پیام های شما
پرسش و پاسخ
امضا شده : ۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۰۳:۴۵:۰۲
سلام يادتان نمي آيددراصفهان برنامه اي بود به نام \\\\\\\\\\\\\\\"ازدواج از مدينه تا مدرنيته\\\\\\\\\\\\\\\" بعد جلسه ،خصوصي از شما سوال کردم که مي خواهم ازدواج کنم ،رودربايستي دارم با مادرم.گفتيد حتما بگو ولي من نگفتم همان روزها مادرم يک خواستگار خوب را رد کرد متاسفانه آن فرد با يک آشناي نزديک ما (خيلي نزديک)ازدواج کرد.شده است مايه حسرت حرفي ندارم قسمت نبود. 3.5سال است عقد کردم ونزديک2سال عروسي 4-5روز قبل از عروسي اتفاقي درموبايل همسرم پيامک هايي حاکي از ... ديدم(نمي دانستم در چه حد)ناراحت بودم ولي به خاطرپدر و مادرم که غصه بخورند چيزي نگفتم فکرکردم مربوط به گذشته است.او ازدواج مي کند و همه چيز تمام مي شود(من آدم شکاکي نيستم) چند روز پيش (باز هم اتفاقي گوشيهايمان را عوض کرده بوديم)مجدد پيامکهايي ديدم به همين مضمون نمي توانم قطعا در مورد رابطه شان نظري بدهم نه مثبت نه منفي مانده ام چه کار کنم به همه چيز فکر کردم مازندگي خوب و عاشقانه اي داشتيم . ضمني با او صحبت کردم .مي داند به چيزي شک دارم .او خيلي از خودش مطمئن است. هنوز چيزي به او نگفتم. حالم خوب نيست .فکرهاي بد آمده است سراغم. دلم مي خواهد بکشمش .اينکار را نمي کنم .ولي دارم از درون نابود مي شوم فرصتم کم است.باتشکر
شهاب مرادی

سلام/ ۱. خشم خودت را کنترل کن و موضوع را کاملا خردمندانه و حکیمانه بررسی و مدیریت کن.

۲. اگر توان غلبه بر خشمت را داری؛ با آرامش و طبق توصیه هایی که در موارد مشابه کرده ام -سرچ کنید- بیرون از منزل در راه رفتن با هم مسئله را بررسی کنید.

۳. حرف بزن؛ نه آنقدر آرام که برتو حمله کند و تو را متهم کند و نه آن قدر محکم و تهاجمی و خشمگینانه که او را به انفعال و خفت بکشد.

۴. ابتدا کمی محکم و بعد همدلانه و پناه دهنده صحبت کن -مثلا-: من و تو تنها پناه و پشتیبان هم هستیم. -البته دروغ نباید بگی که دروغ بی برکت است- و اگر تهاجم نکرد و مثلا گریه کرد یا سرافکنده شد؛ به او راه فرار و انکار بده تا بتواند اگر معصیتی چنین بزرگ مرتکب شده اقرار نکند و با آبرو بتواند ترک معصیت و توبه کند و صدالبته بی حیایی و پرده دری نکند.

۵. آبروی فرد ثالث را هم نبرید. این خیلی مهم است اسلام دین پرده دری نیست. مراقب کرامت تان باشید. اما باید و لابد رابطه حتی المقدور قطع شود. مثلا تماس تلفنی و ارتباط پیامکی با او قطع شود و در حد گاهی ملاقات های اتفاقی در مهمانی های خانوادگی و فامیلی بسنده شود.

۶. شوهرت نباید به او فاش کند که تو مطلع شدی باید ساده بگوید توبه کردم و تمام و دیگر تماس و پیامک ممنونع و اگر بفرستی پاسخ نمی دهم.

۶. شوهرت به شما تعهد و قول و قرار محکم بدهد و موضوع را تمام کن.

۷. اگر این مراحل نشد. کمی صبر کن و بعد از ماه رمضان شرح حالت را برایم بنویس. ملاکم همین اسم و همین آدرس ایمیل است .

بهار1388
75110 بازدید 210 امتیاز