برنا/ برخی از فعالان فرهنگی ما هنوز در فضای دهه چهل هستند
به گزارش برنا حجت الاسلام شهاب مرادی دربرنامه شب گذشته پارک ملت با اشاره به نقش رسانه در ایجاد فضای ماه مبارک رمضان گفت: یکی از وظایف جدی رسانه این است، میشود برای ماه رمضان فضایی ساخت که مردم احساس کنند این ماه با باقی ماهها فرق میکند.
وی همچنین با اشاره به معنویت شبهای قدر گفت: اوج معنویت در کشور ما شبهای قدر است و بعد از آن ماه رجب و مراسم اعتکاف. چند سالی است که حضرت آقا روی مراسم اعتکاف تاکید دارند که این امر نیاز به برنامهریزی دقیق دارد.
وی با تاکید بر این که از ظرفیت تبلیغی کشور در یک راستا استفاده نمیشود گفت: پیاده نظام اصلی تبلیغ، طلبهها و مبلغین هستند که در تمام نقاط کشور منبر می روند اما احساس می کنم وحدتی بین اینها وجود ندارد.
شهاب مرادی همچنین با اشاره به تاثیر رسانه گفت: این غلط است که سایتهای خبری خبرهای خشونت آمیز را منتشر کنند. آیا فضای روانی کشور تحمل این همه اخبار خشن را دارد؟ مگر می شود مسوولان به وجود این مسایل واقف نباشند؟آسیب هایی که با این کار به روح و روان جامعه می خورد جدی است.
این کارشناس مذهبی همچنین با اشاره به نقش مدیران گفت: مدیران رسانهها که مسوولیت جدی در این امر دارند باید بررسی کنند که در سال 89 مهمترین مساله جامعه چه چیزی بوده است. مثلا قتل کمتر شده اما مصرف مشروبات الکلی حداقل دو برابر شده است!
وی افزود: ظرفیت تبلیغ باید هماهنگ جلو برود. مثلا باورهای نادرست مردم در مورد حجاب موضوع جدی است. مصرف مشروبات الکلی موضوعی جدی است. آیا برای باور نادرست افراد وقت می گذاریم؟ آیا فضای تبلیغی ما روی این موضوع کار می کند؟ مشکلی که داریم این است که حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی داریم اما بعضی از فعالان فرهنگی ما هنوز در فضای دهه چهل هستند.
وی در پایان گفت: باید نقشه یک یکم از مسائل جامعه وجو داشته باشد و مسائل را به صورت تکی تبیین کنیم.