباني به كودكان و سالخوردگان و در رأس آن والدين و اقوام-اما تجربه هاي خوبي كسب مي كند، فقط بايد مصمم بود و براي خدا كار كرد. از همين حالا شروع كنيم، فردا دير است ...
در پناه حق
يا علي!
چاکرم
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
34
4
برادرم و خواهرم سلام
اگه احساس می کنی تو هم رگه هایی از تنبلی را در خود داری تحمل نکن!
دستت رو بذار رو زانوت ؛ یه یاعلی بگو و پاشو. بایست روی پا و حرکتت را به سوی موفقیت و جلب رضای خدا شروع کن.
مثل یک شیر با تنبلی مبارزه کن.
ثمر
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
0
0
با سلام
[b]نیلوفر جان[/b]
[i][u][b]من بسیار با نظر شما موافقم[/b][/u][/i]
درباره تنبلیم منم گاهی اینجوریم و اتفاقا می خواستم بگم:)چون می خوای همیشه عالی باشی ولی همش با تاخیر انجام میشه و گاهی به دلیل وسواس عالی بودن نمیشه
به نظر من درسته
az.rohani
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
11
7
حضرت موسی بن عمران، از خداوند پرسید: پروردگارا، کدام یک از بندگانت نزد تو بیشتر مورد بغض و خشم است؟ فرمود: آن که شب ها چون مرداری در بستر می خوابد و روزها را به بیهودگی و تنبلی می گذراند.
کمی با خودت فکر کن، ببین ما برای چی به این دنیا اومدیم. حتی یک پشه هم بی هدف آفریده نشده چه برسه به ما.
پس بگرد تو خودت جستجو کن و ببین برای چی اومدی و برای رسیدن به اون هدف تلاش کن. امیدوارم سیاهی لشگر نباشی. یا علی
بگو ..علی یارت
تائب133
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
21
3
با سلام
دوستان؛ يادداشت‌هاي ديگري هم در سايت، براي نظردهي باز هستند. بياييم همگي بدون تنبلي آنها را مطالعه كنيم و استفاده ببريم به ويژه آنهايي كه متناسب اين ايام‌اند مثل «تجسم همه خوبي‌ها»، «يا فاطمه»، «سينه مالامال درد است»، «حيف از آن بانو»، «اينجا مدينه است»، «مدينه سلام» و «دعا به سنت فاطمي» ... و بعد نظردهي مفيد.

گاهي بعضي جمله‌ها مثل «دود بود و آتش و دیوار و در» خيلي پرمعني و تأثيرگذار هستند.
نگين صادقي
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
12
2
من احساس مي كنم اول بايد تعريف درستي از تنبلي بديم.
مثلا خود من به شخصه سعي مي كنم از تمام امكانات اطرافم بيشترين استفاده رو بكنم كه زياد بهم فشار نياد. بعضي ها بهم مي گن تنبل بعضي ها مي گن خلاق.
تنبلي فقط اين نيست كه يه نفر تا لنگ ظهر بخوابه بعدشم كار مفيدي انجام نده.
شايد يكي از جنبه هاي تنبلي اينه كه انسان در انجام وظيفه اي كه داره كوتاهي كنه. مثل خيلي از كارمندان اداره ها. كاري كه مي تونن همين الان در عرض چند دقيقه انجام بدن، مدام به بعد موكول ميكنن.
و چون فرمودين راه كار ارائه بديم براي خودمون و بقيه، اول رسيدگي به شادابي جسمي (با ورزش كردن) و بعد تغيير شيوه زندگي به اين معني كه براي همه ي لحظات برنامه ريزي داشته باشيم و خودمون رو مكلف به انجام اون برنامه كنيم. و در صورت تخلف از برنامه خودمون رو از يه چيزي كه دوست داريم (مثلا يه لباسي كه دوست داريم بخريم)، محروم كنيم.
بازم ممنون
خدا بهتون عزت بده ان شاء الله / يا علي
شوهان
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
12
5
سلام به دوستای خوبم
می خواستم در جواب نیلوفر خانوم بگم که با نظرشون موافقم چون ما آدما خیلی جاها ارتباط شایسته با پروردگارمون رو فراموش می کنیم و فکر میکنیم که همه کارها رو خودمون باید انجام بدیم اینجاست که کم مییاریم و می بُریم در حالی که ما باید توکلمون به خدا باشه و در عین حال پرتلاش و صبور باشیم. ...
انسانِ پیوسته با خدا، انسانی قوییه که برای انجام هدف های بزرگی که در زندگی داره احساس ضعف نکرده و تنبلی نمیکنه.
از استاد خوبم آقای مرادی هم بسیار تشکر میکنم که با گذاشتن این بخش در سایت جونی دوباره به اون بخشیدن.
donya
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
0
0
" آب قطره قطره مي چكد و با پايداري و سماجت، سنگ بزرگ را سوراخ مي كند؛ و ضربه هاي پي در پي تبري كوچك، درخت كهن را از پاي در مي آورد.
donya
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
14
4
" افراد سست اراده هميشه منتظر معجزه ها و رويدادهاي شگفت انگيزند، اما افراد قوي، خود، آفريننده ي معجزه ها و رويدادهاي شگفت انگيز هستند
asna
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
11
2
زندگی قانون باورها و لیاقت هاست. همیشه باور داشته باش لایق بهترین هایی.
نون صاد
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
27
4
بسم الله
سلام دوست خوبم، نفیسه لطفی
جسارتاً با اجازه ی آقای مرادی!
چند نکته به ذهنم می رسه که شاید خودتون هم بهش رسیده و عمل کرده باشید:
1. تجربه حضور4ونیم ساله بنده در دانشگاه به بنده ثابت کرده مهم ترین عامل تاثیر گذار در دوستان، [b]خواندن نماز اول وقت[/b]، ترجیحاً با جماعت است! واقعاً پر برکت و وحدت آور است!
2. نکته ی دوم هم رعایت اخلاق درهمه حالات است. همه حالات! حتی نظر دادن راجع به اساتید و هم کلاسی ها!!
رعایت این 2نکته ان شاءالله کمک می کند اعتماد دوستانتان به شما جلب شود.
3. در جمع هایی که تعداد دوستان غیر موافقتان زیاد است سعی نکنید خیلی موضع گیری کنید. باز هم بر اساس چند صباح تجربه ام می گویم سکوت(به معنای مخالفت نه رضایت!) در بعضی مواقع اثر بهتری دارد.
4. سعی کنید این گونه نظراتتان را هنگامی که با 1یا2 نفر از دوستانتان هستید مطرح کنید.
5. اگر انتقادی هست حتماً بگویید.
6. موفق باشید ان شاءالله
z.afchangi70
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
19
4
سلام
يك چيز جالبي كه من توي توصيه كردن كشف كردم جلو گيري از غيبت كردن هست .
گاهي كه اخلاق يا رفتار كسي خلق انسان رو تنگ مي كنه خيلي از ماها شروع به غيبت كردن از افراد مي كنيم .
اگر يك بار به جاي اينكه غيبت كنيم با توصيه اي مشفقانه به خود طرف گوشزد كنيم حتي فكر اينكه موضوع رو براي كسي تعريف كنيم هم از ذهنمون مي ره چه برسه به اينكه بخوايم به ديگران انتقال بديم.

هر گه عيب دگران پيش تو آورد و شمرد
بيگمان عيب تو پيش دگران خواهد برد
التماس دعا
az.rohani
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
39
3
سلام نیلوفر خانم
کتاب "قورباغه ات را قورت بده!" رو خوندی؟
فکر می کنم کتاب خوبیه.تو لینک زیر خلاصه اش هست.
http://www.roham.ws/web/ftopict-5536.html
قاسم ابادی
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
42
3
با سلام خدمت استاد و دوستان؛
کافیه فقط یه دقیقه به عقربه ثانیه شمار ساعتمون نکاه کنیم.همین. انیشتین میگه 1 درصد نبوغ و 99 درصد تلاش.
یا علی
zohre 87
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
17
2
سلام
نوشته هاي اين دفعه خيلي قابل تامل بود
شايد به اين دليل تشويق ها و ابراز همدلي هامون نسبت به هم كمتره كه دايره ي عباراتي كه در اين زمينه بلديم كوچكه يا گاهي انقدر تكراري و حالت تعارف گونه دارند كه ادم فكر مي كنه اگه از انها استفاده كنه همدلي درونيش حالت انتصاعي مي گيره
حداقل من در مورد خودم اينطوري فكر مي كنم بايد مهارتهاي برقراري ارتباط موثر را بيشتر ياد بگيريم
ممنون از اينكه اجازه اظهار نظر را به ما مي دهيد
رفیعی1365
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
0
سلام،یه پیشنهاد که به خودم خیلی کمک کرده:
هروقت اراده برای انجام کاری براتون سخته به 2چیز فکر کنید تا تنبلی رو کنار بذارید:
1)تلخی حسرت خوردن آینده برای زمان و موقعیت از دست رفته
2)شیرینی دستیابی به موفقیت!!
نون صاد
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
14
13
بسم الله
درست متوجه منظورتان از "این" نشدم! نظرات یا یادداشت ها!؟
- به علت اینکه تازگی ها(بعد از برنامه تان در صندلی داغ) با شما! و سایتتان آشنا شدم، نمی توانم مقایسه ای بین یادداشت هایتان داشته باشم. هر چند کم و بیش یادداشت های قبلیتان را هم خواندم. دعا به سنت فاطمی فوق العاده بود. حال و هوایش زهرایی(س) بود.
ضمناً فکر می کنم موضوع صبر و تنبلی به دلیل اینکه تقریبا تمام آدم ها به آن فکر کرده اند و تجربه های زیادی در این زمینه ها دارند، بیشتر مورد توجه و استقبال قرار گرفته(؟).
نون صاد
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
18
4
بسم الله
- و اما نظرات:
1. به نظری که خواندنش بر نخواندنش بیارزد نظر + می دهم؛ این جور نظرات غالبا شامل آیه، حدیث و یا ذکر هستند.
2. به نظری که تجربه ای را منتقل می کند که خودم با آن به صورت مجرب مخالف یا موافقم رای + یا - می دهم.
3. به کسی که سوالی از روی ناچاری می پرسد و یا فقط می نالد نظر منفی[b] نمی دهم[/b]!
4. اگر نظری را بخوانم و حس کنم آنقدر با انرژی نوشته شده که به من هم انرژی می دهد نظر + می دهم. ... خصوصی...
ان شاءالله مفید واقع شود و موفق باشید
دعا بفرمایید---
naserde90
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
5
2
1- زندگی زنگ تفریح کوتاهیست !
آماده باش که زنگ بعد حساب داریم!!
... واستفرغ ایامی فیما خلقتنی له... منبع : دعای مکارم الاخلاق آقا امام زین العابدین (علیه السلام)
2- طبق فرموده امام صادق ( علیه السلام) بهترین دوستان انسان کسانی اند که عیوب آدمو بگن.
واقعا امتحان کنید آیا پدر و مادر در راس بهترین دوستانمون نیستند؟!
پس اگه کسی انتقادی داشت و [b]پنهونی[/b] گفت معلومه دوستمونه و بجاست که ازش تشکر کنیم...
... و وفقنی لطاعه من سددنی و متابعه من ارشدنی... منبع : دعای مکارم الاخلاق
roshan241
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
3
2
سلام حاج آقا. خدا قوت. جا داره در ابتدا تشکر کنم بابت زمانی که برای امثال من صرف می کنید.
و اما پاسخ من به "یک نکته" :
دوستان زیادی که به تازگی به همراهان سایت پیوسته¬اند، آشنایی کافی با سایت و یادداشت¬های قدیمی¬تر ندارند و همین مسئله باعث شده که تنها به جدیدترین یادداشتی که به چشمشون می¬خوره بپردازند. شاید نمی¬دونن که یادداشت¬های تاریخ گذشته هنوز رنگ و بوی تازگی شون رو از دست ندادن.
به همین بهانه از دوستان دعوت می¬کنم که به دیگر یادداشت¬ها از جمله: تلخ و شیرین، ترس از آینده، پوست موز، خدا و نا خدا و توپ¬های گلف و زندگی و البته [b]چین 2- بهانه¬ای برای بررسی، [/b] که خییلی به کارم اومدن حتماً یه نگاهی بندازند.
راه حل بسیاری از مشکلاتی که روزانه باهاشون درگیریم رو می تونیم در اکثر یادداشت¬ها و پیام¬ها پیدا کنیم. به شرط اینکه [b]واقعاً دنبال راه حل باشیم[/b] و البته در [b][b]جستجو[/b][/b] کردن [b]تنبلی نکنیم[/b]. (کاش لحظه ای فکر می کردیم به اینکه چرا دل کندن از وضعیت موجود؛ هر چند اسفبار؛ برامون مصیبته؟!)
پوزش بابت اطاله.
التماس دعا
تائب133
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
8
2
سلام. ساعت0.10 شروع كردم به شمردن.

[u]تواصي گام اول:[/u]
264 ساعت، 1176 بازديدكننده، 105 كامنت منتشرشده، 557 امتياز مثبت و منفي، به ازاي هر 2 بازديدكننده يك امتياز، هر ساعت 4.5 بازديد، هر 11 بازديدكننده يك كامنت

[u]تواصي گام دوم:[/u]
40 ساعت، 557 بازديدكننده، 43 كامنت منتشرشده، 156 امتياز مثبت و منفي، به ازاي هر 3.6 بازديدكننده يك امتياز، هر ساعت 14 بازديد، هر 13 بازديد كننده يك كامنت

[u]نتيجه:[/u]
* [b]چه خوش بي مهرباني هر دو سر بي[/b]
* دم همه ما گرم!!!
* متأسفانه خيلي [b]تنبليم[/b]

** آمار يادداشت دوم از اول كمي بهتر شده!
** ظاهراً شايد ادامه پيدا نكنه!
(ديگه اين وقت شب مغزم كار نمي‌كنه ...)

ولي حاج آقاي مرادي «ان الله مع الصابرين»
مهدا
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
228
18
سلام. نکته وسوالی آخری که آقای مرادی مطرح کردند خیلی خیلی جالب بود. من اصلا به این نکته دقت نکرده بودم. به نظر من این آمار کامنتها مصداق بارز و روشنی از تواصی و توصیه کردنه و فضای جالبی که تواصی ایجاد میکنه.
با همون خصوصیاتی که در یادداشت تواصی، گام اول گفته شد. مثلا هیچکس کسی رو سرزنش نمیکنه و مثل آزاده خانم راهکار و کتاب معرفی میکنه و...راستی چه احادیث قشنگی رو بچه ها اینجا مطرح کردند، من خیلی خوشم اومد وخیلی هاشو اصلا نشنیده بودم . فکر میکنم این از نتایج فضاییست که تواصی ایجاد میکنه. البته این برداشت منه .
راستی آزاده خانم ممنون ولی من این کتاب رو تقریبا خونده بودم. جالب بود ولی تاثیر کوتاه مدتی روی من داشت!
saadat
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
18
2
سلام/ نظر من راجع به اين آمار و تحليل اين است كه كار بسيار مثبتي مي تونه باشه چون از بين بطور مثال 20 كامنت حداقل اگر از هر 5 كامنت يك موضوع هم ياد بگيريم مي تونه شروع خوبي باشه چون كه دوستان با سوادي در اينجا هستند كه كامنت هاشون حتماً مي تونه موثر باشه . بنابراين اميدوارم ادامه دار باشه زيرا كه راهكارهاي شما و نظرات دوستان حداقل براي من و بقيه حتماً تأثير گذار خواهد بود. سلامت و موفق باشيد.
خيلي التماس دعا
شوهان
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
16
7
حضرت علی (ع) میفرمایند: دانا به کار خود توکل کند و نادان به آرزوی خویش.
یک ضرب المثل آلمانی میگه افتادن تو گل ولای ننگ نیست، ننگ در اینه که همونجا بمونی!
کنفوسیوس میگه به عوض اینکه به تاریکی لعنت بفرستی یه شمع روشن کن.
حافظ خودمون میگه مکن ز غصه شکایت که در طریق طلب به راحتی نرسید آنکه زحمتی نکشید ...
چقدر تواصی این انسان های بزرگ به ما قشنگه،امید که گوش کنیم و به کار ببندیم. [با اندکی ویرایش]
az.rohani
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
10
3
سلام خدمت حاج آقای مرادی و همه دوستان

به نظر می رسه اینجا یک کارگاه مجازیه که هر یادداشتی یک درس و یک نتیجه مستند و خوبی برای هر کس ،که به نوعی شرکت کنه، به همراه داره.
حد اقلش اینه که در روز توجه بیشتری به این موضوع خاص داریم وسعی می کنیم در عمل بیشتر خودمون رو اصلاح کنیم.
مخصوصا موضوع [b]"تواصی"[/b] که آقای مرادی خیرخواهانه و با انرژی ما رو به "تواصی" تواصی نمودند.
ياس
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
0
0
سلام و وقتتون به خير

به خدا نگيد يه مشكل بزرگ دارم، به مشكلتون بگيد يه خداي بزرگ دارم.
واقعا هرچقدر كه مشكلاتمان زياد باشد به اندازه ي خدا كه بزرگ نيست.
در پناه حق
يا علي
29فروردين 90
بهارستان
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
8
5
سلام
[b]از شما حرکت از خداوند برکت[/b]
شوهان
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
23
1
درباره ی امتیازهایی که به کامنت ها داده شده از اونجایی که نیلوفر خانوم بیشترین امتیاز رو آورده فکر می کنم که 1
1.خیلی از بچه ها دلشون میخواد که این برنامه ها ادامه پیدا کنه و آقای مرادی از برپاکردن اونها خسته نشن.
2.خیلی از آدما در خودشون مشکل تنبلی رو احساس میکنن ولی شاید خجالت میکشن که بگن، منظور از تنبلی نرسیدن به حد انتظار تلاش و فعالیته
3.خیلی وقتا پیام و توصیه ای که ابتدا به خودمون میدیم و از طریق اون به دیگران، موثرتر و دلنشین تره، کامنت هایی که خطاب به دیگران بوده امتیاز کمتری رو آوردن.
با تشکر از زحمات بی شایبه ی استاد خوبم آقای مرادی
maryam.a
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
12
5
سلام
هروقت میخوام صبح رو تا شب پر از انرژی طی کنم...هر وقت یه عالم کار برای انجام دادن دارم...یه بسم الله میگم....
مفاتیحو باز میکنم و به اسم هر معصومی که رسیدم نامشونو میکنم رمز روزم و یاریشونو میطلبم! جدا بینظیرن....اگر هم تنبلی کنم واقعا خجالت میکشم...تمام تلاشمو میکنم واسه حفظ آبرو
پس [b]یه یا علی و بسم الله[/b]!
fatemeh135
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
10
3
یه راهکار دیگه واسه تنبلی نکردن اینه که هر وقت کاری یا مسئولیتی تو ذهنمون اومد، بدون فوت وقت و بدون امروز و فردا کردن همون لحظه برای انجامش اقدام کنیم.
صنایعی
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
10
3
سلام
در ارتباط با تنبلی کردن که بی مسئول بودن را در پی داردنتیجه اش شکایت از زمین و زمان و مقصر دانستن قضاو قدر و خدااست و خود را مبرا دانستن.
هر چیزی بهایی دارد و باید با توکل بر خدا تلاش کرد و نتیجه هرچه خدا خواهد می شود
داود فرمانی
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
0
0
پیامبر اکرم )صلی الله علیه و آله )
امْنُنْ عَلَیْنَا بِالنَّشَاطِ وَ أَعِذْنَا مِنَ الْفَشَلِ وَ الْکَسَلِ وَ الْعَجْزِ وَ الْعِلَلِ وَ الضَّرَرِ وَ الضَّجَرِ وَ الْمَلَلِ
(خدایا ) نعمت سرزندگی و کوشایی را به ما ارزانی دار و از سستی، تنبلی، ناتوانی، بهانه آوری، زیان، دل مردگی و ملال، محفوظمان دار.

علی بن ابیطالب علیه السلام میفرماید :
إذا هبت أمراً فقع فیه، فإنّ شدّة توقّیه أعظم ممّا تخاف منه
هرگاه از كاری ترسیدی، خود را بـه كام آن بینداز، زیرا ترس شدید از آن كار، دشوارتر و زیان‌بارتر از اقدام به آن كار است
داود فرمانی
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
11
3
نعمت داشتن یک روز جدید رو به شما تبریک میگم.
خوش به حال شما که امروز هم در لیست مهربونی های خداوند قرار گرفته اید.
بیا با هم با خدای مهربونمون عهد کنیم که از امروز سرحال و سر زنده نماز صبحمون غذا نشه ! روزی 10 دقیقه ورزش کنیم و برنامه ها رو دسته بندی کنیم و زمان انجام اون رو تعیین کنیم ، زمان هایی که به خاطر همشهری ها مون قرار از دست بدیم رو بذاریم به حساب همه محبتاشون مثل زمان های تلف شده تو ترافیک و صف پمپ بنزین و نانوایی !
راستی آخرین باری که رفتی نون تازه خریدی چند دقیقه تو صف بودی ؟...
کارهای عقب افتاده رو لیست کن ، زمان تعیین کن ، از دیگران کمک بگیر و بعد از انجام به خودت تقدیر نامه بده ، آره یک کاغذ بردار و خودت رو به خاطر کارت تشویق کن
بعد برو سرغ کارهای جدید که میتونه در آینده کمک باشه. مطالعه کن ، یک فنی رو یاد بگیر و یا اگه چیزی بلدی به کسی یاد بده که همیشه تازه بمونه
221357
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
0
0
یادم می یاد توی کتاب دین و زندگی دبیرستان یه جمله از آقا امیر المومنین (ع) دیدم که براتون می نویسم:
امیرمؤمنان علی(ع) می فرماید: ان الاشیاء لما ازدوجت ازدوج الکسل و العجز فنتجا بینهما الفقر؛ هنگامی که موجودات جفت شدند تنبلی با ناتوانی با هم جفت و زوج شدند که فرزند آن ها فقر است. (کافی، ج5، ص 86)
reyhane_s
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
25
4
هروقت خواستیم کاری بکنیم و بعد گفتیم ولش کن حالا بعدا یا از فردا یا ... برای اینکه تنبل نشیم اگه خسته هم هستیم پاشیم و اون کار رو انجام بدیم .چندبار که اینکارو کردیم میبینیم که فقط فکر میکردیم که نمیتونیم یا حال نداریم الان کاری انجام بدیم ولی موقع انجام کار چه قدر هم حوصله و انرزی پیدا میکنیم و دفعه های بعد به این فکرای تنبل کننده ترتیب اثر نمی دیم
روی من که تاثیر داشت روی شما هم تاثیر داره
reyhane_s
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
22
7
باید به فائزه خانوم بگم واقعا گل گفتی
نباید از تنبلیمون به افراد دیگه بگیم هی تنبلیمونو میگن و گوشزد میکنن اینجوری آداپته ذهنمون میشه که تنبلیم
مرسیییییییی نظر خیلی خوبی بود
reyhane_s
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
13
2
واقا که کمال گرایی که نیلوفر گفت آدمو تنبل میکنه
چه نکته ی به جایی بود
آره واقعا ادم از کم شروع کنه بفهمه و بپذیره میتونه انجام بده بعد به بزرگا برسه
ولی علاوه بر این یه سری حرفای خرافه ای هست مثل کارطلسم شده و فلانی دستش سنگینه کارش پیش نمیره و ... که حرفای عجیبیه و تاثیر عجیب تری روی تلقین تنبلی داره

