ثبت نام دوره تازه کلاس مجردها ثبت نام دوره تازه کلاس مجردها
سلام با توجه به ظرفیت ثبت‌نام بسیار محدود دوره جدید یعنی دوره دوازدهم، چون تعداد قابل ملاحظه‌ای از اعضا دوره یازدهم هم به دوره بعد منتقل می شوند؛ برای این دوره جدید، افراد جدید صرفا از طریق لیست انتظار ثبت نام می شوند وبه تدریج مصاحبه و پذیرش می‌شوند و این روند ادامه دارد. تمامی این مراحل و کل کلاس مجردها رایگان بوده و هست....برای اطلاع بیشتر ادامه مطلب را بخوانید.
ادامه مطلب

بت زرد!

بت زرد!
۱۷۳۰۷
بازدید
بت زرد!
دوشنبه , ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۴
منتشر شده در: یادداشت ها » این روزها ...

این بار یادداشتم یک پرسش ساده است و خیلی کوتاه:

آیا اسکار برای شما اهمیت دارد؟ 

 

من که نظرم را قبلا گفته ام و ...

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹۳
briefing_fly
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
306
12
سلام استاد

اسکار برای من و اطرافیانم هیچ اهمیتی ندارد. بخصوص بعد از فرمایش شما در مراسم سال تحویل امسال و تحقیق خودم پیرامون این موضوع.

نکته:
انتخاب عناوین یادداشت هایتان بی نظیر است.
بت زرد!
الو! هند جگرخوار ...
.
.
MCQ
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
24
0
سلام استاد
سال پیش وقتی خبر جایزه اسکار را شنیدم، اولین چیزی که به ذهنم اومد این بود که فیلم مذبور چه تصویری از اسلام، ایران ، خانواده ایرانی و ... به جهان معرفی کرده که توسط دشمنان همیشگی دین ما شایسته ی تقدیر و تحسین شده.
وقتی در نوروز امسال(در ویژه برنامه تحویل سال) دیدم که با صراحت بی نظیر و جرأتی مثال زدنی به تحسین و تمجید کورکورانه و ... رسانه ای ها خاتمه دادید و از ارزش های اصلی دین و کشورمان صحبت فرمودین، بسیار خوشحال شدم.

الحق که هر بتی ، بت شکن خودش را دارد!

این فرمایشات شما باعث شد در مورد این جایزه و پیشینه اش بیشتر مطالعه کنم و برایم روشن تر شد که این جایزه، پیشینه اش گویای این است که انتخاب های صورت گرفته سیاست زده است و ربط چندانی به هنر ندارد(مثل همین اسکار آخری ...)

32 ساله؛ کارشناس ارشد فیزیک نظری؛ 8 اسفند 91؛ تهران
فاطمه خوش اخلاق
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
30
270
سلام. حاج آقا اتفاقا از پارسال که در موردش صحبت کردید کاملا برام بی اهمیت شده و حتی تعجب می کنم که ...
دبیری
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
0
0
سلام حاج آقا
من فکر نمی کنم واقعا مردم ما هنوز انقدر ساده باشند که بعد از این همه بازی های سیاسی آمریکا جهت اهدای این جایزه ، اهمیتی برای آن قائل باشند .
شما قبلا موضع خودتان را در مورد این جایزه ( نوروز 91 ) مشخص کردید و فرمودید اصولا هر آنچه مربوط به آمریکایی ها باشد ، برای شما اهمیتی ندارد و از آن خوشحال نمی شوید
بسیاری از منتقدان خرده گرفتند ، حال آنکه اتفاقات پس از اهدای آن جایزه ثابت کردند که آن جایزه چیزی بیش از یک اتفاق سیاسی نیست .
25 ساله ، کارشناسی ، تهران
دخترپارس
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
48
6
ارزش این جایزه فقط وفقط با تایید مخاطب ها ایجاد میشه!
اگر به قول شما یک ایرانی این جایزه بی محتوا را قبول نداشته باشد دیگر نگران این موضوع نخواهد بود که چرا به یک فیلم ضدایرانی اسکار می دهند!
دوست دارم به آمریکایی ها بگم:
خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!
ساخته توهمات خودتان را تقدیر کردن دیگر این همه سر و صدا ندارد!
زاهد
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
294
0
سلام
(إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا) [سورة فاطر : 6]
(أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَإِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ) [سورة يس : 60]
amirhossiend
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
36
6
هوالحبیب
سلام
قبلا داشت، چون نسبت به بعضی از مسائل آگاه نبودم وتلنگر اون موقع شما(که باعث هجمه گسترده ایی به سوی شما شد و هنوز هم ادامه دارد،امیدوارم در بیان مسائل از این دست نیروهای ارزشی در مقابل جریانی که خیال می کنند روشنفکر هستند و از موضع خودشون با هیچ منطقی پایین نمی آیند ساکت نباشند و نگذارند یک نفر سیبل حملات آنها شود) باعث شد حداقل دیگر مهم ندانم و دنبال نکنم.
بت زرد و توخالی ، امسال خودش را آنقدر واضح نشان داد که جای هیچ بهانه ایی باقی نمی ماند.
التماس دعا
hematiandehkordi
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
0
0
سلام
قبل از صحبت های شما در برنامه تحویل سال، هیچوقت جدی در مورد اسکار فکر نمیکردم! به نظرم یه جایزه برای سینمایی ها بود و به شخص من ربطی نداشت! اما بعد از اون روز واقعا به فکر رفتم. و با دوستانم صحبت کردم!
متشکرم از اینکه ذهنمان را روشن کردید. اسکار هیچ جایگاهی در زندگی من ندارد و نخواهد داشت.
پ.ن: بعد از برنامه تحویل سال خیلیها به خاطر بیان این مسأله به شما ایراد گرفتند. اما همانها امروز با دیدن اینکه "بت زرد" در دست ارگو است، به حرف شما رسیدند.

25 ساله/ دانشجوی ارشد/ یوسف آباد
Zahra
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
0
0
سلام
به نظر من این که یه عده جمع شن خودشون فیلم بسازن(یا حمایت کنن مثل...) خودشون انتخاب کنن خودشون جایزه بدن خیلی خیلی بی معنیه
اسکار از جنبه جایزه بودنش کاملا برام بی اهمیته اما پیگیری می کنم تا حدی چون مثل خیلی دیگه از وقایع دنیا که ضد ایران هستن موضع دشمن رو به ما نشون میده
صحبت های شما هم خیلی واضح و صریح بودن و موضع افرادی مثل ما رو نشون دادن...
golpichzadeh.najmeh
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
0
0
سلام
ممنون از سایت جدیدتون
من خودم و خانوادم جز اخباری که از اطرافیان و تلویزیون می شنویم مراسمشو ندیدم
اینقدر مسائل مهمتر توی زندگی و جامعه خودمون رخ می ده که وقت گذاشتن واسه این چیزا کاری بیهوده هست
واسه اونایی که نامزدن دریافت این جایزه میشن مهمه و نه واسه ما که هیچ نقشی توی زندگیمون نداره

عنوانش[بت زرد] خیلی خوشکل بود
مامان هم خوندن تشکر کردن
*نرگس*
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
36
84
سلام
مسلما دیده شدن و تشویق شدن را همه دوست دارند. اما در جمعی که مغرضانه انتخاب می کنند. این تشویق شدن خوب نیست. انتخاب هاشون تا الان این را نشان داده است که ملاکشون تخریب ایران و ایرانی است.
mina.b
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
0
0
سلام
خیر..هرچه مربوط به دشمن باشد برای من اهمیت ندارد..
23ساله/دانشجوی مهندسی صنایع/تهران
zarafshan
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
0
0
سلام

چندباره دیدنش خالی از لطف نیست:
http://www.aparat.com/v/7ys8j

23 ساله، دانشجوی کارشناسی مدیریت دولتی؛ شمیران
محبوبم
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
0
0
سلام
حداقل فایده ای که اسکار داشت،این بود که آمریکا و اهالی هالیوود خودشان را و غرض ورزی هایشان را نسبت به ایرانی و ایران به خوبی نشان دادند
و چه جاهلند آنهایی که می پذیرند جایزه ی اسکار سال قبل بدون هدف قبلی و بدون غرض ورزی بوده است
خوشحالم که خودشان با دست خودشان از اهدافشان بر علیه ایران پرده برداری میکنند، خدا را شکر که دشمنان ما را از حُمَقا قرار داد.
و خوشحال ترم که حتی سال قبل هم جایزه ی اسکار برایم بی اهمیت بود.
در پناه خدا باشید
یا علی
مشهد/28 ساله
salehi
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
96
60
سلام
الان برام اهمیتی نداره چون متوجه شدم صرفا یک جریان سیاسی است و ربطی به هنر نداره.
ولی قبلا فکر می کردم خیلی مهمه ولی با صحبت های شما واطلاعات دیگه ای که کسب کردم و به ماهیت اصلی اون پی بردم دیگه مهم نیست.فکر کنم دادن بت زرد به ارگو مسئله را، برای کسانی هم که تا الان اسکار براشون مهم بوده،روشن کرده.
25ساله/کارشناس ریاضی/تهران
مهربان...
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
246
18
با سلام
حاج آقا در بحث سال گذشته، دو نکته مهم را به ما یاد دادید:
1. «چیزی که آمریکایی ها می پسندند نپسندیم»
2. «فیلم ساز ایرانی باید فیلمی بسازد که همه دنیا بدانند آمریکا با ما دشمنی می کند.»
ریحانه میم
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
192
0
نه اهمیتی نداره نه برای من ونه برای خیلی از دوستان واطرافیانم
25 ساله ،لیسانس ، مشهد
زهره خ.
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
30
18
سلام،
یک سوآل کوتاه و صریح پرسیدید. که یک پاسخ کوتاه و صریح می طلبد: خیر.
گفتنی ها را دوستان گفته اند.
شاید تنها اهمیت آن از این نظر باشد که مسلمانان (به ویژه ایرانی ها) باید دشمنان خود را بشناسند و آگاهانه با آن ها برخورد کنند.

22 ساله / کارشناسی نرم افزار / تهران
talaeian
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
216
6
سلام و خدا قوت
حاج آقا همون موقع ها که این بحث خیلی داغ بود، قضیه واسه من و دورووریام حل شد و با توجه به ماهیت اسکار و جوایزش فهمیدیم که با کسب این جایزه نه تنها چیزی به دست نیاوردیم بلکه خیلی چیزارو از دست دادیم!
اما خیلی تعجب می کنم که هنوزم که هنوزه تو رسانه ها دارن به این جایزه افتخار می کنن. همین چندوقت پیش آقای x که یه پُستی هم در... دارن، توی مصاحبه با روزنامه ای داشتن از سند افتخاراتشون می گفتن و این اسکار رو هم نتیجه تلاش های بی دریغ و مسئولانه خودشون می دونستن و سندی برای اینکه خیلی لیاقت این مقام رو دارن و داشتن!! خیلی تأسف خوردم...
مریم1365
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
24
12
سلام
نه ! برای من هم اهمیت ندارد؛ بنظر من بهترین جایزه برای یک فرد یا کشور، مفید بودن خدمت و کار آن فرد، برای مردمش است. من دوست دارم وقتی در یک زمینه ای فعالیت میکنم نتیجه آن مفید برای خلق خدا باشد و همه فعالیتها در راستای رضایت خدا و خدمت به خلق خدا باشد. حالا با جایزه یا بی جایزه !
در زمینه هنر هم انتظار دارم که فعالان در این زمینه فعالیتشان در راستای معرفی هنر و فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی باشد، و با زبان هنر، مردم را با مفاهیم بلند اسلامی و اعتقادی آشنا کند.
از همه دوستان التماس دعا دارم
25 ساله / دانشجوی ارشد
خدیجه8720
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
24
12
از آن نظر اهمیت دارد که بدانیم امسال کدام فیلم اهداف دشمن را بهتر دنبال کرده است.در همین حد
زینب
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
240
18
سلام استاد
اسکار برای من اهمیتی نداشت چون بنظرم میرسید که ربطی به من نداره همون طور که سیمرغ های جشنواره ی فجر هم به من ربطی نداشتن. یعنی تا قبل از شنیدن نظرات شما پیرامون اسکار، نگاهم به هر دو یکی بود. حالا یکی داخلی و دیگری بین المللی که البته با توضیحات شما فهمیدم بین المللی نیست و صرفا آمریکایی است.
توضیحات شما خیلی از بنیان های فکریم رو در رابطه با جوایز جشنواره ها عوض کرد. از اون روز به بعد به پشت صحنه ی هر جشنواره و جایزه ی معروفی،فکر میکنم. اینکه با چه معیاری انتخاب صورت میگیره و چه کسانی با چه جریان فکری ای و با چه فرآیندی جایزه گیرنده رو انتخاب میکنن. فهمیدم این قاعده صرفا محدود به هنر نیست. علم و صلح و نوبل و... ووو همگی از این قاعده پیروی میکنن.
با این حساب، جایزه ای برای من مهمه که ارزش های مورد نظر من رو تشویق کرده باشه. از طرف دیگه به جایزه هایی مثل اسکار هم دقت میکنم تا جبهه ی ضد ارزش هام رو هم بهتر بشناسم.
بابت تک تک چیزهایی که ازتون یاد گرفتم سپاسگزارم.
27، ارشد، تهران، 8 اسفندماه 1391
شهلا خانی
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
108
48
سلام
خیلی اهل دنبال کردن خبرهای سینمایی اون ورِ آب نیستم، حتی خیلی فیلم های سینمای خودمون رو هم پیگیری نمی کنم، ولی در هر موردی تشویق کشورهای سلطه گر رو منفی می دونم.
25 ساله/کارشناس امار/تهران
91/12/8
خديجة
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
18
12
سلام.
... مخالفت من با اسكار سر دشمني با امريكاست.وقتي دشمن جلوت وايساده باهاش دشمني كن.فاتخذوه عدوا.
حالا من يه چيزي ميگم كه آمريكا خوشش نمياد.به درك. خانم كاينتون خوشش نمياد؟؟؟؟؟ بازم به دركبابا امريكا با ما دشمنه تو اين دشمني رو انكار ميكني؟؟؟؟؟؟؟؟
خلاصه اي از سخنان خردمندانه و گوهر بار استاد در عيد امسال+ لينك اين برنامهhttp://www.aparat.com/v/JdkGO
leila_m
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
60
0
سلام
راستش را بخواهيد مهم بود!خيلي هم مهم بود و از اينكه بعضي ها نمي دانستند اصلا اسكار چيست ولي ما اخبارش را دنبال مي كرديم كه كدام فيلم بود و ... كلي هم احساس فرهيختگي مي كرديم!!!
تا روزي كه شما سر كلاس مجردها مفصل درباره ي آن صحبت كرديد و من تازه فهميدم اتفاقا چقدر چيزي در اينباره نمي دانم!آن هم اطلاعاتي كه با يك سرچ ساده فهميده ميشد!و واقعيت ها را كه فهميدم به كلي اسكار و مراسمش و همه و همه از چشمم افتاد!و امسال هم فقط از اخبار شنيدم.همين.
ولي بحثتان تلنگري بود تا بدانم چقدر گاهي فكر مي كنم مي فهمم ولي دريغ...
ممنون از شما به خاطر اين تلنگر.
21ساله-دانشجوي ليسانس(فيزيك)-8 اسفند 91
fatemeh ra
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
234
0
سلام!
به نظر من این جایزه برای اهل سینما خیلی باارزشه،هرچند که هیچ ارزشی نداره و برندگان این جایزه تنها و تنها بر اساس حمایت از اهداف دشمنان اسلام انتخاب می شوند!
سرینا
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
132
0
سلام
من در این حد برای اسکار ارزش قائل بودم که فیلمهایی که در آن جایزه می گرفتند معمولا"جزو بهترین فیلمها برای دیدن بودند.

(از نظر کارگردانی یا فیلمنامه یا....)
البته از اینکه یک فیلم ضدایرانی اسکار گرفته بسیار ناراحت شدم!!!!
وفکر می کنم با اسکار و فیلمهای منتخبش باید با تفکر روبرو شد.
maryam.a
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
138
120
سلام

اصلا اهمیت ندارد!

21ساله.دانشجوی کارشناسی نرم افزار.تهران
ستوده.133
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
396
6
سلام
سال گذشته پذیرش تفکر شما که فرمودید "اسکار متعلق به آمریکاست و در خدمت سیاست‌های آن"، شاید در ابتدا کمی سخت و سنگین بود؛ اما امروز با گذشت یک سال و تعلق جایزه اسکار به یک فیلم سیاسی، صحت و درستی نظریه شما به سادگی و روشنی قابل پذیرش شد تاجایی که حتی برنده جایزه اسکار سال گذشته، در مصاحبه‌اش گفته که فیلم برگزیده امسال جایزه‌اش را به دلایل دیگری غیر از امتیازهای هنری دریافت می‌کند، دلایلی از قبیل پیروز شدن در یک جنگ پرهزینه تبلیغاتی بین کمپانی‌ها و... (که البته دلیل‌های محکم‌تری وجود دارد)
سپاس و تشکر بابت روشنگری‌هایتان، که به ما می‌آموزید مات و مبهوت بازی‌ها و برنامه‌های نمایشی دشمنان نشویم و برای دارندگان"بت زرد" هورا نکشیم.
سلامت باشید
roshan241
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
516
6
سلام.

نه.

کارشناسی ارشد شهرسازی، 25 ساله از اسلامشهر.
بهار راد
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
102
12
سلام
قبلا تصور مي كردم مي تونه مهم باشه اما صحبتهاي شما توجه ام رو جلب كرد باعث شد بيشتر فكر كنم و همين طور پيگيري وبه اين نتيجه رسيدم كه آنها هنر را بهانه و ابزاري براي پيشبرد مقاصد سياسي شون مي دونن وحالا با اطمينان مي تونم بگم كه اسكار برايم اهميتي ندارد.(تعبيرتون خيلي هوشمندانه بود.)

8اسفند91/تهران/التماس دعا
karim nejad-azar
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
402
54
سلام
استاد گرانقدرم ،بسیار خوشحالم از اینکه با روشنگری بی اهمیت بودن اسکار رو مدتها پیش متذکر شدید.
اما متعجبم از صدا و سیما که با بزرگنمایی و مهم جلوه دادن اهدا اسکار به یک فیلم ضد ایرانی ،طبق فرمایش شما تبدیل شده به رسانه ای برای دشمن
موسوی
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
456
6
سلام.
نه.
هیچوقت.

دانشجوی ارشد علوم حدیث. 24 ساله. تهران.
سید عباس هاشمی
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
288
12
سلام


"" نه! ""

ممنونم که با حضورتون،روال احساسی (نگاه از روی دست دیگران-نه انتخاب کردن-!!) زندگی ما رو به سمت زندگی عقلانی می برید.

این سوال تا چندی پیش جوابش " بله! " بود...!

کارشناس الکترونیک-22 ساله-تهران
جواد خزائی
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
0
0
سلام
اسکار، دادن یا گرفتن، مسئله این است!
...

جواد خزائی/دانشجوی کارشناسی ارشد/مدیریت دولتی/دانشگاه تهران/ 24 ساله/ شهرری/ کلاس مجردها
جواد خزائی
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
366
6
سلام
امام راحل و مقام معظم رهبری بارها و بارها به این موضوع اشاره داشته اند که باید به واکنش دشمنان نسبت به کارهایمان توجه کنیم. زمانیکه از کار ما ناراحت می شوند باید بدانیم که راه را درست می رویم و زمانیکه از ما خوشحال می شوند مطمئن باشیم که راه را اشتباهی می رویم.
emad9129903
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
0
0
سلام.بنده با نظر شما در مورد اسکار موافقم.
اصولآ چیزی رو که آمریکایی ها می پسندن من هم نمی پسندم!
مقام معظم رهبری در مورد جایزه جشنواره های خارجی فرمودند:"اگر جایی قرار بر این باشد که فرهنگ شما را زیر پا بگذارند؛در آن مراسم شرکت نکنید".
حالا بعضی از ...افتخار می کنن و میگن:"در زمان مدیریت ما،یک فیلم ایرانی اسکار گرفته است!".واقعا زحمت کشیدید!شما که اینقدر موثر بودید؛کاری می کردید امسال فیلم ضد ایرانی اسکار نگیرد!!!
اگر چه فیلم ... هم چیزی کم از آرگو نداشت!

یک نکته هم دیروز خیلی نظرم رو جلب کرد
همسر تهیه کننده فلسطینی که نامزد دریافت اسکار شده بود،با حجاب کامل اسلامی آمده بود تا در این مراسم شرکت کند.
خیلی افسوس خوردم!یاد مراسم پارسال افتادم که چه جور ایرانی های خودمون جوگیر شده بودند و با اون وضع در مراسم حضور داشتند.
دانشجو ترم اول کارشناسی معدن،19ساله از زاهدان.
پنهان
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
402
0
سلام استاد بزرگوار

تا قبل از این یکی دوسال که بحث اسکار در جامعه ما زیاد شنیده میشه اگر درمورد فیلمی می‌شنیدم که اسکار گرفته فکر می‌کرد واقعا فیلم دیدنی بوده (خیلی‌ها که اصلا نمی‌دونستند که اسکار واسه فیلمه!) ولی بعد از این جریانات متوجه شدم نگاه غیر سیاسی به هر ابزاری که قدرت اثرگذاری زیادی داره نگاه ساده بینانه‌ای است...

اما نظر امروزم:
برائت از استکبار و ظالم و هرآنچه مرتبط به اوست از جمله اسکار که امروزه از ابزار‌های مهم تولید خوراک فرهنگی جهانی آنهاست از افتخارات زندگی ماست
انصافا اسلام در زمینه‌ی ظلم ستیزی و مبازه با استکبار نمونه ندارد.
از گفت و گوی شما در روز عید با آقای علیخانی بسیار خوشحال شدم و لذت بردم و از اینکه خودم رو شاگرد شما بدونم افتخار می‌کنم.

23ساله/ لیسانس/ شهر ری
صابرافرا
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
54
222
سلام حاج آقا خدا قوت
همان طور که فرمودین شما نطرتون رو گفته بودین
جسارت نباشه چیشد که شما دوباره حرف از اسکار زدین ؟
mehdi_1368o
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
132
144
سلام
اصلا اهمیتی برام نداره
البته زیاد اهل سینما و فیلم نیستم و نسبت به اکثر دوستام بسیار کم فیلم میبینم
23ساله،دانشجوی کارشناسی مهندسی برق-الکترونیک، زنجان
دختر ایران زمین
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
174
6
سلام
اولش که شنیدم اون فیلم اسکار برنده شده یه حسِ خوبی داشتم که خوب ما هم اسکار گرفتیم،فقط یک خوشحالی کوتاه
تا اینکه صحبت های شما را در نوروز شنیدم ونظرم صد در صد نه ولی کمی تغییر کرد
محرم امسال در برنامه ی همنشین با خورشید بود که فرمودید شبکه های ماهواره ای که ضد اسلام و ایران هستند اگر در این ایام روضه هم پخش کردند نگاه نکنید چون در خلال این برنامه ها تفکرات منفی خود را هم القا میکنند،اینو واقعا از ته دل قبول کردم بعد یه سری مسائل دیگه مثل تروردانشمندانمون،کمبود داروهای ضروری خارجی و وجود لوازم آرایشی بچه گانه دربازار!و...این پازل را برایم کامل کرد که وقتی پشت نشان دادن عزاداری اهداف دیگری دارند پس قطعا اسکار جایزه ای از سر خیرخواهی نیست.
(ببخشید طولانی شد)
22ساله/مشهد/مهندسی کامپیوتر
دوستعلى
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
192
6
و چه بد بازى خوردند نادرها و سيمين هايى كه قسم می‌خوردند به قداست هنر و اينكه اُسكار سياسى نيست.
alire110
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
0
0
با سلام
به نظرم استاد تا قبل از دریافت جایزه امسال هنوز هم داشتند جواب سوالات مربوط به گفته هاشون در تلویزیون رو میداند
ولی حاج اقا خیالتون راحت به نظرم دیگه کسی سوالی در این مورد ازتون نمیپرسه که چرا اون حرفا رو زدید

دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره

ملتمس دعا جهت تعجیل در فرج مولا
maryam-k
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
366
12
سلام استاد
برای من هم هیچ اهمیتی ندارد.
آمریکا همیشه دشمن ما خواهدماند.
اولین باری که عکس های مراسم اسکار را دیدم فکر کردم سالن مد است و نه هیچ چیز دیگری.
کارشناسی کامپیوتر/24ساله/9اسفند 91/تهران
مشتاق
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
144
0
سلام
برای بنده هم بی اهمیته
ولی موضع گیری افراد نسبت به این موضوع برام جالبه که بعد از ۳۴ سال زندگی دریک جامعه اسلامی و آموزه های امام (ره) نسبت به آمریکا .هنوز در این موارد دچار تساهل وسرگیجه میشوندو نمی توانند درست و با جسارت رفتار کنند.
واصرار آمریکا برای فشار به ایران حتی با فیلم هم بچه گانس .
والبته نشان از آن دارد که یا ایران قدرتمند شده یا آمریکا خیلی ضعیف.
ف.طلائی
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
264
12
سلام.
نه به هیچ وجه.
تو دنیایی که سینمای هالیوود و...با این صراحت با ما می جنگه و به مقدساتمون توهین می کنه افتخار به داشتن اسکار و... احمقانه و مسخره ست.
21 ساله - دانشجوی کارشناسی برق - تهران
مائده آسمانی
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
12
102
سلام
برایم مهم نیست و از طریق تلویزیون و سایت های خبری خودمون مطلع میشوم باز اسکار اومد.
27 ساله.کارشناسی،کرج
zohre saghafi
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
0
0
سلام
اسکار برای من هیچ اهمیتی نداره فقط و فقط به یک دلیل مهم که هر چیزی که آمریکایی ها میپسندند نمیپسندم!
در یکی دو روز گذشته هم اصلا متوجه نشدم چرا رسانه ملی جمهوری اسلامی! در بعضی بخشهای خبری راجع به مراسم برگزار شده گزارش پخش کرد!
به نظر من حتی پخش گزارش یا بازگو کردن نظر منتقدان، از نوعی که صرفا بیان میکردن اهداء جوایز مسائل سیاسی رو پشت پرده داره، نشانه بی اهمیت بودن نیست!همین که نشان داده میشه که عده ای دست اندر کار یا منتقد شدیدا ناراحتی شون رو در قالب کلمات بیان میکنند، پس براشون مهمه! من در گزارشایی که دیدم صحبت های بازگو شده همه شامل انتقاد بود نه اینکه کسی بی اهمیتی یا بی زاری ملت ایران رو از هرچیزی که مربوط به آمریکاست نشون بده!
24ساله/مهندس شیمی/تهران
masi keloo
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
186
0
سلام استاد
برای من و خیلی از دوستام مهم بود, ما به فیلم هایی که برنده اسکار بودن خیلی اهمیت می دادیم و حتما اون فیلم ها تو الویت بودن واسه دیدن!
اما با حرفهای شما من قانع شدم و دیگه واسم اهمیتی نداره اما همچنان یه تعدادی از دوستام که علاقه زیادی به سینما دارن از اهمیت این جایزه حرف میزنن و من ناخوداگاه از اخبار این مراسم با خبر میشم!
25ساله, کارشناس میکروبیولوژی, تهران
zalone
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
150
6
سلام وعرض ادب. نه.میگن حق شاگردیو وقتی به جا اوردی که به حرف استادت گوش کرده باشی ما هم به حرف شماییم.بازهم ممنون.
23ساله-دانشجوی کارشناسی حقوق-تهران. 9/12/1391
مهدوی
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
0
0
هر جشنواره ای را باید در جایگاه خود بسنجیم. اسکار جایزه ای تبلیغاتی،تجاری و در خدمت صنعت سینمای هالیوود است. در واقع اسکار بیش از آن که جشنواره فرهنگی باشد یک جشن تجاریست.با توجه به اهمیت اقتصاد در هالیوود چنین جوایزی باعث میشود فیلم در چرخه ی فروش سینمایی قرار گیرد و بنابر خواست سفارش دهندگان فیلم، بیشتر دیده شود. چنین اثر گذاری هایی در قالب یک اثر هنری هم"حسن تاثیر" دارد و هم "سوء تاثیر". به این معنی که نگاه شخصی سینماگر به موضوع را به عموم مردم تعمیم می دهد .هنرمند نیز یکی از افراد جامعه است که می تواند اصالت و صداقت داشته باشد و یا نداشته باشد !
26 ساله- تهران 91/12/9
a30.k
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
456
0
سلام
بی ارزش و فاقد اهمیت است وچه قدر بغض وکینه نسبت به ما دارند که بعد از گذشت سالها این فیلم را میسازند.این نشان میدهد کشور ما مثل خیلی از کشور های دنیا نیست که برای جلب رضایت آمریکا باج بدهد وچه قدر ابلهانه این فیلم انتخاب شده است چون نسبت به فیلم های دیگر از کیفیت پایین تری برخوردار است.البته اولین باری نیست که از این دست فیلم ها میسازند وهمه را بد میدانند وخودشان را یک قدیس به تمام معنا میدانند.
26ساله.کارشناس .9اسفند 1391.تهران
mhb5266
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
246
0
سلام
فيلم ها برام اهميت دارن و دنبال ميكنم فيلم هاي كارگردان هاي مورد نظرم رو ولي جايزه گرفتن و نگرفتن فيلمها در جشنواره هاي مختلف اهميت چنداني برام ندارن
meysam8577
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
210
0
سلام آقا مرادی

بت زرد برادر شغاله
فاطمه طاها
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
234
6
سلام استاد
اسکار برای ما هیچ اهمیتی نداره
یک نمایش سادهِ ساده...
خودشون فیلم می سازند،خودشون تشویق میکنند،خودشون یه سمبلی می سازند اسمشم اسکارِ، اسکار می دهند،خودشون باور می کنند،خودشون جو می دهند...
چهره کبودِ این اسکار،بد به چشم بعضی ها اومده.
خیلی خوشحال شدم ازاینکه باگوش های خودم،نظرشما رو در یک برنامه پر بیننده اونم دریک موقعیت خاص شنیدم.
nilinet
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
204
6
سلام.راستش من پارسال کنکور داشتم وگفتگو شما رو نشنیدم.
ولی چند روز بعد گفتگو تو کلاسهای کنکور در عید توسط برخی از همکلاسها شنیدم که یک روحانی با اسکار مخالفت کردند.
اون لحظه از صمیم قلب واقعا خوشحال شدم که بلاخره یکی حرفش رو بیان کرد و اینکه چرا باید دشمنای ما به ما اسکار بدن؟ و چرا به یه همچین فیلمی...
متاسفانه من زبونی برای دفاع ندارم ..یعنی میترسم که کم بیارم و مساله به نفع سایرین تموم بشه(البته در مورد دین ) برای همین اونها حرفهای نامربوطی میزدن که من نتونستم حمایت کنم...و نفهمیدم که این مخالفت از سمت شما بوده...
الن که یاداوری کردین خواستم ازتون حلالیت بطلبم...در مورد حرفهایی که اون دوستان به همه کس و همه چیز مربوط به این ماجرا میگفتن ومن شنیدم...
خدا تمامی شبکه های ماهواره ای رو نابود کنه که چشم وگوش بعضی از دوستامون رو بستن...
کاش میشد به جای جبهه گیری یکم به حرف درست گوش بدن...
19ساله-دانشجوی ترم دوم مهندسی صنایع-مشهد
zahra_n
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
36
6
سلام ؛

هيچ اهميتى ندارد.
٢٠ ساله - دانشجوى كارشناسى رياضى - تهران
AmirHossein68
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
114
18
سلام
نظر من :
یک نمایش مسخره، در انبوهی از توهین ها به افراد و بیشتر از همه توهین به شرکت کنندگان!
با این بیان که شما هرچی دوست دارید برای برنده شدن تلاش کنید، اون فیلمی که سیاست ما (آمریکایی ها) انتخاب کند ، همان پیروز است! بقیه فقط به عنوان سیاه لشکر هستند تا آن ها بتوانند قضیه رو شلوغ کنند تا بیشتر به هدفشون برسند

از وقتی که فیلم "جدایی" انتخاب شد ، کاملا مشخص شد که اوضاع چگونه است و ملاک های پیروزی چی هست!
...

1391/12/9 |دانشجوی نرم افزار| 1368 | میرداماد
سیده مریم
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
156
12
باسلام و عرض ادب
من اصلامراسم اسکار رو پیگیری نمی کنم چون برایم اهمیتی ندارد.ضمنا عنوانی هم که انتخاب کردید خیلی زیباست.
24 ساله -کارشناس حسابداری-برازجان
نگین_69
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
78
24
سلام
نه هیچ اهمیتی!
راستش پارسال اولش که شنیدم به یه فیلم ایرانی اسکار دادن گفتم خدا عالمه چی ساختن و چقدر کشورمون و دینمون رو فاجعه آمیز نشون دادن که آمریکاییها افتادن به به به و چه چه! واکنش شما رو هم که دیدم اولش جا خوردم و بعد تحسین کردم! با خودم گفتم خدا رو شکر که یکی پیدا شد این ملت رو از خود شیفتگی الکی و این خوشی سراب گونه نجات بده! تا امروزم این فیلم رو ندیدم و علاقه ای هم به دیدنش ندارم امسالم که به آرگو دادن که دیگه هیچی! ...
22/۱۳۹۱/۱۲/۹ ساله/کارشناسی حسابداری/کاشان
a30.k
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
0
0
با سلام
این جمله جا ماند که بگم،از اینکه یک ایرانیم و شاگرد کوچک شما هستم خدا رو شکر میکنم و به خودم میبالم.
26ساله.کارشناس آمار.10اسفند 1391.تهران
zeinab mohammadi
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
0
0
سلام استاد
نظر و پسند دشمن را نمی‌ پسندم؛ آگاهانه و باافتخار.
بعد از صحبت های شما در برنامه ی سال تحویل، فهمیدم اسکار اصلا هنری نیست (قبلش فکر می کردم سیاسی و هنری باشد)

اما نمی فهمم الان چرا این یادداشت را نوشتید؛ همان طور که نمی فهمم چه اهمیتی دارد جایزه ی "بی اهمیت" اسکار به چه فیلمی داده شود (چه فیلم ضد ایران باشد چه نباشد)
فکر می کنم حتا بازتاب این مراسم و جایزه هم، "اهمیت و توجه" محسوب میشه و متحیرم از رویکرد عجیب صدا و سیما که فقط مانده فیلم آرگو را پخش کند تا به همه ثابت شود که ضد ایران بوده!!

به نظرم، لحنِ این کوتاه ترین یادداشت شما، با عصبانیت همراه بود؛ اما نمی دانم چرا

بابت همه ی آموزه های مهم و خردمندانه تان سپاسگزارم.
28ساله؛ فوق لیسانس فیزیک؛ تهران، کلاس مجردها
reza fard
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
24
198
سلام
من از پدرم یاد گرفته ام که وقتی دشمن برام دست بزند و هورا بکشد و یا راه من را تایید کند قطعا کار من غلط است.
اسکار هیچ وقت برام مهم نبوده است،نیست و نخواهد بود.
25 ساله از تهران 10 اسفند سال 1391
Aseman
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
390
42
اسکار را هم مثل مابقی مواردی که امریکایی ها برایشان ارزشمند است و همین طور در آن سعی به تخریب اسلام و ایران دارند نمی پسندم
ولی یک سوال برایم پیش میاد. آیا جشنواره فیلم فجر برایمان مهم هست؟ مگه جشنواره ی انقلابی و ایرانی نیست؟ پس چرا در اون هیچ چیز از انقلاب و اسلام وجود نداره؟ چرا جوایز ما باید به فیلم هایی که شاید بی محتوا هستند و به بازیگرانی که ضد ایرانی و اسلامی بودنشون برای ما مشخص شده جوایزی رو اهدا کنیم و در این میان فیلم هایی هستند که واقعا لایق گرفتن جایزه هستند انگار نه انگار (اسم فیلم رو به خاطر ندارم ولی فیلم در مورد انرژی هسته ای بود و بازیگر کودک این فیلم رنجرو نام داشت که واقعا این فیلم از لحاظ محتوا قابل تقدیر بود)
شاید اسکار به فیلم های ضد ایرانی و ضد اسلامی جوایزی بده ولی ما خودمون چی؟ توی کشوری که باید اهداف اسلامی وجود داشته باشه باز هم به همون فیلم ها(فقط با تغییر در اینکه فیلم در کشور خودمون ساخته می شه) هدیه و جایزه می دیم.
التماس دعا
25ساله. مهندس کامپیوتر. شاغل. 10 اسفند 1391. 10:16 صبح. تهران
ف . د
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
1278
18
سلام استاد
خسته نباشید ... حتماً می دانید که شاگردهای کلاس مجردها ، چقدر دلتنگتان هستند ...

بت زرد اسمی بسیار برازنده است . راست می گویید اسکار چونان بتی است که افرادی مسخ آن شده اند .
با تبلیغات گسترده ای که برای این بت انجام میشود، متاسفانه افراد زیادی تحت تاثیر قرار گرفته اند. ولی خوب بود که هر کدام از این افراد ، لحظه ای با خود می اندیشیدند که هدف پدید آورندگان این مراسم و اعطای این جایزه چیست ؟ یا بهتر است بگوییم هدفهایشان چیست ؟ و خوب بود ابعاد گستره ی این فاجعه را می دیدند و آن وقت دیگر پشیزی برایش ارزش قائل نبودند . اگر با دید بازتری به ماجرا نگاه میکردند می دانستند که مراسم اسکار و ...یک مراسم تبلیغی است ، حالا تبلیغ هر چیزی که سیاست کثیفشان را تطمیع کند و صد البته جیبهایشان را پر پول .... آن وقت دیگر شاید بازیچه ی دست این سیاست بازان نمی شدند ...
فرزانه دانشجوی حسابداری 91/12/10
nsk
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
192
54
سلام
من قبل از بردن اسکار فیلم رو دیده بودم . وقتی هم کلاسی هام با خوشحالی خبر این جایزه رو به من دادند ، دلم گرفت . چون عملا در فیلم مذهبی ها دارای اعتقاد ظاهری بودند و غیر مذهبی ها اهل عقل و منطق. مذهبی ها با ظاهر نه چندان آراسته و غیر مذهبی ها منظم و مرتب . بعلاوه صحنه های تاریک و غم زده ی فیلم تصویر مناسبی از ایران نبود .
اما برای اونها فقط برنده شدن یک کارگردان ایرانی مهم بود .
در اکثر جشنواره های خارجی فیلم هایی که ایران و مسلمانان را با سیاه نمایی ترسیم می کنند و مطابق اهداف استکبار (ایران هراسی) هستند جایگاه خوبی به دست می آورند.
همین باعث شده من در انصاف داوران این جشنواره ها تردید کنم
به امید روزی که در رسانه آنقدر قوی شویم که بتوانیم بر پایه ی آموزه های ناب اسلام و با رعایت انصاف برگزار کننده ی چنین جشنواره هایی باشیم
یا علی
هانیه رمضانی؛
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
162
72
سلام استاد.بهرحال ممنون که دوباره مطرح کردید.
اولش مهم نبود ولی بعداز اهدای جوایز دوره ی قبل مهم شد.حواسم نسبت به دشمنم جمع شده...
زمستون تموم شد و سیاهی ذغال موند.
(انگار زن و شوهر ثبات فکری ندارن.دوره قبل,مرد به ایران تبریک گفت.زن جایزه ی این دوره رو به یک فیلم ضد ایرانی میده)
ممنون از اینکه هوشیارترمون کردید...
امیرآباد.دانشجوی IT
تازه وارد
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
846
30
سلام جالب است که یک سال تقریبا طول کشید تا تازه برخی متوجه اصل قصه بشوند. شاید اگر فیلم ضد ایرانی آرگو را با اون وضع که میشل اوباما و...انتخاب نمی کردند شما و شاگرداتون باید مدام پاسخ می دادید که چرا به «بت زرد» سجده نکردید!
وای که چقدر در این مدت من از بی سوادهای مدعی در خصوص اسکار دفاعیات داغ و روشنفکرانه! شنیدم که فلانی مسئله را سیاسی می بیندو این اشتباه است و کامنت ها را خواندم هنوز برخی اصل سوال شما را خوب متوجه نشدند!
من مجدد مصاحبه جنجالی پارسال شما را کامل دیدم و تشکر می کنم.

حافظه مردم قوی نیست اون جو سنگین و احساسی و هیجانی واقعا مثل یک سیل که چه عرض کنم سونامی احساسات بود اما شما ایستادید.
saraa
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
816
6
سلام
نه چون خودشون هم نمی داند که دارند چه کار میکنند یک سال به یک ایرانی اسکار می دهند وسال دیگر به یک فیلم ضد ایرانی نه فیلم اصغر فرهادی در حد اسکار گرفتن بود نه فیلم ارگو ومتاسفم برای کارگردان های که در این جشنواره شرکت کردن و هیچ گونه مخالفتی با ناداوری که در این جشنواره هست نکردند. وبه خواسته های تماما سیاسی برگذارکنندگان این جشنواره تن دادند. وچه قدر خوش حالم که حرف های استادم این گونه نتیجه داد و حالا می خواهم بدانم که اهالی سینما ی ایران هنوز هم به گرفتن بت زرد از این به ظاهر جشنواره خوش حال اند . وهنوزهم به دوست بود دولت امریکا با ایران به خاطره گرفتن بت زرد قبول دارند . واسکار را بی طرف می دانند 20ساله :دانشجوی it:
محمد امید
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
672
12
حاج آقا نظر منم زیاد از نظر شما دور نیست ...
یه چیزی که من و خیلی اذیت کرد و همیشه برام سواله اینه که داخله اون برنامه گفتین:
من فیلم ایشون رو ندیدم چون اکران نشده تو جشنواره پارسالم نتونستم برم ببینم.......
حالا ندیدنتون طوری نسیت
ولی این که گفتین اکران عمومی نشده قطعا اشتباه است واز شما خیلی بعید!!!!!!
فهیمه عبدالهی نجات
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
30
120
سلام
"خیر"
اکثر اهالی حرفه ای سینما،چه ایرانی و چه خارجی اسکار را بهترین جایزه نمیدانند،بلکه به خاطر تبلیغات افراطی که شده به عنوان مشهورترین جایزه تلقی میشود که اکثر آثار هنری پذیرفته شده(چه در حوزه سینما و چه در حوزه تمامی هنرها)در خدمت سیاست امریکاست.جایزه خرس طلا جشنواره برلین و شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز و حتی پلنگ طلایی جشنواره لوکارنو سوییس،ارزش هنریشان خیلی بیشتر از اسکار است.
23 ساله،دانشجوی کارشناسی ارشد هنر،10 /12/91،تهران
نیاز 67
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
168
30
سلام
راستش وقتی فهمیدم جایزه رو گرفتن خوشحال شدم ولی کمی برام مبهم بود که چرا باید این فیلم جایزه بگیره؟ آیا فیلم بهتری وجود نداشته؟
بعد از شنیدن صحبتهای شما سر کلاس و همچنین در برنامه قبل از سال تحویل موضوع برام روشن شد. دیگه اهمیتی برام نداره و حتی می تونم بگم حرصم میگیره که چنین جایزه ای رو به یک ایرانی دادن در حالی که دارن سعی می کنن ریشمونو بزنن.
24 ساله. دانشجوی کارشناسی ارشد. 10 اسفند 91. تهران.
nasibehh
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
0
0
سلام استاد.خسته نباشید.
اهمیتی نداشت و هرگز هم نخواهد داشت.
یادمه سر موضوع نامگذاری فرزندانتان گفتید:دست خودم نیست که همیشه چند سال از دیگران جلوترم.
خوشحالم که نگاه سیاسی بودن اسکار را که شما مطرح کردید و خیلیها حتی از متدینین با آن مخالفت کردند الان به چشم خودشان میبینند!!!!!
اما درباره خودم: من عکاسم.آرزوی سالهای من این بود که عکسهام جهانی بشه.
از مجلات داخلی گرفته تا تمام جشنواره ها و مجلات خارجی و دنبال میکردم که براشون عکس بفرستم اما نمیدونستم چرا هیچوقت قسمت نمیشد.
حالا امروز از ته قلبم خوشحالم که هیچوقت در جشنواره های خارجی شرکت نکردم.شاید ناخواسته دشمنان کشورم و به هدفشون میرسوندم.
ممنون استاد.
29 ساله.لیسانس عکاسی.تهران.
zalone
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
726
18
سلام وعرض خسته نباشید خدمت استاد بزرگوارم:استاد فکر کنم منظورمو خوب نرسونده باشم منظورم اطاعت بی فکر وبی چون وچرا نیست بلکه اطاعتی باتحلیل و تامل همراه باشه مطمئن باشید مارو صحبتتاتون فکر میکنیم.ممنون از پاسختون.
رحمتی
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
144
30
به نام خدا
سلام
راستش همون روز که سرکلاس هم صحبت شد درموردش - چون من برنامه نوروز رو ندیده بودم و حرم امام رضا(ع) بودم - به خودم افتخار کردم که توی این مورد نظر همیشگیم تأیید شد با صحبت های شما

نه
واقعاً نه اهمیت داره و نه داشته
:)

التماس دعا

25ساله - کارشناسی معماری داخلی - تهران - 10اسفند91
مریم طاهر
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
750
42
هرگـــــز
اصلا برام اهمیتی نداشته
من مطمئنم که آمریکاییا پشت هر لبخند و هر تصمیم و هر انتخابی در نهایت جوری عمل میکنند که همیشه یک قدم به سمت هدفی که تعیین کردن جلو برن
و اتفاقا من این رو تحسین میکنم . کاش ما هم یاد بگیریم در دفاع از حق این همه دو دلی و پراکندگی رو کنار بگذاریم
اما
راستش از این ناراحت میشم که دیدن این فیلم چقدر ممکنه چهره واقعی ایران و انقلاب رو برای مردم بی خبر دنیا مخدوش کنه
ظفر
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
1428
120
سلام
وقتی شنیدم فیلمی ساخته شده که باز به تحریف بخشی از تاریخ ایران به نفع آمریکا پرداخته گفتم: او...... کارگردان آمریکایی دلش اسکار خواسته!! اسکار نمادی از نمادهای فراماسونری تنها زمانی بیشتر در چشم جهانیان زرین می شود که در مقابل یک ناآگاه بالا برود، آمریکا از کم دانستن من ایرانی در مورد دینم و انقلابم همیشه به نفع خود سود برده این نکته باعث تأسف است. البته اهمیت این به اصطلاح جایزه معادل پوچ دارد اما نباید باعث شود اتفاق هایی که اخیراً می افتد را نبینم و نشناسم و بگویم دشمن این این کار را انجام داده که داده به من چه!! البته که به من مربوط است من باید بروم و بفهمم و بدانم چه شده بوده اصل ماجرا چه بوده اگر تریبون دارم بگویم اگر نویسنده ام بنویسم اگر مخاطب هستم بروم بیابم و بخوانم تا راهی برای تحریف در ذهن خودم لااقل برای دشمن باز نگذارم.
27ساله/کارشناس بازرگانی/تهران
aa_heydari
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
852
72
سلام
هم بله هم نه،
در مسابقه ای که بدانیم عدالت کامل بر قرار باشد چرا که نه
یادگاری اصل
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
720
42
با پوزخندی معنادارکه غم درونش جاریست,مینشینم و به بازی گرفتن خودشان را نگاه میکنم.
کاش دست بردارند ازین معرکه ای که ایران قربانیش باشد.
خوشحالم که به حرف شما گوش دادم.
19ساله/دانشجوی کارشناسی حسابداری/شهرک غرب
* ghazal *
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
600
54
سلام/ برام اهمیتی نداره.

پاسخی که بعد از کامنت خانم رمضانی گذاشتین خیلی خوب بود...ممنون

22ساله. لیسانس طراحی صنعتی. شرق تهران
زهرا زاغی
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
402
66
سلام به حاج آقای عزیز
نه خیر اهمیت ندارد.
زهرا زاغی،23 ساله،دانشجوی علوم کامپیوتر،تهران
mahsa1988
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
744
30
سلام. خداروشکر همون پارسال هم که اون فیلم ایرانی اسکار گرفت حتی یه سر سوزن هم شاد نشدم، چون می دونستم چه چهره ای از ایران نشون داده که لایق(!!!!!!!) اسکار شده!
مخصوصا وضع اسف بار حضور خانم های مسلمان ایرانی در اون جمع که واقعا شرمنده ام کرد

خداروشکر امسال با این جایزه ای که دادن فکر می کنم حتی طرفدارای سینه چاک دیروز اسکار هم لااقل ته قلبشون فهمیده باشن چه خبره

درضمن عناوینی که برای یادداشت هاتون انتخاب میکنین خیلی جذاب هستن، ممنون

24 ساله، کارشناس ارشد مکانیک، زنجان
astrounat27
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
504
48
سلام استاد
تا سال گدشته اسکار خیلی مهم بود برام
تا حدی که وقتی خبر جایزه ی آقای فرهادی رو از 20:30 شنیدم خیلی خوشحال شدم که در رسانه های ما حداقل خبر 20:30 هست که چنین افتخار بزرگی رو اعلام کنه!
اما بدون اینکه کمی فکر کنم به پشت پرده ی چنین جایزه هایی!!!
تا اینکه امسال یادداشت بت زرد و در ادامه ی آن گفتگوی نوروز شما رو دیدم و با اندکی تامل با شما هم عقیده شدم.
واقعا چرا باید چیزی برای ما مهم باشه که دشمن ما میخواد؟!
به جای اینکه سر خودمون رو با اسکار و امثال آن گرم کنیم خیلی کارهای مهم تر میتونیم انجام بدیم که هم برای جامعه مون مفید باشه و هم به تبع آن برای خودمون.
21 ساله/مهندسی هوافضا
محمد امید
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
498
0
سلام حاج آقا
اولا خیلی معذرت می خوام که داخل نظر قبلی سلام نکردم چون فکر می کردم که اینجا مثل بقیه جاها فقط کامنت می ذاریم
و خیلی ممنون که پاسخ دادین ونظرتون کاملا درسته و بهتره دیگه این حاشیه های بی ارزشو ازش بگذرم :)
حاج آقا خیلی حال کردم این نظرمو جواب دادین :)
پیام های متعددم رو که جواب نمیدین ولی من هنوز امید دارم:)...
...
قاسم ابادی
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
414
54
استاد من صحبت های شما رو در مورد اسکار نشنیدم
اما نظر من اینه که خیلی وقته که دیگه ارزش جایزه هامون عوض شده و دیگه بی ارزش شده! از اسکار گرفته تا همین سیمرغ خودمون تا نوبل ....
یا حق
zeinab.h
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
444
18
سلام
یک زمانی فکر میکردم اسکار و مراسم آن مهمترین واقعه سینمایی جهان به حساب می آید و از اینکه به رنگ آسمان مجید مجیدی در این رویداد سینمایی کاندید اسکار شده بود به خودم افتخار میکردم.
اما وقتی جدایی.. جایزه را برد، بوی خیانت به مشام رسید.
تصویری که از فیلم، پشت سن را پوشانده بود لحظه ای را نشان میداد که یک مرد ایرانی -شهاب حسینی- به حالت عجز و بدبختی دستهایش را سایه سر کرده است.
فیلمی برنده شده بود که حاوی نمایشی دروغین از مملکتم بود.
پوشش هموطنانم که به نوعی نماینده کشورمان بودند فقط مایه رسوایی و آبروریزی بود.
از آن روز دیگر به اسکار فکر نکردم.
پس از توضیحات شما بر تصمیمم محکم تر شدم.
و امسال و این اسکار هم مهر تاییدی بر سیاسی بودن این ماجرا زد.
استاد!
فکر میکنم در این زمینه نیاز به جدیتی خاص است. اینکه مسئولین با جرات و اطمینان راجع به سیاسی بودن این دست جشنواره ها صحبت کنند.

21ساله/دانشجوی کارشناسی مدیریت/تهران
parishad
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
324
30
سلام
به نظر من زیرکی هالیوود را نمی شه نادیده گرفت...اسکار و جایزه هایی از این دست یا قرار جریان ساز باشند یا جریانی را نشون میدم ... من به فیلم هایی که اسکار می گیرن توجه می کنم.
عصبانیت در بعضی کامنتها هم بیش تر حاکی از اهمیت دادنه تا عدم توجه!
۲۱ ساله/دانشجوی کارشناسی فیزیک/تهران
میر
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
390
54
سلام
الحمدلله

الحمدلله جمعِ با بصیرت...

خیلی از ما ها سالِ گذشته که جایزه به فیلم فرهادی تعلق گرفت، متوجه شدیم که اهدافِ انتخاب فیلم ها، پیچیده تر و با برنامه تر از ساده انگاریِ ارزش گذاری های هنری است. امسال هم که به شکلِ روشن تری بروز پیدا کرد.
مبحث دشمن شناسی از اهمیت خاصی برخوردار است.
اسرائیل و امریکا بدلیل اثرگذاری رسانه ها (که یکی از زیر مجموعه های آنها سینما است) و سیطره ای که بر آنها دارن، اهداف سیاسی، اقتصادی و نژاد پرستیِ زیر پوستی شون رو از طریق هدایت افکار عمومی جهان دنبال میکنن...هرچند گاف های بزرگی هم میدن...
به نظرم تعلق گرفتنِ جایزه ی اسکار به فیلمی که حتی کارگردانش هم کاندید بهترین کارگردانی نشد، ارزشش رو برای خیلی هایی هم که از مباحث سیاسی به دور بودن و تا امروز به اسکار به چشمِ جایزه ی هنری و فرهنگی می نگریستند، هم از دست داد و ماهیتِ واقعیِ آن رو روشن کرد.
mohsenf
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
378
36
سلام

- معلمی داشتیم که سؤالی را مطرح می‌کرد و می‌خواست تا همه‌ی بچه‌ها به آن جواب دهند. منتها هیچ‌کس حق نداشت بگوید «همونی که نفر قبلی گفت». هر کس باید جواب خودش را ولو تکراری بدهد اما به زبان خودش می‌داد.
در نظرهایی که خواندم بعضی‌هاشان این‌طور به نظر می‌رسید: «همونی که شما می‌گید».
البته خوب این ممکن است که کسی با استاد هم‌نظر باشد یا بعد از صحبت استاد کسی به نظر ایشان رسیده باشد، ولی بهتر است به جای اینکه صرفاً گزارش کند،‌ دلیل بیاورد، یا نتیجه تحقیقش را بگوید.
mohsenf
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
348
48
- اسکار یک معیار است یک سنجه برای سینما. پارامترهایی دارد و این معیارها مشخص می‌کند کدام فیلم «خوب» است، و کدام «بد». فرصتی است برای صاحبانش تا این «خوب» و «بد» تعریفی خودشان را به دیگران تحمیل کنند. زحمت کشیده‌اند و پس از سالها تلاش و هزینه به این‌جا رسانده‌اندش که بزرگترین رویداد سینمایی دنیایش کرده‌اند.
طبق مطالعه اندکی که درباره تاریخ هالیوود داشتم دریافتم که مغول‌های یهودی هالیوود- لقب مغول را خودشان برای خودشان انتخاب کرده‌اند- صنعت سینِما را از چنگ مخترع آن ادیسون به در آوردند و از آن در جهت منافع مالی و سیاسی خودشان استفاده کردند. به خاطر سیاست‌های سختگیرانه‌شان به سینماگران بزرگی چون چاپلین هم مجال ندادند.
درهرحال نمی‌توان نقش چنین جشنواره‌هایی را در پیشرفت سینِما نادیده گرفت. حتی همان جشنواره‌ی فجر هم که ممکن است نقص‌های بسیاری داشته باشد، باعث حرکت در سینمای ایران است. اما سؤال مهم این است که «پیشرفت در چه جهتی؟!».
- مشابه همین بحث را می‌توان درباره‌ی دانشگاه‌های دنیا کرد. مسلماً دانشگاه‌های تراز اول دنیا باعث پیشرفت علمی دنیا هستند. با انواع سیاست‌های مختلفی که دارند. ولی این هم قابل انکار نیست ، که بودجه‌ی بسیاری از تحقیقات علمی این دانشگاه‌ها از بودجه‌های نظامی سرچشمه می‌گیرد.
تازه وارد
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
504
54
سلام
اكثر كشورها جشنواره فيلم دارند باليوود و كن و برلين و بفتا و ونيز.......
موضوع اينه كه هچيكدام اندازه اسكار ديده نميشه چون بزرگ نمايي آمريكايي داره وگرنه ارزش بالاتري از نظر هنري نداره چه به نظر ميرسه گلدن كلوب و يا كن كمي هنري باشه
سياسي بودنش همين بس كه فيلم بزرگترين رئيس جمهور آمريكا ديده نشد كه حتي اعتراض خود مردم آمريكا رو داشته كه يك فيلم بي ارزش از يك كارگردان كه تا ديروز هنرپيشه دست چندم هاليوود بوده بالاتراز فيلم تاريخ آمريكا كه به اون ميبالند قرارگرفته بسياري از برندگان اسكار بدليل سياسي بودن آن از پذيرش آن خودداري ميكنند اين نمايش نماد آمريكايي است نه نمايش دستاورد هنري چه اينكه نمايش مهاجرت از ايران به غرب كه نماد آن آمريكا است برنده ميشه
تازه وارد
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
282
102
موضوع ديگه
در مورد اعلام فیلم آرگو توسط ميشل اوباما غير از مطالب درستی که شما بیان فرمودید، موضوع ديگه هم رقابت جشنواره و جذب مخاطب تلويزيوني است اسكار در رقابت با گلدن گلوب كه از كلينتون براي اهداي جايزه استفاده كرده خواسته پيشي بگيره و با فرست ليدي بيشتر ديده بشه
و نکته مهم به نظرم
ما الزامي به نشون دادنش اون با تصویر فتوشاپ شده نداشتيم!
واقعا مهم نیستند!
mahta90
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
432
42
سلام
من وقتی فیلم "جدایی" رو دیدم خیلی تعجب کردم که چرا باید به همچنین فیلمی همچنین جایزه مشهوری تعلق بگیره، و از همانجا به ارزش این جایزه مشکوک شدم، اما ...؛
من تمام نظرات دوستان را خوندم ولی فکر نمیکنم با بی اهمیت تلقی کردن یک واقعه بین المللی از اثرات اون کاسته بشه!درسته که برای خیلی از جوامع هنری، سیاسی بودن داوری آن روشن شده اما به هرحال "بین المللی" بودن باعث میشه بار سنگین تری پیدا کنه و حضور در اون و یا گرفتن جایزه ای از طرف اون آرزوی خیلی ها بشه!یادمه یکی از بازیگران در همان روزها اعلام امیدواری کرد که شاید این واقعه (تعلق جایزه اسکار به فیلم آقای فرهادی) راهی رو باز کنه برای سایر هنرمندها به جوامع بزرگتر و بین المللی.
شاید این مقایسه اصلا منصفانه نباشد ولی بنظرم همونجوری که یه ورزشکار منتهای آمالش راه یافتن به المپیک است و وقتی به این موفقیت میرسه مورد تشویق همه قرار میگیره، خیلی اتفاق دور از ذهنی نیست که یک هنرمند هم دلش بخواهد در عرصه های بین المللی ظاهر بشه...
تهران - 22ساله - کارشناس زیست شناسی
motahhar
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
462
12
پارسال جدایی نادر از سیمین برنده جایزه اسکار شد و امسال فیلم ضد ایرانی آرگو. به نظر شما وجه شباهت این دو فیلم در چه بود؟ یکی در نقد جامعه ایرانی است و دیگری در نقد حکومت و انقلاب ایران؟
motahhar
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
0
0
آقای مرادی
من برای تلویزیون متاسفم! اون شب عیدی شما حرف حقی زدی که کمتر از یکسال بعد به اثبات رسید. اما تلوزیون اصلا به اون موضوع به خوبی نپرداخت.
زمان و موقعیت طرح این موضوع هم تو برنامه سال تحویل اصلا مناسب نبود.
mohiano
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
366
6
سلام
شب‌بخیر.
تا چندسال پیش نداشت. اما چندسالی‌ست دارد. و شاید هر سال اهمیتش بیشتر هم می‌شود برایم. باید بدانم فلان فیلم چرا منتخب شد و دیگری چرا نشد. دشمن‌شناسی و متعاقبا مقابله با او با انکار دشمن عملی نیست.

12اسفند91- تهران و کرج - ارشد روزنامه‌نگاری
حسین70
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
0
0
سلام/تا قبل از صحبتاتون فکر میکردم که اسکار صرفا یک جایزه هنری است اما بعد از حرفاتون سر کلاس و کمی تامل به این نتیجه رسیدم که این خبرا هم نسیت.
به نظرم اسکار فقط ابزاری است برای برجسته کردن آثاری که میخواهند به خورد مردم دنیا بدهند.
خیلی ناراحتم از اینکه آرگو اسکار گرفت نه به خاطر اینکه اسکار برای من مهمه،به خاطر اینکه اسکار برای مردم دنیا مهمه و چون براشون مهمه به فیلمی که جایزه رو گرفته توجه ویژه می کنن و به همین راحتی ایران رو برای مردم دنیا نا امن ووو نشون میدن!
تهران-22ساله-دانشجوی مهندسی صنایع
Narciso85
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
300
60
سلام.
برای من اهمیت داره. نه از نظری که برای اهمیت دهندگان هنری مهمه. چون یه جورایی دشمن برنامه های در دستش رو نشون میده. خیلی بد رقم خودشو با این جور برنامه ها خودشو لو میده.
mahta90
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
156
318
عرض سلام مجدد استاد
ممنونم از پاسختون
بنده هم نگفتم جایزه معتبری است اما به هرحال طبق فرمایش خودتون "توانسته آن را با تبلیغات به یک ارزش فراملی تبدیل کند" و این خودش کار کمی نیست.
باز خداروشکر که قضیه برای جمعیت جوان مذهبی روشن شد اما خب حرف من این است که نمی شود این آگاهی را تعمیم داد به همه اقشار جوان. هنوز خیلی ها هستند که دست از پرستش این بت (و بت های مشابه...) بر نداشته اند؛آگاهانه یا غیر آگاهانه
خلاصه کلام: به نظرم هنوز خیلی نیاز به تبلیغات و فعالیت در این زمینه هست تا بتوان به یک آگاهی عمومی حداقل در بین جوانان امیدوار بود؛ به قول خودتان "یک دست صدا ندارد"
البته منکر این هم نمی شوم که قبل از همه "هرکس باید ببیند خودش چقدر در این روشنگری ها میتواند سهیم باشد"
متشکرم
تهران - 22ساله - لیسانس زیست شناسی
سرینا
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
606
66
سلام
اسکار در این حد برایم اهمیت داشت که:
-بعضی فیلمهاش واقعا"عالی بود مثل:the kihng's speech و من با علاقه این فیلمها را نگاه می کردم به جهت محتوا یا کارگردانی خوب یا فیلمنامه یا بازی خوب هنر پیشه هاووو
-در مراسم اجرا هم بعضی نحوه اجراها واقعا"جالب بود و البته نحوه لباس پوشیدن هنرپیشه ها ناراحت کننده بود.(از حق نگذریم خیلی استادانه فرهنگشان را صادر می کنند!!!!)
-ولی پشت پرده انتخاب فیلمها -در مواردی مثل آرگو-مسائل سیاسی است در اینگونه موارد واقعا"ناراحت می شوم و حس تنفر از آمریکا بهم دست میده.
ولی در مواردی که فیلمها جالب و به دور از اغراض سیاسی است(براساس تفکر و برداشتی که ما داریم و قوه تشخیصمان)چه اشکالی دارد به این فیلمها توجه کنیم؟!چون واقعا"فیلمهای ایرانی هم اغلب جالب نیستند یا پر از دروغ و خلاف واقعند و بنظر من دست کمی از فیلمهای ناراحت کننده غربی ندارند!
(ای کاش ما هم در راه درست خودمان ثبات قدم آنها را داشته باشیم)
جلیلیان
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
348
36
سلام
اسکار مثل نوبل (البته نوبل سالهای اخیر) هست و هیچوقت برام اهمیت نداشته.
اسکار مصداق بارز حرف امام (ره) هست که «اگر دیدید کاری کردید که آمریکا و اسرائیل از شما تعریف کردند بدانید غلط بوده» (قریب به همین مضمون)
دیگه اینکه با دیدن فیلم جدایی کاملا تابلو بود که اسکار سیاسیه
26 ساله- کارشناس متالورژی- تهران
نيره غديري
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
570
30
سلام استاد
من فيلم آرگو رو ديدم
اسكار با جايزه دادن به آرگو يه كاري كرد كه اگه يكي در باب تبليغ فيلمي بگه جايزه اسكار فلان سال هم برده... بگم برو بابا!
پاسخ ها
hafiz
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
سلام/ درست فکر کردید اصلی ترین سالن مد در جهانِ امروز "فرش قرمز" اسکار است و شاید مهم ترین بخش رسانه ای اسکار همان است شاید شنیده اید که در سال ۲۰۰۳ (یعنی ده سال قبل!) تخمین زده بودند که هرسال یک میلیارد نفر به صورت زنده و ضبط شده فرش قرمز و جشن اسکار را تماشا می کنند.
آمار جدید را نمی دانم ولی با وجود فیس بوک و یوتیوپ و گسترش ماهواره ها و ... میشه حدس زد.
mehdihashemi
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
360
54
سلام
اگر اسكار قرار است به بهترین آثار صنعت سینما اهدا شود. واين مراسم یکی از شاخص‌ترين جایزه های آکادمی باشد،پس بايد تمام آثار فاخر سينمايي در آن شركت كنند و مورد داوري قرار گيرند.
چرا فيلم هاي سينمايي بازمانده و يا شكارچي شنبه مورد توجه و يا حتي داوري در اسكار قرار نميگيرد؟؟؟!!!

نتيجتا اينكه تمام داوري هاي و جوايز اسكار سياسي و بدون توجه به محتوا و هنرنمايي ها اهدا ميشود. (سياستي كه مورد حمايت يهود و اسراييل و آمريكاي جنايت كار است).

سيدمهدي هاشمي - كارشناس ارشد برق- بوشهر
mhoseini
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
0
0
سال 1378 سرباز بودم و روی کامیون حمل شهدا، به تهران که رسیدیم بعد از مراسم پیرزنی چادر سیاه به کنار کامیون ما آمد از من پرسید پسرم تابوت شهید ... روی کامیون شماست؟(ما 12 کامیون بودیم)لیست را حفظ بودم، گفتم بله، چشمانش برق زد و صلواتی فرستاد که هر چه کردم بعد از آن مثل آن را بشنوم نشد. گفتم شما؟ گفت مادرش هستم 22 سال منتظرش بودم! کمرم خم شد با التماس از سرهنگ خودمان خواستم که بیاید بالا تا از آزادی تا مصلا در کنار تابوت فرزندش باشد سرهنگ قبول کرد اما هر چه کردم بالا نیامد از آزادی تا مصلا پای پیاده چسبیده به کامیون آمد.نمیدانم چرا به دلم نمی چسبد با دولت و فرهنگ و کشوری که گلوله های فولادی آنها قلب هزامثل این مادر را شکاند وداغدار کرد آبم در یک جوی برود!من معنی صلح را هنوز نمی فهمم ! راستی پرچم سرخ گنبد حسین یعنی چه؟ یعنی بگذار تا این ایام تمام شود و ما انتقام ثار خدا را از شما خواهیم گرفت.

می گویند پرچم کشورمان در بلاد دشمن بالا رفت! من هرچه دیدم نشان از پرچمم ندیدم! شما دیدید؟ نوش جانشان موافقت خیلی ها
مجتبی 92
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
222
24
با سلام خدمت جناب حجه الاسلام مرادی
این که از یک طرف فرمودین اسکار براتون اصلا اهمیتی نداره و حالا تو سایتتون در موردش نظرخواهی کردین یه پارادوکس آشکاره. خداوکیلی اگه براتون مهم نیست اصلا نباید بهش فکر کنین.
ضمنا «جدایی نادر از سیمین» اگر باب میل حضرت عالی نبوده خب نقدش کنین ولی چرا سعی دارین فیلم رو بکوبین و تحقیر کنین. مگه اسکار گرفتن حرامه؟
این رو بگم که اسکار برای من مهمه. برای همینم هست که نظر دادم.
با سپاس
مجتبی - دانشجوی مهندسی عمران/ دانشگاه تبریز
آرامشِ زمان
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
246
108
سلام
اهمیت ندارد، ولی وقتی جایزه قبلی را به ایران دادند، مهم شد، نه به خاطر اینکه مثلاً ما رو تحویل گرفتند، بلکه به خاطر اینکه ببینم از این جایزه دادن چه هدفی دارند ؟
خوشبختانه آنها افرادی نادانند. فکر می کنند یک سال به یک فیلم ایرانی جایزه بدهند و سال بعد به یک فیلم ضد ایرانی، می توانند برنامه ضد ایرانی خودشون رو پیش ببرند.
اما توصیه من به هم میهنان گرامی اینه که فکر کنید ببینید سال گذشته اونها به چه چیزی جایزه دادند، به فیلمی به کارگردانی یک ایرانی یا به یک صفت بد انسانی (دروغ) که در یک فیلم ایرانی بدان پرداخته شد!
خواهش من از کارگردانان ایرانی در عرصه فیلم سازی خیلی دقیق باشند، هم نسبت به فیلم های ایرانی و هم ضد ایرانی ( چه ساخته آنها و چه ساخته خودمان)
مواظب باشیم خودمون ایران وایرانی را زیر سؤال نبریم.
srfarzaneh
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
258
120
اسكار كه هيچ، ساير جوايز اروپايي و غربي و شرقي هم هيچ.
حتي براي من جوايز جشنواره فجر خودمان هم تا زماني كه در خط انقلاب نباشد هيچ ارزشي ندارد.
م.قاسمی
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
258
18
باعرض سلام وخسته نباشید
من مراسم اسکار نگاه می کنم(البته ضبط شده شو) و مجذوب طراحی های دکور و هزینه هایی که برای این مراسم می کنن میشم،واقعا!!!
درسته که انتخابهای این آکادمی در انتخاب فیلم های برتر ویا حتی بازیگران برتر در برخی موارد ضعیف و دور از انتظار بوده ولی نباید از حق گذشت که تعدادی از فیلمهاو انیمیشن هایی که اسکار گرفتند واقعا حق مطرح شدن در سطح جهانی رو داشتن نه فقط به خاطر هزینه هایی که برای ساخت اونها شده بلکه مضمون آنها خوب بوده. گرچه این آکادمی در سالهای اخیر صدای خیلی از صاحب نظران رو هم با انتخابهای عجیبی که داشته در آورده.
فکر کنم در مورد بعضی از موضاعات نباید نظر کلی داد فقط به این دلیل که بعضی وقتها ضعیف عمل کرده.
هانیه رمضانی؛
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
12
0
سلام استاد.سپاس گزارم.کاملا متوجه شدم.پیام نوروز ی را هم دیدم.
امریکا و رییس جمهورش واسکار هیچ کدام برای من و پدر و مادرم اهمیت ندارد.
بتسا
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
0
0
سلام
همین که فیلمی مثل "جدایی.." اسکار میگیره درحالیکه شاهکارهای سینمایی ایرانی کم نداشتیم و هیچوقت در جشنواره هایی اینچنینی دیده نشدند خودش نشون دهنده خیلی چیزها بود.! ولی خیلیها سیاسی بودن اسکار رو اون زمان برنتابیدند.
اما من خیلی خوشحالم والان که اکثر قریب به اتفاق جامعه سینمایی و هنرمندا اعتراف کردن به سیاسی بودن این جایزه و اینکه ارزش هنری نداره..... خیلی دوست دارم حال دوستانی رو بپرسم که سر اسکار گرفتن اون فیلم کذایی چه غش و ضعفی کردن ..با حتی راه رفتن روی اون فرش قرمز ....یا لبخند اون هنرپیشه معلوم الحال هالیوودی ....احساس میکردن چه قله ای رو فتح کردن!!!
حالا بیاید تحویل بگیرید..با جایزه گرفتن آرگو معلوم شد "جدایی.." هم چه پارامترهایی رو با خودش داشته که موفق!! به کسب جایزه شده..
مستانه 7755
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
0
0
با سلام/

"خیر"

در جشنواره های خارجی به خصوص اسکار به فیلمهایی جایزه داده می شود که چهره تاریک تری از اسلام و ایران نشان بدهند، هرچه قدر اسلام و ایرانی عقب مانده و وهم آلود نشان بدهند بهتر جایزه می گیرند!!! دقیقاً در جهت اهدافشون قدم برمی دارند.
12 اسفند سال 1391- 27 ساله- کارشناس کتابداری- تهران- کلاس مجردها.
mouood
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
0
0
سلام، همون وقتی که فیلم جدایی را دیدم به یکی از دوستام که خیلی اهل فیلم هست گفتم این فیلم خیلی آدم را ناامید میکنه و کارگردان یک حرفی را با این فیلم زده که بعضیها نگرفتند!
...
...فیلمهای بدون دخترم هرگز،سنگسار ثریا،300،شرایط،آرگو،... حاکی از یک بغضیه که 34 سال تو گلوی شیطان بزرگ و صهیونیزم جهانی گیر کرده بود و این یعنی که ما داریم راه را درست میریم. اسکار هیچوقت برام اهمیت نداشته و به همه کسانی که به جایزه پارسال افتخار میکنند میگم ما نباید تو زمین دشمن با قواعد دشمن بازی کنیم که منجر به تکمیل شدن پازل دشمن بشه...ما در همه زمینه ها باید با قواعد خودمون که فرهنگ (اسلامی-ایرانی) است وارد عرصه بشیم.
فائزه آزاده
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
234
18
سلام
معلوم است که اهمیت دارد!!!مجبور هستیم که اهمیت بدهیم!اگر اهمیت ندارد این مطلب چرا نوشته شده با این همه کامنت واین همه مثبت و منفی منظور شده؟؟؟اگر اهمیت ندارد چرا بعد از اهدای جایزه تمام بخش های خبری ما آن را جزء اولین خبرهای خود اعلام میکنند؟اگر اهمیت ندارد چرا مناظره تلویزیونی(امروز دیروز فردا)و بخش کارشناسی خبر شبکه دو به آن میپردازد؟ اگر اهمیت ندارد چرا تمام سایت های خبری ما اینهمه مطلب از آن مینویسند وحتی زن محجبه ای که امسال بر روی فرش قرمز بود را الگو برای ل.ح میخوانند؟واگر اهمیت ندارد چرا حتی لحظه سال تحویلمان سخن از اسکار است؟؟؟؟
mhadia
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
102
504
من آنچه آمریکا می پسندد، نمی پسندم. آنچه را هم که آقای شهاب مرادی نمی پسندد، می پسندم. الان باید چه کنم؟!

زمانی که ما به صورت کلی و همه یا هیچ سخن می گوییم، آیا واقعا با بسیاری تناقضات در کلاممان مواجه نمی شویم؟ آقای شهاب مرادی، آیا اگر آمریکا ویژگی های مثبتی را بپسندد، شما نمی پسندی؟ یا ویژگی های منفی را نهی کند، شما نهی نمی کنی؟

بت زرد را هم من نهی می کنم، نه بخاطر آرگو، جدایی، یا حتی سیاسی بودنش، بل بخاطر آنکه به یک کلام معتقدم: لااله الا لله. پس نه بت زرد، نه بت بلورین و نه هیچ بت دیگری برایم ارزشی ندارند.

آمریکاییان نیز اگر مشرکان زمان امروزه ما هستند و پر هستند از ابولهبان و ابو سفیان های امروزی، پسندهای درستشان را می پسندم و پسندهای ناپسندشان را نمی پسندم.

سلامت و سعادتمند باشید
پاسخ ها
hafiz
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
سلام/ انتظار من این نیست!
مسیح مصطفوی
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
204
114
سلام حاج آقا!

مرحوم آقامحمدرضای آقاسی یه بیت شعر داشتن میگفتن:
از آن روزی که در خون پر گشودم
به دارالکفر ممنوع الورودم...

در هالیوود این «باور» بوجود امده که «صهیونیست» باور و عقیده است. این «باور» هست که ایران «دشمن» هست و این باور و دست قدرتمند لابی صهیونیستی باعث میشه هالیوود با قدرتی بسیار زیاد در جنگ موسوم به نرم قدرتش رو نشون بده.

اسکار بی ارزش!
اسکار هیچ ارزشی نداره چون ارزش اسکار دقیقا مخالف چیزی است که ما قبول داریم و چرا ما باید چیزی رو قبول کنیم که برامون اهمیت نداره. و ساده لوحانه فکر کنیم اسکار هنری است و سیاسی نیست و سیاسی نگاه نکنیم. درحالی که اینطور نیست
برای من «آینه جادو نوشته سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی» اهمیت دارد که یقین دارم خیلی از ما دوستداران این شهید هم این کتاب رو نخوندیم.

کاش «اوینی» باشیم.
بت زرد جاش رو به قلم سرخ بده، به دوربین روی دوش و فکه بده.
به باور، به فلسفه و هنر و معماری و سبیل نیچه‌ای که روح انقلاب به فلسفه اسلامی و هنر اسلامی و معماری اسلامی و ریش تبدیلش کرد.
دهقان
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
258
6
سلام حاج آقا
وقتتون بخیر
" نه "برای من هیچ ارزش و اهمیتی نداره
در ضمن وقتی دیدگاهها ی شما و نظرات عالی دوستان هم عقیده ام که یک دنیا علم و آگاهی ونکته سنجی در بر داره رو میخونم
ذهنم درگیر ابعاد جدیدی از این موضوع میشه که شاید در گذشته بی تفاوت یا بی اطلاع از کنارش میگذشتم!ولی الان آگاهانه جایگاه این " نه "برایم محکم و ریشه دارتر شده
عزتتان افزون
26 ساله /دانشجوی کارشناسی ارشد /تهران
samat
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
180
66
،اری اسکار مهم نیست اما تاثیر ان روی اذهان عمومی مهم است تاثیری که مخاطب بین المللی می گذارد اسکار جایزه ایست که در هالیووود ترتیب داده میشود پس نباید توقع دیگری داشته باشیم اما اسکار فرهادی اینجا من باشما مخالفم ،شما وجه تشابه فیلم را فرار از ایران میخوانید اما من مخالفم شما را به دیدن سکانسی که نادر و سیمین در اشپز خانه مجادله برسر دلیل طلاقشان می کنند و فرهاد به سیمین میگوید دلیل تو برای رفتن ترس تو از مشکلات است وتو همیشه بجای مبارزه با مشکلات فرار را انتخاب میکنی چون تو ترسویی ......نمی دانم ایا یک فیلم اگر میخواهد کسی را از چیزی بری کند حتما باید شعاری بیان کند که ازایران نرو به نظر من فرهادی هوشمندانه غیرت مهاجرت کنندگان را نشانه رفته وبه انها میگوید شما برای فرار از مشکلات وترستان ازایران میروید من ازشخص فرهادی دفاع نمی کنم ولی ولی فیلم فرهادی را دوست دارم اگر حتی تنها بخاطر این باشد که نشان میدهد در ایران اگر مردم بخاطر مشکلات روزمره دروغ میگویند یکجا ترمزشان کشیده میشود انجا که اعتقاداتشان اجازه دروغ نمیدهد واین چیزی است که مردم دنیا تشنه ان هستند
sadegh_eh
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
150
48
سلام
حاج آقا این سوال خیلی کلی است. در این شزایط فرهنگی ایران خیلی برام من سخته جواب بدم. عقل و دلم درگیرن ولی جواب:
عمیقا اون بت زرد برای من ارزش نداره.
ولی فیلم ها و فستیوالی که فیلم ها در آن ها نمایش داده شوند برای من مهم است. من یک آدمی هستم که از دنیای فیلم لذت می برم و متاسفانه این ابزار رشد مادی و معنوی انسان به سبب بی کفایتی ما در دست کسایی است که با ما دشمن هستند.
الان در ایران مگه میشه به این راحتی یه بچه مذهبی وارد سینما بشه. خانمی رو همین 5 سال پیش دیدیم در فیلمی وارد شد و الان بعد 5 سال دیگه چادر نداره و حجابش هم ....
این به این علت است که ما همیشه در حال فرار از این ابزار هستیم بجای انکه وارد بدی بشویم و خوبی تزریق کینم فرار کردیم . و شاید 10 ساله که اهمیت بیشتر شده و لی این هم تنها در مقام حرفه و بس. نه بیشتر.
...
فقط درد و دل بود. شرمنده که شاید به موضوع ربطی نداشت.
یه بار ما اومدیم تو این سایت
ظفر
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
258
24
سلام
به نظر من اهمیت دادن یا ندادن به موضوعی ربطی به اظهار نظر کردن در مورد اون موضوع نداره مثلاً اگر من هدیه ای از چند نفر بگیرم ممکنه بعضی از اون هدایا را به معانی ضمنی آن تعبیر کنم و حتی در موردش صحبت کنم هدیه را پس بفرستم از مقصود و منظور اهدا کننده خوشم نیاد باهاش بحث کنم و اگر از سوء نیت فرد آگاه باشم اصلاً هدیه رو توهین بدونم.
شما اهمیت نمی دهید که خدای نکرده کسی بخواد شما رو فریب بده، نمی خواهید اعلام کنید که متوجه فریبکاری او هستید؟ نمی خواهید دیگران را آگاه کنید که فریب نخورند؟ خب اینها به معنی اهمیت دادن شما به آن هدیه خاص نیست، شما در واقع به شآن و منزلت و شعور خودتون اهمیت دادین و نخواستید اجازه بدید کسی به بازی تا تمسخر بگیردش.
zohre 87
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
270
84
سلام
من خبرهاي مربوط به اين جايزه رو دنبال ميكردم بعد از صحبتهاي شما درباره اسكار و اعلام مخالفتتون -در حاليكه همه با افتخار گرفتن اين جايزه رو تبريك مي گفتن- و بعد تر بحثي كه در كلاس مطرح شد و شما موضوع رو باز تر كرديد و نتيجه تحقيق هاي خودم اهميت اين جايزه در ذهنم كم رنگ شد و هر جا كه بحثي صورت ميگيره من هم مخالفت خودم رو با دليل مطرح مي كنم .
حالا به اين نتيجه رسيدم كه گاهي يكسال !! زمان لازم است تا عده اي متوجه منظور حرفي شوند .
22ساله-كارشناسي-تهران
راضیه تهرانی
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
0
0
سلام پدر مهربانم:

اصلا اصلا اصلا برایم اهمیتی ندارد به هزاران دلیل...

باتشکر
التماس دعا

23ساله/کارشناس زیست شناسی/ 13 اسفند 91/بزرگراه بابایی
سیما
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
0
0
سلام من هم برای اسکاراهمیتی ندارد
چون انتظاری نمیشه ازش داشت
حالا من ازشماسوالی دارم ایاجوایزجشنواره فیلم فجرچگونه بود؟
بنظرم متاسفانه جشنواره فیلم فجرماهم داردماننداسکارمیشود...
ای کاش شمادراین باره هم سوال میکردید
soft
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
24
6
سلام استاد
اسکار مهم که نیست هیچ فکر کردن در موردش برایم احساس حقارت است.
شاید این روزها دل خوشی از جشنواره فیلم فجر نداریم و دلمان را امیدوار به جشنواره مردمی عمار کرده ایم اما این ها رویدادهای فرهنگی کشور ما هستند نه کشور بیگانه و آن هم دشمن و شیطان بزرگ.
hamedreza
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
480
12
بسمه تعالی
با سلام
نه تنها اسکار هر چیز دیگری که در آن آمریکا و غرب نقش دارند برای من بی اعتبار و مشکوک است از جمله مقالات بین المللی اساتید که متاسفانه امروزه در ارتقای رتبه علمی اساتید نقش به سزایی دارد
ما مفت حاصل دسترنج و تلاش خود را به خاطر یک آفرین آنها در اخیارشان میگزاریم و اصلا به فکر نیازهای جامعه خودمان و تحقیق در مورد برآورده شدن این نیازها نیستیم
senci
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
330
18
سعیده
سلام
نه هرگز اسکار برایم اهمیت نداشته و ندارد
قصدم مقایسه نیست ولی جشنواره فیلم فجر هم به نظرم نسبتی با اسلام و ایران ندارد ! نمیدانم تا چه حد در جریان جایزه گفتمان انقلاب اسلامی هستید
دو سالیست در جهت انتقاد جدی به جریان کنونی جشنواره فیلم فجر و کلا سینمای موجود ایران به نیت اصلاح، بر و بچه های جبهه فکری انقلاب اسلامی فعالیت میکنند . از نظر من یک جور مبارزه در جنگ نرم است و شاید پیگیری این جایزه برایم مهمتر است و امیدوارم در گذشت زمان این جایزه از اهداف خودش دور نشود و روزی شاهد اصلاح سینمای ایران و پیرو آن جشنواره فیلم فجر باشیم و وفاق این دو جایزه
استاد گرامی دل آدم به درد میاد اون موقعی که میبینیم با وجود روشن شدن اهداف سیاسی اسکار ولی هنوز در داخل کشور مدافعین جدی داره اون هم از طرف به اصطلاح روشنفکران و ما هم محکوم هستیم به بی فرهنگی و نداشتن چشم سربلندی ایران و ایرانی !
سپاس از طرح سوال شما که پاسخ روشن خودش را در دل داشت
31 ساله - کارشناسی - تهران
سارا تهرانی
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
306
12
سلام استاد
من تا قبل از شنیدن فرمایشات شما یه کم برام باعث افتخار بود که اسکار گرفتیم ولی بعد متوجه ساده نگری خودم شدم و الآن برام حل شده و جذابیّتی نداره این مسأله
moniba
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
0
0
سلام

نه به طور حتم نه
شاید قبل از این که فیلم جدایی نادر از سیمین را ببینم وحتی بعد از صحبت شما با آقای علیخانی فکر می کردم..شاید اسکار یه جایزه است به خاطر قابلیت های فیلم اما بعد از دیدن فیلم به خاطرسادگی خودم افسوس خوردم.
آمریکا آمریکاست حتی وقتی تو را تحسین یا تشویق می کند نقشه ی پلید ضد ایرانی واسلامی را دنبال می کند...
بهرامی/کارشناسی حسابداری/25ساله
AmirHossein68
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
72
234
سلام
کامنت آقای "سیدمحمد حسینی" واقعا بی نظیر بود، تحت تاثیر قرار گرفتم...
(سال ۱۳۷۸ سرباز بودم و روی کامیون حمل شهدا، به تهران که... )

ارزو دارم یک لحظه آن جایی باشم که شما بودید! قسمت می خواهد که هنوز نصیب نشده است.
خادم شهدا بودن عجب توفیقی است


1391/12/13|دانشجوی نرم افزار| ۱۳۶۸ | میرداماد
hesamdota
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
0
0
salam haj agha man daneshjooye daneshgahe azad hastam va sobathaye shoma ro ham didam vali heyf ke too in doro zamoone be inchiza kasi delesh khosh nis vali az nazare man ma bayad baraye zohoor amade beshim va in amr mohaghagh nemishavad be joz zendegi kardan hamanande ememneman


dar payan omidvaram amsale shoma bishtar shenakhte shavand ta basirate ma bishtar gardad
دخترپارس
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
288
36
سلام
اونا از فرار مفتضحانه و شکستاشون فیلم حماسی می سازند(آرگو)
ما از پیروزی ها و حماسه هامون سرشکستگی به نمایش می ذاریم!(خانواده محترم)
به نظر من دوره اون تموم شده که ماهم بنشینیم تا افراد غیر مذهبی با ورود به سینما و ساخت فیلمهای ضد ارزش رشته فرهنگ این مملکت رو پنبه کنند!
اون دوستی که فرمودند فضای سینمای امروز جای بچه مذهبیا نیست یا شخص دیگه ای که در مورد اینه جادو شهید آوینی نوشته بود، به نظر من خیلی بدبین هستند.الآن بیشتر از چند ساله که... علما سفارش به ورود به عرصه هنر و سینما می کنند و ما از ترس مخالفین جلو نمیریم!...
مهربان...
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
84
276
سلام

آنچه از عبارت "اهیمت دارد" و "اهمیت ندارد" می‌فهمم:
وقتی می‌گویم موضوعی برایم اهمیت ندارد یعنی اعتبار و ارزشی برای آن قائل نیستم؛ مثلا اگر بگویم علامت استاندارد کالا برایم اهمیت ندارد یعنی به ویژگی‌هایی که این علامت برای کالاهای مورد تأییدش قائل است اعتقادی ندارم و آن را معتبر نمی‌دانم و موسسه استاندارد را دارای صلاحیت لازم برای این انتخاب نمی‌دانم. یا اگر می‌گویم علائم FDA یا CE برایم اهمیت دارد یعنی آن دارو یا ... که این علامت را دارد برایم معتبر و باارزش است.

در مورد اسکار: "اسکار برایم اهمیت ندارد" یعنی اسکار و انتخاب‌هایش برایم هیچ اعتبار و ارزشی ندارد و مجموعه اسکار را دارای صلاحیت‌های لازم برای انتخاب بهترین فیلم و... نمی‌دانم، بلکه اسکار را قطعه‌ای از مجموعه سیاست‌های دولت آمریکا می‌دانم و این "بت‌های زرد" و صاحبانش، هیچ اعتبار و اهمیتی برایم ندارند و برای دارندگانش هورا نمی‌کشم.
پاسخ ها
hafiz
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
سلام/ در این باره قبلا توضیح دادم. لینک:
http://shahab-moradi.ir/fa/message?id=105313

دقت بفرمایید سوال در مورد اصل اسکار است نه بازیچه های آن!
اما سوالم این است آیا من کوچکترین اظهار نظری در مورد فیلمی که ندیده بودم کردم؟! هشدار من در مورد جوگیری سراسری و عمومی در مقابل جایزه بی ارزش اسکار بود.
مهربان...
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
0
0
ادامه...

در این موضوع هیچ پارادوکسی ندارد!

در سوال این یادداشت، اشاره ای به فیلم جدایی و یا آرگو نشده، فقط در مورد اهمیت و اعتبار اسکار پرسیده شده است.
hesam52001
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
162
12
سلام
فکر میکنم باید دو جنبه را در مورد اسکار را جداگانه بررسی کرد.
یکی جنبه رسانه ای اسکار است که شامل تبلیغات قبل از مراسم و فرش قرمز و خودِ مراسم و .... است که هدفش در درجه اول کسب منافع مالی و همچنین تبلیغ نوعی از فرهنگ است. از این لحاظ ما حتی حق داریم از اسکار متنفر باشیم.
جنبه دیگر اهمیت اسکار بعنوان یک رقابت در سینما است. این جایزه پر سر و صدا ترین ( نه لزوما معتبرترین) جایزه در عالم سینماست. درست است که نگاه این جایزه عمدتا به تولیدات هالیوود است و به صنعت سینما نظر دارد و نه فقط هنر سینما ولی بهرحال هالیوود بخش مهمی از سینمای جهان است و نمیتوان آن را نادیده گرفت. ما میتونیم از این قضیه به نفع خودمون استفاده کنیم مثلا مجید مجیدی به دلیل شهرتی که از اسکار به دست آورده توانسته بهترین عوامل هالیوودی را برای ساخت فیلم محمد (ص) به ایران بیاورد.
23 ساله/کارشناسی/تهران/کلاس مجردها
خديجة
۰۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
174
30
خطاب به كاربر محترم مجتبي
اينكه شما بعد از حدود ١٣٠ ديدگاه مخالف با مراسم بي چون و چراي اسكار و يهويي انتخاب كردن فيلم ضد انقلاب و ضد ايراني آرگو ،ميايد و از جدايي نادر از سيمين حرف ميزنيد يك نگليجنس آشكاره.
دشمنان به مخالفت گرمند
واتش ما بدين نگردد سرد
فرشاد حبیبی
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
54
0
الحمد لله الذی جعل اعدائنا من الحمقا
سلام
برای من وخانواده ودوستانم ارزش های غربی ضد دین هیچ وقت نمی تواند ارزش باشد
یس
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
354
0
سلام بر فرزند روح الله
جایزه اسکار نه برای من و ایرانی ونه هنرمندان این ملت هیچ ارزشی نداشته و نخواد داشت.حتی برای کسی که میداند.
جایزه دادن به چنین فیلم هایی اصلا جای تعجب ندارد چرا که اسکار و هالیوود در خدمت صهیونیست قرار دارد و در جنگ فرهنگی و اسلام ستیزی پیشتاز است.این کار اینها به اسکار ختم نمیشود در نوبل و.... هم هست
اسکار دادن به اقای فرهادی خیلی هوشمندانه بود اول اسکار را به کشورمان شناساندند و حال این چنین ...
اقای فرهادی عزیز اگر در ان زمان بصیرت نداشتید حال چه شده حال بایستی غیرت ایرانی را نشان بدهی و جایزه اسکار را به نشانه اعتراض پس بدهی اینطور است که نامت همیشه در تاریخ میماند.

اللهم عجل لولیک الفرج

یاسین 23 ساله از خوی
م.س
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
210
30
چه اهمیتی دارد که آن سر دنیا یک عده خوش رقصی میکنند و دیگران برایشان کف میزنند؟؟؟ ...
22ساله/دانشجوی مهندسی نرم افزار/تهران
روزبهی
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
0
0
سلام استاد به نظر من خیلی چیزهای مهم تری در این دنیا برای فکر کردن هست تا اندیشیدن در مورد آدم هایی که انتهای آرزوهایشان دیده شدن است.
روزبهی/ فارغ التحصیل کاردانی نرم افزار / 23 ساله
سیادتی
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
378
42
سلام
امروز این فیلم در امیرکبیر اکران شد همراه با نقد اقای مستغاثی
اره به نظرم اهمیت داره اونا دارن رو ما دانشجوها کار می کنن با همین فیلما...
فردا
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
198
12
سلام براي من اسكار هيچ اهميتي نداره باجواب دادن به كامنتها چه زيبا قضيه را براي همه روشن ميكنيد البته در برنامه هفت هم، پارسال وامسال به سياسي بودن اين جايزه اشاره داشتند . ...
دخترپارس
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
96
318
سلام
در جواب کسانی که می گویند:" اگر اسکار برای شما بی اهمیت است ، چرا در مورد آن نظر می دهید و نظر خواهی می کنید ؟ "دوست داشتم بگم این موضوع دقیقا مثل اینه که زباله های توی خونه بی ارزش ترین اجسام هستند که ما در اولین فرصت از خانه خارجشون می کنیم اما قبل از خروج تفکیکشون می کنیم و حتی مواظبیم اجسام به درد خور داخل زباله ها از خانه خارج نشوند یعنی حتی برای آلوده ترین و بی ارزش ترین جسم داخل خانه اهمیت قائلیم و وقت می گذاریم چون باقی موندشون در خانه عواقب خیلی بدتری دارد که به پیشگیری نیاز دارند!
نمدانم اصلا لازم بود من جواب این آدمها رو بدهم یا حرف اضافی ای زدم!!!
پاسخ ها
hafiz
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
سلام/ دقت کنید اسکار مسابقه نیست! جهانی هم نیست! خودت بررسی کن و تحقیق و تامل کن.
مهسا سادات
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
0
0
سلام اصلآ برام اهمیت نداشته ونخواهد داشت،چراکه نه بخشی از هویت ملی من رو تشکیل میده ،نه بخشی از هویت دینی من رو پس بااین حساب برای من که موضوعی منتفیه!!!!!
زهرا1365
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
84
119
سلام.

تا پیش از صحبتهای کوتاه اما عمیق شما بله مهم بود. اما به طرز عجیبی از بعد اون ماجرا، دیگه خیر!

من اون گفتگو رو ندیده بودم و خبرهاشو می خوندم و نقل قول افراد رو در محافل می شنیدم. تعجب کردم و ناراحت هم شدم که چرا فردی مثل شما باید بحث!!! و جار و جنجال!!! سر سال تحویل راه بندازه. خودم دنبالش گشتم و از اینترنت فیلم اون گفتگو رو پیدا کردم. نتیجه ای که برای بار nاُم بهش رسیدم این بود: اگر حواسمون نباشه و غافل بشیم از خودمون، اون وقت هر چیزی رو که بخواهیم همون طور که دوست داریم می بینیم. من هر چی نگاه کردم ندیدم شما دلخوری ای ایجاد کنید، بحث و جدل کنید و غیره، فقط یه گپ و گفت بسیار موثر بود در حد چند جمله و لاغیر. پس اونها چطور چنین چیزی رو دیده بودند؟! براشون متاسفم و برای جهالتهای گذشته و حال خودم هم.

خودمون و شما و همه اونهایی که دوست دارند در مسیر حق باشند رو به خدا و امام زمانمون می سپارم.

فاطمه1986، 26 ساله، کارشناسی ارشد، (فعلا) قم
خديجة
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
245
21
با سلام خدمت شماي بزرگوار.
تفسير و تاويل ديدگاهم:كاربر محترم مجتبي اظهار داشتند كه نبايد درباره ي چيزي كه ميگوييد برايتان اهميت ندارد حرف بزنيد(مانند داستان كلاه پهلوي كه برخي گمان كردند وقتي مي گوييد چند وقتي است كه دنبالش نمي كنيد نبايد نقدش كنيد) ولي وقتي حرف از اهميت نداشتن به ميان مي آيد منظور اين است كه ارزشي برايش قائل نيستيد و از جايزه دادن يا ندادنش كه در هر دو صورت از سر دشمني ايست خوش حال يا ناراحت نمي شويد و نگليجنس:(negligence):بي دقتي و غفلتي هولناك در ديدگاه ايشان مشهود بود.مضاف بر آن اينكه در آن زمان بين ديدگاه ها اكثراً حرف درباره ي سياسي بودن اسكار و جايزه دادن به فيلم ضد ايراني ارگو بود كه ايشان آمده اند و از جدايي نادر از سيمين حرف زدند.
يا علي مدد و التماس دعا!


تهران/دانشجوي زبان انگليسي
9برادر
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
14
28
سلام استاد
راستش رابخواهید پارسال که آقای فرهادی این جایزه را گرفتند خیلی خوشحال شدم واحساس غرور کردم ونظر مثبتی داشتم وباهر نظر منفی در این باره مخالف سرسخت بودم بی آنکه دلیل ایشان را بدانم،چون فکر می کردم با این کار چهره ی خوب وجدیدی ازکشوراسلامی ام در اذهان عمومی شکل می گیرد وچه بسا تاثیر خوبی در تعاملات فرهنگی،اقتصادی کشور ما با دیگر کشور هایی که از مردم ایران (به غلط)تصویری ضد انسانی دارند،داشته باشد(چقدر کودکانه فکر می کردم)
استاد من نظر شما را دراین باره نشنیده ام و نمی دانم.
اما وقتی امسال از جایزه اسکار اطلاع یافتم به یکباره شوکه شدم،تمام تفکراتم در این زمینه بهم ریخت.خیلی سوال ها به ذهنم آم. انقدر تفاوت در دو جایزه در طی یکسال؟تفکراتم را مانند پازل در ذهنم مرتب کردم وبه یک نتیجه رسیدم:برایم مسجل شد که جایزه اسکارگرفتن بسیار بی ارزش است چون تفکرات بسیار پلید وشیطانی در پس آن نهفته است.بسیار خوسحالم که این موضوع را خودم فهمیدم بی انکه نظرات دیگران روی من اثر بگذارد...
نیاز 67
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
168
0
سلام
کسایی که اونقدر با گرفتن اسکار خوشحال شدن و به دیگرانی که خوشحال نشدن نگاه عاقل اندر سفیه داشتن خوبه که ببینن امسال جه فیلمی جایزه گرفت و بگن که آیا هنوز هم خوشحالن که ایران رو اونها دارن به دنیا معرفی می کنن؟؟
24 ساله.کارشناسی ارشد.15 اسفند.تهران
lost_diamond
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
42
112
سلام / برای من سوألی وجود دارد. به نظر شما جایزه ی امسال اسکار برای تمام دست اندر کاران فیلم به خصوص نویسنده و کارگردان مهم بوده؟ من اگه خودم یک کارگردان فیلم بودم که قصد دریافت اسکار را در شرایط کنونی‌ داشتم، بلاشک دست روی موضوعات سیاسی داغ روز آمریکا و منافعش میگذاشتم، اما برای من سوال اینکه خود سازندگان فیلم، جایزهٔ اسکار و شهرت را میخواهند؟ یا تحولات سیاسی و تأثیر روی دیدگاه‌ها برایشان مهم است؟
اگر غرض کسب شهرت است می‌توان ساختن فیلم‌های جنجال بر انگیز دیگر را هم توجیه کرد. به عنوان مثال فیلمی که یک آماتور ناچیز و حقیر در توهین به پیامبر اکرم (ص) ساخته بود که من هیچ توجیه سیاسی برای آن نمیتوانم پیدا کنم مگر این که قصدشان تنها به خشم آوردن مسلمانان باشد، که باز دلیل این را هم نمی‌فهمم، مگر اینکه قصد سنجیدن اتحاد مسلمین را داشته باشند. که باز هم گمان می‌کنم، نتیجه قابل حدس زدن بود.شما در این مورد چه فکر می‌کنید؟

ممنون
سحر.ص
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
266
0
سلام؛
متوجه نمیشم بعضی ها با چه منطقی جایزه ای که از ابتدا تا انتهاش دست آمریکاست؛ براشون اهمیت داره و ارزش تعریف شده!!
بنظرم عدم اهمیت این جایزه نه مستلزم شناخت زیاد و عمیقی از آمریکاست و نه حتی اسکار ووو
20ساله/ دانشجوی کارشناسی/ تهران
light.dawn@yahoo.com
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
378
7
سلام

قبلا عادی بود برام و مثبت.

بعد از صحبت شما در برنامه ی سال تحویل، برام سوال شد و الان برام بی اهمیت هست و منفی.

گفته ی شما در مورد اینکه هرچی آمریکا بپسنده شما نمی پسندید! اولش برام عجیب بود، یعنی حتی اگر چیز خوبی هم مورد پسند اون ها باشه باز شما نمی پسندید!؟ اما بعدش که به اتفاقات و ... دقت کردم ، برام یه سوال پیش اومد:
آیا تا به حال آمریکایی ها شده چیز خوبی رو برای ایرانی ها بپسندند؟

از اینکه در نگاه اول نسبت بهشون حسن ظن داشتم ناراحت شدم. نمی دونم چرا نسبت به چنین دشمنی که آشکارا دشمنی می کنه نگرش مثبتی داشتم.

الحمدلله صحبت شما در برنامه ی سال تحویل برای من دقتی پایدار به همراه داشت.
کارشناسی ارشد فیزیک نظری - تهران
sahba14
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
119
28
چطوری می شه بقیه ی کامنت ها را دید؟
هادی حبیبی
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
266
28
سلام

جشن اعطای این جوایز(جوایز اسکار) توسط سازمان امنیت داخلی آمریکا به عنوان رویداد ویژه امنیت ملی محسوب می‌شود.
منبع:سایت ویکی پدیا/صفحه اسکار/بخش مراسم

وودی آلن که در بخش بهترین فیلمنامهٔ اورجینال، با فیلم نیمه شب در پاریس برنده شده بود، در مراسم اسکار حاضر نشد. ...
حتی فردی همچون وودی آلن نیز به سیاسی کاری های این گردهمایی شیاطین اذعان کرده.
کاملاً واضح است که منافع دولت آمریکا در دشمنی با اسلام و بخصوص تشیع و نظام جمهوری اسلامی ایران است و سوال اینجاست که چرا باید منافع ملی دشمن ما(ایران اسلامی) برامون با ارزش باشه !؟
الهدی
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
0
0
سلام بر شما
اول باید از عنوانی که برای این مجسمه ی طلایی رنگ گذاشتید تشکر کنم. بت هایی که می پرستیم و گمان می کنیم آزاده ایم و بت پرستی زمانش دوران جاهلیت بوده.
دوم اینکه متاسفانه مقوله ی فیلم سازی در کشور ما، خصوصا اثرهای قابل تامل، بدست افراد خاص به اصطلاح روشن فکر افتاده که جز خودشان همه را غیر کارشناس ! و بی هنر! می دانند.
فیلم سازهای متعهد به فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی و ایرانی ما کم اند و کم کار.نتیجه اش می شود شلوغ کاری های بی جا و رفتارهایی که اتفاقا بیشتر به ضرر کشور و فرهنگ ماست.
اسکار[هالیوود] که تمام هنرش نشان دادن زنان برهنه و مردان لاابالی ست هم بهانه ای شد تا بعض افراد عقده ی دل باز کنند.اصل مطلب را عالی و بی کم و کاست شما در برنامه ی تحویل سال فرمودید .
حرف ما حرف امام عزیزمان است که هر وقت دیدید دشمن از شما راضی و خوشحال است بدانید اشتباه کرده اید.
از اسکار و تمام برنامه ی دشمن پسند بیزارم.خواه به فیلم مثلا ایرانی جایزه بدهد خواه به فیلم ضد ایرانی
33 ساله /کارشناسی علوم حدیث/طلبه حوزه علمیه از تهران
ن.زندیه
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
392
0
سلام.شاید بهتر بود می پرسیدید آیا اسکار برای شما "ارزش"دارد؟
اسکار برای من هیچ وقت ارزشی نداشته به دلایل مختلف.مهمترینش این است که اصلا جشنواره نیست وآمریکایی به همه چیز نگاه می کند اما اسکار برایم مهم است زیرا خیلی راحت هر فکری را که می خواهد به همه ی دنیا القا می کند آن هم تنها در عرض چند ساعت و با چند جمله .اسکار که در واقع همان آمریکاست مهم است.اگر کلا ندیده اش بگیریم همانی می شود که او دوست دارد.به جای کنار گذاشتنش با آن مقابله کنیم...
محمود113
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
0
0
بنام خدا
سلام و خدا قوت
البته متوجه صحبت شما شدم و کلا"نظر شما را در ارتباط با بی اهمیت بودن اسکار و هرآنچه مورد پسند امریکا باشد را می پسندم . ولی فکر می کنم هر آنچه که مورد اهمیت امریکا هست را از جمله اسکار باید رصد کنیم تا از همه جوانب، پازل امریکا که دشمن درجه یک ماست را زیر نظر داشته باشیم.
ربیعی
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
0
0
سلام حاج آقا.
میشه یه کم جلوتر از حال و بدیهیات صحبت کنیم؟ این که جایزه ی اسکار به روایتی باب طبع آمریکا تعلق میگیره مساله ی واضحیه.این که جشنواره ای سیاسی و به قول شما بزرگترین سالن مُد و به قول دوستان بی عدالته دُرُست...اما از خودمون سوال کنیم چرا اسکار باید انقدر مهم باشه،چرا انقدر انتخاباش با اهمیتن که یک میلیارد آدم برای تماشا کردنش لحظه شماری میکنن.حتی شمای روحانی هم احساس نیاز کردید که چیزی درباره اش بگید اگرچه به ذمّ.
من نظر خودم را دارم اما دوست دارم به روش خود شما سوال کنم که آیا نظرات و اعتقادات ما برای اداره کننده های اسکار اهمیت دارد؟!

سیدمهدی ربیعی.طلبه.(دوسه باری خصوصی پیش تون بودم...)
m_o_j_i
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
1071
91
سلام
حاج آقا ، بیشتر دیدگاه هارو خوندم ، تقریباً همه با نظر شما موافق هستن که به نظر عجیبه !
نظر مخاف رو هم میشنوید آیا ؟
چون تو صفحات اجتماعی خیلی راجع به این موضوع حرف زده شد و اتفاقاً خیلی ها هم طرفدارش هستن. کاش یکاری بکنین که همه با نظر های مختلف اینجا دور هم جمع بشن.
afshar
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
0
0
سلام آقای مرادی

یک کلمه «نه» مهم نیست
وحتی مجلسی هم که برای اسکار برگذار میکنن به پرستیژ یک ایرانی مسلمان وحداقل مسلمان نمیخوره
tala s
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
609
7
سلام.
قبل گرفتن اسکار فیلم جدایی نادر از سیمین شاید اول اون فیلمارو میدیدیم(البتته اصن این فیلم رو ندیدم ولی داوراشو.... ). ولی الان که هر فیلمی رو انونا روش دست بذارن علاقه ای به دیدنش ندارم.
بت زرد! تیتر جالبیه! وتفکر برانگیز
zeinab mohammadi
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
189
21
سلام استاد
برای کاربر محترم "saman"
این که عده ای "عضو" سایت یک روحانی و مبلغ دین باشند و آموزه ها و نظرات حاج آقا برایشان مهم باشد و درباره ی آن فکر کنند و به نتیجه برسند عجیب نیست.

خوب است بدانید این هم فکری و توافق محصول تفکر پویا و نقاد است، نه پذیرش صرف، و یا تقلب از عقیده و فکر دیگران؛ که شاید مهم ترین هدف استاد همین تفکر بوده و نتیجه اش شده این هم نظری که برای شما عجیب است.

و حاج آقا بارها اشاره کرده اند که بر مبنای توجه و پسند مخاطب صحبت نمی کنند به این معنا که نظرشان را شجاعانه و صریح و کامل بیان می‌ کنند؛ چنان که نظر ایشان درباره ی اسکار در برنامه ی تحویل سال ۹۱ مخالفت هایی به همراه داشت و استاد با علم به این مخالفت، نظرشان را کامل و صریح مطرح کردند.

شاید در همین صفحه هم اگر کامنت ها را با دقت بیشتری بخوانید "نظر مخالف" را هم ببینید وووو

28ساله؛ فوق لیسانس فیزیک؛ تهران، کلاس مجردها
شیرکوند
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
0
0
اسکار تریبون بروبچه های کاخ سفید و پنتاگونه واسه اینکه به همه دنیاشون بفهمونن که سلیقشون چیه !!
حالا اینکه آدمای دنیای اونا چرا دوستش دارن ، به نظر من اینه که جای دیگه ای ندارن که فیلماشون ( مخصوصا هالیوود) مورد بررسی حرفه ای قرار بگیره .

در مورد ایرانیا و آدمای جهان سومی هم علاقه نشون دادن و پیگیری اسکار به جهت حرفه ای نشون دادن خود و خودنمایی ( در اکثر موارد ) .
حسام زند
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
735
0
سلام.
وقتي معيار هاي انتخاب كسايي كه يك فيلم رو برگزيده ميكنن با معيارهاي ما
متضاد باشه ديگه دليلي براي اهميت اون وجود نداره.

والسلام.
گنجی
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
532
14
سلام
من اسکار برام مهمه. چون به سینما علاقه دارم. چون احساس میکنم جایی هست که فیلم های خوب دنیا با هم رقابت میکنند.
چون فیلم "جدایی" رو دوست دارم و وقتی میبینم در جشنواره ی فجر به "جرم" به جای "جدایی" جایزه بهترین فیلم رو میدن، دلم میخواد این فیلم تو سطح جهانی مورد توجه قرار بگیره.
من موافقم که اسکار سیاسی هستش. ولی خوب مگه جشنواره فجر خودمون سیاسی نیست؟! چه جوری اونها رو محکوم میکنیم و خودمون رو برنده اعلام میکنیم؟
ما اگر توانایی و عرضه داریم، بهتر نیست خودمون سطح جشنواره خودمون رو بالا ببریم تا به جای اسکار، این جشنواره فجر باشه تا برای همه ایرانی ها اهمیت داشته باشه؟
شما فقط برو تو ایام جشنواره سایت های سینمایی رو بخون. همه اش حرف توطئه. همه اش حرف ناداوری. همه اش حرف پارتی بازی و سیاسی بازی. حالا چی شده که ما خوبیم و همه بد اند؟!!!
بهتره به جای تخریب بقیه - حتی به حق - ابتدا اون الگویی که فکر میکنیم خوبه و با دین و مملکتمون سازگار هست رو پیاده کنیم. این یعنی همون "دعوت عملی".

21 ساله/ مهندسی کامپیوتر/ تهران
Salam.Ostad
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
0
0
سلام استاد
"گویی شیطان به دست استکبار جهانی, دارد تمام تلاشش را می کند تا با این گوساله سامری اش(بت زرد), صدای رسای این تنها کشور شیعه که نماد مقاومت و عدالت خواهی در جهان است را خاموش کند, اما خود را به خواب زده و نمی خواهد بداند که: إِذا جاءَ نَصْرُ اللهِ وَ الْفَتْحُ"
رنجر
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
14
14
سلام
کاملا با نظر شما موافقم حتی قبل از دونستن نظر شما!
ممنونم که اینقدر محکم و صریح در یک برنامه تلویزیونی پربیننده صحبت کردید.
اسکار، گلدن گلوپ و... کاملا به سینمای جهان جهت میده، درواقع میگن این شکلی فیلم بسازین تا به شما جایزه بدیم!
h.zn
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
336
14
سلام
اسكار براي من هيچ اهميتي نداره
به نظر من جایزه دادن به فیلمهایی مانند «آرگو» از سوی اسکار جای تعجب ندارد؛ آنها جشنواره ها و مراسم سینمایی خود را براساس سیاستهای خودشان اداره می کنند و همین سیاستها است که چیدمان آثار جشنواره هایی مثل کن، برلین و ونیز و مراسمی مثل اسکار و گلدن گلوب را شکل می دهد.
نجمه عصارزاده
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
364
21
سلام
جالبه کسایی که زمان دریافت اسکار توسط اصغر فرهادی این جایزه را بسیار ارزشمند میدونستند حالا با اعطای این جایزه به یک فیلم کاملن سیاسی ضدایرانی وفاقد ارزش هنری دچار سردر گمی شدند و به اشتباه خودشون در مورد بزرگ کردن بیش از حد اسکار پی بردند
آیا واقعن جشنواره ای که در آن یک فیلم کاملن سیاسی وبر پایه ی دروغ وفاقد ارزش هنری جایزه بهترین فیلم را دریافت میکنه ارزش هنری داره ؟؟؟یا گرفتن جایزه در این جشنواره افتخار محسوب میشه ؟؟آیا به عنوان یه ایرانی دریافت جایزه ای که به فیلمی تعلق گرفته که کاملن به ملت ایران توهین میکنه افتخار داره؟؟؟
zahra.a
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
385
28
سلام.
من تا پارسال اخبار اسکار را دنبال میکردم.و وقتی میخواستم فیلمی ببینم اول اونایی را انتخاب میکردم که جایزه گرفته بودن. امابعد از جایزه گرفتن فیلم جدایی دیگه برام بی اهمیت و بی ارزش شد، من به عنوان یه ایرانی خجالت کشیدم ازینکه فیلمی از طرف کشور من به اسکار فرستاده شده که فاقد ارزشهای ملی و دینی ماست. فیلمی که تمام تلاش آن این است که دشمنان مارا خرسند کند. خوشحالی ایرانیها بابت اسکار به فیلم جدایی، پوزخند آمریکاییها را از به ثمر رسیدن نقشه هاشون بدنبال داشت. جایزه گرفتن این فیلم باعث افتخار ما نبود فقط تلنگری به همه ما بود که بفهمبم دشمنان ما تا کجا برنامه ریزی کرده اند . متاسفم برای مسئولین سینمایی مان که خروس قندی آمریکایی هارا مایه افتخار خود میدانند،متاسفم برای کسانیکه این فیلم را بزرگ کردند.
(( از ماست که بر ماست ))
رزاقی
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
7
7
سلام استاد
...
جریان های صهیونیستی و فراماسونی همیشه به دنبال اغفال افکار عمویه حالا این اغفال به هر قیمتی که برای اونها باشه راضی به پرداخت هستند چون منفعت چند برابر نصیبشون میشه فرو ریختن شخصیت یک انسان و وابسته کردنش به جهت وسوی خاص خیلی خیلی گرانبهاست....
ماها که شیعه مولا علی (ع) هستیم خیلی باید مراقب شخصیت و افکارمون باشیم
یا علی...
fahime.sh
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
378
14
سلام
تا همین چند سالِ قبل به خود مراسم اسکار و برنده هاش توجهی نداشتم اما برای تعریف کردن از فیلم یا موسیقی مورد علاقه ام پیش دوستان اینکه برنده ی اسکار شده باشد پارامتر مهمی بود. اما الان 2،3 سالی هست که پیگیر این شدم که چه فیلم هایی اسکار گرفتن و با دیدن چن تایی از اونا به تدریج متوجه شدم که خیلی از این فیلم ها انقدر از نظر ارزشی و اخلاقی نا مناسب هیتند که دیگه نمی تونستم به جنبه ی هنریشون هم فکر کنم ، پس ارزش اسکار برام خیلی کمرنگ شد.
پارسال که جدایی رو دیدم انقدر فیلم تلخ و سیاهی به نظرم اومد که برعکس خیلی ها نه به نظرم هنرمندانه اومد و نه دلم میخواست دوباره ببینمش.
وقتی هم که برنده ی اسکار شد به نظرم عجیب میومد که چرا فیلمی که انقدر زندگی ما رو تاریک نشون میده باید برنده ی این جایزه بشه...
نظری که الان دارم اینه که اسکار حتما با سیاست و هدفمندی خاصی به فیلم هاداده میشه و ممکنه یه فیلم که از نظر من فیلم خوبیه برنده ی اسکار شده باشه، اما صرف اسکار گرفتن باعث ارزشمند بودن اون فیلم نمیشه.
آزادگی
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
210
0
سلام-به نظر من جایزه ی اسکار یا هر چیزی که بنیانگذارش کشورهای غربی باشه که صد در صد هم با فرهنگ جامعه ی ما بیگانه است،هیچ ارزشی نداره ولی متاسفانه یه عده از ما انقدر اعتماد به نفسمون کمه که اگه مثلا فلان کشور اروپایی یا آمریکایی که بازم از نظر خیلی ها تمام خوبی ها رو یک جا داره و مهد تمدن و بهترین هاست، کار مارو تو فلان زمینه تایید کرد سر به آسمون می سابیم و از خوشحالی پس می افتیم مگه اونا خودشون کی اند؟ما باید بریم خودمون و درست کنیم بایدعزت نفس داشته باشیم. باید خوب فکر کنیم ببینیم اون کشوری که در اصل دشمن ماست و توی تمام این تحریم ها و فشارها و جنگها دخالت مستقیم داره چرا باید بیاد به اثر هنری ما اسکار بده ؟ دقیقا چه نکته ای رو در نظر داشته؟امیدوارم که یه روزی برسه که ما خودمون و انقدر باور داشته باشیم که هیچ فریبی حتی از نوع اسکارش نتونه مارو از توانمندی ها و فرهنگ غنی خودمون بیگانه کنه!در پناه خدا....
navid22
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
301
14
سلام.
اسکار برای کسی که می خواهد یک فیلم خوب و هنری ( منظورم فن سینما است)ببیند اهمیت دارد.
فیلمهایی مثل rain man,brave heart,gladiator همه فیلمهای اخلاقی و عالی برنده اسکار هستند.
در این که هالیوود یک ابزار کاملا سیاسی و در خدمت منافع آمریکا است شکی وجود ندارد اما آمریکا وارث استعمار پیر (بریتانیا) است . و آنها به برنامه ریزی بلند مدت شهره هستند.و دادن اسکار به فیلمهایی که سیاست های آمریکا رو نقد می کنند مثل فیلم platoon(جوخه) و یا نامزد اسکار شدن بازیگری مثل تامیلی جونز برای بازی در فیلم کاملا ضد آمریکایی in the valley of elah برای عوام فریبی است .
ولی چیزی که در مورد فیلم جدایی نادر از سیمین من رو رنج میده مهاجرت از ایران و ... که دوستان گفتند نیست. حتی به نظرم فیلم قابل احترامی است چون بازی بازیگران فوق العاده است.
ادامه....
navid22
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
119
0
ادامه
وقتی آقای فرهادی بعد از تحویل گرفتن جایزه متنش رو می خوند اسپیلبرگ که میشه گفت مشهورترین کارگردان هالیووده با لبخند ترحم آمیزی ایشون رو نگاه میکرد و حتما پیش خودش میگفت ما تونستیم به این جهان سومی فرصت مطرح شدن بدیم تا از مردمش بگه....
ولی در کل این که اسکار رو فاقد ارزش هنری بدونیم کار درستی نیست چون این مستکبران کارشون رو خوب بلدند....
در مورد این که خیلی از ایرانیها به بردن اسکار آقای فرهادی افتخار می کنند چیز عجیبی نیست.به نظرم این افتخار از جنس افتخار به ایران باستان و ... است.چون ایرانی حدود 200 سال در دنیا تحقیر شده و طبیعیه که به هر نحوی که شده به دنبال راهی بگرده که به ایرانی بودن خودش افتخار کنه.!!!!
و گرنه نه ایران باستان که سرشار از ظلم و ستم به مردم طبقات پائین بوده جای افتخار داره و نه اسکار گرفتن فیلمی که توش یک ایرانی دلخواه عمو سام به تصویر کشیده میشه!!!!!
amin_h
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
0
0
سلام
بستگی دارد چه فیلمی و چه کسی اسکار بگیرد از جایزه گرفتن اصغر فرهادی خوشحال شدم
من جایزه اسکار رو دنبال میکنم و فیلم ها رو میبینم خیلی از جایزه ها مثل فیلم ارگو سفارشیست. کلا غربی ها در صنعت سینما از ما جلوتر هستند و عقاید و باورهاشون رو به صورت تدریجی و پنهان به ما میخورانند به صورت کاملا جذاب و حرفه ای.
وقتی ایران واقعه های تاریخی ، باورهای دینی و فرهنگی خود را جدی نمیگیرد و فیلم خوبی نمیسازند انها با تحریف این واقعه و باورها فیلم ها ی خوبی میسازنند
mani.tg
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
280
128
هر کدوم از فیلما اسکار بگیره تماشا نمیکنم :)) اهمیتش واسه من در اینه.
Aaram
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
112
0
سلام
وقتی جدایی نادر از سیمین اسکار گرفت، یاد استاد دانشگاه شریف افتادم که برای شرکت در کنفرانسی علمی به محض اینکه پاشو به آمریکا گذاشت دستگیر شد و خیلی ها مثل او بودند و سال ها طول کشید تا آزاد شدند. تا اینکه فیلم ضد ایرانی آرگو جایزه گرفت. برای خیلی از ما اسکار گرفتن یا نگرفتنش فرقی نمی کند چون ارزشی برای ضد ارزشهای اسکار قائل نیستیم. اما به هرحال سینما ابزاری است برای شکل دادن به افکار عمومی جهان. فیلم سازان ما هم مستقیم و غیر مستقیم دولتی و غیردولتی فیلم هایی ساختند برضد خودمان و رفتند و جایزه گرفتند.
سینمای ما برای نشان دادن خوبی ها و موفقیت ها، حتی فیلم فاخری برای مردم خودمان هم نساخته،آیا ما هیچ وقت ملت موفقی نبودیم آیا ویژگی های مثبتی نداریم؟ چه کسی اعتماد به نفس ملی ما را که همه دنیا هرسال با ساختن فیلمی آنرا تخریب می کند، تقویت خواهد کرد؟
زهره خ.
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
0
0
سلام،
جالب این جاست که امسال هم (سال 1392) فیلم «گذشته» ساخته ی کارگردان جدایی که تولید کشور فرانسه است، به عنوان نماینده ی ایران به اسکار فرستاده شد!
آیا هدف تنها جایزه گرفتن در این جشنواره است؟؟!!!
حتی اگر هدف از فرستادن فیلم به آکادمی اسکار، نمایش فرهنگ و هنر ایرانی باشد (که نیست)، آیا واقعا گزینه ی بهتری از یک فیلم تولید فرانسه و به زبان فرانسه موجود نبود؟؟؟!!! آن هم در حالی که پس از اسکار گرفتن فیلم آرگو این همه در رسانه های ایرانی از جمله صدا و سیمای کشورمان گفتند و شنیدیم و خواندیم (و البته باور داریم) که این جایزه جنبه ی سیاسی داشته و اصولا آکادمی اسکار با سیاست های کشور آمریکا بی ارتباط نیست.
از این نوع تصمیم گیری های مسوولین سینمای ایران (که تعدادشان متاسفانه کم هم نیست) بی نهایت متعجبم و صدایمان هم که اصولا به جایی نمی رسد.
22 ساله / کارشناسی نرم افزار / تهران
88/8/8
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
0
سلام حاج آقا .
مطلب 3 جمله ای شما ، 176 کامنت و 13 پاسختون رو خوندم .
خیلی دیره ، ولی نظرم رو مینویسم . مراسم اسکار برام مهم بود . البته مطرح شدن نام ایران توی جهان _از جمله توی این مراسم_ به نظرم بااهمیت میومد !
اما بعد از حرفاتون توی برنامه تحویل سال 90 گفتم : ما مطرح شدیم ولی به چه قیمتی ؟؟؟؟؟؟؟ وقتی اونها مدام ، مستقیم و غیرمستقیم دشمنیشون رو بروز میدن و حتی به مریضای ما رحم نمیکنن ، خدا میدونه پشت این جایزه شون چه خنجری دستشونه و بعضی از آدمای ساده مثل من متوجه نیستند !!!
کشوری که هواپیمای مسافربری رو با 290 نفر هموطن من _که 66 تاشون بچه بودن_ با موشک میزنه و بابت این کارش هم هیچوقت عذرخواهی نمیکنه و تازه به فرمانده ناوشون هم جایزه میده ، چطور روش میشه که به ما جایزه بده ؟ واقعا یه ایرانی از خانواده های اون 290 نفر خجالت نکشید وقتی که اون -به قول شما_ بت زرد رو میگرفت ؟
الآن فقط میتونم بگم : آقای فرهادی ! [b][b]گل به خودی زدی !!! ، ببین کی داره تشویقت میکنه !!![/b][/b]
حالا میدونم مطرح شدن خوبه ، ولی نه به هر قیمتی ووو
30 ساله / کارشناسی / تهران
بیسیم چی
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
144
0
سلام
امام رحمه الله علیه فرمودند هر وقت دشمنتون از شما خوشحال و راضی بود بدونید اشتباه کردید. و همه ی بچه مسجدی ها و هیئتی ها و غیر هیئتی ها می دونن آمریکای جهان خوار دشمن خونی ایرانیان بخصوص شیعیانه.
سوالم از کارگردان اینه:
آقای کارگردان چی کار کردی که اینقد آمریکا رو خوشحال کردی که بهش جایزه دادن؟؟؟؟؟
برام اهمیت نداره. برادر شهاب عزیز!
جوان ایرانی
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
450
0
با سلام و خسته نباشید
برای من اسکار اهمیت دارد
فیلمی که بیانگر دغدغه های مهم و ناهنجاری های جامعه باشد لایق اسکار است.
osamaneh
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
450
18
این که ما یه سوژه ی داریم فیلم می سازیم وفیلم ما در یه جشنواره نشون داده میشه خوبه
ولی این که فیلم ایرانی چه کسانی بهش امتیاز می دهند بر چه اساسی واین فیلم رقابت با چه فیلم هایی داره
چه هدفی پشت این تقدیر و تشکرها اسکار قرار داره خیلی مهمه
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ارسال نظر
ثبت نام دوره تازه کلاس مجردها ثبت نام دوره تازه کلاس مجردها
سلام با توجه به ظرفیت ثبت‌نام بسیار محدود دوره جدید یعنی دوره دوازدهم، چون تعداد قابل ملاحظه‌ای از اعضا دوره یازدهم هم به دوره بعد منتقل می شوند؛ برای این دوره جدید، افراد جدید صرفا از طریق لیست انتظار ثبت نام می شوند وبه تدریج مصاحبه و پذیرش می‌شوند و این روند ادامه دارد. تمامی این مراحل و کل کلاس مجردها رایگان بوده و هست....برای اطلاع بیشتر ادامه مطلب را بخوانید.
ادامه مطلب