ثبت نام دوره تازه کلاس مجردها

ثبت نام دوره تازه کلاس مجردها

سلام با توجه به ظرفیت ثبت‌نام بسیار محدود دوره جدید یعنی دوره دوازدهم، چون تعداد قابل ملاحظه‌ای از اعضا دوره یازدهم هم به دوره بعد منتقل می شوند؛ برای این دوره جدید، افراد جدید صرفا از طریق لیست انتظار ثبت نام می شوند وبه تدریج مصاحبه و پذیرش می‌شوند و این روند ادامه دارد. تمامی این مراحل و کل کلاس مجردها رایگان بوده و هست....برای اطلاع بیشتر ادامه مطلب را بخوانید.
ادامه مطلب
پنجشنبه , ۳۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۸
منتشر شده در: یادداشت ها » این روزها ...
و در برخی موارد از جهاتی تشبیه صورت گرفته است. مثلا گفته اند: راه رفتن زهرای مرضیه ع شبیه راه رفتن پدرش رسول خدا ص بوده و یا درباب مقایسه حسنین ع در شباهت به رسول خدا ص، گفته اند؛ چهره زیبای امام مجتبی ع شبیه چهره نورانی رسول خدا ص بوده و قامت و پیکر رعنای امام حسین ع شبیه قامت و جسم مبارک رسول خدا ص و برخی مقایسه ها و بیان شباهت ها از لحاظ شأن و جایگاه و یا خُلق و خوی و... بوده مانند شباهت امام مجتبی به رسول الله از جهت سیادت و هیبت و شباهت امام حسین به رسول الله از جهت شجاعت و سخاوت. و یا تشبیه و تمثیل زینب کبری به ام المومنین خدیجه کبری ع از لحاظ شأن و شخصیت و توصیه رسول خدا به رعایت احترام زینب کبری علیها سلام. که نقل شده حضرت امیر خواستگاری اشعث بن قیس را به دلیل همین مشابهت به خدیجه کبری با تندی رد کردند (یعنی فضیلت زینب کبری)

احادیث بسیاری در باب مشابهت شخصیت های ممتاز اسلام به رسول خدا ص و سایر اولیاء و انبیاء الهی نقل شده و برخی از آنها بسیار شهرت دارند. بیان این شباهت های خَلقی و خُلقی به منظور اظهار فخر و مباهات بود و فضیلت محسوب می شود.و دانستن این تشبیه و تمثیل ها در افزایش معرفت ما نسبت به اهل بیت ع موثر است. مانند تمثیل جایگاه حضرت امیر سلام الله علیه به جناب هارون.

در برخی روایات شباهت فراگیر است و مقیّد نیست. مانند بیان شباهت تامّ و تمام جناب علی اکبر علیه السلام به رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم است که از سیدالشهداء ع در تمام مقاتل نقل شده است. (...اشبه الناس خَلقاً و خُلقاً و مَنطقاً)

و در برخی موارد از جهاتی تشبیه صورت گرفته است. مثلا گفته اند: راه رفتن زهرای مرضیه ع شبیه راه رفتن پدرش رسول خدا ص بوده و یا درباب مقایسه حسنین ع در شباهت به رسول خدا ص، گفته اند؛ چهره زیبای امام مجتبی ع شبیه چهره نورانی رسول خدا ص بوده و قامت و پیکر رعنای امام حسین ع شبیه قامت و جسم مبارک رسول خدا ص و برخی مقایسه ها و بیان شباهت ها از لحاظ شأن و جایگاه و یا خُلق و خوی و... بوده مانند شباهت امام مجتبی به رسول الله از جهت سیادت و هیبت و شباهت امام حسین به رسول الله از جهت شجاعت و سخاوت. و یا تشبیه و تمثیل زینب کبری به ام المومنین خدیجه کبری ع از لحاظ شأن و شخصیت و توصیه رسول خدا به رعایت احترام زینب کبری علیها سلام. که نقل شده حضرت امیر خواستگاری اشعث بن قیس را به دلیل همین مشابهت به خدیجه کبری با تندی رد کردند (یعنی فضیلت زینب کبری)

در مورد شباهت ها سخن بسیار است و مجال کم؛ بسیاری به رسول خدا صلوات الله علیه و آله شبیه بودند از جهات مختلف اما شبیه ترین آنها و شبیه تر از همه ی مردم به ایشان حضرت علی اکبر سلام الله علیه بود. و شبیه ترین مردم به فاطمه اطهر سلام الله علیها فرزندش امام حسین است و جالب است بدانید شبیه ترین مردم به ام المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها، کسی جز امام حسن مجتبی نیست و این سخن امام مجتبی ع است:

کانَ الحسینُ بنُ علیٍّ، أشبَهَ الناسِ بِفاطمةَ و کُنتُ أنا أشبَهَ الناسِ بِخدیجةَ الکُبری (سلام الله علیهم اجمعین)

امام حسن مجتبی علیه السلام:

حسین بن علی علیهما السلام شبیه ترین مردم به فاطمه علیهاسلام است و من شبیه ترین مردم به خدیجه کبری علیها سلام هستم.

 

این حدیث را ابن شهر آشوب در کتابش از محمد بن حنفیه  و ایشان از برادر بزرگوارش امام حسن مجتبی علیه السلام نقل کرده است. المناقب لابن شهر آشوب

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
فاطمه طاها
۱۳۹۱-۱۰-۰۱ ۰۹:۴۱
122
0
درکتابی خوانده بودم درروز عاشورا وقتی حضرت علی اکبر به میدان آمد،سپاهیان دشمن بسیار ترسیدندو با دیدن علی اکبر فغان از سپاه دشمن بلند شد " والله این رسول الله است! این پیامبرخاتم است" هول در دل ابن سعد افتاد: "اینجاکجاو پیامبر؟! عقلتان کجا رفته مردم؟!" دیگری با صدای لرزان گفت: پس کیست آنکه در میدان ظهور کرده؟من پیامبر را به چشم دیده ام.هم اوست برقله شباب و جوانی" و دیگری گفت: کشانده ای ما را به جنگ پیامبر؟!
(کتاب پدر،عشق و پسر از سید مهدی شجاعی)
حسنا جوانفرد
۱۳۹۱-۱۰-۰۱ ۱۳:۳۷
326
6
يا اَبا مُحَمَّدٍ يا حَسَنَ بْنَ عَلِي اَيُّهَا الْمُجْتَبى يَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ يا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ يا سَيِّدَنا وَمَوْلينا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَىْ حاجاتِنا يا وَجيهاً عِنْدَ اللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّهِ.
بحق محمد و آله الطیبین الطاهرین
مهسا عروجی
۱۳۹۱-۱۰-۰۱ ۱۴:۲۹
356
0
سلام استاد

من فکر میکنم امام حسن مجتبی (ع) به حضرت خدیجه (س) شباهت دیگه ایم دارن و اون اینکه حضرت هم مانند حضرت خدیجه (س) که تمام ثروتشون رو در راه اعتلای دین اسلام هزینه کردن امام هم 3 بار تمام زندگیشون رو برای کمک به مردم خرج کردن.حتی گیوه های پاهاشون رو هم به فرد پابرهنه ای بخشیدن.

انشاالله خداوند ماروهم در کمک به دین خداوند یاری بده و ذره ای از این بزرگواری و بخشش ائمه معصومین رو نصیب ماهم بکند.الهی آمین

استاد دیشب با وجود وقت اندک برای صحبت در امام زاده علی اکبر(ع) چیذر خیلی استفاده کردیم و دلتنگیمون برای کلاس و استفاده از صحبتای شیرینتون بیشتر شد.

19 ساله/دانشجوی دبیری ادبیات/تهرانپارس

.
مهسا عروجی
۱۳۹۱-۱۰-۰۱ ۱۴:۳۸
409
6
سلام استاد

من فکر میکنم امام حسن مجتبی(ع) به حضرت خدیجه(س) شباهت دیگه ای هم دارند و اون اینکه امام هم مانند ام المومنین(س) که تمام ثروتشون رو در راه اعتلای اسلام هزینه کردن 3 بار ثروتشون برای کمک به مردم بخشیدند.حتی کفش هاشون رو هم در راه به فرد پابرهنه ای بخشیدند.

انشالله ماهم بتونیم برای کمک به اسلام قدمی برداریم و بخشی از بزرگواری ایشان هم نصیب ما بشه.