آره واقعا آدم از کم شروع کنه انجام دادن تا توانش برا بزرگا زیاد بشه
نگين صادقي
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
12
3
به نظر من دليل استقبال كاربران سايت از مطلب تواصي اين موارده:
1. خود آيات قرآن به اندازه كافي كشش و جذابيت داره
2. وقتي كلام و توضيحات دلنشين شما در ذيل آيه اضافه بشه، جذاب تر هم ميشه
3. دليل ديگه اينه كه ما هميشه سرسري از معاني آيات قرآن رد ميشيم. هيچ وقت كسي نيومده آيات رو انقدر با زبان ساده توضيح بده و ارتباط مستقيمشون رو با زندگي روزمره.
وقتي شما باب همچين بحثي رو باز مي كنين حداقل اتفاقي كه مي افته اينه كه من كاربر، ميشينم ارتباط اين آيه رو با زندگي اي كه دارم بررسي مي كنم. همين چند دقيقه تامل خيلي ارزشمنده به نظرم. كه خدا رو شكر شما باعث و بانيش شدين.
4. توفيق روز افزون نصيبتان
5. يا علي
ریحانه1389
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
13
3
سلام .امسال من با این قصد سال رو شروع کردم که شاکرتر از سال قبل و سالهای قبل! باشم.چقدر زیبا میشه زندگی!حالا تازه انگار چشمهام به روی چیزهایی که داشتم باز شده و خیلی شادتر از قبل هستم در ضمن تنبلی ها و سستی همیم هم کمتر شده!!!!!!!حالا می فهمم که منفی دیدن ها چقدر مرا سست می کرده..دلم می خواد غر غر ونق نق نکنم و نشنوم!از خودم شروع می کنم و امیدوارم روحیه امیدواری روز به روز در من بیشتر و بیشتر شود.(نکته:با بیماریی هم که دارم و گاها"خیلی آزارم می دهد هم بهتر کنار می آیم!به معجزه شبیه نیست؟!)آقای مرادی من چون یک زن و البته مادر چند فرزند هستم خانم شما را خیلی تحسین می کنم و دلم می خواست به شما بگویم قدر ایشان را بیش از پیش بدانید چون برای خانمها اینکه همسرشان خیلی از اوقات در کنارشان نباشد سخت است و فکر می کنم بخش مهمی از آرامش و انرژی شما را ایشان تامین می کنند. اگر چه ایشان را نمی شناسم ولی برای سلامتی و موفقیتشان دعا می کنم.
az.rohani
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
9
7
سلام ستوده صد و سی و سه ی عزیز
ما واقعا از حاج آقا بینهایت سپاسگزاریم به خاطر این ابتکار قشنگشون و من مطمئنم ایشون متصف به صفت اولیاء خدا هستند و هر چقدر ما بی معرفت باشیم ایشون برای رشد ما تلاششون رو می کنند. ...
ضمنا همه ما دارای نقاط قوت و ضعف هستیم. اینکه برخی در نظر سنجی شرکت نمی کنند شاید به این دلیله که بلد نیستند و تمرین نکرده اند.کما اینکه من قبلا همیشه کم حرف بودن رو از افتخارات خودم می دونستم.اما بعد فهمیدم عادت دادنش به نیکوگویی از حقوق زبان هست.(رساله حقوق امام سجاد،دوستان می تونند از طریق جستجو در گوگل متنش رو دانلود کنند).
اگر چه پیش خردمند خامشی ادب است/به وقت مصلحت آن به که در سخن کوشی (مشق شب)
farimahlm
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
11
5
سلام به همه دوستان و بانی این دوستی حاج آقا مرادی؛

نتیجه :
همیشه زمان ثابت می کند که بسیاری از رویدادها را که بدبیاری و مسائل لاینحل زندگی خود می پنداشته صلاح و خیرمان بوده و آ ن مسائل ، نعمات و فرصتهایی بوده که زندگی به ما اهدا کرده است .
عسی ان تکرهو شیئا و هو خیر لکم و عسی ان تحبو شیئا وهو شرلکم والله یعلم وانتم لا تعلمون....
چه بسا چیزی را شما دوست ندارید و درحقیقت خیرشما در ان بوده وچه بسا چیزی را دوست دارید و در واقع برای شما شر است خداوند داناست و شما نمیدانید.
پس بیایید صبور باشیم تا با توکل به خدا و گذشت زمان به نتیجه درست برسیم.
آمین یا رب العالمین
مسیحا62
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
0
0
برای بیکاری به اندازه ی همه ی روزهایی که قراره توی قبرامون بخوابیم(این یه حقیقته،وزیادی هم راسته!)وقت داریم!!!
تصور کنید مرده ای هستید که از خدا وقت اضافه گرفته و به سرعت زمان از دست رفته رو جبران کنید، چون همین روزا ازش وقت میخواین و نمیده!
ثمر
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
6
2
با سلام/
[u][b]اصلا حرف اقا یا خانم ستوده قبول ندارم[/b][/u]در مورد امارها و کامنتها و ...
علت ارزیابی خوب خدمت اقای مرادی:
کار شما مثل راه رفتن اولیه یک کودک است،اگر جسارت به جمع نباشد تا حدودی در انجان امور کوتاهی می کنیم و اینکه شما باعث شدید که ما حداقل روزانه مطالبی را خوانده و چیز های زیادی یاد بگیریم این همان [b]شروع[/b] است
[b][b]پس همه به یک حرکت جمعی دعوت شده اند( پیوست به پیام آقا یا خانم ستوده 133)[/b]که این خود شروع دوری ار تنبلی است نه رفتن به سمت تنبلی...[/b]
با تشکر فراوان و قدردانی از زحمات شما معلم عزیز
خدا قوت
ثمر
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
0
0
[b]با سلام به دوستم که حرف دلشو راحت گفت: خانم سعیده ایرامنش[/b]
حرف شما متین و من هم قبول دارم
[u][b]ولی یک قولی به جمع ما میدی ؟ [/b][/u]با هر پیامی یک کلمه امید وار کننده بگی و بقیه کلماتت ناامیدکننده باشه و یا گله و شکایته اشکالی نداره /
و با پیام بعدی 2 تاکلمه امیدواری و بقیه ناامید کننده و..
تا زمانی که همه حرفات امید بشن و ما رو هم امید وار کنی
دوست خوبم
دعامون کن
خدا قوت
ثمر
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
7
6
با سلام
[u][b]سعیده خانوم[/b][/u]
این [b]فقط[/b] یک پیشنهاد بود/اگه دوست داشتی انجام بده
یک فکر دیگه به ذهنم رسید با اجازه میگم
اگه برات سخته که از امید و این حرفا دنبال جملت حرفی بزنی،فقط انتهای جملت بنویس ناامید شیطونه/
همین
و این جمله رو در پیامات تکرار کن ...
بازم ببخشید
خدا قوت
ما رو هم دعا کن:)
ثمر
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
8
9
با سلام
خدکت اقای مرادی و علت خوب بودن این بخش
1.همیشه در حال یادگیری هستیم
2.رعایت کردن مقررات هر مجموعه را یاد میگیرید
3.ارتباط کلامی/شامل تشویق،انتقاد درست و ...
4.خلاصه نویسی
5.پیگیری یک مساله تا به رسیدن نتیجه
فعلا اینها به ذهنم آمد
یک معذرت خواهی از اقا یا خانم ستوده بابت نظرم در مورد آمارهاو ...
شاید لحن خوبی نداشتم ولی قصدم این بود که دیگران را از حرکت باز نداریم...
خدا قوت
minourastegar
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
0
0
سلام
سعادتمندیِ جوانان صاحب بصیرت، شنیدن پند عاقلانه پیران خردمند بود و کسی که به نصایح گوش می دهد از قبایح اعراض می کند
minourastegar
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
0
0
سلام به ما جوانها كمك كنيد تا حرمت گذاشتن به بزرگترها و رعايت ادب را نيز در خود تقويت كنيم
يا علي
sanatinia
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
0
0
سلام
نمیدانم این عادت خوبی است یا نه که وقتی کسی توصیه ای به من می کند دنبال این هستم که ببینم خودش چقدر به آن عمل می کند. به همین خاطر حتی فکر توصیه کردن به دیگران را هم نمی کنم چون احساس می کنم همیشه خودم از همه بیشتر محتاج راهنمایی و نصیحتم!!
amando
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
39
7
با عرض سلام مجدد
ادامه ویژیگیهای افراد مثبت نگر رو چون زیاد بود اینجا واستون میارم.

6-چون دارای ذهن مثبت هستند، می‌توانند افکار خود را کنترل کنند.
7-گر از آنها خواسته شود درباره ی موضوعی اظهارنظر کنند، با وجود تفکر در جنبه‌های منفی، موارد مثبت آن را بیان می‌کنند و موضوع را به فال نیک می‌گیرند به عبارت دیگر «نیمه ی پرلیوان را می‌بینند» .
8-مشکلات را ناچیز شمرده و برای حل آنها از توانایی خود و راهنمایی دیگران استفاده می‌کنند.
9-غلب اوقات بشاش، سرزنده، پرانرژی، توانا و خوش‌ مشرب هستند.
10-همه چیز در نظر آنها زیبا و لذت‌بخش بوده و سعی می‌کنند از مواهب زندگی بیشترین استفاده را ببرند.
11-در ارتباط‌های اجتماعی خود با دیگران حسن ظن دارند (مگر خلاف آن را ببینند) و سعی می‌کنند در حد توان به دیگران خدمت و کمک کنند.

بهترین هارو از خدا واستون آرزو میکنم.
تائب133
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
0
0
سلام/ به بهانه روز بزرگداشت سعدي
[b]تواصي سعدي:[/b]
جوانا ره طاعت امروز گیر
که فردا جوانی نیاید ز پیر
فراغ دلت هست و نیروی تن
چو میدان فراخ است گویی بزن
من این روز را قدر نشناختم
بدانستم اکنون که در باختم
قضا روزگاری ز من در ربود
که هر روزی از وی شبی قدر بود
چو از چاپکان در دویدن گرو
نبردی، هم افتان و خیزان برو
گر آن بادپایان برفتند تیز
تو بی‌دست و پای از نشستن بخیز
fafa_aim
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
9
2
سلام دوستان
این بحث رو دیروز خوندم اما چیزی به ذهنم نرسید اما امروز خواستم که به همه شما عزیزان یه چیزی بگم:
حاج آقا راست می گن اونقدر که ما بلدیم از کلمات منفی و فحش و بد گفتن و غیبت و هر چیز بدی که فکرشو بکنید استفاده کنیم هنوز بلد نیستیم باهمدیگه با مهربونی رفتار کنیم!!!! و حتی اگه کسی این کارو بکنه باهاش دعوا هم می کنیم و ازش نمی پذیریم و شاید بهش تهمت چاپلوسی و خود شیرینی و ... بزنیم.
من خودم تا حالا این اتفاق واسم خیلی افتاده که به کسی محبت کردم و مهربونی کردم اما آخرش پشت سرم گفتن فلانی می خواد خودشو لوس کنه یا هزارتا چیز دیگه و هربار به خودم قول دادم که دیگه مهربونی نکنم اما چی کار کنم که به قول دوستان که لطف دارن انگار با مهربون بودن به دنیا اومدم و همیشه گذشت رو یادگرفتم چون اینجوری آدم راحت تر می تونه زندگی کنه
بعضی وقتا دلم واسه خدا تنگ میشه که چرا آدما مهربون بودن رو ازش یاد نمیگیرن؟
امیدوارم شما هم با من هم عقیده باشید.
در پناه حضرت حق
تائب133
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
9
3
سلام
آقا داود؛ اگر بخواهيم نماز صبحمون «غذا» نشه بايد «مشق شب» رو انجام بديم اما اگه بخواهيم «قضا» نشه بايد ...
asna
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۱
51
14
سلام
پیشسنهادی داشتم برای کامنتها:
اینکه دوستان میتونند نظر موافق یا مخالف خود را ابراز کنند، خیلی رویکرد خوبیه و یقینا نظراتی که رای بیشتری رو اخذ کرده باشه بیننده بیشتری خواهد داشت، فکر کنم بهتره که نام کاربری دوستانی که نظر موافق یا مخالف داده اند در کنار آمار مثبت یا منفی قابل مشاهده باشد. این امر 2 فایده خواهد داشت:
1- دوستان با تعهد و تعمق بیشتری رای خود را اعلام میکنند.
2- از دوستانی که رای منفی داده اند میشود پرسید که علت این رای اونها چی بوده تا اون نظر رو اصلاح کنیم یا اینکه اون دوست رو قانع کنیم
با تشکر
starqahreman
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۱
37
0
سلام به نظر من کسانیکه اهدافشون در زندگی براشون مهم نیست یا اصلا هدف مشخصی ندارند تنبلی میکنند و گرنه کسی که ارزش لحظه های زندگیش ر بدونه هیچوقت اونها رو به خاطر تنبلی از دست نمیده .
setarehhejazi
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۱
25
2
عزیزان..!
رخوت و سستی به یکباره ظاهر نمی شه، قدم به قدم با بی توجهی به کوچکترین مسائل از خوابهای طولانی مدت و عدم توجه کافی به تحرک خویش و ... به شما نزدیک و تا مهمترین مسائل شما همچون توجه نکردن به مشکلات و مسائل نزدیکان به جهت راحتی خیال و مطالعه نکردن مگر در صورت نیاز آنهم نه برای ارتقاع و تحول اندیشه بلکه شاید برای گرفتن نمره یا ... ادامه پیدا می کنه، از خود غافل نشوید و به تغییر روش زندگی اتان آگاه باشید چراکه از بین بردن عادت ها همانند ایجادشان نیاز به زمانی طولانی دارد و موفقیت و لحظات ، برای ما نمی ایستند تا از آنها بهره کافی ببریم.
alism
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
12
16
کس نخارد پشت من *** جز ناخن انگشت من
اگر بخوایم منتظر فراهم شدن شرایط بهتر و کمک دیگران و امدادهای غیبی و ... باشیم ، کلاهمون پس معرکه ست .
shirazi_sm
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
27
3
سلام به همه
از خود آقا مرادی امشب شنیدم روی منبر از امام علی علیه السلام میگفت:
برای مبارزه با تنبلی مقابله به مثل کنید
مثلا اگر [u]خیلی[/u] می خوابید تصمیم بگیرید خوابتون رو کاهش بدید

نوشته محمد رضا خیلی عالی بود شاید با پیشرفت خودمون و مملکتمون یه لبخند رضایت رو لبای امام زمان بشینه که مارو تا قیام قیامت همین رضایت کافیه تا سعادت مند بشیم
mina199219
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
13
4
سلام،میدونید هروقت تنبلی رو بذاریم کنار و با جدیت و پرانرژی قدم برداریم خدا به وقتمون کارمون خلاصه زندگیمون برکت می ده من به شخصه تجربه کردم
amando
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
16
2
با سلام
خدارو شکر بالاخره نمردیم و ما هم منشوری شدیم!!نمیدونم چرا؟!
با عرض احترام خدمت استاد گرامی، لطفا همه پیام ها رو نشون بدین، اجازه بدین پیام های خوب و بد رو دوستان با امتیازهای مثبت و منفی مشخص کنن! در ضمن یک تمرینی هم میشه واسه تنبلی نکردن!!
امیدوارم دوستای خوبم همیشه شاد و سلامت و پر انرژی باشید.
سلامتی رو که خدا داده!(الحمد لله رب العالمین)، اما چه جوری شاد و پر انرژی باشیم؟؟
بنظر بنده که خودم بهش رسیدم، انرزی و نشاط از راه داشتن یک اعتقاد قوی بدست میاد. البته داشتن یک اعتقاد قوی فواید بسیاری داره که مهمترینش آرامش قلبی و درونی به معنای واقعیست.
واسه شروع با نماز اول وقت شروع کنین، اول وقت! (هر کجا که بودید، در حال انجام هر کاری که بودید)

التماس دعا از همه حاضرین در سایت
یا زهرا(س)
شوكت
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
11
2
اگر دقت كنيد درخواهيد يافت كه تنبلي صفتي نفرت آور است
شوكت
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
60
2
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله):إنَّ مِنَ الذُّنُوبِ ذُنُوباً لا یُکَفِّرُها صَلاهٌ وَ لا صَدَقَهٌ، قِیلَ یا رسولَ اللهِ فَما یُکَفِّرُها قالَ الهُمُومُ فی طَلَبِ المَعِیشَهِ
بعضی از گناهان به وسیله نماز و صدقه هم آمرزیده نمی شوند. سؤال شد یا رسول الله! پس چه چیز موجب آمرزش آن است؟ فرمود: جدیت و تلاش در طلب معیشت.
امام علی (علیه السلام):آفَةُ النُّجْحِ الْکَسَلُ
آفت موفقیت تنبلی است.
هميشه افراد تنبل منفور اطرافيان و افراد كوشا محبوب هستند با كمي دقت روي رفتارهاي اطرافيان انگيزه به تلاش در ما هم پديدار مي شود.
شوكت
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
23
1
كسي را مي شناسم كه خيلي دلچسب اطرافيان نيست و بقيه ترجيح مي دهند كمتر او را ببينند وقتي دنبال علت آن گشتم ديدم صفت آزاردهنده اي كه در او وجود دارد تنبلي و كسالت است.
و همينطور كسي را مي شناسم كه با وجود اينكه سن او كم نيست براي تلاش آماده است و به قول بعضي ها در تمام كارهاي خوب پايه است خيلي محبوب بقيه است اصلا ديدن او شادي آور است.
هر دو نوع از اين شخصيتها در اطرافيان شما هم وجود دارند
مانی
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
16
6
بنام خدا
برای اینکه تنبلی نکنیم باید بگم اول لازمه که چند چیز را باور داشته باشیم
1.خوشبختی و شاد بودن و به کسی کادو پیچ شده هدیه نمیدن تنها کسانی میتونند خوشبخت و شاد باشند که واسه خودشون کاری کنند
2.شاید خیلی وقت ها در کارمون موفق نشیم اما اگه واقعا اون کار ارزش داره پس خوبه که واسش انرِژی بذاریم
3.[b]شانس[/b] همه ی زندگی نیست ما خیلی وقت ها داریم تاوان تصمیمات اشتباه و یا تنبلی هامون و میدیم
mahsa22
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
11
4
سلام حاج آقا.خسته نباشید.من نه "نفرین" و "فحش" و "ناسزا" بلدم نه"همدلی" !!ممنون می شم از شما استاد گرانبه جملات همدلی کردنو یاد بگیرم و شما اینجا از این نوع هم بزارید(علاوه بر سفارش به انجام اون خوبه جملات یا راه کار های یاد گرفتنشو بهمون بگید،نگید از کامنت بقیه استفاده کنم چون من فقط حرف شمارو قبول دارم!
arash.asroush@yahoo.com
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
16
4
خدا رو هزار بار شاكرم كه زنده هستم ...كه فرصت رسيدن به كمال رو به من داده!... كه اينجا هستم... پس از تمام نا آگاهيهايم..
آستان جانان
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
0
0
همت بلندآركه مردان روزگار /با همت بلند به جايي رسيده اند
براي رهايي از تنبلي يا هر موفقيت ديگر همت لازم است- و من الله توفيق
داود فرمانی
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
0
0
سنوده 133 ، سپاس از توجه شما
از اشتباه نوشتاری عذر میخوام.
گام دوم مشق شب رسیدم.
فریماه
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
0
0
مدتها بود فکر میکردم چرا وقتی خارج از کشور هستم اینقدر شاد و شارژ و پر از اعتماد بنفسم و و قتی ایرانم خمود و کسل و بد بین و ترسو!! حالا میدونم که سر همین قضیه ی "تواصی" است. نمی خوام فقط از ایرانی گله کنم اما خدا وکیلی کدوم یک از این حرفا که خارج از کشور از صبح تا شب تو گوش آدمه اینجا بین ما هست؟
(حتی وقتی تو دوبله ی فیلما میگن بنظرمون مسخره و غیر عادی میاد!!) مثلا:
good morning, how can I help u,nice to meet u, go for it ,have a nice weekend, I'll be glad to see u ,....
در زندگی روز مره و عادی ما(نه توی کارت عروسیها و کنفرانسهای بین المللی و روابط رسمی) این ادبیات نیست!!یعنی باید طوری باشه که این حرفهاو اظهارات البته با ورژن ایرانی[واسلامـی] خودش بین مردم کوچه بازار ، راننده اتوبوس و مسافرا، معلم و شاگردا، فروشنده و خریدار و ... جا بیفته. تا کم کم از زبان به قلب و بعد به عمل هم بیاد. بقول امام خمینی از همان "ظاهر" باید شروع کرد تا به "باطن" رسید.
فهیمه ایرانی
تائب133
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
20
9
سلام/
پيوست به نظر دوستان محترم «آزاده روحاني»، «رحمن رحيم»
احتمالاً نتوانستم در آن آمار، منظورم را خوب بيان كنم.
منظورم اين بود (كه طبق آمار آن روز و ساعت) و در حالي كه اين يادداشت فقط براي اعضاء قابل دسترسي است، به ازاي 11 الي 13 بازديد از اين يادداشت، يك كامنت گذاشته شده و به ازاي حدوداً 3 بازديد، يك امتياز داده شده كه اين نشانگر استقبال فعال و مشاركت جمعي مثبت نيست. عامل اين عدم مشاركت فعال، شايد بي‌تفاوتي، بي‌حوصلي، عدم اعتماد به نفس، عدم مهارت كافي، كمال‌طلبي بيجا و ... باشد كه همه به نوعي با تنبلي ارتباط ‌دارند.
ما به يك حركت جمعي دعوت شده‌ايم كه شروع دوري از تنبلي است، اما آيا پاسخ ما به اين دعوت در حد انتظار است؟ عالي، خوب، متوسط يا ضعيف؟
با [b]مشاركت فعال[/b] در اين بحث و ... مي‌توانيم سپاسگزاري، تشكر و [b]قدرداني عملي[/b] خودمان از زحمات حاج آقا را نشان دهيم. مطمئنم ايشان از ما نمي‌خواهند بهترين، بي‌نقص‌‌ترين، زيباترين و ... نظر را بدهيم بلكه مي‌خواهند بينديشيم، ياد بگيريم، نترسيم و مشاركت كنيم ... و خلاصه دوري از تنبلي را شروع كنيم.
1271372495
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
0
0
دوستان سلام
هر سال به روضه ی مولایمان حسین می رویم و برای مظلومیتش اشک می ریزیم. به کسانی که تنهایش گذاشتند لعن می فرستیم، آرزو می کنیم که کاش ما آن زمان بودیم تا تنها نبود. اکنون حسین دیگری تنهاست کافیست باورش کنیم و به صدایش گوش کنیم: هل من ناصر ینصرنی؟
برای ناصر امام بودن کافیست هر کس کاری را که وظیفه ی خود می داند انجام دهد به بهترین نحو.همین!
1271372495
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
0
0
سلام
اگر به مشکل امروزت غم دیروز و اضطراب فردا را اضافه نکنی مشکل امروزت هر چه باشد حل خواهد شد. امام علی(ع)
1271372495
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
0
0
سلام
هر روز قبرهای زیادی برای کسانی که هنوز نمرده اند کنده می شود!
فکر می کنید چند نفر از زندگان امروز و مردگان فردا منتظر مرگند؟!
شاید یکی از آنها من یا شما باشیم.
واقعا مطمئنید که بعدا وقت هست؟!
راه عشق
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
12
0
آوا
بسم الله
با سلام
به نظر من چرا ما باید دیگران رو از نعمتی که خداوند به ما داده محروم کنیم... سعی کنیم همیشه به دیگران لبخند بزنیم و با دادن یک شاخه گل شادشون کنیم مشکلات همیشه میان و میرن پس همیشه بگیم شکر و شاد باشید و پر انرژی....
ایلگار
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
9
4
سلام به استاد گرامی و همه دوستان
کافیه فقط یه کمی درمورد اون چیزی که میخوای بهش برسی فکر کنی اون موقع است که میبینی برای اون هدفت چقدربرنامه های خوب داری که اگه بخوای تنبلی کنی برات جز حسرت چیزی نداره و از هدفت عقب افتادی.
دوست من الان هم دیر نیست با تمام وجود سعی کن قدر لحظه های زیبایی که خداوند به ما هدیه میده رو بدونیم و با تنبلی و بی حوصلگی خداحافظی کنیم وپر انرژی تر از قبل برای ریدن به اهدافمون تلاش کنیم آخه دوست محترم لحظه ها که منتظر ما نمیمونن باور داشته باش که میتونی پس یا علی.
مهدا
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
12
4
سلام. خواهر خوبم ستوده 133 ، قرار شد در این صفحه تواصی کردن ، تشویق کردن رو تمرین کنیم. اولین نکته تواصی پرهیز از مسخره کردن بود! ولو به طنز.کامنت آقای داوود نکات مثبت زیاد داشت ، جالب بود دیدن این نکته ...
دوم اینکه سعی کنیم مثبت اندیشی رو هم تمرین کنیم. ممکنه امتیاز ها در قیاس بامثلا صندلی داغ کمتر باشه ولی در عوض مشارکت بیشتره. سعی کنیم مثبت ها رو بیشتر ببینیم.

