ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها

ثبت نام دوره دهم کلاس مجردها

تاریخ ثبت‌نام «کلاس مجردها» برای دوره دهم؛ از لحظه انتشار این مطلب در وب‌سایتم تاساعت ۲۴ روز میلاد امام حسن مجتبی سلام الله علیه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۱است...«کلاس مجردها» بیش از آن که یک کلاس آموزشی باشد یک کلاس تربیتی است. تمرینی است برای تفکر خلّاق و نقّاد...
ادامه مطلب
يکشنبه , ۰۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۵۸
منتشر شده در: انعکاس » خبر
حجت الاسلام شهاب مرادی در دوازدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی "آیینه خانه" با تبیین بررسی بعضی تعابیر از مفهوم "منتظِر" گفت: برخی از تعالیم عرفانی اگر به اشتباه توضیح داده شود، نتیجه‎اش ناامیدی است، در این صورت، ما راه را اشتباه رفته‎ایم. متأسفانه مردم از بعضی مطالبی که در رسانه‎ها، منابر و یا از سوی اهالی ذوق گفته می‎شود برداشت نادرستی می‎کنند و این طور نتیجه می‎گیرند که "ما شیعه بدی هستیم".

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام شهاب مرادی در تبیین این موضوع که گاهی در رسانهها، منابر و یا از سوی بعضی افراد، این جمله عنوان میشود که "ما کاری انجام نمیدهیم که نشان دهد منتظر امام زمان(عج) هستیم"، گفت: طرح این گونه سخنان، دو آسیب جدی به برداشت توده مردم میرساند: آسیب اول، ایجاد "بحران هویت" است که من شیعه نیستم، مسلمان نیستم و منتظر نیستم، این احساس گناه به هویت ما آسیب میرساند. و آسیب دوم، ایجاد "ناامیدی" است، ناامیدی از کاستی عمل؛ اینکه کاری برای امام زمان(عج) انجام ندادهام.

»این دو آسیب یعنی "بحران هویت" و "ناامیدی" مانند یک زنجیره به هم تابیده میشوند و دیگر هیچ چیز باقی نمیگذارند.»

نفس اعتقاد صحیح به امام زمان(عج)، "ارزش" است

مرادی با ذکر مثال از فردی که در دهه اخیر متولد شده است اما می گوید من در غیبت امام زمان(عج) مقصرم(!)، افزود: «اگر بعضی از تعالیم عرفانی، اشتباه توضیح داده شود و نتیجهاش ناامیدی باشد، در این صورت، ما راه را اشتباه رفتهایم.» متأسفانه مردم از بعضی مطالبی که در رسانهها، منابر و یا از سوی اهالی ذوق گفته میشود برداشت نادرستی میکنند و این طور نتیجه میگیرند که "ما شیعه بدی هستیم". مخاطب باید این سخنان را در ذهن خود تعدیل کند.

مرادی تأکید کرد: مردم دو دسته اند؛ دسته اول به وجود مبارک امام زمان(عج) اعتقاد دارند که او همنام رسول خدا(ص) و هم کنیه رسول خدا(ص) است، ما او را به نام مبارک "مهدی" میشناسیم، فرزند امام حسن عسگری(ع) است، او زنده است، از محل سکونت ایشان خبر نداریم، به امر و حکمت الهی در غیبت به سر میبرد و یک روز حتماً قیام میکند و جهان را پر از عدل و داد میکند، حکومت ایشان پایان زندگی بشر نیست و ... . و دسته دوم کسانی هستند که اصلاً به موعود اعتقاد ندارند که این دسته شامل افراد منکر خدا و ادیان نیز میشوند.

حال سوال این است آیا این دو گروه مانند هم و برابر هستند که بگویند "ما هیچکدام منتظر نیستیم؟"

این معلم اخلاق افزود: لازم است این نکته را درک کنیم که نفس اعتقاد صحیح ما به امام زمان(عج)، "ارزش" است. این هویت که من شیعهای هستم که به دوازده امام که آخرین آنها مهدی فاطمه، خاتم الاوصیا، حجة بن الحسن(عج) است اعتقاد دارم، یک "دارایی و سرمایه" است که اگر هیچ انکار قلبی، نگرانی و ترسی از آمدن ایشان نداشه باشیم، بلکه آمدنشان را حیات بشر و بهار زندگی بدانیم، ما یک انسان "منتظر" هستیم که باید قدر این شناختمان را بدانیم.

امام خمینی، الگوی شیعه منتظر

مرادی گفت: حال این فرد مجموعه تکالیفی هم دارد که باید انجام دهد. اعتقاد صفر و صدی منشأ اضطراب، وسواس و ناامیدی است. در بعضی منابر تازیانه سرزنش بر سر فرد میزنند در حالی که او نمیداند وظیفهاش چیست؟ شما اسبی را در نظر بگیرید که در میدان مسابقه است و تازیانه ای هم میخورد و اسبی را هم در نظر بگیرید که در اصطبل بسته شده و به او تازیانه میزنند! کجا برود؟ درست است که ما به تازیانه موعظه نیاز داریم اما ابتدا باید مسیر را نشان داد، نسخه را ارائه کرد، بعد تازیانه زد. نسخه خوب، امام خمینی(ره) است که فرمود انقلاب کنید، کار کنید و تلاش کنید زندگیتان را اصلاح کنید.

نماد امام زمان(عج) پرچم جمهوری اسلامی است نه جمکران

وی افزود: «بررسی کنیم در موضوع انتظار چقدر نیاز به دعا خواندن و جمکران رفتن داریم و چقدر نیاز به تغییر و تحول درونی داریم؟» چقدر باید به اصلاح خلقیات و شخصیتمان توجه کنیم؟ «نماد امام زمان(عج) جمکران نیست، پرچم جمهوری اسلامی است.» پرچم، شهید، امام، جوشش و خروش نماد مهدویت هستند.

به کسی که یک گوشه مینشیند و میگوید این یعنی "انتظار"، نگوییم تو "منتظر" نیستی، بلکه بگوییم این اعتقادت به امام زمان(عج)، حیات او، غیبت او و ظهور او درست است اما تکالیفی هم در مقابل او داری، این که دعا کنی، صدقه بدهی، محبت کنی، علاقه داشته باشی و «مهمترین وظیفهدر قبال انتظار این است که مراقب اعتقاداتمان باشیم، مراقب دینداریمان باشیم، به یکدیگر رسیدگی و محبت کنیم، تعاون و مهربانی داشته باشیم» حالا اگر در هر کدام از اینها کم گذاشتیم مانند کودکان کل آن را زیر سوال نبریم.

در پایان این بحث حجت الاسلام مرادی گفت: این که در بعضی منابر گفته میشود امیرالمومنین(ع) شیعه این چنینی نمیخواهد! یا میگویند خدا چنین بنده ای را نمیخواهد! مگر شما سخنگوی خدا یا امام هستید؟ اگر خدا این بندههای گناهکارش را نمیخواست موسی را نمیفرستاد که ناز فرعون را بکشد، تا امثال آنها هم توبه کنند و بازگردند، که البته آنها اگر لجبازی کنند و با این لجبازی از دنیا بروند گرفتار عذاب هستند.

منبع خبر

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ZahraJafari
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۰۹:۳۱
0
0
سلام
روزنامه همشهری امروز(دوشنبه 10 تیر 92) هم چندخطی از سخنان اون برنامه رو با عنوان"نسخه حقیقی انتظار" تو صفحه سیاست نوشته

[url]http://www.hamshahrilinks.org/Doclib/Hamshahri/index.html[/url]
آرزوی توفیق برای همه اونایی که برای شناسوندن چهره واقعی دین و دینداری تلاش می کنند
التماس دعا
ف.طلائی
۱۳۹۲-۰۴-۱۲ ۰۸:۴۵
968
80
سلام
واقعا با صحبت های شما اولا ارامش می گیریم و بعد امیدوار .
این نوع نگاه به مسائل و باورهای دینی باعث می شه هر بار هم که لغزش و انحرافی داشته ایم ، دوباره شروع کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: