ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها
تاریخ ثبت‌نام «کلاس مجردها» برای دوره دهم؛ از لحظه انتشار این مطلب در وب‌سایتم تاساعت ۲۴ روز میلاد امام حسن مجتبی سلام الله علیه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۱است...«کلاس مجردها» بیش از آن که یک کلاس آموزشی باشد یک کلاس تربیتی است. تمرینی است برای تفکر خلّاق و نقّاد...
ادامه مطلب

فارس/ برخی فیلم های امسال جشنواره «خیانت» را به جای «عفاف» ترویج می کنند

فارس/ برخی فیلم های امسال جشنواره «خیانت» را به جای «عفاف» ترویج می کنند
۹۵۲۹
بازدید
فارس/ برخی فیلم های امسال جشنواره «خیانت» را به جای «عفاف» ترویج می کنند
پنجشنبه , ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۰
منتشر شده در: انعکاس » انعکاس

 

حجت الاسلام شهاب مرادی با بیان اینکه برخی فیلم های جشنواره فجر به جای عفاف، خیانت را ترویج می کنند، این پرسش را مطرح کرد که آیا حقیقتاً نشان دادن معضلی مانند خیانت، میزان وفاداری در خانواده ها افزایش می دهد؟

خبرگزاری فارس: برخی فیلم های امسال جشنواره «خیانت» را به جای «عفاف» ترویج می کنند

 

«حجت الاسلام شهاب مرادی» که در جریان برگزاری سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر در مرکز همایش های برج میلاد حضور داشت، در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره ارزیابی خود از این دوره از جشنواره گفت: متأسفانه حال سینمای ایران هر سال بدتر از سال قبل می شود و علی رغم وجود افراد خوب و کاردان در بین اهالی سینما، متأسفانه فضای ناامیدی در سینمای ایران بیش از قبل قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: من تعدادی از فیلم های خانواده محور فجر سی ام را دیدم و فکر نمی کنم این فیلم ها، شعار جشنواره را دنبال کرده باشند، نکته قابل بحث این است که در این آثار به جای ترویج عفاف و وفاداری به خیانت و روابط شرم آور پرداخته می شود و سوالی که در این میان پیش می آید این است که آیا حقیقتاً با نشان دادن معضلی مانند خیانت آن هم در آثار متعدد، میزان وفاداری در خانواده ها افزایش می یابد یا خیر؟

مرادی در پایان اظهار داشت: در حقیقت این موضوع که مخاطب احساس کند یک شبکه ماهواره ای سرمشق و الگوی فیلمنامه نویسی ما شده است، بسیار نگران کننده است و اهالی سینما باید فکری به حال بهبود اوضاع کنند.

منبع خبر

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
طوفان
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
0
0
"سلام"
واقعا همین طوره یا از دید یه روحانی کمی سختگیرانه به موضوع نگاه شده!(؟)
بی زحمت: کمی بحث رو بازتر کنید و تحلیلی تر بهش اشاره کنید. یا علی
22بهمن ماه90
زی.مو
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
30
3
حرف دل ما رو زدین...
فیلم ها با نشون دادن فحشای جامعه میخوان نکات منفی رو آموزش بدن که مثلا این کار بده در صورتی که راه و روش انجام کار رو با تمام جزئیات آموزش میدن!!!
ما نیاز نداریم بدونیم چجوری میشه چه کار بدی رو انجام داد نیاز داریم بدونیم چطوری میشه جلوی این کارها رو گرفت.
فردا
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
24
9
سلام به نظرم اگر در ساخت هر فيلمي يك كارشناس مذهبي ويك روانشناس نظارت داشتند مطمئنا فيلمها اثر بهتري داشتند .
mostafa313
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
0
0
متاسفانه وضعيت سينماي داخلي ما خرابه.من سه تا از فيلمهاي جشنواره رو ديدم و بقيه رو هم از اطرافيان كه رفته بودن شنيدم.متاسفانه يا فيلمها اونقدر ضعيف بودن كه آدم وسطش داشت خوابش مي برد يا اينكه اونقدر سخيف و زشت بود كه شرمش مي اومد نگاه كنه. نمي دونم ايا واقعا در مملكته ما مشكل و معضل و مساله اي نداريم كه به اين مسائل پيش پا افتاده يا مسائلي كه براي اقليت مردم اتفاق مي افته روي ميارن.ما اين همه تو كشور مشكلات و مسائل و مسئله داريم كه ميتونن محور اصلي فيلم باشن.
اگه ديني مي خواييم به قران بپردازيم.
اگه اجتماعي مي خواييم به مثلا حجاب و درگيري زياد خانواده ها با فرزندانشون و حتي افراد با همسرانشون بپردازيم.
اگه اقتصادي مي خواييم مشكلات توليد كشور رو داريم.
حتي اگه ملي مي خواييم بياييم از رو شاهنامه فيلم خوب بسازيم.واقعا وضعيت سينما افتضاحه.من واقعا شرم دارم بعضي فيلم ها رو حتي تنهايي نگاه كنم.
مگه مسائل جنسي چقدر از زندگي انسان رو بايد به خودش اختصاص بده كه اين همه بهش پرداخته مي شه اونم به صورتي كه انساني نيست چه رسد به اعتقادي و اسلامي.
به اميد تعجيل در فرج مولا صلوات
يا علي
گلپر
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
0
با سلام
توجه تهیه کننده ها به پوووول,توجه کارگردانها و بازیگرها به دیده شدن در جشنواره ها و به به و چه چه اون ور آبی ها و... ادعای روشن فکری و آزاد اندیشی و متأسفانه متأسفانه دین گریزی و غرب زدگی و افتخار به آن در سینماگران و ...ودغدغه نداشتن برای پرداختن به مسائل اساسی ملت و دین و دنیای اسلام و مستضعفین عالم باعث شده سینما به جولانگاهی برای شیطان تبدیل شود.
جوادی 29/11
یافاطمه الزهر
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
44
32
سلام
واقعاآقای مرادی خوب گفته اند،واقعاسینمای ما آن سینمایی که بایددر جامعه اسلامی ایران باشدنیست و در بعضی از فیلم های ساخت کارگردان های ایرانیمان کارهاورفتارهاوشئونات غیراسلامی وبدتر از این که در تلویزیون وشبکه پایتخت مافیلم های نامناسب و غیراسلامی ساخت خودمان راباز به تازگی در عرض 1هفته چندبارنشانداده شده است.و وای وای از حجاب وعفاف بازیگران زن ومردمان....
[تاریخ: ۲اسفند۹۰]
mohammad1073
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
172
20
باسلام . چرا فقط اينجا صحبت هاي موافق انتشار پيدا ميکنه ؟ من فکر نميکنم تعداد اين فيلم ها حتي به 3 تا هم برسه . در جشنواره امسال خيلي تغيير داشتيم .. فيلم هايي مثل فيلا دلفي ساخته اسماعيل رحيم زاده که موضوع اون در مورد غزه بود و يا در مورد دفاع مقدس خيلي زياد بود . تازه بعضي فيلم ها هم ميتونه بد باشه ولي نکات پند آموز داشته باشه . آدم از خيانت هم ميتونه نتيجه ي خوبي بگيره . ياعلي
فیلوسوفیا
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
108
60
سلام بر شما

من دقیقا متوجه حرفهای شما نشدم. آیا

منظور شما این است که در فیلمها باید از

گل و بلبل گفت و آخر فیلمها هم به ازدواج

یا سازش زن و شوهر ختم شود؟

آیا اگر این طور که شما مد نظر دارید، فیلم ساخته شود، میزان وفاداری زیاد می شود؟

واقعیتی را که هست چگونه باید نشان داد؟
فیلوسوفیا
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
56
56
سلام بر شما


27 اسفند 1390 مشهد، 24ساله، دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات فارسی
نفيسه خاتون
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
24
12
سلام استاد/خسته نباشید

چرا صفحه ی مصاحبه ها بروز رسانی نمی شود؟
شما مصاحبه نمی کنید یا اینکه منعکس نمی شود؟
حتما سرتون شلوغه ولی اگه ممکنه بروز رسانی کنید، مصاحبه هاتون فضای یادگیری بالایی داره، من از طرفدارای این صفحه هستم و همیشه متن مصاحبه هاتونو به دوستانم میل می کنم .

[b]سپاسگذارم[/b]
25 فروردین 90 تهران
سعادت66
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
124
20
سلام در جواب دوست عزیز سمیه : در اکثر فیلم ها اسم یه کارشناس مذهبی تو تیتراژ وجود داره ( مناسبتی و غیر مناسبتی ) ولی کجای فیلم کارشناسی شده و از چه نظر !!! الله علم
900205253
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
0
0
سلام حاج آقا
با نظراتتون موافقم ولی به نظرم جور دیه ای هم میشه از این موضوع برداشت داشت ،نشان دادن این موضوعات در قالب فیلم صرفا به معنی ترویجشون نیست،شاید برای عبرت گیریه
با تشکر از دقتی که در تمام موارد دارین
خسطه
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
40
12
من فکر میکنم حق با حاج آقاست،اینکه یه معضل جامعه رو با این آب وتاب تو فیلما بیاریم که دلیل بر عبرت گیری نمیشه!!!!
باید یه مقداری بیشتر رو بحث روانشناسی فیلما کار بشه!
۹۱-۲-۲۳
نسيم/26
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
92
20
سلام حاج آقا
حق با شماست. تكرار نشان دادن بدي ها باعث مي شود بدي در چشم مردم ديگر بد نباشد يك مسئله پيش پا افتاده شود يك مسئله اي كه ديگر آنقدر بد و ناپسند نيست
التماس دعا
8 خردادماه 91
tala s
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
0
سلام. واقعا این فیلما نه تنها نشاط به وجود نمیاره بلکه افسردگی استرس و تنش و حتی شک رو بین یه خانواده به وجود میاره. البته درسته اونچه که دوروبر دیده میشه وحشتناکه ولی نشون دادنش واقعا برای درمان درده یا افزایش درد.اللهم عجل لولیک
23سال-رشت.کارشناس مدیریت.16 شهریور91
ارسال نظر
ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها
تاریخ ثبت‌نام «کلاس مجردها» برای دوره دهم؛ از لحظه انتشار این مطلب در وب‌سایتم تاساعت ۲۴ روز میلاد امام حسن مجتبی سلام الله علیه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۱است...«کلاس مجردها» بیش از آن که یک کلاس آموزشی باشد یک کلاس تربیتی است. تمرینی است برای تفکر خلّاق و نقّاد...
ادامه مطلب