نکنه از نقد من ناراحت بشید،البته شما کامنت های پر محتوا و پر انرژی زیاد دارید ، فکر کنم این یکی دوتای آخر از دستتون در رفته.
مهدا
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
38
4
سلام، کامنتها خیلی خوبند ، احادیث و سفارشهایی که در باب تنبلی نکردن هم بیان میشن خیلی جالبند ولی خیلی مواقع ما انسانها با علم به یک موضوع باز هم به اونها عمل نمیکنیم. مثل فرد بزرگسالی که میدونه مسواک نزدن چه مضراتی داره ولی باز هم در زدن مسواک کاهلی میکنه! یا همین نماز، خیلی از ماها در مورد فواید نماز اول وقت میدونیم و توی قرآن و احادیث درباره سبک شمردن نماز مطلب میدونیم و حتی به عربی این آیات و احادیث رو حفظیم ولی باز هم ... یا همین غیبت کردن...
راه حل های عملی ، نه شعار گونه ، بعد از بیان مضرات تنبلی، واقعا توی کامنت ها جاش رو خالی حس میکنم.
راهکارهای عملی برای تنبل نبودن یا بهتر بگم تقویت اراده چیه؟
تائب133
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
9
3
با سلام
تواصي بهاري! (ضد تنبلي)
قال رسول‌الله (ص): «اغتنموا برد الربیع فانه یفعل بابدانکم ما یفعل باشجارکم...»
بحار‌الانوار، ج 59

[b]گفت پیغمبر به اصحاب کبار[/b]
[b]تن مپوشانید از باد بهار[/b]

[b]کانچه با برگ درختان می‌کند[/b]
[b]با تن و جان شما آن می‌کند[/b]
(مولوي)
نگار55
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
7
1
سلام.یکی ازدلایل مهم تنبلی کردن وپشت گوش انداختن کارهااینه که فکرمیکنیم هنوزخیلی وقت داریموعمرطولانی درپیش داریم.اماوقتی هفته پیش درمراسم خاکسپاری یک جوون 24ساله بودم تصمیم گرفتم[i] قدرهرلحظه[/i] رو بیشتربدونم وبه کارنامه اعمالم درهرلحظه لااقل اگرثوابی اضافه نمیکنم گناهی نکنم.شایدفردا یا چندلحظه بعدی توی بلندگوی من بگن[i] :ورقه ها بالا!وقت امتحان تموم شد!!![/i]همین الان میرم با جدیت بیشتر درس زندگی بخونم.... دلم نمیخواد مردودبشم.به امید قبولی همه بنده های خدا...
راضیه خانم
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
6
5
سلام و عرض خدا قوت به همه ی دوستان سرزنده و شاداب خودم!
مگه قرار این نبود که: (((و این بار فقط و فقط در موضوع تنبلی نکردن و تشویق و تحریض دیگران تمرین کنید به اطرافیانتان بگویید و اینجا هم برای دوستانتان بنویسید؛ کوتاه و پر انرژی.))) خوب بابا چرا اینهمه انرژی منفی؟منفی گرایی در اوج و در دامان مثبت اندیشی هم با ما دست به گریبان شده. اینکه چی هستیم تقریبا واسه همه روشنه .خواهش می کنم نبش قبر نکنین. بگید چه کار کنیم از این وضع در بیایم.
[u][i][b]
تو کتابا نوشته : تنبلی کاری زشته!!![/b][/i][/u]
شوهان
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
0
0
روزی دلم گرفته بود و از دور زمونه خسته بودم، به قرآن کریم استغاثه بردم، خدا به زیبایی دلداریم داد و یکی از آیات قشنگشو نشونم داد:
[b]و لا تَهنوا و لا تَحزنوا و انتمُ الاَعلَون اِن کنتم مومنین
اگر مومنید سستی مکنید و غمگین مباشید که شما برترید[/b](آل عمران 139)
چی از تواصی خدا بهتر و قشنگتر! ازش سپاسگذارم.
شوكت
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
13
2
تمامي عقلا اذعان كرده اند كه تنبلي صفتي زشت مي باشد كه مانع پيشرفت مي باشد اصلا با هدف افرينش و حيات مغايرت دارد و اگر انرژي و تحرك نياز نباشد هستي بي معني مي شود
پند خردمند اگر به شيريني نياموزي
فلك آن پند با تلخي بياموزد تو را روزي
az.rohani
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم

"مَن جاهَدَ فینا لَنَهدیَنَهُم سُبُلَنا"

(عنکبوت / 69)
آسمان آبي
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
0
0
با سلام
من كاملا با نظرات شماموافقم و معتقدم براي رسيدن به يك جامعه ايده آل همه بايد تلاش كنيم. ولي من به شخصه تمام تلاشم رو ميكنم و اغلب توصيه هاي شما رو هم انجام ميدم ولي اطرافيان واقعا" دلسردم ميكنند. اونقدر هم ديندار نيستند كه بهشون نوصيه كنم به سايت شما سربزنند جالب اينكه حتي به تصوير زمينه للپ تاپم ايراد ميگيرند كه چرا يا ابوالفضل رو گذاشتي!!!من با خنده و خوشرويي پاسخ ميدم هر كس عقايد خودش و صد البته عشق خودش رو داره. بگذريم با اين وضع كار خيلي سخت ميشه چون با طيف گسترده اي از عقايد مختلف مواجهيم.
mohammad_p
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
7
4
سلام به همه دوستان
من میخواستم حرف بزنم شاید کمی تو امر تواصی فدمی برداشته باشم
ولی دیدم حرف شیماخانوم محمدی ازهرچی نظره قشنگتره البته اگه ادم بهش فقط 2 دقیقه فکرکنه
که
[b][b][b]بابت تمام لحظات باید به خدا خواب پس داد[/b][/b][/b]
zane zendegi
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
0
0
سلام
ما از رو نمیریم حاج آقا.2000 بار دیگه هم پیام ما رو نذارین تو سایت صبر می کنیم به دوستان هم تواصی و توصیه می کنیم تلاش کنن ان شاالله یه روز به ثمر میشینه!!!
یک نمونه از کم صبری!:
در شرکتی که همسرم کار می کنن، سر یه قاشق روغن اضافه تو غذا خدمتگزار رو بیرون کردن!
حالا هم هر روز یکی میاد امتحان آشپزی می ده!
جالب که روسا مثلا مذهبی هستن و این طور با سر نوشت بقیه بازی میکنن...از تواصی برای همسرم گفتم...قراره صحبت کنه تا تحمل بیشتری نسبت به اقشار ضعیفتر داشته باشن...وقتی سر و کارمون با اقشار مستضعف میوفته یادمون باشه که باید صبورانه تر و مسولانه تر برخورد کنیم...شاید یک کار یا رفتار بی اهمیت ما،سرنوشت اونها رو به کلی عوض کنه...بعضی زندگی ها به مویی بنده...ما اونی نباشیم که اون مو رو پاره می کنه....به هر حال خدا بزرگ تر از اونه که....
یا علی مدد
آقا
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
6
3
سلام
براي اولين كامنت كافيه نه؟
والسلام

خانواده نوپا 2
sama20
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
14
4
خطاب به یک پسر تنبل دانشجو:
ان شاءاالله این چند واحد باقیمونده رو هم پاس کنی و از دانشگاه بیای بیرون و بری سر یه شغل مناسب و یه زن خوبم برات بگیریم و چشن عروسی مفصل و بعدشم بری سر خونه زندگی خودت به سلامتی اونوقت تا آخر عمر سرتو بالا بگیری و موفق و عزتمند زندگی کنی! 
sama20
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
22
7
خطاب به کنکوریها:
مبارزه هزقدر صعب صعود را ادامه بده شاید قله در یک قدمی تو باشد!
خطاب به نا امیدان از درگاه خدا:
پاشو الکی به خودت مجوز نا امیدی و کسالت نده خدا خودش گفته "من همه ی گناهان رو می بخشم" تا من و امثال من هی توپ رو تو زمین خدا نندازیم اون بخشیده حالا نوبت توست که بگی چند مرده حلاجی!!!
تائب133
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
11
28
سلام
از [b]«آقا داود»[/b] و ساير دوستان محترم عذرخواهي مي‌كنم.اصلاً قصد مسخره كردن نداشتم. خيلي دوست داشتم پيامم حذف بشه.
ولي به هر حال متأسفم و اميدوارم با بزرگواري خودتان منو ببخشيد.
ثمر
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
25
13
با سلام
[u][b]پیوست به حرف آقا یا خانم ستوده133[/b][/u]
شاید حرف شما طبق امار و ارقام و اصول منطقی درست باشد ولی !!!!!!!!!
[b]کودکی که هنوز راه رفتن را بلد نیست توقعی نداریم که بدود،بارها زمین می خورد و گاهی تا بلند شدن مجدد ممکن است زمان ببرد(شاید اینجا صبر بسیار خوب است)[/b]
ضمنا همه ادما ظرفیت یکسانی ندارند و از همه نمیشه توقع یکسانی داشت،
بعضی ها سریع بعد از آموزش می دوند و بعضی اهسته اهسته گام بر می دارند
مهيا
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
8
2
عرض ادب و احترام
به دليل اين که نت نداشتم و رمز عبورم رو فراموش کرده بودم نتونسته بودم اين مطالب رو بخونم
مرسي حتما سعي خودم رو ميکنم تا اينها رو در زندگي روزانه تمرين کنم
ومن الله توفيق
فردا
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
20
0
سلام تازه عضو شدم خیلی خوشحالم
ثمر
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
10
4
با سلام
[u][b]نقدی به امتیاز دادن دوستان[/b][/u]
تا کسی درد دل مینویسه هی منفی میدیم ما نیومدیم که فقط دلسرد یا نمره بدیم بریم
[u][b]این هنر نیست که کسی که امید داره امیدوارترش کنیم و کسی که امید کمی داره بهش منفی بدیم[/b][/u]خب کسی که امید کمی داره هر چیزی میشکنتش!!!!
هنر اینه که جور دیگه ای بهش بگیم امید هم راهی است برای زندگی کردنه و صد البته بهترین راه
[b]جدا از این بحث/چرا ایتهمه امتیاز منفی[/b]
نمی دونم چرا به همه امتیاز منفی دادن اصلا خیلی ها بی دلیل امتیاز منفی گرفتن و این برا من عجیبه!!!!!!!!!!!!!!!!!
درسته امتیاز مهم نیست مهم عمل و رفتار ادماست تو زندگی ولی سنجشه عجیبیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نون صاد
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
8
2
هو الرئوف

سلام علیکم جمیعا و رحمة الله
[u]در جواب راضیه خانم:[/u]
تا حالا به این فکر کردی که [u][b]زندگی ابدیت به پای همین چند صباح زندگیت تو این دنیا نوشته می شه؟!![/b][/u] مقایسه بی نهایت است با نقطه!!!

و یه نکته ای که خودم تجربه اش کردم و حیفم می آد که نگم:... بنویس! حقیقتاً نوشتن برکت داره! امتحان کن! یه دفتر بخر، خواسته ها، کارها، رفتارهای خوب و بد، گناه ها(؟!)، خطاهات ووو رو بنویس! این خودش یک شروع و حرکته! باقی فواید و برکاتش رو نمی گم تا خودتون تجربه کنید ان شاءالله---

موفق باشــــــید
vazzoha
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
79
1
سلام دوستان

یک نکته: جمله ای که فعل منفی یا ساختار امری داشته باشه انرژی و اثرگزاری کمی داره.
ما الان قراره جمله های پر انرژی پیدا کنیم

ازاینکه شما را پیدا کردم خوشحالم
vazzoha
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
6
5
حول و قوه الهی در درون خود توست. انسان وقتی حول و قوه الهی را در درونش پیدا کرد خودکار می شود

(یعنی دیگر یأس و خستگی،روحیه پایین که از عوامل تنبلی هستند به او راه ندارد. البته مزایای دیگری هم دارد که موضوع بحث نیست)
سوال: آیا فقط باید جمله را بنویسیم یا توضیح و ارتباطش به موضوع هم لازم است؟
mori60hami64
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
11
8
باسلام
فكر مي كنم نقد كردن و تواصي كردن افراد خيلي به هم نزديك هستند كه در صورت عدم انجام درست و بجاي آنها نتيجه معكوسي را مي تونه در برداشته باشه .
به نظر من ما نسل جوان معمولا سعي مي كنيم كه افراد را در غياب خودشون به شدت نقد كنيم و همواره از تواصي آنها در جلوي روي خودشون فرار كنيم و خودمون را با كلمه "به من چه مربوطه" راضي كنيم كه كاملا اشتباهو غلطه.
شايد اين مسئله بيشتر مربوط به [b]ارتباط اجتماعي ضعيف[/b] و [b]عدم استفاده درست از ... عواطف[/b] و [b]شانه خالي كردن و فرار از مسئوليتها[/b] داشته باشه.
اجرتون با حضرت زهرا(س)
باتشكر
شوهان
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
14
4
[b]سلام دوستان[/b].
باید بگم که همه ی کسانی که توی این تمرین شرکت می کنند آفرین دارند.
دوستان هممون یه [b]نمره ی مثبت[/b] به خودمون بدیم.
شاید بعضی پیام ها بهتر و پر بارترند و بعضی کمتر، اما ما قبول کردیم که اشکالاتی داریم و برای یادگرفتن و تمرین کردن اومدیم.
اگه نمره منفی گرفتیم،این یعنی که دوستان به پیام ما توجه کردن و از ما نقدی کردند و دوست دارند که ما بیشتر تلاش کنیم تا بهتر باشیم.
اگر هم نمره ی مثبت گرفتیم متوجه می شیم که دوستان از روند کار ما راضیند پس باز بیشتر به تلاشمون ادامه می دیم.
پس در هر دو صورت [b]سپاسگذاریم[/b].
بازم یادمون نره که هممون یه نمره ی مثبت داریم حتی اونایی که پیامشون هنوز پخش نشده. [b][b]به همتون تبریک می گم.ان شاءالله که در ادامه هم موفق باشید.[/b]
910sha
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
16
4
اقای مرادی من سال گذشته ابتدای سال پدربزرگم را وامسال مادربزرگم را درسالگردشهادت عموی شهیدم ازدست دادم مادربزرگم مادرمهربان وسرزنده ای بود که هیچوقت حرف از مردن نمیزد جایش خیلی خیلی خالی است والان ودراین موقعیت تمرین صبر کردن از کارهای مشکل روزگار است دعاکنید که بتونم دربرابراین غم بزرگ صبوری کنم هیچ کسی جای خالی شو پر نمی کنه
ebad_komeili
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
9
6
سلام
قبل از هرچیز پوزش می خوام که تا الان فقط سایت رو خوندم اما مشارکت نداشتم
و اما بعد
سوالم اینه که تواصی آیا اولویت داره یا نه؟
مثلا مثل انفاق باید از نزدیک های خودمون شروع کنیم یا نه؟
و در ادامه دوستهای خوبم رو توصیه می کنم که با چشم هایی باز گزینه های پیش رو در زندگی رو انتخاب کنن ( توکل یادتون نره )
شهريار
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
6
4
سلام و عرض ادب
روزي در روستايي دور افتاده اتومبيلمان خراب شد. به تاريكي خورديم و مستاصل شديم. پيرمردو زني خندان روستايي از من و همسرم دعوت كردند شب را در منزل آنها بسر كنيم.
...چه روز خسته كننده و ميهماني الهام بخشي بود !
من زني راديدم :
1. صبها قبل از همسرش بيذار مي شد.
2. گوسفندها رامي دوشيد و تحويل چوپان ده ميداد.
3. نماز مي خواندوصبحانه را آماده مي كردوباهمسرش صبحانه ميخوردوامرا راهي مزرعه مي كرد.
4.بعدازآن ،آغل واتاقها و حياط راتميز مي كرد،شير راماست و پنير ميزد ونان مي پخت و...
5.ظهرغذاي همسرش رابه مزرعه مي بردو دركارهاي مزرعه هم اوراكمك مي كرد.
6. غروب هم از كار مزرعه فارغ مي شدبا همسرش بر مي گشت ،برايش چاي آماده ميكرد و غذا مي پخت و گوسفند هارااز چوپان تحويل مي گرفت وفرش مي بافت و...
7. و بعد از همسرش به خواب مي رفت.
*- ...ودرتمام مدت مي خنديدو شاد بود و دندانهاي سفيد تازه تعويض شده اش نمايان بود.رفتارش و شادي اش چنان اثري برما داشت كه هنوز هم خاطره اش روحمان را سبك ميكند.

ياالله
نگار55
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
12
7
سلام دوستان.
منهم با نظرراضیه خانم موافقم.زیاد با
ناله کردن واز بدی وضع موجود گفتن موافق نیستم.چون انرژی منفی داره.واقعا مثل نبش قبرمیمونه.
[u]باید هرراه حلی که به ذهنمون میرسه[/u] [u]یاخودمون استفاده کردیم ونتیجه داده اینجا[/u] [u]بنویسم وبه هم توصیه کنیم[/u]خدایا!
آقای مرادی وهمه کسانی راکه برای ترویج دین واندیشه های مثبت تلاش میکنندیاری کن.
tanhaaaaa
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
10
7
سلام حاج آقا
اول تشکر از نون صاد بابت راهنمایی خوبشون من واقعا تو دانشگاه مشکل شدید دارم نمی دونم سیگارکشیدن دخترا و مشروب خوردن و....تو دانشگاه امروزی بودن رو نشون میده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به خدا هر دفعه که میرم دانشگاه و میام تا چند وقت اعصابم خورده
انگار مذهبی ها هم دیگه کاری نمی کنند
تورو خدا برای فرج آقامون زیاد دعا کنید
fateme121
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
5
4
دوستان سلام.داشتن دفترچه ای که کارهای انجام شده رو توش یادداشت کنیم خیلی مفیده.مطمئنم چون خودم امتحان کرده ام.
سعی کنید هرروز دفترچه پربارتر بشه.
موفق باشید
فاطمه خوش اخلاق
aroma
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
47
7
قال رَسولُ الله(ص):

* خوشا به حال سبقت جویندگان به سوی سایه عرش٬ عرض شد: اینان چه کسانی هستند٬ ای رسول خدا؟ فرمود: کسانی که حق را بشنوند بپذیرند٬ و هرگاه حق را از آنان طلب کنند بذل می کنند٬ و درباره مردم همانگونه داوری می کنند که نسبت به خویش٬ اینانند سبقت جویندگان به سوی سایه عرش.
Amene63
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
0
0
سلام به همه دوستان
در مورد نکته شماره 3:
1-مطمئن هستیم که به سمع و نظر مدیر سایت میرسه
2- متوجه میشیم که آدمهای عادی مثه خودمون هم افکار فرهنگی و ایده های کارآمدی دارند و
3-همه در این قسمت سهیم هستیم و به هم کمک می کنیم تا بهتر باشیم
سپساسگزارم
نون صاد
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
0
0
یا معین
...
خدمت نفیسه خانم لطفی:
یه کم درکت می کنم. دانشگاه ما هم اوضاعش اصلا خوب نیست. اما در این حدی که شما گفتی هم نیست.
اول از همه خدا رو شکر کن که تو اون فضا ایمانت رو حفظ کردی و تا حالا گرفتار دوستای ناباب و بی خیالی و بی تفاوتی و--- نشدی، دعا میکنم که هیچ وقت هم نشی.
1. به نظر بنده تو چنین فضایی باید پیشتر و بیشتر از هر چیزی [b]توسل و توکلت رو محکم کنی[/b] تا لطف خدا و عنایت ائمه(ع) حافظ ایمان و اعتقادات باشه و از تنبلی و بی تفاوت شدن نجاتت بده و در عین حال درد دین عطایت کنه. ان شاءالله.
2. سعی کن [b]دوستان صالح و مورد اعتماد[/b]ی پیدا کنی. به همان اندازه که دوست بد می تونه زندگی آدم رو داغون کنه، دوست خوب و صالح هم می تونه زندگی آدم رو نجات بده و باب برکات زیادی تو زندگیش بشه.

ادامه دارد---(;
نون صاد
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
28
0
---
3. سعی کن تا می تونی [u][b]خوب درس بخونی و زکات علمت رو به نحو احسن بدی[/b][/u] تا بشی مرجع درسی هم کلاسیها و سال پایینی هات! این طوری هم اسلام رو عزیز می کنی و هم فرصتی می شی تا بچه های دیگه جذب بچه مذهبی ها بشند.
4. متاسفانه تو خیلی از دانشگاه ها، بچه مذهبی ها انقدر منزوی هستند که بقیه فرصت می کنن تمام قد عرض اندام کنند و به خودشون اجازه هر جور غلط کاری بدند، تازه! خودشون رو متمدن هم بدونند.
5. کدوم دانشگاهی؟!
6. پایگاه مذهبی قابل اعتماد(مذهبی حقیقی) تو دانشگاهتون هست؟!
7. دفتر نهاد رهبری دارید؟!
...!
التماس دعا
1271372495
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
18
0
باقیمانده ی عمر هیچ کس را نمی توان قیمت گذاشت زیرا به واسطه ی آن چیزی راکه از دست داده احیا می کند و چیزی راکه به دست نیاورده کسب می کند. امام علی علیه السلام
roshan241
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
10
4
سلام.
امروز یه کتاب خوندم، توش یه چیزایی راجع به موضوع مورد بحثمون نوشته بود. خلاصش اینه:
امام باقر (ع):
«[b]از تنبلی و بی حوصلگی بپرهیز زیرا این دو کلید هر بدی می باشد، کسی که تنبل باشد حقی را به جای نمی آورد و کسی که بی حوصله باشد، بر حق صبوری نمی کند[/b].»
مثلاً شخص تنبل در آموزش آنچه باید یاد بگیرد کوتاهی می کند و اگر هم یاد گرفت، در انجام وظایفش کوتاهی می کند.
آدم بی حوصله هم وقتی به انجام کاری اقدام کرد، آن را ادامه نمی دهد و زود خسته می شود و کار و وظیفه اش را نیمه کاره رها می کند.
ادامه دارد.
[b]التماس دعا[/b].
10 اردیبهشت 90
roshan241
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
0
0
سلام
امام باقر (ع):
«[b]از بی حوصلگی و تنبلی بپرهیز؛ زیرا این دو مانع رسیدن تو به بهره ی دنیا و آخرت می شوند[/b].»

ریشه ی اکثر طلاق ها تنبلی و بی حوصلگی در یادگیری وظایف و مهارت های زندگی و به کارگیری آنهاست. ریشه اکثر ناهنجاری های موجود در جامعه، تنبلی و بی حوصلگی نسبت به یادگیری وظایف تربیتی و به کارگیری آنها و نیز تنبلی نسبت به آموزش وظایف فردی و اجتماعی و عمل به آنهاست.
ادامه دارد.
[b]التماس دعا[/b].
10 اردیبهشت 90
roshan241
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
25
3
سلام
امیرالمومنین علی (ع):
«[b]تنبلی آخرت را تباه می کند[/b].»

بدیهی است کسی که در انجام وظایف دنیایی خود از قبیل آشنایی و عمل نسبت به وظایف فردی و خانوادگی و اجتماعی کوتاهی کند، گناه کرده است و به این وسیله هم به خود و هم به خانواده و هم به سایر مردم ظلم کرده و در دادگاه عدل الهی پاسخی برای ضایع کردن خود و دیگران ندارد.

تو سه تا کامنت نوشتم که اگر خدای نکرده به خاطر تنبلی و بی حوصلگی از طولانی بودنش ترسیدی، حداقل یکیشو بخونی!!سعی کن عمل کنی!
آففرین!
[b]ما رو هم دعا کن[/b].
10 اردیبهشت 90
sama20
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
0
0
سلام دوستان عزیز ضمن تشکر از همکاری همگی،این مطلب رو برای همیشه میخوام بگم: [b]عادت کنیم هر مطلبی رو که می نویسیم حتما ویرایش کنیم و حداقل یکبار خودمان بخوانیم![/b]
خیلی بده این همه غلط املایی و ویرایشی برای تحصیل کردگان این مملکت!
tayebe
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
14
5
چه خوب مي شد اگر بعضي از دوستان قيم مابانه خود را موظف به پاسخ دادن به ديگران نمي دانستند!
حالا لابد به من هم مي خواين جواب بدين. نه؟
شوهان
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
32
9
سلام به نفیس جان عزیزم
احساس شما رو کاملا درک می کنم چون خودم هم در چنین فضایی تحصیل کردم. با سختی تحصیل در این فضا کاملا آشنا هستم .اما
از مادرم یاد گرفتم که در این فضا
[b]اول صبر و تحمل داشته باشم[/b] ،
[b]دوم با عزت نفس بالا که حاکی از برتری ما بواسطه ایمان و تقوی بوده انرژی و اعتماد به نفس فوق العاده ای بگیرم، [/b]
[b]سوم با تمام تلاشم در هر نقطه که هستم و در هر کاری که می کنم اثری نیک و ایمانی از خودم به جای بگذارم، [/b]
در فضایی که یاد و نام خدا کم رنگ و فراموش شده، این خیلی خوشحال کننده است که تنها با چادری که بر سر دارم نام بانو فاطمه زهرا(س) و یاد خدا رو زنده می کنم.
و همینطور در وقت نماز، با اقامه نماز یاد خیلی هایی که از اون غافل شدند رو به نماز جلب می کنم.
و مطمئناً میشه خیلی بیشتر اثرگذار بود. نفیسه جان ، یا علی مدد.
تائب133
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
64
16
با سلام
*) امام صادق (ع)
إیَّاکَ وَ الْکَسَلَ وَ الضَّجَرَ فَإِنَّهُمَا یَمْنَعَانِکَ مِنْ حَظِّکَ مِنَ الدُّنْیَا وَالاخره
از تنبلی و بي‌حوصلگی بپرهیز، زیرا که این دو خصلت تو را از بهره دنیا و آخرت باز می‌دارند. (میزان‌الحکمه، ج 11)

**) امام موسی کاظم (ع)
اِنَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ لَیبْغِضُ الْعَبْدَ النَوّامَ، اِنَّ اللهَ یبْغِضُ الْعَبْدَ الفارِغَ
خداوند دشمن بنده‌ا‌ی است که زیاد می‌خوابد و بیکار است. (وسائل‌الشیعه، ج 12)
saye aftab
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
55
20
سلام،
1.امام صادق (ع): از تنبلی و بی حوصلگی بپرهیز،زیرا این دو خصلت انسان را از بهره منده های دنیا و آخرت باز می دارد.
2.خیلی ها برای خیلی از کارهاشون(مثل ترک تنبلی) از نوشتن و دفترچه و ووو استفاده میکنند ...
الهدی
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
19
6
بسم الله


به قول مادرم که همیشه ما رو سفارش می کردند که از قدیم گفتند :[b] دست کارها رو انجام می ده ، ولی چشم آدم رو می ترسونه![/b]

از هیچ کاری ولو زیاد و سخت به نظر برسه نترسید و حتما به امید خدا شروعش کنید. مطممئن باشید که موفق خواهید شد.


ضمنا مطالب به علاوه ی نظرات خیلی مفید هستند و واقعا حرکت خوب و بزرگی رو شروع فرمودید.

[b]""روز معلم بر شما که چراغی به دست در پی روشن کردن تاریکی های جهل در کوچه پس کوچه های حقیقی و مجازی مشغول هستید ؛ مبـــــارک""[/b]

یاعلی.ع.
مهسا سادات
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
4
0
سلام من چند وقته دارم رواین موضوع فکر میکنم وامروز به این نتیجه رسیدم که مواردی که استاد ذکر کردن خیلی سازنده است حتی درحد ساختن جامعه ولی وقتی عملی میشه که هرکسی از خودش شروع کنه واز امروز شروع خواهم کرد.
مریم ز
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
15
0
به نظرم برای توصیه کردن به هم بهترین توصیه ی ممکن را باید به هم بکنیم.همان توصیه ای که امام علی(ع) به امام حسن(ع) و امام حسین(ع)؛بلکه به همه ی انسان ها در همه ی اعصار کرده اند: اوصیکما بتقوی الله و ا ن لا تبغی الدنیا و ان بغتکما و لا تاسفا علی شیئ زوی عنکما و قولا بالحق واعملا للاجر للآخره ....
اما توصیه ی من به همه ی دوستان عزیز این است که این فراز زیبای نهج البلاغه که اگر اشتباه نکنم نامه ی 41 است را در حافظه ی خود بسپارند. تاثیر فوق العاده ای دارد.
یا علی.
innizbogzarad
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
13
1
سلام به حاج آقا و تمامی دوستان

وقتی که من و همسرم تازه ازدواج کرده بودیم، با کوهی از مشکلات ابتدای زندگی مواجه بودیم و شروع آن در یک کشور دیگر ضریب بزرگتر از یکی بود که به مشکلات ضرب میشد. من روحیه ای آنچنان قوی نداشتم و گاهی در مقابل مشکلات می باختم ولی این همسر من بود که با انرژی بسیار بالا به من دلگرمی میداد و الحمدلله تونستیم از پس تک تک مشکلات بربیایم. الان چهار ساله. همیشه میگه به جای شاکی شدن شاکر باش. جالب اینکه به من هم میگفت که هر جا به سختی افتاد منم به اون انرژی بدم و این کار رُ کردیم و ایشالا با کوله ای از تجربه برمیگردیم به مملکت عزیزمون. این تشویق و دلگرمی و صبر کلیدهای الهی هستن. حرف حاج آقا رُ به گوش بگیریم.
maryam69
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
23
13
سلام و روز بخير.
سخنراني شمارو در دهه اول فاطميه در مسجد ارك حضور داشتم كه درباره تنبلي نكردن بود.يكي از نكات كليدي براي من "فرهنگ استفاده از سررسيد" بود.از اون روز براي اين كه تنبلي نكنم و كارهايي كه بايد انجامشون بدم رو فراموش نكنم از "تقويم"موبايل كه در بسياري از گوشي ها هست استفاده مي كنم.نوشتن مطالب و كارهايي كه در روزها و ساعات معيني بايد انجام بدم حتي اگر براي يك ماه آينده هم باشه بااستفاده از اين روش باعث شده كمتر پيش بياد كاري رو به خاطر تنبلي و البته فراموشي مسكوت بذارم.
و اما در مورد كامنت ها :
1-حاج آقا من فكر مي كنم با توجه به تعداد اعضا و بازديد كنندگان از سايت تعداد كامنت ها خيلي كمه و به نظر من يك علتش يكي از ويژگي هاي ما ايراني هاست كه اغلب در سبك زندگي مون خوندن و نوشتن و به خصوص نوشتن خيلي كم رنگه.
2-من به طور كلي اين سبك كامنت گذاشتن رو خيلي ازش استفاده نكردم چون به نظرم نكات كليديش كم بود .مثلا در سخنراني مسجد ارگ شما نكته كليدي داديد" استفاده از سررسيد ، داشتن خودكار و ..." ولي فكر مي كنم توي كامنت ها اين نكته كمه .
ثمر
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
10
8
با سلام
1.برای تنبلی نکردن باید [b][u]انرژی بدنی [/u][/b]هم داشت.
2.یعنی ممکن ضعف یا سستی بدن جدا از مسایل دیگه باعث سستی در کار بشود.
[b]3.مثلا کمبود آهن باعث افسردگی و خواب زیاد میشود.[/b]
امید که مفید باشد،
در پناه خدا همیشه پر تلاش باشید.
ثمر
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
56
8
با سلام
[u][b]دوستان خوب و مهربانم[/b][/u]
اگر دوست دارید یاد داشت چین2-بهانه ای برای بررسی را حتما بخوانید
خیلی جالبه
ثمر
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
3
3
با سلام
دلم نیومد نگم
1.یادداشت سلام/که [b][u]نهایت تلاش آقای مرادی[/u][/b] برای همه ما است را لطفا بخوانید
و تشکر فراوان از ایشان
2.یادداشت آخرین وصیت رئیس مذهب
بابت پیامهای زیاد مرا ببخشید/اگر از حوصله جمع خارج بود
fairy
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
3
2
سلام

توآدم توانمندی هستی.[b]مطمئنم اگر از تمام توانت استفاده کنی، موفق تر میشی.[/b]
ثمر
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
61
7
با سلام
واقعا [u][b]چرا پیام مهسا سادات سجاد 4 منفی[/b][/u] گرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هر چی خوندم نفهمیدم؟شاید فهم من ناقصه؟
[b]لطفا کسایی که منفی دادن بگن برای چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ [/b]
ممنونم
tanhaaaaa
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۶
59
9
سلام
واقعا ممنون از دوستان مخصوصا نون صاد و اکرم خانوم که راهنمایی میکنن
من دانشجوی دانشگاه ازاد واحد تهران شرق هستم
...
زکیه
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
47
10
سلام
من هم دانشجوی دانشگاه ازاد بودم البته سال80تا84 ولی الحمدلله هم حجابم رو حفظ کردم و مسایل دیگر رو رعایت میکردم درسام رو هم خوب میخوندم. حتی با چادر ،کوه هم رفتیم از طرف دانشگاه که همه میگفتن چادرت رو در بیار سخته ولی با همون چادر تا اخر ادامه دادم و خیلی ها وسط راه کم اوردن---
صبر می خواهد و تلاش---
tanhaaaaa
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
55
11
سلام
در جواب دوستم نون صاد باید بگم من یه دوست چادری دارم اوایل فکر میکردم مثل خودمه ولی بعد از چند وقت متوجه شدم درسته چادریه ولی هنوز به خیلی چیزا اعتقاد نداره حتی من تا 2ترمه که باهاش دوستم هنوز ندیدم نماز بخونه ومن نمی دونم چه کار کنم
اگه میشه بازم راهنماییم کنید
یاحق
ــمعين
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
64
11
سلام

امروز اين شعر رو خوندم، خيلي زيبا بود، گفتم بقييه دوستان هم بخونند.

صبر و ظفر هر دو دوستان قدیمند
بر اثر صبر نوبت ظفر آید
njo
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
58
12
سلام به برادر بزرگوارم وهمه دوستان پر انرژی
امام صادق می فرماید:آنچه همت واراده در ان نیرومند گرددوبه طور جدی مورد توجه نفس واقع گردد،بدن از انجام آن ناتوانی نشان نمی دهد.
وامام علی فرموده است:از بدنتان بگیرید وخرج روحتان کنید.njo
راضیه خانم
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
0
0
سلام.
حالا هی من بگم!کیه که گوش کنه!
[b][u]کامنت[/u][/b] نه [u][b]نظر[/b][/u]!!!
دوستان خوبم: کلمه به این زیبایی و فارسی هست.چرا از انگلیسی استفاده کنیم؟؟؟؟
njo
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
5
2
سلام مجدد به دوستان پرتلاش
گذشت زمان در موارد خاصی به حل مشکلات کمک می کند.به عبارت دیگه،مشکلات ویژه ای هستندکه با گذشت زمان حل می شوند.ولی،این تأمل ودرنگ آگاهانه ،خود بخشی از فرایند تلاش وکوشش برای حل مسأله است که با استقامت وپایداری تؤام است و
توجه توجه
باوقت گذرانی و"دست روی دست گذاشتن "کاملا فرق داره.njo
fatm89
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
7
0
سلام

از همين لحظه تنبلي رو بذاريم كنار . صبح كه بيدار شديم به اعضاي خانواده با لبخند سلام كنيم و بعد تصميم بگيريم كه تا شب چه كارهاي اساسي (مثل درس و مطالعه و كارهاي منزل يا اگر شاغليم علاوه بر كار بيرون)بايد انجام بديم.من هميشه كارهارو توي يك كاغذ كوچك مي نويسم بعد هر كدوم رو انجام دادم خط مي زنم .شب وقتي به كاغذ نگاه كنين اگر همه رو انجام داده باشين كلي روحيه بخشه و اگر بخشيش مونده بود فردا جزو اولين كارها بگذارين و وقتي انجام شد خط بزنين اين برگه هاي كوچك روزانه رو توي يك كيسه نگه داريد آخر ماه مي بينيد كه كلي كار انجام داديد و تنبلي رفته پي كارش!!
من مدتي اين كار رو ترك كرده بودم اما مي خوام از همين حالا دوباره شروعش كنم ... به اميد خدا
farimahlm
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
0
0
فاطمه

با سلام به همه دوستان عزیز

حضرت علی (ع) فرمودند:
آنچه که بر قضا و قدر فائق آید، صبر است.

یا علی
samane_ssh
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
65
14
حضرت علی (ع):
قدر هر کس به قدر همت اوست
roshan241
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
0
0
سلام.
یه توصیه به دوستان عزیزی که در عمل به توصیه ی دیگران تردید دارند، چون اعتقادی به عامل بودن گویندش ندارن:

گفتِ عالِم به گوشِ جان بشنو
ورنماند به گفتنش کردار

باطلست آنچه مدّعی گوید:
"خفته را خفته کی کند بیدار"

مرد باید که گیرد اندر گوش
ور نوشته است پند بر دیوار

(اینو موقع نوشتن مشق شب، از آقای [b]سعدی[/b] یاد گرفتم.)

[b]التماس دعا[/b]
21 اردیبهشت 90
تـــرنج
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
14
0
اینجا را دوست دارم تصمیم گرفتم تنبلی را کنار بگذارم لطفا دعایم کنید.
خراسانی
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
0
سلام
وقتی برای کنکوردرس میخوندم این جمله خیلی به من انگیزه میداد.براتون می نویسم می تونید توهرموردی تعمیمش بدید:
[b]ان کس که در رنج علم اموزی بردباری نکند در بدبختی نادانی ناگزیر از[i]صبر[/i] است.[/b]
20/4/90

اگه مفید بود قول میدید دعام کنید؟
سوده 62
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
160
8
سلام به همه
اول هدفتو معلوم کن،ببین چی کار میخای بکنی تو این زندگی، انقدر ازین شاخه به اون شاخه نپر
عزمتو که جزم کردی دستتو بزار رو زانوتو بگویاعلی
solale
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
10
0
سلام به همه دوستان!
امیر مونان می فرمایند:کسی که کسالت و بی حالیش ادامه پیدا کند آرزویش به نومیدی گراید.
پس برای اثبات ایمان خودمونم که شده برای نومید نشدن(که خلاف اموزه های دینیمون هست )از همین امروز همین لحظه و ثانیه شروع کنیم برای تغییر دادن همه اون چیز هایی که موجت کاهلی و تنبلیمون شده!!!
پس یا علی بچه شیعه...
solale
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
18
8
راستی میدونم که مشکل خیلی از هم سن و سالای من اینه که نتونستیم این جمله رو با همه وجود بپذیریم و باور داشته باشیم
«[b]سحر خیز باش تا کام روا شوی[/b]»
و شعری هم از سعدی هست
[i]خواب نوشین بامداد رحیل[/i]
[i]باز دارد پیاده را زسبیل[/i]
پس تا قبل اینکه از ادامه راه باز نموندیم بهتره از خواب نوشین برخیزیم
ظفر
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
8
0
سلام
نظرات خیلی خوبی از همه خوندم، راستش من هروقت مرض تنبلی میاد سراغم یاد حرفهای مهندس حسابی در مورد پدرشون پرفسور حسابی می افتم و خجالت میکشم!
ایشون می گفتند پدرشون در آخرین شب حیاتشون کتابی در دست داشتند وقتی می پرسند که چرا اصرار دارید با این حال مطالعه کنید، پرفسور می گویند: این وعده چند سال پیش است با خودم که عهد کردم شبی 2 ساعت زبان آلمانی مطالعه کنم برای یادگیری! دوستان توجه کنید که ایشون کاملاً از حال خودشون خبر داشتند! اما در یادگیری هرگز تنبلی نکردند حتی در قابل توجیه ترین حالات!
نیمه پنهان ما
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
20
6
چند روزیه که یه چیزیو یاد گرفتم که توی تنبلی نکردن و وقت تلف نکردن خیلی بهم کمک کرده.هر روز که از خواب پا میشم با خودم چند دیقه فکر میکنم که شاید امروز آخرین روز زنگی تو باشه.خودبخود کارهام تو ذهنم اولویت بندی میشه و بعضا شده که کارهایی که همیشه منتظر یک، شنبه ای بودم شروع بشه رو یکدفعه تصمیم گرفتم که انجامش بدم.روی رفتارم هم خیلی تاثیر گذاشته.البته هنوز از طرف دیگران بازخوردی نداشته ولی خودم اینو حس میکنم.اینکه مهربونتر و با گذشت تر شدم و چیزی که از همه برام با ارزش تر بوده اینه که احترامم نسبت به پدر و مادرم بیشتر شده! قبلا ها از اینکه به پدر و مادرم زیاد احترام بذارم خجالت می کشیدم و زیاد هم ضرورتی به نظرم نداشت.آخر شب هم کارهایی که باید میکردم و نکردم رو به خودم یاد آوری میکنم و روی کاغذ جلوی کارهایی که انجام دادمو با خودکار قرمز تیک میزنم.لذت بی نظیری داره حتما امتحان کنید :)
ermiya110
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
32
12
سلام
من این پیشنهاد حاج اقا رو که فرمودن بنویسید الان خیلی وقته که دارم اجرا می کنم واقعا جواب می ده و از تنبلی دورم می کنه چون اگه کاری رو که قرار بوده انجام بدم رو انجام نداده باشم شب حداقل یه مقدار بیشتر بیدار می مونم و فرداش رو هم زودتر بیدار می شم تا حداقل یک کم از عقب افتادگی برنامه رو جبران کنم 22-5-90
خراسانی
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
52
24
طاقت بیار رفیق!
رضوى
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
51
24
با عرض سلام و ادب،
بجه ها ازتون خواهش مى كنم تا مى تونين بخونين،ما ايرانيها خيلى مطالعمون كمه، ما بايد ايرانمون رو بسازيم، بجه ها خيلى عقبيم،خيلى بايد درس بخونيم و كار كنيم، خيلى كاستى داريم، الان مثل زمان جنك مى مونه، تنها فرقش اينه كه بيشرفته دشمن فيزيكى ديده نمي شه، همه تو ميدون جنكيم، اكر ميكيم يا ليتنى كنت معكم، بس نبايد بشينيم، وظيفمون سنكينه، سال ٥٩ جوونا به عشق امام و وطن رفتن جنكيدن، الان به فرموده اقا بايد درس بخونيم، الان وظيفه ماست كه تحريمها رو دور بزنيم، هيج كشورى به ما كمك نمى كنه درست مثل زمان جنك، بايد مثل شهيد همت مثل متوسليان مثل همه قهرمانامون
شب و روز نداشته باشيم باىد تلاش كنيم و كشورمون رو بسازيم،
يه توصيه : بجه ها زبان ياد بكيريد،انكليسي عربى،الان جنك اطلاعات هست، تورو خدا وقتتون رو تلف نكنيد.
خىلى ممنون براى توجهتون
رضوى سوييس ١٩ ابان ٩٠
خيلى بايد جدى باشيم، بايد زبان انكليسي عربى ياد بكيريم،
کوثر91
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
84
0
سلام .
هر نیاز بیانگر استعدادی است ...برای رشد باید ابتدا به مفهومی از خود - استعدادها - نقص ها و کمبودها و نیازها برسیم - و شکل گرفتن ها و به اوج رسیدن ها را در نظر داشته باشیم --- از کلام استاد صفایی / التماس دعا دارم از همه که این راه بی رنج نیست

2012-05-06 02:01
نجمه عصارزاده
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
0
0
سلامم
چندبار دیگه؟؟؟
به نظرت چندبار دیگه بهت فرصت رشد کردن /محبت کردن /شادی کردن وتوی یه کلام زندگی کردن را بهت میدن؟؟؟
چقدر به فردایی که کارهاتو به اون میسپاری امیدداری؟؟چقدر از اومدنش مطمئنی؟؟؟
اگه مطمئن بودی ویقین داشتی که این آخرین فرصته آیا تا انتها مبارزه نمیکردی؟؟بلند شو بلندشو از تموم امکانات وواستعداد هات تاجایی که توان داری استفاده کن!!!
اینهمه روز تنبلی کردی و تو رویاهات زندگی خوب کردن رو مجسم کردی حالا بیا و توواقعیت زندگی کن ,نفس بکش واین روزهای پر از نخوت وتنبلی را به کابوس هات بسپار !!
بلند شو تو میتونی ....
یا علی
خط سرخ شهید
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
108
0
سرگذشت انسان های عزتمند رو بخون عزیزجان .
مثل شهید چمران
چون با خوندنشون باهاشون مسافر میشی و تو غم و رنج و لحظات فشار و انشراح صدرشون شریک میشی. براهمینم رنگ اونارو میگیری.
(پیشنهادم کتاب "خدا بود ودیگر هیچ نبود" نوشته شهید دکتر مصطفی چمران)
ارسال نظر
ثبت نام دوره تازه کلاس مجردها ثبت نام دوره تازه کلاس مجردها
سلام با توجه به ظرفیت ثبت‌نام بسیار محدود دوره جدید یعنی دوره دوازدهم، چون تعداد قابل ملاحظه‌ای از اعضا دوره یازدهم هم به دوره بعد منتقل می شوند؛ برای این دوره جدید، افراد جدید صرفا از طریق لیست انتظار ثبت نام می شوند وبه تدریج مصاحبه و پذیرش می‌شوند و این روند ادامه دارد. تمامی این مراحل و کل کلاس مجردها رایگان بوده و هست....برای اطلاع بیشتر ادامه مطلب را بخوانید.
ادامه مطلب