دیشب هم استاد باوجود وقت کمی برای دعا داشتید اما در حد همون چند جمله ای هم که در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر گفتید استفاده کردیم و دلتنگیمون برای کلاس و استفاده از صحبتاتون بیشتر شد.
مه بي تاب
۱۳۹۱-۱۰-۰۱ ۱۵:۲۴
271
0
سلام
مطلب خيلي خوبي يود .... ممنون

شهادت امام حسن مجتبي (ع) بر شما تسليت باد
راضیه تهرانی
۱۳۹۱-۱۰-۰۱ ۱۶:۱۶
258
12
سلام پدر مهربانم:

خیلی حدیث جالبی است: شباهت یک مرد به یک زن.
تا حالا نشنیده بودم که مادربزگ شبیه نوه پسرشان باشند.

به نظرم خیلی تامل بر انگبز است!

انشاالله خدا کمکمان کند هم حضرت خدیجه سلام الله علیها و هم امام حسن مجتبی علیه السلام امام کریممان را بهتر بشناسیم.امین

باتشکر
التماس دعا

23ساله/کارشناس زیست شناسی /1 دی 91/شمیرانات
چهارشنبه
۱۳۹۱-۱۰-۰۱ ۱۸:۳۵
288
0
سلام
چه دلم ضعف رفت...
آخِــــی... میشه ما هم ببینیمشون...
فکر کنم, از ذوق قلبم پاره بشه.
السلام علیکم یا اهل بیت النبوة.
مجتبیِ
۱۳۹۱-۱۰-۰۱ ۱۹:۱۹
378
0
سلام حاج آقا
دیشب خیلی دنبال جایی میگشتم که برای 7 صفر برنامه ای باشه، که برم.ولی متاسفانه پیدا نکردم. از کامنت دوم اینجور به نظر میاد که توی امام زاده علی اکبر چیذر برنامه ای بوده.ای کاش با خبر می شدم و میتونستم بیام اونجا.اتفاقا سایتتون رو هم مرتب چک می کردم که شاید جایی برنامه داشته باشید.
مثل اینکه درباره شباهت امام حسن با حضرت خدیجه توی اون مجلس صحبت کردین.ممنون میشم اگه افرادی که از این جلسه استفاده کردن، درباره وجه شباهت امام به مادرمون، بقیه رو هم بی نصیب نذارن.
21 ساله/کارشناسی برق/تهران
ستوده.133
۱۳۹۱-۱۰-۰۱ ۲۰:۳۲
36
12
سلام
حاج آقا من کمی گیج شدم!
فرمودید شباهت‌ها برای مباهات است و فضیلت. (مثلا برای حضرت علی اکبر فضیلت است که شبیه رسول خدا (ص) بودند)
اما در این مورد، آیا امام حسن (ع) باید مباهات کنند که شبیه حضرت خدیجه (س) هستند؟ و این شباهت برای ایشان فضیلت است؟ در حالی که مقام امام حسن مجتبی (ع) بالاتر از حضرت خدیجه (س) بوده است چون امام بوده‌اند و معصوم.
نورا91ع
۱۳۹۱-۱۰-۰۱ ۲۰:۳۳
252
12
سلام
از 7صفر غربت امام حسن (ع)را می توان فهمید امام حسن نیز مثل حضرت خدیجه غریب هستن و کمتر راجع بهشون صحبت میشه ... می گفت چون تولد شاه عباس 7 صفر بوده و می خواسته مراسم بگیرد ونمی خواسته حساسیتی در بر داشته باشه شهادت امام حسن (ع) را به 28 انداخته البته بنده نمی دانم این حرف چقدر صحت دارد و اگر داشته چرا تا به حال کاری انجام نشده
talaeian
۱۳۹۱-۱۰-۰۱ ۲۱:۱۴
30
0
باسلام و خداقوت
حدیث زیبا و در عین حال تأمل برانگیزی بود.تا حالا نشنیده بودم و اصلا نمیدونستم چنین شباهتی بوده. کاش درباره این شباهت بیشتر برامون توضیح بدین.
ف.طلائی
۱۳۹۱-۱۰-۰۲ ۰۷:۲۶
264
0
سلام
امسال شب 7 صفر خونه ی یکی از دوستای قدیمی دوران دبیرستان دور هم جمع بودیم و زیارت عاشورا خوندیم . خدا ی مهربون رو برای داشتن شما استاد بزرگوارم و دوستام شکر می کنم.
موفق و سلامت باشید
فائزه آزاده
۱۳۹۱-۱۰-۰۲ ۱۲:۲۱
0
0
سلام /من هم جایی مطالب بسیار جالبی در باب شباهتهای اهل بیت
خواندم که در مورد شباهت حضرت خدیجه و امام حسن مجتبی آورده بود:
همه مورخان اتفاق نظر دارند كه حضرت خديجه زيباترين دوشيزه حجاز بود.
امام حسن مجتبى عليه السلام كه مظهر جمال الهى بود، خود را شبيه ترين اهل بيت به مادرش حضرت خديجه مى دانست.
25 ساله/دانشجوی متالورژی/کلاس مجردها
مجتبی سرخیل
۱۳۹۱-۱۰-۰۳ ۰۵:۴۵
354
0
به نام خدا
سلام
مقام و منزلت بالاتر از این که ائمه طاهرین(سلام الله علیهم اجمعین) به شباهت با آن حضرت مباهات و افتخار میکنند؟
صل الله علیکِ یا ام الزهرا(سلام الله)
saman7.jvd
۱۳۹۱-۱۰-۰۴ ۰۹:۴۲
132
288
سلام
ولی حداقل حضرت خدیجه با تمام مصیبت هایی که کشیدند یه یار مهربان داشتن نه مثل امام ما که تو اندرونیشونم غریب بودن!!!!!
صلى الله عليک یا مظلوم
25 ساله/کارشناسی ارشد صنایع/تهران
صابرافرا
۱۳۹۱-۱۰-۰۴ ۲۰:۲۰
0
0
سلام حاج اقا
بنظر یکی از شباهتهایی که این دو بزرگوار دارن غریب بودنشون هست
خیلی غریبن خیلی
خط سرخ شهید
۱۳۹۱-۱۰-۰۵ ۱۵:۴۰
985
72
بمیرم... غربت را هم از ایشان به ارث برده ای
فائزه میم
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۱۵:۰۱
1
0
سلام استاد
فکر می کنم مشابهت دیگر، کریم بودن هر دو ایشان در راه اعتلای اسلام بوده است.
و بیشتر که دقت می کنم به یاد می آورم که حس ِ مشترکی حتی در زیارت قبر هر دو بزرگوار ( حضرت خدیجه کبری علیها سلام در قبرستان حضرت ابوطالب و امام حسن (ع) در قبرستان بقیع ) وجود دارد که آن هم غربت عجیبی است که با فاصله ای زیاد باید یه ایشان سلام دهیم و خانم ها اجازه ی ورود و زیارت قبر مطهر را نداشتند.

در پی این توصیه ی شما که اثر برگزاری مراسم هایی چون روضه، بیشتر از اثر تقویم در زنده نگه داشتن ِ حقیقتِ تاریخ « چون 7 صفر : شهادت کریم اهل بیت (ع) » خواهد بود، به یاری خدا در روز هفتم صفر توفیق نصیب ما شد که مراسم شله زرد پزانی متبرک به یاد و نام امام حسن مجتبی (ع داشته باشیم. از طرف خودم و خانواده از تذکر شما متشکرم.

22ساله - دانشجوی سینما و روانشناسی و کلاس مجرد ها - 6دی - تهران
چشم بسته
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۱۶:۱۹
97
0

سلام بر مادرمان ، خدیجهء کبری (س)
و سلام بر آقا و سرورمان ، امام حسن مجتبی (ع)
saman7.jvd
۱۳۹۱-۱۰-۰۹ ۲۱:۱۱
0
0
ممنون از راهنماییتون.
من به خودم لازم دونستم که نظر قبلیم رو اصلاح کنم.
اون نظر من یک احساس بود و خواستم دوچیز کمی پررنگ در اذهان عمومی رو مطرح و مقایسه کنم، که غلط بود.
از همگی عذرخواهی میکنم.

هنوز ; ۲۵ ساله/کارشناسی ارشد صنایع/تهران
osamaneh
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۶:۰۸
18
135
سلام
مطالب خوب و ارزشمند خدا به شما عزت بده
بهبهانی
۱۳۹۳-۰۵-۱۴ ۱۶:۱۲
0
0
با عرض سلام استاد
هر وقت مطالبی راجب حضرت خدیجه (س) نوشته می شود من با دقت بیشتر
می خوانم چون اطلاع زیادی از زندگی ان بانو ندارم
فکر می کنم به هر مسلمان واجب است که دینش را بشناسد واز شما تشکر می کنم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: