ثبت نام دوره جدید کلاس مجردها ۱۴۰۳

ثبت نام دوره جدید کلاس مجردها ۱۴۰۳

کلاس مجردها را امروزه خیلی ها می شناسند اما برخی هم تصوری نادرست بر مبنای اسم کلاس، از آن دارند؛ به این معنا که تصور می‌کنند: «مجردهای آماده ی ازدواج یا به قول قدیمی‌ها جوانان دمِ بخت، با هر سن و سالی در کلاس مجردها شرکت می‌کنند تا همسر پیدا کنند!» خب این تصور غلط است و با واقعیتِ کلاس مجردها تفاوت بسیاری دارد. پس به ورودی های جدید دانشگاه توصیه می کنم این فرصت را دریابند؛ به تعبیری کلاس مجردها یک تریبون آزاد یا کرسی آزاد اندیشی است و یک مجال برای شنیدن و تأمل کردن است و فرصتی برای رشد و تربیت اجتماعی با نگاه دینی و فرهنگی است و ...
ادامه مطلب
۱۹۳۰۳
بازدید
چهارشنبه , ۲۴ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۰:۰۰
منتشر شده در: برنامه ها » تلویزیون

 لینک دانلود این برنامه در مورد ولنتاین 

دوشنبه 86/11/29، شبکه دو، مردم ایران سلام، ساعت8:00 صبح

لطفا در انتهای کامنت های تان تاریخ، محل سکونت و سن و تحصیلات  خود را درج بفرمایید. ۹۰/۱۱/۲۸

 

1386/11/29 شبکه دو
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۳
الهام ف
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۵:۱۳
0
0
سلام
طبق فرمایش شما نه تنها آغوش برای فرهنگ غربی بازه بلکه متاسفانه امروزه داشتن فرهنگ غربی و بر طبق اون عمل کردن به جور کلاس و پرستیژ محسوب میشه
امسال هم متاسفانه انبوهی از پیام ها بود که به گوشی ها سرازیر شد
ولی با بی پاسخ گذاشتن این پیام ها و بی اعتنا بودن من و امثال من این مشکل حل نمیشه و باید طبق صحبتهای شما مشکل تربیت و محبت در خانواده حل بشه
28 بهمن90 - تهران
19 ساله - دانشجوی کارشناسی مهندسی پلیمر
حسنا جوانفرد
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۶:۳۰
81
21
سلام
فکر میکردم چون مربوط میشه به ۴ سال پیش برام تکراری باشه اما خیلی خوب بود و تا آخرشو دیدم و فکر میکنم تا حالا کسی مثل شما تو رسانه در مورد ولنتاین صحبت نکرده باشه در کل صحبتها و نوشته های شما در من تاثیر دیگه ای داره .
۲۳ ساله کارشناس علوم سیاسی
۲۸ بهمن تهران
عين به توان دو
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۸:۳۲
0
0
سلام. با وجود مراسم هاي ملي - مذهبي در كشور و فرهنگ و دينمان، دليلي ندارد كه سراغ مراسم هاي بيگانه و بي هويت برويم.

روز ولنتاين قشنگتر است يا روز ازدواج اميرالمومنين با حضرت زهرا (سلام الله عليهم)؟!

آن جشن هاي بي معنا و واهي زيباتر است يا اعياد ملي خودمان؟!

اگر نسبت به فرهنگ خودمان بي تفاوت باشيم، قطعا فرهنگ بيگانه در ما رسوخ كرده و به ما تحميل خواهد شد.

28/بهمن/90 - 25 ساله - طلبه - قم مقدس
mohsenpn
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۸:۵۷
18
3
بسم الله؛

سلام؛


1) تمام صحبتهاتون رو می‌تونید در برنامه هفته آینده پارک ملت تکرار بفرمایید؛ با این تفاوت که هنگام تشریح مفهوم "آغوش باز" باید دستهاتون رو خیلی بیشتر باز بکنید تا با شرایط فعلی تطابق داشته باشه!!!

2) فکر می‌کنم صحبتهاتون کاملا گویا بود. هر کدوم از ما باید به قدر سهم خودمون در حفظ و پاسداری از ارزشهای فرهنگ ملی و اسلامی‌مون مشارکت داشته باشیم و قبل از ترویج هر فرهنگ و رسم جدید، نسبت به اصالت و حقیقت و کیفیت اون رویداد مطمئن بشیم و اگر با ما تناسب داشت با دقت از اون فرهنگ استفاده کنیم و اگر هم نداشت با منطق و دلیل اون رو رد کنیم.

در پناه حق

28 بهمن 1390؛ تهران؛ 25 ساله؛ لیسانس فناوری اطلاعات؛
92837
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۰:۲۸
0
0
به نظر من تمام این حرفهای که زده شده بود بی مورد بود چون اصلا مشکلات جوانان این چیرها نیست مشکلات از چیز دیگه است خود شما که اینقدر تحصیل کرده اید باید بهتر بدونید اینجا ایران است ((ایران))ایرانی که یک تاریخ 3749 ساله دارد و این همه جشنهای با شکوهی دارد فقط از ان یک عید نوروز مونده تازه این را هم میخواستن بر دارن چرا میخواستن بر دارن معلوم نیست اگه صدا سیما بیاد جشنهای مختلف و با شکوهی که ایران دارد را تبلیغ کند دیکر این اتفاقات نمی افتد خود ایران هم ولنتین دارد که معروف است به جشن اسفندگان که مردان به همسران خود هدیه میدهند ولی متاسفانه مملکت ما دیگر دارد تاریخ 4000 ساله خود را به گور میبردما دیگرهیچ جشن ایرانی نداریم. ما تفریح نداریییییییییییم
28 بهمن.تهران.22.مهندسی عمران
مریم**
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۰:۵۹
0
0
سلام

بحث ،بسیار خوب و نیاز جامعه بود. فقط به

نظرم این مطالب و ریشه ی ولنتاین و اینکه

از کجا و چه جوری اومده، باید در تلویزیون

و در برنامه های خوب و پر بیننده و جوون

پسند مطرح بشه...شاید کمرنگ کردن مناسبت

های این چنینی در ذهن جوونا ، نیازمند

چندین سال تلاش و برنامه سازی در سینما و

تلویزیون باشه...ظاهرا این موثرتربن راه میتونه باشه.

19ساله/دانشجوی ترم دوم مهندسی صنایع پلیمر/28 بهمن 1390/ پایتخت
fatemeh nikfard
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۱:۲۵
24
4
سلام آقای مرادی
متاسفانه این مسئله توی مدارس مخصوصا مقطع دبیرستان بسیار رایج است و دانش آموزان کادوهایی را که در روز ولنتاین گرفته اند حتی به دبیران خود هم نشان میدهند و خیلی راحت درمورد شخصی که به آنها کادو داده است صحبت میکنند درحالی که خانوادهای مذهبی و امثال شما این روز را رد میکنید و ما در مدرسه با چنین افراد و معلمانی مواجه هستیم.خدا عاقبت ما نسل [b]هفتادی ها[/b] را به خیر کند که انقدر دچار دوگانگی ارزشی هستیم.
یزد-17-دبیرستان*
90/11/28
NF1390
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۳:۱۰
32
20
با سلام و وقت بخیر.مطلب را دوبار با دقت خواندم.مطلب خوبی بود،مفید بود،اطلاعات خوبی در مورد ولنتاین و اسپندگان دادین،ولی خیلی وارد جزییات نشده بودین،یعنی بحث تا حدودی کلی بود و به جزییات خود ولنتاین و اینکه اساسا چرا گرامی داشت این روز و تبریک گفتن حتی برای همسران قابل قبول نیست؟
با تشکر فراوان
"در پناه حق عزتمند باشید"
نگار یکی از بندگان خدا.
۹۰/۱۱/28 . شهرری . 19ساله . دانشجوی مهندسی صنایع
آ.ک
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۳:۵۴
0
0
سلام.بسیار مفید بود.ممنون. ...
28بهمن90/تهران/22/دانشجو
مجتبی سرخیل
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۰:۰۹
0
0
به نام خدا
سلام
فرارسیدن سالروز قیام مردم تبریز بر ایرانیان مبارک
29 بهمن ماه90
مرکزی،،،ساوه
ترم 6کارشناسی کامپیوتر
ترم 1 کارشناسی حقوق
گلپر
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۰۴
0
0
با سلام
متأسفانه امروزه نوع انسانها عقلشان در چشمشان است.ظاهربین اند و بدون تفکر و توجه کردن به عقبه مسائل به آن ورود پیدا می کنند.بدون داشتن توجیه عقلی ,اخلاقی و دینی و فرهنگی.صرف اینکه :همه انجام می دهند فلان شخص معروف هم انجام می دهد,همه جا تبلیغ می شود پس خوب است و مورد قبول است.
ملاک انتخاب خود را عقلانیت و معرفت قرار نمی دهند,خدا و مذهب که جای خود دارند.احساسات, جوزدگی ,تقلید کورکورانه و نیاز به داشتن پرستیژ و ژستهای روشن فکرانه و متجدد مآبانه در نظر سایرین ,معیار های جایگزین این جور آدمهاست.
غفلت والدین و خانواده و متولیان فرهنگی هم زمینه ساز هستند.
جوادی مهندس کامپیوتر,اصفهان 29/11/90
zolfaghary
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۰۳
0
0
سلام
به نظر من مناسبتها اصلا دردی از کسسی دوا نمی کند حالا چه ولنتاین باشد چه روز پدر و چه روز مادر .
مسئولان به جای مبارزه با اسم مناسبتها و ارائه دادن جایگزین(که البته من تا به حال جز از شما نشنیده بودماین اسمها را)باید به دنبال ریشه یابی برای مشکلات باشند و من این حرف محمد که 5 منفی هم گرفته را قبول دارم و نمیدانم فقط در ایران این مسئله هست یا نه و لی در کشور من برای جوانان هیچ تفریحی نیست .
29 بهمن -تهران-20 ساله-دانشجوی کارشناسی کلام اسلامی
masi keloo
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۲۰
68
92
سلام
تقریبا با بیشتر حرفاتون موافقم! من خودم با ولنتاین مخالفم اما به نظرم داشتن چنین مناسبتهایی تو این فضای شلوغی و کار جامعه که همه درگیر کارهای خودشونن مسایلی مثل عشق از یاد خیلیهامون رفته! خوبه که باشه البته اگه از فرهنگ غنی ایرانیمون سرچشمه گرفته باشه!
گاهی خوبه دوست داشتن و بهم یاداوری کنیم حالا فرقی نداره که این دوست داشتن بین مادر و فرزند باشه یا دو تا دوست قدیمی یا همکلاسی یا کودک همسایه!!!!
29 بهمن 90 تهران
24ساله کارشناس میکروبیولوژی
رایحه
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۸:۰۶
116
24
سلام
مطالبی که فرمودین بسیار منطقی بود و هیچ دلیلی برای رد کردن آن وجود نداره چون ولنتاین هم از لحاظ اسلام و هم از لحاظ فرهنگ ایرانی منسوخ است.

2012-02-18 18:06
maryam_h
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۸:۳۸
112
8
بسم رب الشهدا

سلام استاد!

1-بحث مفیدی که انگار باید مثل1آنتی بیوتیک بهمن هرسال تجویز بشه!انشالله هرچه زودتر خبر رهایی جامعه از این مرض رو بشنویم!

2-دوستان اشاره ای داشتن به سایر جشن ها ومراسمات ملی-میهنی و... وجایگزینی اونها.پس این وسط تکلیف اصالت عقل چی میشه؟شخصی دیگه 1جای دیگه با1خط مشی مذهبی-فرهنگی دیگه از1ملت دیگه و...!!!دلیلی هم واسه پافشاری بر بودن این به ظاهر جشن و عید باقی میمونه؟(ولو به هردلیلی که بیشتر از روی عناد به نظر میرسه تا از روی عقل)

3-خدا برکتی دوچندان روزی عقل ما قرار بدهند انشالله!

29بهمن1390
تهران
20ساله
ترم 4ریاضیات و کاربردها
سید عباس
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۰:۱۶
336
32
ولنتاین یک سنت ایرانی نیست 29 بهمن روز سپندار مذگان بر شما گرامی باد
سحر8919
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۰:۲۸
0
0
حرفهاتون خیلی به دلم نشست.تا حالا غرور ایرانی بودنم اجازه نمیداد که این روز رو به کسی تبریک بگم و عکس العمل جوون های اطرافم در رابطه با این روز همیشه برام عجیب بوده!
ولی نمیدونم چرا هیچ وقت اینجور مشکلات تو کشور ما حل نمیشه.خیلی ها اومدن گفتن که ایرانی ها آغوششون در برابر فرهنگ بیگانه بازه و براشون مرغ همسایه غازه و از این قبیل انتقادها! ولی چرا واقعا هیچ اتفاقی نمیفته؟ چرا فرهنگ ایرانی و اسلامی و عرق دینی و ملی ما جوون ها روز به روز کمرنگ تر میشه؟ میدونم که شما مرد عمل هستید ولی حرف زدن و انتقاد کردن خیلی راحت تر از راه حل منطقی و کاربردی ارائه دادنه.
[۳۰بهمن۹۰]
a28.k
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۰:۵۷
188
24
سلام استاد.
من حرف شما را کاملا قبول دارم اما من به عنوان یک خواهر چگونه میتوانم امثال برادرم را در مورد ولنتاین قانع کنم.در آن روز برایم کادو آوردو من چاره ای جز گرفتن ان نداشتم.نمیدانم کارم درست بود یا نه.ایکاش شما بار دیگر در موردش صحبت کنید ولی در باب طرز برخورد خانواد ها که چگونه با این موضوع مخافت کنند.
30 بهمن 1390.تهران.25ساله.کارشناس
بهشتي
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۵:۲۰
148
20
سلام
البته من اين برنامه رو سال 87 ديده بود،
بحث بسيار کامل و جامعي بود و ديد من رو نسبت به اين مسئله عوض کرد . تا اون موقع فکر ميکردم هر چيزي که بتونه ادمها رو به هم نزديک کنه خوبه و بعد از ديدن اون برنامه متوجه شدم که بايد براي هر چيزي فکر کرد که از کجا اومده و هدف واقعي اون چيه ؟ با اون به چي قراره برسيم و براي هر چيزي مثل نزديک شدن ادمها به همديگه حتما راههاي خوب و منطقي زيادي وجود داره که بايد از اونها استفاده کرد.
[آخر بهمن۹۰]
aboli_s
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۰۰:۰۱
148
72
وقتی ما روزی مثل سالروز ازدواج امام علی و حضرت فاطمه رو داریم اخه ولنتاین چرا؟دلیلش هم کم توجهی مسئولان و عدم شناسوندن این فرهنگه ناب به جواناس
[بدون درج تاریخ و ... البته شاید بدون گوش کردن فایل مصاحبه]
مهسا سادات
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۱:۳۵
80
8
سلام استاد
بااینکه از همون اول از پدیده ی ولنتاین خوشم نمیومدواونو فقط یک تهاجم فرهنگی می دونستم ولی بازم هرسال نزدیکای 14 فوریه که میشه میشینم بادقت این گفتگوتون رو گوش میکنم وهرسال یه مطلب جدیدی از لابه لای صحبتتاتون یادمیگیرم
ممنون که هستین..
22ساله،دانشجو علوم تربیتی
1اسفند90،اصفهان
aboli_s
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۱:۵۸
72
28
ببخشید.تاریخ یادم رفت.فایل مصاحبه رو هم گوش کردم اقای مرادی.بازم ببخشید
90/12/01 گرگان/24 ساله/کارشناسی کامپیوتر
نازنين محيا
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۸:۳۴
32
16
سلام استاد

من اين فايلتونو يك سال پيش ديدم: بسيار عالي تاريخچه ي اين روز رو گفتين چون من توي يك روزنامه ي فوق العاده زرد چيز ديگه اي خونده بودم و خيلي قشنگ تر هم بحث قبول فرهنگهارو ارائه دادين.

صادقانه بگم استاد من ولنتاين رو خيلي دوست داشتم به مردم تو خيابون هم وقتي كادو و شكلات براي هم ميگرفتن حسوديم ميشد و باحسرت نگاه ميكردم حتي يكبارم تو اين روز براي مامانم كادو خريدم، اما بعد از ديدن برنامه ي شما براي خودمو طرز فكرم تاسف خوردم و اين روز برام بيشتر شبيه يك توهين شد.

البته نقش رسانه تو اين زمينه بسيار ضعيفه و به جاي حل مشكل،‌صورت مساله رو پاك كرده.
خدا شما روحانيون محترم و اندك رو از ما نگيره كه واقعا مثل دژبان ها از مرزهاي فرهنگي ما محافظت مي كنيد .

يكم اسفند 90 تهران
dolniya
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۱۳:۲۱
180
8
در مورد ولنتاین چیزی است که غرب به جوانان ایرانی یاد داده و ما روزهای زیباتری مثل تولد حضرت معصومه و... داریم که میتوانیم به یکدیگر پیام تبریک بفرستیم
با تشکرdolniya
[تاریخ: ۲اسفند۹۰]
سبز قبا
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۱۷:۳۶
68
0
سلام
-تمام فرمايشاتتان راجع به روز ولنتاين خيلي خوب و جامع هست، اما نكته اي كه خيلي توجهم را جلب كرد،مضمونش اين هست كه:
"اگرمشكل ما با نامگذاري روزها به اين عناوين حل مي شد، خب بياييم اصلا شش ماه سال را روز "عشق" نام گذاري كنيم، در حالي كه ريشه مشكلات را در جاهاي ديگري از جمله در"مسائل تربيتي" موجود درخانه و مدرسه مي توان يافت".
2 اسفند90، تهران،24ساله، دانشجوي سال آخر كارشناسي
rara
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۱۹:۲۴
88
48
سلام
خیلی خوب بودولی متاسفانه به این موضوعات تو رسانه خیلی کم پرداخته میشه.در موضوعات این چنینی که آموزش بایداز مدرسه و کودکی شروع بشه، به نظرم افراد صاحب نظری مثل شمامیتونن با ارایه برنامه های کاربردی به مسئولان و یا حتی ارایه از طریق رسانه به مدیران مدارس و ... موثر باشند.
2 اسفند 90، تبریز،24 ساله،فوق لیسانس
سبز قبا
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۲۱:۴۶
88
24
*در ادامه مطلب عين سخنان حاج آقا را براي حفظ اعتبار كلامشان مي آورم:
-(بچه اي در بيست ويك سال شايد ده بار باباشو نديده؛
-آيا فكر مي كنيد مشكل اين پدر و فرزند با[رواج یا رسمیت دادن به یک] مناسبت حل مي شه؟
-يا اينكه آقا ما بياييم بگيم: اصلا هفته عشق، نه ، اصلا ماه عشق، بييايم اسم مثلا ماه دي را بگذاريم ماه عشق، ماه فروردين را بگذاريم عشق، 6 ماه از سال را بگوييم مثلا عشق، مشكل ما با اين حرفها حل مي شود؟
-يا مشكل[های عاطفی عشقی خانواده ها و جوانان] ما با [b]تربيت[/b] حل مي شه؟
-روزهاي [b]پيش دبستاني و ابتدائي[/b] كه خيلي مهم است، بچه بايد وفاداري ياد بگيرد؛
-اگر وفاداري، مردانگي ياد نگيرد، اگر هرروز ما روز عشق و عشق ورزي و مهر ومهرورزي باشد، واقعا زندگي هامون باز همين مشكلات را دارد...)
/12/290، تهران، 24ساله، دانشجوي سال آخر كارشناسي.
راضیه خانم
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۰:۵۲
144
36
سلام به دوستان عزیزم.
سالهاست که فکر می کنیم "خارجی بودن" و "کلمات مثلا انگلیسی به کار بردن" و "مثل خارجی ها رفتار کردن"یک ارزش بزرگ است.این شاید فقط یک دلیل بیشتر نداشته باشد: تهی شدن جامعه و افرادش از درون!! اگر فقط اندکی از بزرگی نیاکانمان خبر داشتیم اینک نه اینقدر از قافله ی دنیا عقب مانده بودیم نه خارجی بودن برایمان به یک ارزش تبدیل شده بود.
دیدم دوستانم به جایگزین های ایرانی و اسلامیه ولنتاین اشاره کرده اند حیفم آمد از جشن ایران باستان با نام "سپندار مزدگان" یا "اسفندگان" حرفی به میان نیاوریم.دوستانم!شما تا چه حد با این جشن آشنایید؟؟ می دانید بهترین جایگزین ولنتاین است؟؟
سالها دل طلب جام جم از ما می کرد
وانچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد!
دختر 23 ساله دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی رشته ی زبان و ادبیات فارسی
[۳اسفند۹۰]
z.1360zj
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۱:۱۲
0
0
سلام استاد
با صحبتهاتون کاملا موافقم متاسفانه روز ولنتاین داره بیش از پیش بین جوانها وشاید مردم جا باز میکنه و خیلی ها بی تفادت از کنار این مساله عبور میکنن به ظاهر ساده می یاد ولی به نظرم خطرات زیادی داره که اکثرا غافلیم از اون این آیین به ظاهر زیبا و فریبنده فرهنگی رو با خود یدک میکشه که هیچ وجه تشابهی با فرهنگ ایرانی اسلامی ما نداره امیدوارم همه به فکر بیفتیم و برای حذف آن کاری کنیم و منتظر دیگران نباشیم
30 ساله تهران
90/12/03
تهران
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۲:۰۰
0
0
باسلام ادب باید محبت وهدیه دادن به جوانها اموزش داد وبه انها عشق ورزیدن را اموخت تاگرایش به غرب پیدا نکند
eshia
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۵۶
40
12
با سلام تا اونجایی که من متوجه شدم چون گهگاه فیلم خارجی می بینم و همچنین چون زبان انگلیسی را در حد مناسبی بلدم ناخوداگاه با فرهنگشان هم آشنا هستم احساس می کنم ولنتاین روزی و نامی برای ایجاد روابط یا محکم تر کردن روابط دختر و پسر قبل ازدواج می باشد. واضح است منافات مفهومی با اعتقادات ما دارد.
اگه واقعا زوج های جوان روزی می خواهند که به هم هدیه دهند و روزی را بیشتر با هم باشند روز ازدواج حضرت امیر(ع)با حضرت صدیقه طاهره(س) و یا پیامبر اکرم(ص)با حضرت خدیجه(س)که پدران و ماردان معنوی ما هستند مناسب تر است.
و یا لااقل اتفاقی ملی انتخاب شود. در کل این فرهنگ مناسب نیست چون هنوز جوانان اطلاعات مناسبی ندارند. مانند اینکه بنده مشاهده می کنم دوستان تی-شرت هایی می پوشند که متن روی آنها با مذهب و دین و حتی با وجود خدا منافات دارد ولی دوستان یا دقت نمی کنند یا انگلیسی بلد نیستند و فقط استفاده می کنند و با همین لباس اعمال هم انجام می دهند تنها واژه در این موارد ناآشنایی با مفهوم این موارد است.
ببخشید زیاد شد!
22 ساله-دانشجو برق-دامغان-90.12.03

[ای کاش گفتگو را می شنیدید!]
النجم213
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۸:۳۶
140
20
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
موشکافی زیبایی در مورد این مناسبت و مناسبتی که به طور انفعالی جای اون ازش صحبت میشه صورت گرفت
در ذیل این بحث مورد جالب تر بحث پیرامون عدم آگاهی نسبت به عشق؛وفاداری و... بود که نشون دهنده عدم اموزش در مدرسه و گاها خانواده هاست
خواهشا تو کلاس مجردها راجع به این مسائل صحبت کنید چرا که حتی دختر خانوم ها هم در صحبت با دوستان و محارمشون خبری از ادبیات محبت آمبز نیست!
با تشکر
3اسفند1390؛تهران؛23ساله؛کارشناسی علوم قرآن و حدیث
nstaheri
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۰:۰۵
0
0
به نام خدا
با سلام
شخصا هیچ وقت به ولنتاین اعتقاد نداشتم. ولی حرفاتون توی این برنامه واقعا روم تاثیر گذاشت. هم حرفاتون در سال 86 و هم پارک ملت.
ما مردم ایران باید به دو چیز پایبند باشیم: دستورات دین اسلام و توصیه ی معصومینمان و فرهنگ ایرانی . و به نظر من، باید از ورود بسیاری از موارد از جمله ولنتاین و مشابه آن به فرهنگمان جلوگیری کنیم.
از خدا براتون سلامتی آرزومندم.
[۳ اسفند۹۰]
فردا
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۱:۳۲
40
20
سلام مبحث ولنتاين خوب بود قبلا هم ديده بودم به نظرم بقيه هم بايد تلاش كنند ،همانطور كه شما هم اشاره داشتيد ما مناسبتهاي ديگري هم داريم مثل روز پدر روز مادر روز دختر روز ازدواج كه بعضا تولد ائمه وامامان ما هست كه متاسفانه به نظر من اونجوري كه بايد وشايد با شكوه بر گزار نميشه .
3/12/90 ،ليسانس حقوق،ازشيراز
noorolhoda
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۲:۴۳
56
12
سلام حاج آقا. یک نکته اینکه ما در کشور ایرلند جنوبی زندگی می کنیم. جالبه بدانید که اینجا از ولنتاین خبری نیست. فقط خیلی خیلی محدود برخی از مغازه های شکلات فروشی بسته های شکلات ولنتاین را می آورند. دقیقا همان مطلبی که جناب دکتر صادق طباطبایی در مورد آلمان فرمودند اینجا نیز صدق می کند.
جالب اینکه روز ولنتاین بنده سفری به مادرید اسپانیا داشتم آنجا هم وضع به همین منوال بود.
[2012-02-23]
noorolhoda
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۲:۴۴
80
4
در مورد کامنتم فراموش کردم اطلاعات خواسته شده ار بنویسم
30 ساله- کارشناسی الهیات
ghasemi_5
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۱۱:۴۰
28
180
با سلام
متاسفانه مقوله عشق و دوست داشتن آنقدر از تعالی و قداست افتاده که اینطور با آن در جامعه برخورد میشه.
عشق واقعا مقدسه اما نه این عشقهای سخیف.واقعا به حال جوونها افسوس میخورم که چرا به دنبال این مسایل میرن.دین ما غنی است از عشق ودوست داشتن آن هم از نوع حقیقی.باید دین را به جوونها عرضه کرد حتما فطرتهای پاک میپذیرن.
28ساله دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ-قم
[۴ اسفند۹۰]
سپیدار
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۲۰:۲۲
16
0
متاسفانه این موضوع خیلی رایج شده حتی بین افراد مذهبی هم مرسوم شده.باید با فرهنگ سازی غربزدگی هایی همچون ولنتاین حل بشه.
4 اسفند90 iR
24 ساله.کارشناس ارشد.
ماه من
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۲۲:۳۶
24
0
سلام و وقت بخیر
آقا شهاب مگه همین آغوش باز فرهنگی نبود که صمیمانه اسلام عزیزو پذیرفت؟!
محمد ؛22 ساله؛ ترم 8 برق,بیرجند،
امروزم اول ربیع الثانی ؛
یا علی
هیوا
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۱۶:۳۳
48
8
سلام
من از خیلی قبل تر این مسئله سئوالی بود در ذهنم که چرا برای من ایرانی ولنتاین؟؟ و مهم تر از اون چرا برای من مسلمان؟؟ ولنتاین مشمول کدامیک از شعائر دینم میشود تااینکه سخنرانی شمامهر تاییدی بر این دغدغه زد.
اما: حاج آقا درسته که مشکلات بزرگ زندگی ها با مثلا ولنتاین برگزار کردن حل نمیشه ولی داشتن یه تاریخ و روزی به عنوان روز عشق، میتونه یه بهونه ای برای یادآوری دوست داشتن و حضور کسانی باشه که در زندگی ما مهم هستند ، نه اینکه تولید عشق کنه بلکه مثله یک تلنگرمیماند که روزمرگی باعث نشه عزیزم را به فراموشی بسپارم.. مثله تاریخ تولد، سالگرد ازدواج وو.. به نطر من تعیین یه تاریخ با این محتوا خوبه اما به قول شما یه تاریخ ایرانی اسلامی!!
2_ چرا فرهنگ ما تا این حد بازه ؟؟ مشکل از کجاست؟؟ آیا فقط "من" ها مقصریم ؟؟آیا از قدیم این گونه بوده یا مشکل عصر فعلیه ؟؟
5اسفند90_قائمشهر_کارشناسی مدیریت_26 ساله
بتسا
۱۳۹۰-۱۲-۰۶ ۲۲:۱۲
40
0
سلام
ممنون از صحبتهاي شما و حساسيت تون نسبت به اين مساله!
خيلي كم به اين موضوع ,ريشه يابي اش و آسيب زا بودنش پرداخته شده..
اومدم سرچ كنم مقاله اي چيزي در اين مورد پيدا كنم...ديدم عمو فيلترچي كلا كلمه ولنتاين رو فيلتر كرده!!!!!!
خسته نباشن الان ديگه با اين حركت اين مساله رو كامل حل كردن..!دست مريزاد
6 اسفند.تهران.ليسانس.33 ساله
mohamad_de
۱۳۹۰-۱۲-۰۶ ۲۳:۱۲
72
4
سلام
انگار این آغوش باز فرهنگی داره یه تیشه میشه به ریشه عقاید ملت.به قول خودتون مامشکل مناسبت نداریم که سریع یه عده ای جشن اسفندگان رو علم کردند که به خیال اینکه یک مناسبت ملی داشته باشیم.ای کاش اونایی که قدرت اجرایی دارند یه مقدار ازمشورتهای امثال شما استفاده میکردند.
ترم آخر کارشناسی معدن-بیرجند
amirrubik
۱۳۹۰-۱۲-۰۷ ۱۳:۲۷
104
16
سلام.
[u][i][b]نمی دونم شما هم احساس کردید یا نه![/b][/i][/u]
چند وقت میشه که جوونای ایرانی دارن برمی گردن به همون ایرون خودمون! خود من یکی دو هفته در اتمسفر کشورهای خارجی نفس کشیدم و همش از خارجیها تعریف می کردم و می خواستم برم برا تحصیل و زندگی اونجا. ولی تو این یک ساله دیدگاهم نسبت به اونا 180 درجه عوض شده. خارجی ها در ظاهر تمیز و با فرهنگ هستن، اینا میگم چون دو هفته با یه خونواده ی خارجی زندگی کردم! و تقریبا تمام کارای روزمره اونها را دیدم.از حیوونای خونگی گرفته تا دوست دختر-دوست پسر بودناشون! واقعا بی فرهنگن، فقظ ادعای مدرن بودن دارن و هیچ. البته خصلت های خوب هم زیاد دارن،مثل خوشرو بودن،رعایت حقوق متقابل شهروندی و... ولی برای یه بچه شیعه واقعا زشته که اینا را سرمشق و الگو قرار بده!
در مورد ولنتاین هم بگم که ایرونی ها انقدر با محبت هستند که نیازی به داشتن چنین روزی ندارند. عشق ایرانی یعنی هر روز عشق ورزی نه ادا دراوردن های غربی!
به امید داشتن ایرانی با فرهنگ تمام ایرانی. یا حق
7 اسفند 90
19 ساله-پشت کنکوری-اصفهان
محمد هادی
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۲۰:۲۹
72
20
سلام حاج آقا
صحبت هاتون عالی بود. به نکته قابل تاملی اشاره فرمودید چرا عاقوش [آغوش] فرهنگ ما باز هست برای پذیرفتن خیلی از این تهاجمات غلط؟
کاش فرصتی بود در این مورد بحث میشد
9اسفند 90، تهران؛ کلاس مجرده ها
hadi85
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۲۱:۱۳
0
0
hadi85 از ایران
سلام؛ خدا قوت
به نظر من متاسفانه بعضی ازما مسلمانان الگو و مامن شناور داریم!!
یعنی اینکه وقتی زمان گرفتن حاجت و حل مشکله فورا از خدا و ائمه معصومین کمک می طلبیم ولی موقعی که بحث الگو گرفتن و رعایت شرع است رویمان به سمت دیگری است؛چرا باید از حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س)در موقع گرفتاری یاد بکنیم ولی برای ابراز محبت از ..... الگو ودرس بگیریم
26 ساله-دانشجوی فوق لیسانس
حدیث آسمان
۱۳۹۱-۰۹-۲۲ ۱۰:۵۶
984
6
سلام علیکم

وقت بخیر
با خوشحالی اومدم این برنامه رو دانلود کنم و اطلاعاتی کسب کنم برای بحث و گفتگو با شاگردهام. اما متاسفانه لینک دانلود خرابه.
کاش دانلود تمام برنامه هاتون رو میذاشتید حاج آقا.

24 ساله_ کارشناسی ارشد_ مازندران
دبیری
۱۳۹۱-۱۱-۲۶ ۱۷:۴۰
48
186
سلام حاج آقا
مثل همیشه از صحبت هاتون خیلی استفاده کردم
حاج آقا شما یک راه حل خیلی عالی که جزو آموزه های کلاس بسیار پربار "مجردها" بود را ارائه دادید ( البته نه برای موضوع ولنتاین ) و آن هم حقیر شمردن رسوم نادرست بود
اینکه جامعه ریشه های فرهنگی این جشن ها را بداند و مردم بفهمند که این رسوم برگرفته از فرهنگ غربی می باشد بستر را برای مبارزه فراهم می کند
امسال با دوستانم از این موج استفاده کردیم که جشن گرفتن ولنتاین کار غربتی هاست و باعث شرمندگی است به طوریکه بسیاری از دوستان ( دوستان جنس موافق یعنی دختر خانم ها ) از دادنِ هدیه هایشان به یکدیگر منصرف شدند و وحشت این را داشتند که بی فرهنگ و غربتی خطاب شوند
zahra_n
۱۳۹۱-۱۱-۲۷ ۱۴:۵۸
234
6
سلام حاج آقا ، ممنون كه مجددا اين لينك رو در صفحه اصلى قرار داديد.
نكاتى از اين برنامه :
١) سؤال : چرا آغوش فرهنگ ما آنقدر باز است و چرا به بچه هايمان مقاومت نسبت به اين فرهنگ را نشان نميدهيم؟

٢) ولنتاين :
- الگويى غير اسلامى و سنت غير ايرانى است.
- مقابل يك الگوى مترقى براى يك انتخاب عاقلانه و ازدواج عاشقانه است.
- اين مناسبت آميخته با تجارت شده است و اين خود يك شيوه ترويج براى آن بوده است.

٣) اسفندگان :
- در آيين زرتشت روز احترام به زمين و بارورى آن بوده است
- زمين را مؤنث ميدانند و به اين جهت زن را المان زمين ميدانند در صورتيكه اسلام زمين را
يكى از نمادهاى زن ميداند " نساؤكم حرث لكم..." آيه ٢٢٣ سوره بقره
- اين مناسبتى در تمدن ايرانى ما بوده و صرف احترام به همسر بوده است.
توضيح : دليل آوردن اسفندگان در كنار ولنتاين به اين دليل است كه برخى آن را در مقابله با ولنتاين مطرح كردند.
...
91/11/27 - تهران - 20 ساله - كارشناسى رياضيات و كاربردها
zahra_n
۱۳۹۱-۱۱-۲۷ ۱۴:۵۹
228
6
ادامه :
٤) ما بايد از مجموع داشته هاى فرهنگيمان و با توجه به اين سير فرهنگى، فرهنگمان را ترميم كنيم و بر اساس آن اگر ميخواهيم مناسبتى داشته باشيم اما آيا واقعا نياز اصلى ما مناسبت است؟ و آيا نياز واقعى انتخاب همسر و زندگى عاشقانه با اين مناسبت ها حل ميشود؟

٥) بچه هاى ما بايد وفادارى ،فداكارى، احترام، محبت و معيار داشتن و ملاك مند بودن را ياد بگيرند و اگر هر روز ما روز عشق و عشق ورزى باشد باز هم از نقش اين آموزش كاسته نميشود

91/11/27 - تهران - 20 سأله - كارشناسى رياضيات و كاربردها
دختر ایران زمین
۱۳۹۱-۱۱-۲۹ ۲۱:۳۳
0
0
سلام
با اینکه این ویدئو مربوط به 4-5 سال پیش بود ولی همچنان مفید و جذابه .(دو بار با دقت نگاه کردم)
بنظرم 1-واقعا این یک تهاجم فرهنگی ِ و حتی جنگ نرم ،از اول بهمن ماه ذهن این جوونا درگیرِ که چی هدیه بخرن و یا حدس بزنن چی هدیه میگیرن!
2- فرد باید درون محیط خانواده از نظر روحی و عاطفی تامین شه و وقتی نمیشه،از دیگران محبت رو گدایی میکنه و به بهانه های مختلف هدیه میخره و در واقع باج میده که بمون و تنهایی هام رو پر کن
3-و از طرفی وقتی یک بچه ی 10-11 ساله مدام از مادر و پدرش میشنوه که مثلا فلان چیز خارجیشو بخریم یا فلانی ماشینشون "خارجی ِ " این بچه هم هرچقدر بزرگتر میشه سعی میکنه در حد توانش "خارجی" شه از لباس پوشیدن گرفته تا همین ولنتاین و رفتار های ای چنینی.

ادامه دارد ....
دختر ایران زمین
۱۳۹۱-۱۱-۲۹ ۲۱:۳۴
582
78
ادامه ...
4-وبزرگترین مشکل ما جوونا اینه که همیشه نداشته های خودمون رو باداشته های دیگران مقایسه میکنیم(اونا ولنتاین دارن ما نداریم)ولی ما اعیاد بزرگ تری داریم
5-با احترام به حرف شما که فرمودید ما روی مناسبت تاکید نداریم ولی بنظرم بهترین روز هدیه دادن و هدیه گرفتن همان عید بزرگ غدیر است که البته روایت هم شده که ثواب دارد.
22ساله/کارشناسی کامپیوتر/مشهد
alaee
۱۳۹۱-۱۲-۱۲ ۰۹:۳۰
282
66
سلام

ماهمیشه تو فرهنگ سازی عقب هستیم ،خیلی راحت چه روزی
از فرهنگ غرب می یاد توفرهنگ ما جا می گیره پررنگ می شه و پذیرفته می شه
ولی وقتی خودمون یه روزیا هر مناسبت درستی رو باید پررنگ کنیم
سخت این اتفاق می افته ؟
شاید علتش اینه که اونا فرهنگشون تو یه کاغذ کادوی جذاب قرار می دن که خیلی راحت پذیرفته بشه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: